![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Namn: Läppen |
Stad: Mora |
Kategori: Match |
Skickat: 18:16 - sön 07 okt 2012 |
Utsålt på tisdag? |
Namn: Läppen |
Stad: Mora |
Kategori: Match |
Skickat: 18:15 - sön 07 okt 2012 |
Ett nytt bottennapp. Snart är vi sist. |
Namn: zyz |
Stad: gbg |
Kategori: Match |
Skickat: 18:15 - sön 07 okt 2012 |
Var det sämsta jag sett på 20 år!!
God natt MIK |
Namn: HakanOlsen |
Kategori: Match |
Skickat: 18:14 - sön 07 okt 2012 |
så var det med det |
Namn: Admin |
Länk: http://www.mik.se/matchchat/ |
Kategori: Match |
Skickat: 16:27 - sön 07 okt 2012 |
Pågående match diskuterar vi på chatten, inte i gästboken. |
Namn: mg |
Länk: http://play.hockeyallsvenskan.se/broadcast/view/bcid/a483d9z91u |
Kategori: Match |
Skickat: 16:11 - sön 07 okt 2012 |
Andreas: kostar 59 kr, ingen kommentator tyvärr |
Namn: Gunnarsson |
Kategori: Match |
Skickat: 16:00 - sön 07 okt 2012 |
Matchtips: 2-5
Kopitar hänger 2, Viksten, Beck och Hilmer övriga målskyttar. |
Namn: POW |
Kategori: Match |
Skickat: 15:56 - sön 07 okt 2012 |
perka:
Hoppas på det också! |
Namn: perka |
Kategori: Match |
Skickat: 15:44 - sön 07 okt 2012 |
>Larssons
Jag håller med dig. Otäck är ordet. Som tur är så har vi mött dom en gång på försäsongen. Jag kommer ihåg att M Beck sade: dom här är bättre än man tror. Så förhoppningsvis så blir det ingen underskattning av motståndaren. |
Namn: Andreas |
Kategori: Match |
Skickat: 15:41 - sön 07 okt 2012 |
Sänd matchen någonstans? |
Namn: Admin |
Länk: http://www.mik.se/uppforandekod.htm |
Kategori: Annat |
Skickat: 15:26 - sön 07 okt 2012 |
På förekommen anledning: När du skriver här inne - använd dig då av ett och samma nick! |
Namn: Putte |
Kategori: Hockey |
Skickat: 14:54 - sön 07 okt 2012 |
Intressant fakta: Av de 54 bästa poängplockarna i alla division 1-serier tillsammans så är minst 8 av dem tidigare Moraspelare... med Niklas Bröms i topp.
Hur ska man tolka detta? Borde fler div.1 lag värva mer från MIK eller är det Mora som har varit dåliga på att ge spelarna chanser och möjligheter till att blomma ut...? Tror på en tuff drabbning mot KHK där jag tycker att Linus borde få vila en match då Hansen kan behöva lira lite så han inte helt tappar matchtempo. Framåt vill jag se Viksten och Hilmersson leda laget samt att vi hittar någon back som tar för sig i powerplay som vågar skjuta och vara kreativ. Våra backar står mest och bara passar runt enkla passningar och hjälper inte till att öppna upp ytor till våra skickliga anfallare. Undantagsvis de ggr Nolander fyllt på och stött in sina mål. 2-3, Hilmersson, Guttig och T.Nilsson. |
Namn: Larssons |
Kategori: Match |
Skickat: 13:21 - sön 07 okt 2012 |
Otäck match idag. Lite av en sån här match där man har allt att förlora, men inget att vinna. Folk talar redan om att vi måste ha 4p mot nykomligarna i nästa matcherna om vi inte ska hängas av. Det man kan konstatera är att Asplöven, med många fina värvningar och med Conny i spetsen absolut vill vara med och slåss och redan tagit några fina skalper. Så mot jumbon och nykomlingen Karlskrona måste det bli 3p. Vinst - programenligt (men ändå otäckt svårt tycker jag) och förlust - fiasko. Nej, nog var det mycket bättre känsla i matcherna mot LIF och Örebro. |
Namn: WEPPA SÅ KLART |
Kategori: Trupp |
Skickat: 12:11 - sön 07 okt 2012 |
Redan nu börjar de pratas om att göra sig av med spelare och att vi kommer få kämpa i botten, jag förstår inte ert snack..
