![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Namn: Tången |
Skickat: 09:33 - ons 18 apr 2007 |
Kax> "Vad det gäller Blatak är det troligt att han försvinner" säger Simons i dagens MT. |
Namn: Knogen |
Stad: Orsa |
Skickat: 08:28 - ons 18 apr 2007 |
SF:
"Nej men Martin kan övdalskaoch det är ju närmast finskaman kan komma." Som allmänt språkintresserad skriker jag rakt ut när du säger sådär. Du skämtar väl va? :-) Verkar som att många sätter likhetstecken mellan lokal produkt, trotjänare och bra kaptensämne. För mig får kaptenen gärna vara en tjomme som kommer in i klubben nu i sommar. Huvudsaken att han besitter de egenskaper som gör honom till en bra kapten. |
Namn: Coffey75 |
Länk: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=468 |
Skickat: 07:06 - ons 18 apr 2007 |
Kanske Jonas Höglund kan vara på väg till Mora?
Han har fått kontraktförslag från FBK på ett år med kraftigt sänkt lön. Han säger nej för att han vill ha mer speltid. Han säger även att det finns ett väldigt intressans bud från en annan klubb i ES. Kanske Arvidsson lockar honom till Mora? |
Namn: Keno |
Skickat: 04:10 - ons 18 apr 2007 |
SF: Martin Jansson? herregud... Bogg som kapten säger jag...skulle vilja se ett A på Basses tröja också. |
Namn: Kax |
Stad: Mora |
Skickat: 00:26 - ons 18 apr 2007 |
Straka vore ett fint namn i Moradressen nästa säsong, sen den där Modo killen är inget att ha tror jag, nej då har vi bättre spelare!!!
Är det nån som vet hur det går me Blatak? |
Namn: SF |
Skickat: 22:49 - tis 17 apr 2007 |
Ola: Nej men Martin kan övdalskaoch det är ju närmast finskaman kan komma. Sen tycker jag han är ett bra föredömme för nya Moraspelare fast han spelat i Leksand, |
Namn: Marbas |
Länk: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1934 |
Skickat: 22:07 - tis 17 apr 2007 |
En ledig tung fin back som vi kanske skulla slänga ett extra öga på |
Namn: Marbas |
Länk: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=84 |
Skickat: 21:49 - tis 17 apr 2007 |
Det var ju faktiskt en rätt duktig spelare, med tanke på att han var engelsman. |
Namn: Putte |
Stad: Mora |
Skickat: 21:36 - tis 17 apr 2007 |
Så mycket kan jag säga för säkert Perkan... Så mycket pengar har vi inte =/ |
Namn: perkanF |
Skickat: 21:18 - tis 17 apr 2007 |
signa blatak ska de vara |
Namn: PerkanF |
Skickat: 21:17 - tis 17 apr 2007 |
mina önskevärvningar..
Josef straka Robert kantor och siga blatak.. |
Namn: |
Stad: |
Skickat: 21:05 - tis 17 apr 2007 |
SF>
Kan han finska? |
Namn: JE |
Stad: Sthlm |
Skickat: 20:41 - tis 17 apr 2007 |
Dino: Du tycker uppenbarligen att Mikael Pettersson är sämre än de duraceller vi har. Jag tycker att han är bättre än de vi har. Vi har olika åsikter helt enkelt. |
Namn: Janne |
Stad: Mora |
Skickat: 20:20 - tis 17 apr 2007 |
Risk för att Elitserien blir lika jämn nästa år, alla lag har pengar att värva för...enda fördelen är att klassen mellan allsvenskan och elitserien blir ännu större! 17-18miljoner från tv-avtalet ger skillnad, plus att dom bästa från finska ligan ska hit! |
Namn: Tången |
Skickat: 19:25 - tis 17 apr 2007 |
Det var någon som viskade att Arvedsson befinner sig Over there just nu. Hoppas att han återvänder med någon fin autograf på fickan. |
Namn: Dino |
Stad: Sold |
Skickat: 18:55 - tis 17 apr 2007 |
JE>> Då förstår jag inte varför vi ska ta in en som är sämre än de vi redan har. Hänger inte med i ditt resonemang. |
Namn: SF |
Skickat: 18:22 - tis 17 apr 2007 |
Den nya lagkaptenen bör vara flerspråkig. Helst ska han kunna finska-engelska-svenska. Jag röstar för Martin Jansson. |
Namn: JE |
Stad: Sthlm |
Skickat: 18:07 - tis 17 apr 2007 |
Dino:
Det finns Duracellkaniner som funkar OK och så finns det de som funkar mycket bättre..... |
Namn: Dino |
Stad: Sold |
Skickat: 17:55 - tis 17 apr 2007 |
