![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
| Namn: Flingan |
| Stad: Göteborg |
| Skickat: 22:48 - tis 02 jan 2007 |
| Äntligen, äntligen, äntligen fick man se Mora vinna i Scandinavium. Kommer inte ihåg när det skedde senast, på 80-talet kanske? Mora kämpade och tråkade ut Frölunda helt. Vi vann nästan varenda närkamp. Härligt att se. Bacon, Huml och Blatak var grymma ikväll. 4 raka nu. Beware LHC ! |
| Namn: Jerk |
| Stad: Mora |
| Skickat: 22:47 - tis 02 jan 2007 |
| Tack Mora för tre poäng |
| Namn: Perkus |
| Skickat: 22:45 - tis 02 jan 2007 |
| Först gnälls det över att Mora aldrig hittar på något för supportrarna. Och när klubben tar ett initiativ, då gnälls det över det också.
Konstigt... Roligt är i alla fall att Mora är tvåa i bortatabellen efter kvällens seger! |
| Namn: Anders E |
| Stad: Årsta |
| Skickat: 22:42 - tis 02 jan 2007 |
| Tycker de låter hur kul som helst att åka tåg till Gävle, jättebra initiativ! Hade jag bott i Mora hade jag bokat på direkt. Jag hör mycket om att många skulle vilja, men det är ingen som gör någonting för att de e för jobbigt. Och när de då äntligen är någon som gör någonting, så får den skit för de, tänk efter nu..
Tänk vilken rolig fest ni kan ha på tåget dit, sen träffar ni oss som redan kommit fram och checkat in på hotellet (eller hur torsten!). Där ropar vi fram Mora till ännu en seger i julbordsarénan! Ses där! |
| Namn: Masen |
| Skickat: 22:20 - tis 02 jan 2007 |
| Step: Vem sa att jag åkte tåg? Klart man åker bil, billigare och snabbare. Var de 600 kr jag reagerade på. |
| Namn: Steff |
| Skickat: 22:02 - tis 02 jan 2007 |
| storskrutt: 1476 pers i kvarsfinalen... |
| Namn: Step |
| Skickat: 22:00 - tis 02 jan 2007 |
| Åker du tåg till Gävle för 79 kr så grattis, eller du tror inte att ditt resonemang haltar, det är skillnad på bil och tåg, om du vill komma billigt undan, ta cykeln!!!!!
Inte f-n hyr du en tågvagn för 79 kr/person. Ring Tåg i Bergslagen eller SJ eller vem som nu kör stäckan och kolla. Makalöst att det finns folk som orkar gnälla när Mora IK tillsammans med en näringsidkare försöker ordna nått. 600 kr inkl tåg ToR, entré och fackla, musiker etc. Dyrt???? Pyttsan! |
| Namn: Insu |
| Skickat: 21:56 - tis 02 jan 2007 |
| Storskrutt:
Wikegård sågar den dåliga publikuppslutningen. Text-tv redovisar å sin sida sitt önsketänkande: "Sverige tog en säker 5-1-seger över Tjeckien i kvällens kvartsfinal i Junior-VM i Mora". |
| Namn: isosten |
| Skickat: 21:55 - tis 02 jan 2007 |
| Antar att det inte är ordinarie tåg som går till Gävle? kostar nog en del att få ett tåg dit. På vilket sätt man än tar sig dit tåg,buss,bil,båt,flyg.....så hoppas att det blir mycket folk som tar sig ner och skapar ett jäv.. tryck på läktaren för nu är vi på gång.
MORA MORA MORA Härlig seger i dag. |
| Namn: storskrutt |
| Skickat: 21:46 - tis 02 jan 2007 |
| Ont om folk i leksand under kvartsfinalen... någon som vet hur många som var å kikade i Mora idag? |
| Namn: T Rex |
| Länk: http://mik.myetl.se/tipskungen.php |
| Stad: T By |
| Skickat: 21:33 - tis 02 jan 2007 |
| Tipskungen uppdaterad.