Vi har spelat åtta matcher, av de 8 matcherna har vi gjort två bottennapp. Mot Oskarshamn borta o Karlskoga hemma. I de andra 6 matcherna har vi vunnit eller varit med i matcherna som har slutat med förlust. Vi gjorde en kanon match mot Malmö i andra omgången, vi kunde lika gärna åkt därifrån med 3 poäng istället för 0. Vi gör 2 bra perioder mot DIF hemma. Vi övertygar borta mot VIK. Vi kör över ett hemmastarkt VIK. Vi åker till Leksand och tar 2 poäng, kunde lika gärna varit 3 poäng. Sist mot Örebro så fick Örebro det viktiga första målet i sista perioden som gör att det spela avslappnat och sätta dit sista pucken i tom bur. Pucken har studsat fel för oss i det jämna matcherna, men det kommer att vända. Vi har fått världsklass spets med Kopitar. Vänta till Kopitar blir varm i tröjan och de andra spelarna har fått in samma tänk som Anze. Då kommer vi att lyfta i serien. Varför skall vi redan skicka iväg spelare? Vi har kommit 8:a omgångar in i serien. Vissa spelare är trögstartade som vi alltid har i truppen. Kolla bara på vår Kapten Tobias Eriksson ifjol. Fram till nyår var det många som undrade vad han gjorde i laget, efter nyår var han vår klart bästa spelare.. Tycker vi skall ge spelarna chansen att vi visa upp sig före ni börjar vill sända bort dom.. Tycker det är kanon att Ricci får spela i j20 laget, han får spela upp sitt självförtroende igen och komma tillbaka till nästa match med nytt självförtroende. DAX ATT VISA VÅRT MIK HJÄRTA OCH STÖTTA DOM I VÅRT O TORRT WEPPA SÅ KLART |
Namn: börje |
Stad: Mora |
Kategori: Match |
Skickat: 11:09 - sön 07 okt 2012 |
Dax att börja rada upp lite vinster nu,annars är vi snart sist,och sist har vi aldrig varit.Fortsätter det så här så är vi avhängda när som helst,redan 9-10 poäng efter. |
Namn: MAO |
Stad: Solna |
Kategori: Match |
Skickat: 08:17 - sön 07 okt 2012 |
Två mycket viktiga matcher nu. Vill Mora vara med och kriga om en FKS-plats så måste det bli minst 4 p på matcherna mot nykomlingarna. Det finns till och med risk att Mora ligger sist vid två förluster. Har Mora någonsin legat sist efter 10 omgångar i AS? |
Namn: gh |
Länk: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/frolunda/article15566004.ab |
Kategori: Trupp |
Skickat: 02:10 - sön 07 okt 2012 |
Mikael Vikstrand till Frölunda nästa säsong? |
Namn: magnusj |
Länk: http://play.hockeyallsvenskan.se/broadcast/view/bcid/a483d9z91u |
Stad: Link |
Kategori: Match |
Skickat: 22:18 - lör 06 okt 2012 |
Nu finns det möjlighet att "köpa biljett" till morgondagens sändning. |
Namn: hakanOlsen |
Kategori: Match |
Skickat: 21:05 - lör 06 okt 2012 |
väldigt mycket i morgon. |
Namn: HåkanOlsen |
Kategori: Match |
Skickat: 21:03 - lör 06 okt 2012 |
nu måste det bli vinster framöver, väldigt i morgondagens match. |
Namn: HakanOlsen |
Kategori: Trupp |
Skickat: 20:58 - lör 06 okt 2012 |
Hur ser det ut när det gäller lock out spelare som är intresserade att komma till MIK? Är det bara ett rykte utan substans? |
Namn: Tången |
Länk: http://stats.swehockey.se |
Kategori: Trupp |
Skickat: 18:20 - lör 06 okt 2012 |
HakanOlsen> se länk |
Namn: HakanOlsen |
Kategori: Trupp |
Skickat: 18:06 - lör 06 okt 2012 |
hur går det för juniorlagen? Länk? |
Namn: HakanOlsen |
Kategori: Trupp |
Skickat: 18:04 - lör 06 okt 2012 |
Hur ser det ut när det gäller lock out spelare som är intresserade att komma till MIK? Är det bara ett rykte utan substans? |
Namn: Golfarn |
Kategori: Trupp |
Skickat: 18:02 - lör 06 okt 2012 |
Gunde Svan> I så fall skulle jag rösta på en import som inte väger mer än 75kg, dumt att utmärka sig i laget. |
Namn: Gunde Svan |
Kategori: Trupp |
Skickat: 17:55 - lör 06 okt 2012 |
Ser även att Ricci var med J20 idag, har han varit skadad eller platsar han helt enkelt inte i a-laget ? Hoppas de letar efter en ny klubb till Ricci o sen värvar vi in en från AHL som kommer stanna här hela säsongen... iofs vore det ju kul om Horcoff kom =) |
Namn: Aggen |
Länk: http://stats.swehockey.se/Game/Events/122714 |
Kategori: Trupp |
Skickat: 17:26 - lör 06 okt 2012 |
Mustukovs verkar vara påväg tillbaka. Han stod idag för J20. |
Namn: Najso |
Kategori: Annat |
Skickat: 17:06 - lör 06 okt 2012 |
Någon som vet när dom uppdaterar lagfotot och bilderna på spelarna på hemsidan? |
Namn: storskrutt |
Stad: Tr |
Kategori: Hockey |
Skickat: 15:03 - lör 06 okt 2012 |
Lars-Åke: Å andra sidan skulle övriga klubbar kunna gå ihop och sälja sina matcher gemensamt. I deras erbjudande skulle samtliga bortamatcher för LIF, DIF och MIF finnas med (bortsett från de gånger de spelar borta mot just dessa lag). Säljs detta till en annan kanal än "storlagserbjudandet" skulle alltså alla Leksands, Djurgårdens och Malmös fans kunna köpa denna kanal, se sitt lags hemmamatcher på plats och bortamatcherna (förutom de nyligen nämnda) på TV.