JE>> Duracellkaniner har vi redan så det räcker och blir över..... |
Namn: Knogen |
Stad: Orsa |
Skickat: 16:39 - tis 17 apr 2007 |
Stigsson:
Du slog huvudet på spiken! Kaptensvalet är ingen lätt historia. Speciellt inte med tanke på att de är väldigt få personer i en trupp som är riktiga kaptensämnen. Det kan finnas många som är ledare genom att visa vägen på isen. Inte lika många är skaffade att fungera som en länk mellan olika lagdelar, mellan spelare och ledning, mellan lag och domare och som även håller samman laget utanför isen. En bra kapten ska också kunna ta kritik och göra något konstruktivt av det, samtidigt som han även ska kunna dela ut kritik. Det är ingen lätt uppgift som man delar ut till vem som helst. |
Namn: jojjen |
Stad: Mora |
Skickat: 16:30 - tis 17 apr 2007 |
håller med en del som skriver JOSEF STRAKA,d skulle vara nått det=)hoppas kan man ju alltid.blir nog bästa året det här bara vi får in nån topp spelare=) |
Namn: JE |
Länk: http://www.expressen.se/sport/ishockey/1.640631 |
Stad: Sthlm |
Skickat: 14:36 - tis 17 apr 2007 |
Här är en kille Simons borde ringa. Passar perfekt i en checking-line. |
Namn: Marbas |
Skickat: 14:25 - tis 17 apr 2007 |
Sluta diskuter om vem som ska ha kaptensbindeln, det är ju självklart vem som skall bli det, det är ju öhm Huml |
Namn: Stigsson |
Skickat: 14:17 - tis 17 apr 2007 |
Det är helt omöjligt för oss att avgöra vem som borde vara lagkapten eftersom vi inte har insyn i hur de olika kandidaterna fungerar utanför isytan.
Att ge någon bindeln bara för att man har varit med länge eller är född på orten är totalt bortkastat. |
Namn: Putte |
Stad: Mora |
Skickat: 14:11 - tis 17 apr 2007 |
Jag tycker nog att Martin Jansson förtjänar kaptensbindeln... Han visar sitt Morahjärta som ingen annan med allt sitt slit och kan dra med sig resten av laget tack vare det. |
Namn: Wengi |
Länk: http://wenga.blogg.se |
Stad: R |
Skickat: 13:40 - tis 17 apr 2007 |
Stigsson >> Tragiskt |
Namn: Stigsson |
Länk: http://www.sundsvallhockey.se/index.php?option=com_content&task=view&id=481&Itemid=1 |
Skickat: 13:33 - tis 17 apr 2007 |
Tydligen har vi fått kicken från SCA-cupen nu för att dom ska få plats med Modo istället. |
Namn: Horcoff |
Stad: Dala-J |
Skickat: 13:18 - tis 17 apr 2007 |
Knogen det var bra förklarat.
Känner snarare att man inte ska "belasta" Boggen med Kaptensuppgiften utan att han kan fortsätta att koncentrera sig på spelet. Nog vill vi väl ha in bättre upp än den ni talar om.;-) |
Namn: Willy |
Länk: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7970 |
Stad: V |
Skickat: 13:14 - tis 17 apr 2007 |
Skit i den där leksingen nu!
Det här är en spelare som skulle passa som handsken i MIK tillsammans med Dahlman! |
Namn: m o r a |
Skickat: 11:58 - tis 17 apr 2007 |
Varför ens slösa på boksätver och diskutera Bergenström? Nyhetstorka =) |
Namn: Kax |
Stad: Mora |
Skickat: 11:27 - tis 17 apr 2007 |
Jens Bergenström, han kommer aldrig spela för Mora IK och inte fan vill vi ha hit honom heller.
Han e ju en medelmåtta som alla andra lexingar!! Sen så tror jag Mr Mora hade passat med ett C på bröstet, just nu ser jag ingen annan som kan klara av den uppgiften bättre. |
Namn: JoNo |
Skickat: 11:17 - tis 17 apr 2007 |
Känns inte som att Jens Bergenström skulle tillföra speciellt mycket, går att hitta billigare grovjobbare i så fall. Att han är leksnig skiter jag fullständigt i men det känns som att det ska in riktiga klassspelare nu när Mora har kontrakterat så pass många som dom har. |
Namn: Wengi |
Länk: http://wenga.blogg.se |
Stad: R |
Skickat: 10:52 - tis 17 apr 2007 |
Th1 >> Tro mig, jag vet! och då menar jag inte vet utan VET!!! att han inte kommer sätta sin fot i Mora! |
Namn: Marbas |
Skickat: 10:49 - tis 17 apr 2007 |
Varför detta tjat om Bergenström?