Leia gör en framstöt |
| Namn: Insu |
| Skickat: 21:33 - tis 02 jan 2007 |
| Ja, själv bojkottar jag tågresor mest hela tiden. Senast idag, då jag cyklade till jobbet. |
| Namn: Dewi |
| Skickat: 21:29 - tis 02 jan 2007 |
| Förutom resor på räls är det ju annars rätt kul att Mora vann i kväll!!!! |
| Namn: Masen |
| Skickat: 21:28 - tis 02 jan 2007 |
| h: ja fy fan om ngn skulle tjäna pengar ibland, usch å fy...jäkla sossesverige. Ingen får tjäna pengar, vore hemskt om ngn hade mer än ngn annan.
:P 3 pinnar ikväll!! fy fan va starkt :) |
| Namn: Kenny |
| Stad: Mora |
| Skickat: 21:26 - tis 02 jan 2007 |
| Jaa vad underbart! |
| Namn: ^h |
| Stad: mik |
| Skickat: 21:24 - tis 02 jan 2007 |
| bojkotta tågresan! kan någon ge mig EN anledning att betala överpris för att en skojare ska tjäna privata pengar på en?!? det är ju sjukt räcker det inte att somliga ska lura av oss pengarna under vasaloppet? ,
peo : "_ _ _ är en entreprenör, till skillnad från oss andra drönare måste han själv se till att det ramlar in pengar på kontot ibland, han har knappast tid att jobba ideelt. " kanske dax för han att skaffa ett hederligt jobb då/ |
| Namn: Masen |
| Skickat: 20:19 - tis 02 jan 2007 |
| 600 kr för att ta sig fram å tillbaka till gävle? vilken väg tar du då? åker om stockholm?
Ca 18 mil till Gävle från Mora. Blir 36 mil x 11 kr/L=396 Kr...om man åker själv. Full bil, 396/5=ca79 kr. Så rätt billigt ;) |
| Namn: Dewi |
| Skickat: 20:05 - tis 02 jan 2007 |
| Bloggen för fan!!!! |
| Namn: sys |
| Stad: mora |
| Skickat: 18:29 - tis 02 jan 2007 |
| Nu tar ni och följer med på mitt segertåg era snåla jävlar, kan inte sälja en enda glasstrut till överpris på vintern och måste få in $pengar$ på annat håll. Men förresten så gör jag inte det här för att tjäna pengar, det kostar 600 att ta sig fram och tillbaka till gävle, sen ska ni bara veta vad en fackla kostar...... Det blir till att doppa vedträn i diesel om man ska få det här och gå ihop...... |
| Namn: PeO |
| Stad: Enskededalen |
| Skickat: 17:29 - tis 02 jan 2007 |
| ^h:
Inget hindrar dig att ordna egna resor. Lite tråkigt blir det förstås när ni inte kommer in i arenan. Men riktiga fans prioriterar supandet framför att heja på Mora? Matchvärdar och hela paketet med koll är liksom obligatoriskt. Det är inget påfund som skapats för att folk hade för lite att göra utan för att slippa fullisar på läktaren. |
| Namn: Surre |
| Skickat: 16:36 - tis 02 jan 2007 |
| Ang. att MIKs marknadsföring för hemmamatcher är dålig så håller jag med. Två ynka trasor med "hockey idag" sätts upp i byn. To.m innebandyföreningen här är ju bättre. Te.x så har jag sett stora reklam(s)pelare både på willys och ica kvantum där dom markndasför matcher. Med tankte på att det i princip bara är släkt och andra nära sörjande som går på dessa matcher så borde ju MIK trycka upp ännu större skyltar och ställa framför. Det kan ju ingen som har alla hemma gnälla över! |
| Namn: Putte |
| Stad: Mora |
| Skickat: 16:24 - tis 02 jan 2007 |
| 3-2 idag? |
| Namn: Grind-slanten |
| Stad: Mik |
| Skickat: 16:04 - tis 02 jan 2007 |
| Varför konkurerar Drakarna och MIK ( segertåget ) om resor till bortamatcherna. Är inte klubben rädd om sina ideella supportrar eller är entreprenör Sys viktigare. Vad tycker den ideella draken? |
| Namn: ^h |
| Stad: mik |
| Skickat: 15:48 - tis 02 jan 2007 |
| förr i tiden så fanns det inget roligare än att hoppa på supporter bussen till bortamatcherna, man fick valuta för varenda krona, dels underhållning på ditresan och hemresan, vi riktiga supportrar borde hyra en buss, (det måste ju fortfarande finnas något bussbolag vi inte är portade från att hyra från) och sen ordna vår egen resa utan en massa dryga vakter o dagisfröknar som ska lägga sig i, och framförallt så är det ingen snål skojare som tjänar pengar på oss!!!!!! vägra åka "förlust" tåg!!!!! |
| Namn: PeO |
| Stad: Enskededalen |
| Skickat: 15:35 - tis 02 jan 2007 |
| Sys är en entreprenör, till skillnad från oss andra drönare måste han själv se till att det ramlar in pengar på kontot ibland, han har knappast tid att jobba ideelt. Folk har kul på tågresorna det är det viktiga, om Sys sen blir miljonär på kuppen är det bara att gratulera. Även om Mora IK inte fick en spänn av själva försäljningen tjänar dom på såna här resor, det knyts kontaktband som kan vara guld värda. Inslaget TV4 gjorde om Segertåget till Globen var nog i TV-tid och goodwill värt några hundratusen.