|
Namn: Lars-Åke |
Kategori: Hockey |
Skickat: 14:06 - lör 06 okt 2012 |
Joakim:
TV-avtalet är knutet till hemmamatcherna i den egna arenan. Jag tror inte att man måste ha "tillåtelse" av bortalaget för att några ska komma och filma matchen. De får väl lämna walkover i såna fall. Det är väl snarare så att Djurgården säljer rättigheterna att visa de matcher som går på Hovet. Och ponera att man köpte in DIF-LIF-MIF, så skulle det i princip räcka. Det blir snarare billigare för producenterna att fokusera på tre arenor, man kan visa de lag som drar mest tittare, samt en massa andra lag som kommer på besök. Det är inte bara DIF som vill ha eget avtal. LIF har varit inne på en differentiering länge, med en gemensam bas och sedan olika mycket pengar beroende på varumärket. Och Malmö, med seriens högsta publiksnitt dreglar efter samma sak. Nu när DIF intensiferar denna debatten tycker jag absolut att det finns anledning till viss oro. DIF verkar inte gå så bra iår, och om de nu INTE skulle studsa upp direkt (som de själva naturligtvis ser som enda möjlighet, DIF ett permanent allsvenskt lag? kanppast) så tror jag faktiskt att det kan bli förändringar till nästa säsong. Vi ser ju vad som hände med MoDo. De värvade NHL-spelare trots att de hade kommit överens om att inte göra det. Nu har Frölunda gjort det också. Och varje gång MoDo vinner en match så muttrar motståndarna lite om "fusk" men det blir mindre och mindre efter varje omgång, och snart är det accepterat bland alla. Krislagen i botten kommer säkert att satsa på NHL spelare om lockouten blir långvarig. Och det visar ju hur mycket ligan har att säga till om. Om nu Djurgården vill göra sitt eget race, då tror jag inte att något kan stoppa dem. Förbundet kan ju knappast kasta ut dem från serien på grund av en sån sak. |
Namn: Go MIK |
Länk: http://moraik.wordpress.com/2012/10/06/video-hemma-hos-kopitarbroderna/ |
Kategori: Trupp |
Skickat: 12:31 - lör 06 okt 2012 |
Glömde länken! |
Namn: Go MIK |
Kategori: Trupp |
Skickat: 12:30 - lör 06 okt 2012 |
Video/ På besök hos Anze och Gasper Kopitar i Mora |
Namn: Joakim |
Stad: Mora |
Kategori: Hockey |
Skickat: 23:41 - fre 05 okt 2012 |
Tycker det är tufft av Ore att kämpa på trots alla motigheter.
Dock kan det inte vara roligt att va målvakt där. 29 insläppta mål på de senaste 4 matcherna, och då har ändå målvakten motat 198 skott. Skulle inte bli förvånad om målvakten drar snart också. Det skulle troligtvis vara förödande, för jag tvivlar starkt på att dom under rådande omständigheter skulle kunna hitta en ny målis. |
Namn: Joakim |
Stad: Mora |
Kategori: Hockey |
Skickat: 23:35 - fre 05 okt 2012 |
Lars-Åke:
Å andra sidan kan man tycka att det skulle bli tråkigt att bara visa dom tre lagen. Dom kan inte teckna avtal med de klubbarna och exempelvis, visa en match mellan leksand-mora utan att ha ett avtal med mora. Finns ingen av de andra klubbarna som skulle acceptera en sådan sak, vilket hade gjort att det avtalet rasat väldigt snabbt. |
Namn: Lars-Åke |
Kategori: Hockey |
Skickat: 22:54 - fre 05 okt 2012 |
PeO:
Inte så säker. Allsvenskan har sin potential och den är inte större än ett visst värde. Om man ska tjäna pengar på matcher så kan man inte köpa till högre än en viss summa innan man gör förlust. Det är marknaden som sätter priset, och ponera att LIF, DIF och MIF gick ihop och sålde sina matcher tillsammans, så skulle säkert någon haka på det erbjudandet. Och då skulle värdet på resten av matcherna dala kraftigt. Jag tror inte att det blir "betydligt" dyrare för TV-bolagen, bara att intäkterna skulle fördelas skevare. |
Namn: PeO |
Kategori: Hockey |
Skickat: 22:03 - fre 05 okt 2012 |
Lars-Åke: Att DIF genast började med tomma hot om egna TV-avtal är inte konstigt, dom tror väl fortfarande att dom kommer promenera genom serien och kvalet tillbaks till Elitserien. Med den övertygelsen behöver man ju inte bry sig om produkten Hockeyallsvenskan eftersom man bara är en ofrivillig gäst. Om Leksand fortfarande tror dom är på tillfälligt besök vet jag inte men dom gläntar på dörren för differentiering. Paralleller till La Liga eller PL brukar göras när man pratar TV-pengar men det är mest fånigt. Svensk ishockey är en ekonomisk dvärg som dessutom saknar flera av de plan nämnda ligor har. Varför svenska klubblag förhandlar centralt och fördelar jämnt har nog väldigt lite med socialism att göra utan är en logisk följd av en fri marknad där bland annat produkterna Elitserien och Hockeyallsvenskan konkurrerar. För ett TV-bolag är Leksand som enskild produkt värd lite, det är ligan som kan generera respektabla pengar. Om TV-bolaget skulle sluta separata avtal med vissa klubbar tar man död på sin egen affärsidé. Det skulle också bli betydligt dyrare för TV-bolaget med flera avtal. |