Han har väl kontrakt med Leksand och kommer antagligen inte bryta det och gå till mora |
Namn: Chad |
Skickat: 10:36 - tis 17 apr 2007 |
Vill vi vekligen ha hit Bergenström??Känns inte som nån riktigt klassspelare som vi skulle behöva.
Nej han kan stanna och härva i Leksand om jag för bestämma. |
Namn: Th1 |
Skickat: 10:18 - tis 17 apr 2007 |
Wengi: Varför då? om martin jansson kunde gå till leksand så kan väl jens gå till mora? eller markus eriksson gick ju också till mora.. ser inte problemet.. |
Namn: Knogen |
Stad: Hansj |
Skickat: 10:16 - tis 17 apr 2007 |
LJ:
Som MIK 7-1 säger så kan man inte alltid förklara allt med statistik. Lagmaskinen MIK gick t.ex. betydligt bättre innan Hossas ankomst till klubben. Det blev lite samma syndrom som med Brendl: Allt för mycket hängdes upp på en spelare. Att en ensam spelare i laget står för en så pass stor del av poängproduktionen medan laget kanske t.o.m. går bakåt i tabellen, som t.ex. var fallet efter att Hossa kommit, är ett ganska tydligt tecken på en klubbs ohälsa. Det är lite som öringpopulationer i försurade vatten: Öringen slutar leka och kvar blir till slut bara stor fisk. Folk som fiskar där tycker det är fantastiskt eftersom man får så stor och fin fisk. Lyfter man dock blicken och skådar bortom den vackra fasaden ser man dock att orsaken till att fiskevattnet ser ut som det gör är att det inte mår särskilt bra. Åtgärdar man dessutom inte felet kan det gå fullkomligt åt pipsvängen. Det jag alltså vill säga är att man inte får stirra sig blind på statistik och poängstaplar. Man måste se till helheten och de bakomliggande orsakerna till varför det ser ut som det gör. Helheten både i Hossa-fallet och Brendl-fallet såg de facto inte helt optimalt ut. Till sidst og syvende, som sagt, en ledarskapsfråga. Man vet ju vad man köpt för typ av spelare, och man får se till att använda honom på bästa sätt, så hela laget får näring och inte stryps. Kax: Att man spelat i en och samma klubb nästan hela sin karriär innebär inte per automatik att man är ett bra kaptensämne. Jag tror Boggen är en kanonkille på alla sätt och vis, men jag är inte lika säker på att han är gjuten i kaptensrollen. |
Namn: Wengi |
Länk: http://wenga.blogg.se |
Stad: R |
Skickat: 08:10 - tis 17 apr 2007 |
Coffey75 >> Du måste förstå att Bergen är alldeles för mycket leksing för att spela i Mora?!
Tycker alla bara kan lägga ner snacket kring han, för det kommer INTE hända! |
Namn: Coffey75 |
Länk: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=876 |
Skickat: 07:38 - tis 17 apr 2007 |
Nu ser truppen bra ut.
Jag vill bara ha in Grana och en Leksing... Jens Bergenström. Sedan en bra spelande back så har vi ett lag för ännu ett slutspel. Jag tror Cedergren och Danielsson visar ES-klass bara vi vågar ge de chansen. Även mål-Lasse tror jag att vi kan lita på som målvakts reserv. |
Namn: glamurstest |
Länk: http://glamurs.org |
Skickat: 00:40 - tis 17 apr 2007 |
Hi all! x
This is a test .Sorry. G'night |
Namn: Kax |
Stad: Mora |
Skickat: 00:38 - tis 17 apr 2007 |
Tomas J: Vad ska vi me en medel måtta till canadick??
Bättre att lägga pengarna på lite bättre spelare från "overthere"!!!?? Nu är det bara att göra Mr Mora till kapten!! |
Namn: MIK 7-1 |
Stad: F |
Skickat: 00:11 - tis 17 apr 2007 |
LJ: Istid är en ganska intressant faktor,
samt tidsperiod för de spelade matcherna. Det finns även andra faktorer, allt kan inte utläsas i statistik. Lupaschuk, Hossa och Brendl är utomodentliga exempel på det. |
Namn: TB |
Skickat: 22:51 - mån 16 apr 2007 |
Vi har faktiskt tolv forwards kontrakterade i dagsläget! Jättebra, men det bör innebära att eventuella nyförvärv bör vara klasspelare om nu Janne siktar högre nästa säsong. Trots allt så har väl läget aldrig varit så bra så tidigt.
En, helst två stabila backar till skulle vara minst lika viktigt. |
Namn: LJ |
Skickat: 21:11 - mån 16 apr 2007 |
Knogen:
Nu börjar vi närma oss pudelns kärna, "ledarskapet" Väntar med spänning på en lika imponerande genomlysning som i ditt föreg.inlägg till övertecknad. Ett tips 04-05 hade vi en gudabenådad spelare snalik din önskeblandning Shawn Horcoff -11, en perfekt kugge i en lagmaskin Daniel Cleary -18, samt en snubbe häckandes på rödlinjen + 8, fyra i interna poängligan på hälften så många matcher som ettan. |
Namn: PerkanF |
Skickat: 21:07 - mån 16 apr 2007 |
Lägg hellre pengarna vi sparar på att vara utan kurvinen på kantor!!! och signa blatak för två år till!!! |
Namn: Horcoff |
Stad: Dala-J |
Skickat: 20:32 - mån 16 apr 2007 |
Och så skönt att Simons öppnade portmonän, så att Bogg blev nöjd.
|
Namn: Knogen |
Stad: Orsa |
Skickat: 19:24 - mån 16 apr 2007 |
PeO:
Jupp, jag tror de allra flesta vill se en utökning till 14 lag numera. Kanske även 16. Dock går det inte att göra till nästa säsong. Inte heller till säsongen därefter. Alla måste veta förutsättningarna i förväg och kunna planera därefter. Det var mycket riktigt Anrells syn på vad som kvalificerar lag till ES som jag gick i taket över. Som jag sa borde han inte längre få hålla på med sport, eftersom han uppenbarligen inte känner till idrottens själ. Ett minimumkrav för en journalist inom den avdelningen, kan jag tycka. Underbart med Boggen! Nu vill vi ha Granis kråka av bara farten också! |
Namn: Marbas |
Skickat: 19:19 - mån 16 apr 2007 |
Janne och Keno:
Man kan ju fundera på varför vi ska ha kurvinen kvar. Jag har försökt, först kollade jag på hans +/-, den var inge bra -14. Sedan kollade jag på poängen, då var till och med Bruun bättre. Sedan funderade jag på om jag har tyckt att han har varit något extra eller bra överhuvudtaget det här året. Svaret blev helt enkelt nej, vi behöver inte kurvinen |
Namn: Jennie |
Skickat: 19:02 - mån 16 apr 2007 |
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Håkan bogg blir kvar!!<3 |
Namn: Dewi |
Skickat: 18:14 - mån 16 apr 2007 |
Peo:
Bönderna brukar också kräva skyddstullar. Inga jämförelser i övrigt dock. Härligt med Boggens underskrift! |
Namn: tomsbjorn |
Länk: http://www.drakarna.net |
Stad: Mora |
Skickat: 18:10 - mån 16 apr 2007 |
Peo: verkar så det...
"Jag är smickrad över erbjudanden som jag fått från andra Elitserieklubbar, men min moderförening Mora IK visade verkligen att klubben ville behålla mig och jag ser fram emot säsongen med Magnus Arvedsson som ny tränare" säger Håkan Bogg Verkar som om Simons fått öppna kassakistan och bjudit till. |
Namn: PeO |
Stad: Enskededalen |
Skickat: 18:00 - mån 16 apr 2007 |
Så skönt att läsa uttalandet från Boggen om Mora IK, att dom bjudit till och visat att Boggen är viktig. |
Namn: Janne |
Länk: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4720 |
Stad: Mora |
Skickat: 18:00 - mån 16 apr 2007 |
Han vill jag ha... |
Namn: PeO |
Stad: Enskededalen |
Skickat: 17:59 - mån 16 apr 2007 |
Knogen: gubben har rätt i att det finns plats för 14 lag, kanske 16. Däremot har han en sned syn på vad som kvalificerar ett ES-lag. Jag köper överhuvudtaget inte gnället från klubbarna om att risken är stor och att man måste ha garantier (stängd liga mao). Alla klubbar har samma kända förutsättningar: klarar du inte kvalserien åker du ur. I vilken annan bransch gnäller företagsledare på givna förutsättningar när de har investerat fel? I vilken annan bransch skryter man lika mycket om sina pengar och sin affärsmässighet när man samtidigt kräver skyddstullar? Vilken annan bransch tycker så synd om sig själv? Inte nån jag har hört om iaf.
Skyddande regelverk åberopas bara av losers och branscher i stagnation. |
Namn: Janne |
Stad: Mora |
Skickat: 17:56 - mån 16 apr 2007 |
Håller med Keno! Vad ska vi med Kurvinen till? |
Namn: Trumman |
Länk: http://www.morahockey.se/Admin/system/readnew2.asp?id=706 |
Stad: Mora |
Skickat: 17:56 - mån 16 apr 2007 |
ja nu e ju det officiellt |
Namn: Horcoff |
Stad: Dala-J |
Skickat: 17:26 - mån 16 apr 2007 |
Marbas > Boggen är klar, vi får vänta på att det blir officiellt.