Namn: HakanOlsen |
Kategori: Hockey |
Skickat: 21:43 - fre 05 okt 2012 |
Djurgården är en besvikelse hitills i serien. Leksand skall de vinna mot. Men det kommer in några klasspelare framöver. |
Namn: mg |
Kategori: Trupp |
Skickat: 21:18 - fre 05 okt 2012 |
Jtf: Blir nog inget om det inte blir lookout hela säsongen |
Namn: PeO |
Kategori: Annat |
Skickat: 21:11 - fre 05 okt 2012 |
mazn: Jodå, senaste resultatlista ligger under rubriken "Resultat vid aktuell omgång". |
Namn: Läppen |
Stad: Mora |
Kategori: Match |
Skickat: 21:09 - fre 05 okt 2012 |
Förutom nio då:-) |
Namn: Läppen |
Stad: Mora |
Kategori: Match |
Skickat: 21:08 - fre 05 okt 2012 |
Allt annat än 8 poäng kommande tre omgångar är underkänt. |
Namn: John the fisherman |
Kategori: Trupp |
Skickat: 21:07 - fre 05 okt 2012 |
HakanOlsen:
Vill inte röja källan, men låt säga en 50/50 chans är det iaf. |
Namn: mazn |
Kategori: Annat |
Skickat: 20:58 - fre 05 okt 2012 |
PeO, kan du inte lägga upp länkarna du publicerar här, även under Tipskungen-länken till vänster? Blir lättare att följa hur tabellen förändras då :) Kanske inte gynnar mig för tillfället, men än är inte serien slut! |
Namn: HakanOlsen |
Kategori: Trupp |
Skickat: 20:44 - fre 05 okt 2012 |
vad var du att sälja? |
Namn: börje |
Stad: Mora |
Kategori: Trupp |
Skickat: 20:41 - fre 05 okt 2012 |
kan det vara cleary och horcoff bara komma det ja säljer allt ja har =) |
Namn: MAO |
Stad: Solna |
Kategori: Trupp |
Skickat: 20:41 - fre 05 okt 2012 |
Lars-Åke: Motivationen skulle väl vara att få spela hockey och göra det i samma kedja som A Kopitar för att utvecklas ytterligare. Men låt säga att försäkringen är mer än 10 ggr billigare för en spelare som King, så har Mora kanske råd med en liten lön också (artistkontrakt). Mora behöver inte, och har inte råd med ytterligare en stjärna från NHL - men en spelare som bättre förstår Kopitar och på så sätt få ut mer av honom skulle sitta fint. Hur paradoxalt det än kan låta är Anze för bra för sina medspelare och på grund av detta blir det långt ifrån så bra som det skulle kunna vara. |
Namn: HakanOlsen |
Kategori: Trupp |
Skickat: 20:11 - fre 05 okt 2012 |
john the fisherman: varifrån kommer ryktet? |
Namn: John the fisherman |
Kategori: Trupp |
Skickat: 20:09 - fre 05 okt 2012 |
Lars Åke: Det är väl bättre att spela hockey än inte spela alls, kan man tycka. Plus att det borde vara en viss charm att byta livet i The Big US mot ett liv i "middle of nowhere" .
Men det är ju mkt som ska klaffa, helst ska spelaren inte ha någon fru, sambo som kan locka på andra sidan alt. att den andra partnern följer med. Den som lever får se :) Men som sagt, det skulle behövas någon till i laget som kan bli en förstärkning. |
Namn: Lars-Åke |
Kategori: Trupp |
Skickat: 19:45 - fre 05 okt 2012 |
MAO: Jo men så måste vi ju hitta någon som har motivation att spela i Mora för samma ersättning som Kopitar. Är det bara försäkringen som kostar eller vad betalas ut i arvode i tillägg? |
Namn: MAO |
Stad: Solna |
Kategori: Trupp |
Skickat: 19:42 - fre 05 okt 2012 |
...för övrigt tjäna Kopitar cirka 6 000 000 dollar mer per år än sin unge lagkamrat King, så försäkringen för en sådan spelare torde ligga i nivå med en vanlig AS-lön. |
Namn: john the fisherman |
Kategori: Trupp |
Skickat: 19:35 - fre 05 okt 2012 |
Det finns rykten som säger att två fd lockout spelare kan tänkas (vill) spela igen för MIK.
Men då måste vi släppa iväg dom två knähöga transatlanterna som vi redan har i truppen. |
Namn: MAO |
Stad: Solna |
Kategori: Hockey |
Skickat: 19:29 - fre 05 okt 2012 |
Angående de spelare som säga betala sin egen försäkring tror jag bara det är ett spel för gallerierna för att slippa eventuell beskattning. Skulle tro att spelarens agenter fakturerar klubben för diverse konsultuppdrag låt säga 500 000, som i sin tur betalar spelarens försäkring. Då sker tranaktionen inte i Sverige och skatteverket kan inte lägga sig i när NHL-lirarna spelar "gratis" i Sverige.
Och jag håller med dem som vill ha in fler NHL-spelare i laget. Lockouten följer hittills samma mönster som den senaste och ser ut att bli långvarig. Exempelvis skulle en spelare som Dwight King (billig) kunna göra en hel del nytta och rensa vägen för Anze. Mora skulle kunna få sin egen Legion of Doom. |
Namn: Horcoff |
Kategori: Trupp |
Skickat: 18:20 - fre 05 okt 2012 |
Jag tycker man ska börja spela ihop formationern först och främst.