Martin Sonnenberg är det ett ryckte eller önskemål ? |
Namn: Keno |
Skickat: 17:25 - mån 16 apr 2007 |
Fosco: vad fan ska vi med Kurvinen till? |
Namn: Tomas J |
Skickat: 17:15 - mån 16 apr 2007 |
Martin Sonnenberg till Mora? Jag hoppas! |
Namn: Marbas |
Skickat: 15:51 - mån 16 apr 2007 |
Fosco:
Glöm inte lill-eric, granström och boggen |
Namn: Stigsson |
Länk: http://www.boforsik.com/ |
Skickat: 15:25 - mån 16 apr 2007 |
Båda bröderna Hult klara för Bofors. |
Namn: Fosco |
Skickat: 15:02 - mån 16 apr 2007 |
Kerman och Lupaschuck
+ att man förlängen mer kurvien och blatak så har vi drömlag klart till nästa år! |
Namn: M.Guru |
Stad: 127.0.0.1 |
Skickat: 13:27 - mån 16 apr 2007 |
Knogen>
Jag skulle vilja tillägga till din analys, att min första tanke då Brynäs/Brendl-affären blev känd var inte 1) JAAAA! Nu blev vi äntligen av med den dyra ultra-divan! eller 2) NEEEJ! Bästa målskytten i mannaminne förlorad! utan 3) HOLY SHIT! Hur ska kombinationen Boork/Brendl sluta? Krasch/bang och frysbox, eller tonvis med mål? |
Namn: colon |
Skickat: 12:51 - mån 16 apr 2007 |
Dino
Inte nu igen |
Namn: LarsW |
Stad: Valbo |
Skickat: 12:27 - mån 16 apr 2007 |
Hur korrekt är presentationen av A-laget på MIK:s hemsida? Brendl är borta och Järventie och Dahlman finns med. Men Bruun står utan kontrakt men han skrev väl på ett nytt, eller... Jardine och Hult är kvar, men det är väl klart att dom lämnar. Rämö och Kurvinen står kvar. Förhandlas det med dom eller är dom skippade? |
Namn: Kax |
Stad: Mora |
Skickat: 11:53 - mån 16 apr 2007 |
Dino: Jag kan tänka mig Höglund jag me, men inte för dom pengarna han vill ha!! |
Namn: Knogen |
Stad: Hansj |
Skickat: 11:33 - mån 16 apr 2007 |
LJ:
Det går naturligtvis inte säga annat än att Brendl gjorde sitt jobb på ett bra sätt i Mora. Han är målgörare och han gjorde mål. Kritiken jag haft mot honom är att han känns inkomplett som forward, lite nonchalant och lat och att han därför inte bara är en tillgång, utan även en belastning. I ett lag som Mora, där kollektivet är viktigast, kan jag tycka att det inte finns utrymme för en sådan spelare. I alla fall inte som det ser ut nu. Tången sa något om att jag nog ville ha en kombination av Granis och Wayne Gretzky, och det ligger nog mycket i det. Jag vill visserligen ha rollspelare, men så länge Mora är ett lindansarlag har vi tyvärr inte råd med den utpräglade lyxliraren. Den största kritiken jag haft i Brendl-affären är dock, som Guru är inne på, användandet av honom. Jag hade hellre sett att man spridit ut ansvarsfrågan på hela laget istället för bara på Brendl. Hellre några färre mål från hans spade och fler från andras. Det tror jag hade hjälp laget, för som jag sa tidigare under säsongen tycker jag vi faktiskt var bättre än tabelläget visade. Problemet var att många "lade av" att göra mål, vilket jag inte tycker är särskilt underligt eftersom signalerna från ledarhåll var att det bara fanns en som var betrodd med den saken i laget. Sedan finns alltid den risken att om en målgörare stänker in mycket mål flyttar övriga lagkamrater över ansvaret på honom, mer eller mindre omedvetet. Ett väldigt vanligt psykologiskt problem i alla lagsporter. Hossa gjorde saker i Smidjegrav som vi förmodligen aldrig någonsin kommer att få uppleva igen. Men att ha en snubbe som häckar på rödlinjen när resterande fyra lagkamrater sliter häcken av sig i egen zon funkade inget vidare i den situation Mora var i då. Vi hade inte heller då plats för lyxlirare och därför passade inte Hossa in riktigt. Hossa fick också rättmätig kritik både i media och av Lückner vid några tillfällen. Jag ska dock inte vara sämre än att jag kan ändra mig. Jag är inte helt odelat positiv till Brendls uttåg ur klubben. Jag tror nämligen ingen annan tränare kommer att tillåta att hela spelidén baseras på att ha honom som - i stort sett - ensam målgörare. Med en ny tränare kanske Mora hade kunnat använda Brendl på rätt sätt. Efter att ha vänt, vridit och analyserat saken fram och tillbaka måste jag även revidera min syn på hur jag tror han lyckas i Brynäs. Det är inte alls givet att han - som jag tidigare trodde - blir en sådan flopp där. Jag hyser den största respekt för Leif Boork, och jag tror han har en rätt klar idé för och om Brendl. Jag resignerar dock inte helt från flopptanken, utan uttrycker en mer diplomatisk hållning framöver. Ett fegt "Jag vet inte", helt enkelt :-) Anrell ställer sig tyvärr på pantskallarnas sida, och därmed sjönk han som en gråsten genom sportjournalistmyllans kletigaste utposter: "Jag säger: det är inte ekonomiskt, moraliskt eller sportsligt försvarbart att ha en liga som är för liten för lag och kommuner som satsar hundratals miljoner kronor på nya hallar." "Malmös och Leksands fiaskon har fått mig att inse att jag hade fel. Det är inte rimligt att ha en liga som inte släpper in en expanderande ekonomi och konkurrenter." Budskap: Fixa en tjusig arena med tinnar, torn, kristallkronor och loger, så ska ni ha en självklar plats i finrummet! Det sportsliga ska inte vara det förhärskande längre. Ut med lag som inte har loger! Anrell är för mig numera inget annat än en jubelidiot som inte borde få syssla med sportjournalistik. |
Namn: Dino |
Länk: http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,1046587,00.html |
Stad: Sold |
Skickat: 11:13 - mån 16 apr 2007 |
Kanske är den första länken i min tilltänka förstaline på väg....... :) |
Namn: Th1 |
Skickat: 09:51 - mån 16 apr 2007 |
Nej. tiggandet efter pengar kan vi låta leksand hålla på med.
Ska det tiggas pengar från supportrar så ska det vara kris inte annars.. Och fö tycker jag det är konstigt att det år ut och år in inte görs ett skit i mitt tycke att locka mer publik förutom några enstaka gånger som mer verkar panik artade än genomtänkta :/ |
Namn: M.Guru |
Stad: 127.0.0.1 |
Skickat: 08:22 - mån 16 apr 2007 |
LJ>
Jag tycker du har lite Brynästouch på ditt läsande om Brendl. Visst dög han, framför allt när han ville. Kritiken är väl starkare mot ledningen, som inte kunde hantera Brendl i kombination med laget Mora till 100%. |
Namn: MIK 7-1 |
Stad: F |
Skickat: 01:21 - mån 16 apr 2007 |
LJ. Horcoff dög... |
Namn: LJ |
Skickat: 00:23 - mån 16 apr 2007 |
Knogen:
Klart att jag respekterar din åsikt, mitt ordval var väl kanske inte särskilt begåvat det ber jag om ursäkt för. Andemeningen med inlägget var inte riktat till någon särskild person, utan den brist erkännande för det som P.B. uträttat i mik. läser man i lite olika GB:s kan man finna de märkligaste komentarer från morasupporters, till exempel så tycks halva publiken gilla att han sticker, hans utseende komenteras osv. Vilka tror vi att vi är när inte ens elitseriens skyttekung duger? sen önskas det en sniper? Hossa dög inte, inte heller Brendl, undrar vilken supermänniska som ska kunna frälsa morapubliken. Själv tycker jag båda dessa, som en del i de olika lagen, gett mig många oförglömliga högtidsstunder i FMM Arena. Tänk om Brendls nedgång efter jul bottnar i att han tagit åt sig av bla. massmedias kritik och försökt att anpassa sig och därav börjat börjat tänka annorlunda än han gjorde före jul. |
Namn: MIK 7-1 |
Stad: F |
Skickat: 23:39 - sön 15 apr 2007 |
Zacke, Peo & horcoff: Idén på en insamling är inte dum,
men jag tror inte att den kommer att ge sånna pengar som ni räknar på. Folk gnäller redan på att biljetterna är för dyra. Att de igentligen skänker de pengarna till Mora IK:s visstelse i elitserien har de inte en tanke på. Men varför inte, tanken är god. öö: Anrell har fått endel om bakfoten, han menar att man ska kunna köpa sig in i elitserien. Hur detta skulle kunna vara svenskhockeys framtid... Ja det kan man undra... |
Namn: Dalmas1 |
Stad: Solna |
Skickat: 23:18 - sön 15 apr 2007 |
Mattias:
Du har så rätt. Inte ens lockoutsäsongen med Hossa & Horcoff gav "lapp på luckan" mer än ett fåtal matcher. Vetefaan hur man ska få folk att gå och betala för att se hockey i Mora. Tror sagan snart tar slut om det inte blir ändring på denna punkt. Modo - som inte hade fullt i Kempis - byggde nytt, drog fullt och fördubblade omsättningen. Visst ja - de har ju 300 hemvändande "bygdens söner" som lockar. Mora har några halvkända finnar, Simons grabb å Boggen, lite skillnad kanske... |
Namn: Mattias |
Skickat: 22:56 - sön 15 apr 2007 |
Folk utifrån åker till Leksand och kollar på hockey. Mora har inte samma tradition som fyller hallar. Tror knappt det skulle bli fullt även om det var gratis! =) |
Namn: öö |
Länk: http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,1046014,00.html |
Skickat: 22:02 - sön 15 apr 2007 |
å vad är det som säger att drantarna skulle va ett av lagen..trött man blir |
Namn: Horcoff |
Stad: Dala-J |
Skickat: 19:53 - sön 15 apr 2007 |
Lars > Inget problem för mig, bara undrade hur det ska bli mer folk i hallen. Själv har jag varit på stå i år och det var en jäkla skillnad mot sitt då man även har resorna att tänka på.