Som det är nu blandas det frisk, måste väl få till harmoni i laget och det är redan många. |
Namn: Linus |
Kategori: Trupp |
Skickat: 18:20 - fre 05 okt 2012 |
Förstod jag det fel eller skulle inte Matt Read betala för sin försäkring själv? |
Namn: gh |
Kategori: Trupp |
Skickat: 17:31 - fre 05 okt 2012 |
Jo men jag menade en "billig" kompis som inte kostar flera 100 k i månaden i försäkring! om det nu finns någon? |
Namn: Lars-Åke |
Kategori: Trupp |
Skickat: 17:06 - fre 05 okt 2012 |
Med tanke på hur mkt publiksnittet ökar med Kopitar på isen så känns det som att det är totalt superdumt att värva ett anfallsPAR i Moras läge. Om Kopitar kostar 100-tusentals kronor i månaden, är det då rätt läge att lägga pengar på ett flera sådana spelare? |
Namn: gh |
Länk: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/kronikorer/wennerholm/article15550752.ab |
Kategori: Trupp |
Skickat: 16:57 - fre 05 okt 2012 |
Att värva ett anfallspar är ett smart drag.
En skicklig spelare behöver ofta någon lika skicklig att leka med och jag tror SSK är inne på ett spår som kommer att få dem att lyfta. Jag såg den tendensen i Mora i går. Anze Kopitar skriker efter någon likvärdig att spela med.(skivet av Wennerholm) Någon som vet om nå´n mer kommer till Mora? Kanske har Anzè någon kompis i LA?... |
Namn: Lars-Åke |
Kategori: Hockey |
Skickat: 16:16 - fre 05 okt 2012 |
Joakim:
Har svårt att se att MIK skulle få en så speciellt mycket större del av kakan bara för att Mora har hemmamatch. Man måste inse att det mycket troligt kommer att fyllas med leksandssupportrar, och att det blir begränsat med morafans. Ett fullsatt globen får man anta ger lite mer intäkter än att dra 4348 i Mora, som förra hemmamatchen drog. Och eftersom Mora i princip utnyttjar Leksand (ja detta skulle vara otänkbart mot SSK eller Västerås, för det är trots allt Leksands supportrar man vill åt) så tror jag att Leksand kommer att få halva kakan som blir över. Mora ska förmodligen vara glada med att få hälften. Precis som Mora ska vara glada över att få en socialdemokratiskt lika fördelad mängd pengar från TV-avtalet. Man skulle kunna tänka sig att de lag som faktiskt drar TV-publik, Djurgården, Malmö, och Leksand, skulle dra sig ur och sälja sina matcher separat. Då skulle det bli mindre till andra klubbar. Egentligen förstår jag inte varför vissa klubbar går med på detta avtalet men vi ska vara glada så länge det varar. |
Namn: B jörnen |
Stad: R |
Kategori: Trupp |
Skickat: 15:36 - fre 05 okt 2012 |
Vore inte Alen Bibic nåt att förstärka Moras backlinje med? =) han får ju ingen speltid i Läxand |
Namn: Poudi |
Kategori: Annat |
Skickat: 13:02 - fre 05 okt 2012 |
Kommer man att kunna köpa en replica med 11 A Kopitar på inom en snar framtid? Är det någon som vet? |
Namn: Kenta |
Kategori: Match |
Skickat: 12:14 - fre 05 okt 2012 |
När man lyssnar på presskonferansen så får man den positiva uppfattningen att man delat upp Globenbiljetterna i två sektionshögar. Som Zakrisson tyvärr säger så är det ju så att Leksand (Kanske) har sveriges största supporterskara. Då får de köpa av Morabiljetterna så att arenan fylls.
Kontentan är att sittplats-säsongskorten sitter ovanför Mora-stå och att vi ser till att våra nära o kära i Mälardalen-Stockholm köper närmast oss så färgen RÖD syns ordentligt och HÖRS. Nu måste övertalningarna starta så att soff-folket lyfter på rumpan och kommer DIT. Hoppas det inte blir någon TV-sändning som suger bort soff-folket. |
Namn: PeO |
Länk: http://www.youtube.com/embed/dcgpghm2tGw?rel=0 |
Kategori: Hockey |
Skickat: 10:21 - fre 05 okt 2012 |
Hmmm, längtan over there verkar stark. |
Namn: Insu |
Kategori: Match |
Skickat: 23:08 - tor 04 okt 2012 |
PeO>
Jag är övertygad om att de har en plan för detta också. Allt annat verkar genomarbetat så det vore väl märkligt om man skulle missa det mest självklara. |
Namn: HakanOlsen |
Kategori: Hockey |
Skickat: 22:51 - tor 04 okt 2012 |
globen: vi får se till att vi MIK-supportrar från Mälardalen kommer på matchen. |
Namn: Joakim |
Stad: Mora |
Kategori: Annat |
Skickat: 22:38 - tor 04 okt 2012 |
Jag kanske skulle börja jobba på DT, jag kan ju det där med urdumma rubriker redan märker jag. ;) |
Namn: Joakim |
Stad: Mora |
Kategori: Hockey |
Skickat: 22:35 - tor 04 okt 2012 |
PeO/steff:
Men har Mora täckning att fylla halva globen eller blir det en massa stolar tomma? Att vi ska bli 6-7000 Moringar på matchen i Globen har jag svårt att se, då vi bara drog 2300 hemma mot serieledarna. Visserligen möter vi ärkerivalerna från siljans avlopp, så det talar väll för att vi skulle kunna lyckas med det. Vad jag förstått så kommer intäckterna att fördelas till båda klubbarna på något procentuellt vis då alla omkostnaderna är avklarade. Ekonomiskt spelar det i sådana fall ingen roll för Mora om det är 700 Moringar och 13000 Drantar då vi har hemmaplan och antagligen får en större procent av kakan. Dock hoppas jag för vår del att vi kan dra lika lott gällande antal supportrar, det skulle göra det mer till en gemensam fest. Det hade ju varit kul att få läsa DT,s rubrik om matchen då också (typ: det var en liten röd fläck på 7000 ganla Moringar i det blå havet) eller nåt dumt. MOT GLOBEN ALLA MORINGAR! |
Namn: HakanOlsen |
Kategori: Annat |
Skickat: 22:23 - tor 04 okt 2012 |
tittar på AIK-Ukrainalaget somjag inte kan stava till.Tränaren i AIK känner inte till kroaten Krainich som är motstånarlagets mest meritade spelare! Han har redan gjort ett mål. För att svensk fotboll skall bli bättre måste det bli mera proffsigt. Coucher måste veta vad de möter. Kartlägga lagen. |
Namn: HakanOlsen |
Kategori: Annat |
Skickat: 22:11 - tor 04 okt 2012 |
Tipset: vi är några som ligger i slagläge. |
Namn: HakanOlsen |
Kategori: Annat |
Skickat: 22:00 - tor 04 okt 2012 |
är det inte omgång 8? |
Namn: HakanOlsen |
Kategori: Annat |
Skickat: 21:58 - tor 04 okt 2012 |
peo: intressanta tankar. Kreativt.
Hur går det med tipset? |
Namn: Steff |
Kategori: Match |
Skickat: 21:47 - tor 04 okt 2012 |
Peo: Jag tror å hoppas Hermodsson har koll på detta....FORZA MORA |
Namn: PeO |
Kategori: Match |
Skickat: 21:39 - tor 04 okt 2012 |
Ingenting i infon om daladerbyt hur biljetterna ska fördelas och säljas. Släpps biljetterna helt fria blir det lite fiasko för Mora tror jag. Leksandsfansen är vana vid biljettrusning och att man måste vila på hanen vid biljettsläpp. Dessutom är dom bättre organiserade. Min gissning är att vi trots hårt arbete knappast kan utgöra mer än 20% av besökarna. Då måste vi ha sektioner låsta för moringar, annars blir vi bara små öar på läktarna. Men det där är nog en sak man redan jobbar med. |
Namn: PeO |
Kategori: Hockey |
Skickat: 21:23 - tor 04 okt 2012 |
Ingemar: Jag tänker som du fast tvärt om. Bussa stockholmare från Sälen till Mora när vi möter DIF och skåningar när vi möter MIF. Folk skulle hinna med after ski innan dom har en dryg timmes bussresa till Mora och sedan är dom tillbaks i stugan igen före midnatt. Skulle kunna ge ett par busslaster? |
Namn: PeO |
Länk: http://www.mik.se/tipskungen_12_13_res.pdf |
Kategori: Annat |
Skickat: 21:20 - tor 04 okt 2012 |
MAO vägrar släppa greppet i TK. Old Glen visar att erfarenhet är värdefullt när han seglar upp som tvåa. |
Namn: john the fisherman |
Kategori: Trupp |
Skickat: 21:19 - tor 04 okt 2012 |
såg visst att han skulle bli en aning dyr, då han tecknat ett maffigt kontrakt till säs. 18-19 |
Namn: john the fisherman |
Länk: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=17521 |
Kategori: Trupp |
Skickat: 21:13 - tor 04 okt 2012 |
Skulle vilja se denna i Mora omgående. |
Namn: P.O |
Stad: Blg |
Kategori: Match |
Skickat: 20:17 - tor 04 okt 2012 |
Tången/ håller med,men om man nu ska flytta matcen menar jag ej till några 08:or! |
Namn: Tången |
Kategori: Match |
Skickat: 19:30 - tor 04 okt 2012 |
P.O> Varför över huvud taget flytta en hemmamatch? |
Namn: P.O |
Stad: Blg |