Problemet är ju att fylla hallen och det krävs nog att folk utifrån också kommer. Undrade bara vad som skulle vara bra. |
Namn: Wengi |
Länk: http://wenga.blogg.se |
Stad: R |
Skickat: 18:18 - sön 15 apr 2007 |
Zacke >> 5000:- handlar det väl ändå om? men slå på 10 till och skriv ett treårs-kontrakt! |
Namn: Lars |
Stad: Orsa |
Skickat: 17:17 - sön 15 apr 2007 |
@Horcoff:
Det är endast en sektion som priset höjs på och det är G-sektionen(Globenstolarna) Annars är det samma priser som förra året. Vad är problemet? |
Namn: Zacke |
Skickat: 17:02 - sön 15 apr 2007 |
Horcoff:
Anfall är bästa försvar. Gratis är gott. Ska vi spela i Elitserien,Är det bara att betala. |
Namn: Thomas |
Stad: Mora |
Skickat: 17:01 - sön 15 apr 2007 |
Finns det nåt pressmeddelande ang Boggens förlängning? |
Namn: Horcoff |
Länk: http://www.morahockey.se/Aktuellt/biljetter.htm |
Skickat: 16:52 - sön 15 apr 2007 |
Biljettpriserna höjs till nästa säsong.
Är det ett led i att få större publik ? Hade det inte varit bättre att sänka priset ? Är det bra eller dåligt, vad tycks ? |
Namn: Zacke |
Skickat: 16:48 - sön 15 apr 2007 |
Det handlar bara om 500 spänn.
Om MIK är begåvade nog,så gjör dom en Trust Fond.För oss som är oroliga. Så kanske man överlever sommaren.. |
Namn: Horcoff |
Stad: Dala-J |
Skickat: 16:44 - sön 15 apr 2007 |
Det man förväntar sig nu är ju att Simons tar in någon klasspelare av rang och inte några Jardine typer.
Gärna en en hårdskjutande back och en forwards-sniper till. Visst Marbas är det bättre med flera målgörare som kan smälta in laget. Det lär ju med all säkerhet dyka upp någon Canadick också. Annars ser det ju hyfsat ut redan, det är ju i vart fall inte ett halvt lag som ska till i år. |
Namn: Zacke |
Skickat: 16:34 - sön 15 apr 2007 |
Marbas:
Igentligen tog Mora pojkarna oss till slutspelet i år. Men det håller inte längden, att producera ibland. Eftersom vi inte har ett historiskt hockey kultur i elitserien,så får man köpa in arbetskraft utifrån. |
Namn: Marbas |
Skickat: 16:20 - sön 15 apr 2007 |
Zacke:
Tror inte att vi behöver en riktig skyttekung, tror det är viktigare att sprida ut målen än att koncentrera det på en person. Om vi får igång Huml och Dahlman, och samtidigt köper in en till spelare som kan göra runt 10 mål så tror jag det löser sig. |
Namn: Zacke |
Skickat: 16:16 - sön 15 apr 2007 |
PeO:
Det är inte utan att man oroar sej. Just nu känns det inte bra(har kollat kontraktsläget) Vad vi behöver,en ny skyttekung. Och det går inte att köpa,men har man ett par mille över,så är det lättare. |
Namn: PeO |
Stad: Enskededalen |
Skickat: 16:00 - sön 15 apr 2007 |
Jag tycker du har rätt Zacke, Mora IK är ingen vanlig elitserieklubb, vi skiljer oss på de flesta punkter. Just därför måste vi fans också tänka annorlunda, engagera oss bättre och ge ett djupare stöd än Svenne Banan som sitter på en stol i Kinnarps Arena och gnäller. Insamlingar är alltid lite vanskliga, dom har lite krisstämpel över sig. Såvida man inte samlar till en speciell sak, en B-hall exempelvis. |
Namn: Tången |
Skickat: 15:55 - sön 15 apr 2007 |
Knogen> Hahaha ett uselt försök till ett skämt bara, ingen mening alls bakom maltsvamlet:-D |
Namn: Zacke |
Skickat: 14:46 - sön 15 apr 2007 |
Inte positiv..???
Ja. helt rätt. I en förening måste alla bitar falla på plats, öh. Utan supportrar-Ingen förening. Vi är väl typ 4000 fans.Och det måste anses lite i det här sammanhnget. Så det känns extra viktigt,det jag skrev nedan. |
Namn: Marbas |
Skickat: 14:26 - sön 15 apr 2007 |
Positiv* |
Namn: Marbas |
Skickat: 14:26 - sön 15 apr 2007 |
Zacke:
Bra att du är så positivt!! ^^ |
Namn: Zacke |
Skickat: 14:20 - sön 15 apr 2007 |
Knogen>>>
Jag är inte bara fet och ful(Lite dum i kolan oxo.) Men det jag förstår.. Så har vi tappat 3 st. poängkungar de senaste 2 åren. Och på NHL tiden ett par till. Så det är väl bara att ta på sej kjolen och dansa vidare på kvalspelsstrecket. Så länge vi tror att allt löser sej. |
Namn: Knogen |
Stad: Orsa |
Skickat: 13:56 - sön 15 apr 2007 |
Zacke:
Jag är ju inte fullt lika övertygad om att vi kommer att vara ett lindansarlag nästa säsong också. I alla fall inte än. Tycker vi har en bra trupp hittills där många viktiga pjäser skrivit på, eller redan har kontrakt. Kan vi krydda med ett par stabila pjäser i defensiven och något vasst framåt nu så ser det rätt bra ut tycker jag. LJ: Det är väl bara att inse att åsikterna om Brendl går isär. Jag vet dock inte riktigt om jag gillar att det kallas MIF-supporteraktigt ordbajseri. Tycker nog att jag lagt fram skapliga argument för min ståndpunkt. Sedan är det en annan femma om man håller med eller inte. Respektera min åsikt så respekterar jag din, även om vi inte håller med varandra. "Låter djävligt konstigt att 3 femmor glider omkring och väntar på att Brendls femma byts in och producerar, i så fall är det väl de som borde bytas ut." Det är inte särskilt konstigt alls. Omedvetet blir det ofta så i ett lag där allt hängs upp på en eller ett fåtal spelare. Jag tycker det var precis som du beskriver det ovan stora delar den här säsongen. Finns otaliga exempel på liknande situationer i andra klubbar. Tången: "Jag känner mig förföljd och min karriär är förpassad till Tentolunden." Den där får du nog förklara lite närmare! |
Namn: Zacke |
Skickat: 12:59 - sön 15 apr 2007 |
Marbas:
Om vi ska vara Ärliga. Så ligger MIK runt kvalstrecket,nästa år oxå. Och sen säjer vi att, va fan gjorde vi inget för MIK. Pengar är inte allt,men det underlättar. Vi har spelat 2 slutspel irad nu. Men jag tror att det hänger på oss nu!!! Vi är ju den absolut minsta elitserieklubben. Så vi som supportar Mora,måste lätta på lädret för att hålla oss kvar över slutspelsstrecket. |
Namn: Marbas |
Skickat: 12:23 - sön 15 apr 2007 |
Zacke:
2,25 miljoner räcker nog till en rätt fin spelare ^^ |
Namn: Zacke |
Skickat: 11:47 - sön 15 apr 2007 |
Hadde en tanke...(Men som vanligt, går det åt helvete när man tänker)
OM!!!! Vi är väl drygt 4500 supportrar,och vi lägger en femhundring var,det blir en ansenlig summa till ett nytt köp.(Hammarby Bandy gör så nu för att rädda sin förening,men vi behöver inte rädda våran förening,) Men lite gör mycket. Chash is King,Eller vad det nu heter. |
Namn: Kax |
Stad: Mora |
Skickat: 11:42 - sön 15 apr 2007 |
Först vill jag säga grattis MODO Hockey till SM-guldet mycket väl värda vinnare!!
RQT: Det var en intressant spelare, men ska vi verkligen värva mer från Finland? Det finns ju verkligen bra spelare där ifrån, men jag vill ha en riktigt bra transatlant nu! Gör BOGG till kapten!!!!! |
Namn: Chad |
Skickat: 11:19 - sön 15 apr 2007 |
Boggen är klar för två år till precis som horcoff skrev igår.Kanske våran nya kapten i år..?Kung Håkan :-) |
Namn: RQT |
Länk: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2676 |
Skickat: 10:48 - sön 15 apr 2007 |
Skulle jag vilja se i MIK. Kompis med Järventie kanske? :) |