Kategori: Match |
Skickat: 19:25 - tor 04 okt 2012 |
PA/ mycket ska man höra innan örorna ramlar av! |
Namn: P.O |
Stad: Blg |
Kategori: Match |
Skickat: 19:22 - tor 04 okt 2012 |
Är det inte bättre att flytta matchen till Leksand istället garanterat fullt hus,nära och bra för alla supporters! |
Namn: MAO |
Stad: Solna |
Kategori: Trupp |
Skickat: 19:14 - tor 04 okt 2012 |
Ingemar: Inte alls så dumt, men jag tycker du ska skicka förslaget vidare till Malmö eller DIF då 80% av de 70 000 i Sälen är från de trakterna. En utematch vid Högsjällshotellet mellan dessa lag skulle nog dra fulla hus:-) |
Namn: Ingemar |
Stad: Mora |
Kategori: Hockey |
Skickat: 19:09 - tor 04 okt 2012 |
Var blir nästa "JIPPO".Slaget om Sälen på en uterink bredvid Fjällkyrkan. Medarrangör högfjällshotellet. Datum bör ligga när fjället är fullbelagt, c:a 70 tusen pers. |
Namn: Insu |
Kategori: Annat |
Skickat: 18:41 - tor 04 okt 2012 |
Robin>
Vissa artiklar på Aftonbladet lockar till sig politiska extremister långt ute på kanterna. Före Utöya var det ingen tidning som brydde sig så mycket om det där, men efter massakern kom det så många inlägg som ibland till och med passerade vad som är lagligt, att tidningarna tvingades ta ett större ansvar för sina pissrännor. Aftonbladet valde att koppla kommentarstråden till Facebook, Expressen har stängt ner sin och andra tidningar har större krav på inloggning. Om det finns en ansvarig utgivare så är ju han eller hon ansvarig för allt som står i tidningen (oavsett om den är pappersburen eller på webben). Det inkluderar även annonser och artikelkommentarer. På DT är det dock fortfarande rätt stor anarki, även om jag har förstått att de är ganska vakna på att plocka inlägg av rasistisk natur. Däremot är det tydligen OK att en hockeysupporter kallar en annan för utvecklingsstörd. Falejs Finest har ingen ansvarig utgivare och inte heller några krav på inloggning. Det innebär: a) att skribenten är personligt ansvarig för sina inlägg, inte redaktionen. b) att det ställer höga krav på moderatorerna (som också regelbundet blir påhoppade av skribenter som kallar oss för Nordkorea när just deras inlägg plockas bort). Kanske vi skulle göra som Aftonbladet, och stänga gästsboken när MIK har torskat hemma mot Asplöven en lördagkväll ;-) |
Namn: Go MIK |
Länk: http://moraik.wordpress.com/2012/10/04/video-anzes-foppamal/ |
Kategori: Match |
Skickat: 18:22 - tor 04 okt 2012 |
Video/ Anze`s Foppamål + intervju |
Namn: Joakim |
Stad: Mora |
Kategori: Hockey |
Skickat: 17:13 - tor 04 okt 2012 |
Japp. det e i 1 nov jag ska va där o inte januari som jag skrev. haha. nu ska jag ner till hallen, match för J-18 idag.
Tips: Mora - Arboga 7-2 Någon som sett japanen i J-20 spela? Tycker att han är riktigt snabb på rören. Kanske har en framtid i A-Laget? |
Namn: Steff |
Kategori: Hockey |
Skickat: 17:04 - tor 04 okt 2012 |
Joakim: Seket eller Speakerbåset kan man säga :) |
Namn: Joakim |
Stad: Mora |
Kategori: Hockey |
Skickat: 17:02 - tor 04 okt 2012 |
Btw steff, när Mora tar emot västerås i januari så ska jag ha hand om utvisningar för det ena laget. Vad kallas det stället jag sitter på då mellan utvisningarna? |
Namn: Robin |
Stad: 92103 |
Kategori: Annat |
Skickat: 17:01 - tor 04 okt 2012 |
Laste en artikel pa aftonbladet och undrade hur folk kommenterat:
"Den här texten går inte längre att kommentera Varför? Allt för många kommentarer bröt mot våra regler. Tidigare inlägg går dessvärre inte att se. Ett bekymmer vi är medvetna om. /Redaktionen" Skulle detta vara nagot for dt.se som ar Rena sandladan? |
Namn: Joakim |
Stad: Mora |
Kategori: Hockey |
Skickat: 16:48 - tor 04 okt 2012 |
Steff:
Sant jag sitter och sköter skottdata ovanför 100 klubben, men vi ingår i det gäng som kallas sekretariatet. |
Namn: P-A |
Länk: http://moraik.se/default.asp?PageID=1&NewsID=2006 |
Stad: Orsa |
Kategori: Match |
Skickat: 16:37 - tor 04 okt 2012 |
Daladerby i Globen! |
Namn: Gunnarsson |
Länk: http://www.moraik.se/default.asp?PageID=1&NewsID=2006 |
Stad: Stockholm |
Kategori: Match |
Skickat: 16:37 - tor 04 okt 2012 |
Hoppas verkligen att vi blir många Morasupportrar i Globen den 5/1. |
Namn: Steff |
Kategori: Hockey |
Skickat: 16:23 - tor 04 okt 2012 |
Joakim: Du sitter inte i sekritariatet.. |
Namn: P-A |
Kategori: Match |
Skickat: 15:50 - tor 04 okt 2012 |
Hermodsson sticker ut hakan och tippar seger till Mora med 6-1 i Globenmatchen. Sådant gillar jag, hoppas att tipset slår in också
! |
Namn: Wixner |
Kategori: Trupp |
Skickat: 15:27 - tor 04 okt 2012 |
Det är väl så att Wener letar efter spelare som är på väg att blomma ut och underskattade spelare. Då håller man kostnaderna nere och vi har dessutom fått möjlighet att spetsa vår j20 lag vilket är viktigt för framtiden. |
Namn: MAO |
Stad: Solna |
Kategori: Trupp |
Skickat: 15:23 - tor 04 okt 2012 |
Hate to say I told you so...för att citera Fagerstas finest...:-)
"Namn: MAO Stad: Solna Kategori: Trupp Skickat: 13:16 - fre 13 apr 2012 175 cm och 75 kilo Ricci är inte vad som behövs där framme när Henke lämnar. Finns redan gott om snabba och relativt småväxta forwards i Mora och att "slösa" en icke EU-plats på Ricci känns inte genomtänkt. Dessutom måste det bli bättre balans i laget. Då känns 100 kilo Jordan Smotherman som ett bra mycket bättre val om han vill flytta från Esbjerg till lilla Mora" & "Guttig är minst sagt en chansvärvning och modigt av Mora. En spelare som jag faktiskt missat helt, kanske beroende på att den franska Ligue Magnus är bland de svagare i Europa och där med är föga intressant. Och jag säger nja...41 pinnar i en serie i serie där topplagen är i klass med Hedemora, Ore, Falun och Borlänge imponerar inte så jättemycket på mig. Är dock säker på att Mora bakat in någon form av rätt att bryta kontraktet om det visar sig vara ett mindre bra förvärv. Så klart hoppas jag som vanligt att jag har helt fel - men jag förväntar mig mer än detta vad det gäller nyförvärv framöver. Är tämligen säker på att exempelvis Dan Pettersson är helt i klass med denna fransman. Eller så har Mora superflyt och har hittat en ny Bellemere eller Fluery" |
Namn: Joakim |
Stad: Mora |
Kategori: Trupp |
Skickat: 15:00 - tor 04 okt 2012 |
MAO:
Nu tror ju jag att nivån kommer att höjas nästa säsong då en hel del spelare byts ut, förhoppningsvis får vi behålla den tidigare kärntruppen, vilket i sig inte verkar troligt. Viksten, Nilsson, Eriksson, Beck och Hilmersson lär ju med största sannolikhet försvinna och dom fortsätter spela på det sätt dom gjort hittills. Smootherman var ju på väg hit ett tag, vet dock inte varför det inte blev något. |
Namn: MAO |
Stad: Solna |
Kategori: Trupp |
Skickat: 14:51 - tor 04 okt 2012 |
Dock blir man imponerad av VIK som hittar spelare som Brady Leisenring i tyska andraligan, Tingsryd som uppenbart väljer rätt spelare från danska ligan i Jordan Smotherman och Oskarshamn som vågar satsa på skyttekungar från italienska serie A med Vigilante och Scandella. Nej, Mora har faktiskt varit väldigt svaga på den punkten. Tur att vi fick in A Kopitar och att en del andra spelare lyft sig ordentligt, annars hade scoutingmissarna blivit ännu mer uppenbara och kännbara. Tvivlar inte på Weners kompetens som tränare, men lämpligheten som sportchef kan med all rätt ifrågasättas. |
Namn: Joakim |
Stad: Mora |
Kategori: Trupp |
Skickat: 14:34 - tor 04 okt 2012 |
Ska lägga till Guttig som nästan alltid vinner sina sargdueller, och han kan slå riktigt bra passningar emellanåt, men jag tror han har svårt med tempot i matcherna. Och han är otroligt ojämn i sitt spel.
Ricci, är snabb och har bra spelförståelse. Men han är på tok för lätt, och har dålig balans. Räcker ofta med en lätt putt på axeln för att hans skott ska hamna i sarghörnet istället för på mål. Sonny Karlsson är en jättetalang och kan bli riktigt bra. Tyvärr så är han alldeles för "valpig" i sitt spel, slänger iväg omöjliga passningar och jagar efter puckar som han omöjligt kan nå. Men han är kaxig och orädd, Smäller på (tacklar) när han får chansen. Han vågar utmana och det kan man komma långt på som talang. Jonathan Johansson är en talang och ganska duktig. Men rätt som det är gör han sina passnings-grodor (omöjliga passningar att nå för kamraterna), Han tappar också i tempo ofta. Det är nog dags för honom att ta nästa steg i utvecklingen nu om han ska komma nå högre upp i seriesystemet än allsvenskan. Han gör det ofta svårare för sig än det egentligen behöver vara. Men detta är bara vad jag tycker, och jag är inte direkt någon expert. |
Namn: Joakim |
Stad: Mora |
Kategori: Trupp |
Skickat: 14:15 - tor 04 okt 2012 |
MAO:
Jag håller med dej, Björkstrand bröderna Kopitar och Gotto håller, övriga förväntade jag mej mer av. Schumacher är svensk, men än dock ett nyförvärv(som varit ganska okej hittills). |
Namn: Joakim |
Stad: Mora |
Kategori: Match |
Skickat: 14:11 - tor 04 okt 2012 |
SIVASN:
Dom gånger jag är i arenan utan att jobba så står jag i klacken och sjunger, men tyvärr så har jag jobbat i sekretariatet varje a-lagsmatch som varit denna säsongen. Att du brukar ta i och sjunga vet jag, men det finns andra i klacken som aldrig deltar i ramsorna så vida det inte är 30 till som gör det för dom tycker det är pinsamt när man e bara några få som gör det. Men det är inte pinsamt att stå och sjunga på en match, det är ju det en klack är till för(att vara lagets sjätte utespelare). Så jag hoppas att folk bidrar till att höras på nästa hemmamatch I hemma matchen mot Troja/Ljungby kan vi skrika ikapp du o jag, för då ska jag vara på klack-läktaren har jag tänkt. |