Om marknadsföringen i stort har jag inga kommentarer men i det här fallet verkar det vara lika kasst som tidigare, ingen lockande blaffa på hemsidan, inga partyfoton, ingen kul text om hur roligt det är att åka med. Hur är det i MT och Masen? Jag är rädd att Mora fortfarande sitter fast i det gamla kompisgänget där man litade på att saker spreds i kretsen. Den kretsen räckte för att driva ett allsvenskt lag men räcker inte för ES. Fler måste känna delaktighet i Mora IK och dom enda som kan skapa den är klubben själv. Att sen Drakarnas resa krockar med tågresan är inget annat än katastrof, men enligt vad jag hört var Drakarna tidigt ute och varskodde om sin resa. |
| Namn: p-a |
| Skickat: 14:33 - tis 02 jan 2007 |
| Per: Hmmmmm..... |
| Namn: Per |
| Skickat: 14:16 - tis 02 jan 2007 |
| P-A
Han är inte anställd som konsult, det är ett uppdrag dom delar på precis som pengarna. MIK fixar tåget och bokar biljetter, han fixar resten och han står som försäljare av allt "gott" på tåget. |
| Namn: P-A |
| Skickat: 13:33 - tis 02 jan 2007 |
| Per: Om nämde person jobbar som anställd/konsult åt Mora IK i detta "projekt" är det väl helt OK för då går ju pengarna genom MIK:s organisation och de har koll på vad som kommer in och vad som betalas ut i ersättning till berörda. Mora IK har ju inte direkt varit kända för att lättvindigt sprida pengar kring sig! |
| Namn: Jerk |
| Stad: Mora |
| Skickat: 12:43 - tis 02 jan 2007 |
| Härligt något nytt att gnälla över. |
| Namn: Per |
| Skickat: 11:24 - tis 02 jan 2007 |
| P-A; det spelar nog ingen roll att han har näringsförbud, det bryr sig nog inte MIK om överhuvudtaget. Eftersom han inte står som huvudansvarig så kan han nog vara inne och pyttsa runt lite som han vill.
Fråtå-Nils; vad mer kan man vänta sig egentligen av en avdelning som, hos andra klubbar och företag med liknande budget, har någon utbildad på posten. Men Simons vill väl ha någon som han kan styra och kontrollera. Farligt att sätta utbildad personal på posterna....... |
| Namn: P-A |
| Skickat: 11:07 - tis 02 jan 2007 |
| Per: Jag trodde att nämde arrangör hade näringsförbud...! |
| Namn: P-A |
| Skickat: 11:06 - tis 02 jan 2007 |
| Kan (tyvärr) inte annat än hålla med om att marknadsföringen måste bli tydligare, både inför matcher och andra evenemang! |
| Namn: Fråtå-Nils |
| Stad: Bonäs |
| Skickat: 10:44 - tis 02 jan 2007 |
| Håller fullständigt med föregående talare, marknadsföringen är under all kritik! Man måste se till att sätta någon mer driftig person på en så
viktig uppgift. |
| Namn: Per |
| Skickat: 10:32 - tis 02 jan 2007 |
| P-A; detta segertåg arrangeras både av MIK och av den man som varit inblandade i tidigare segertåg. Så detta är inget som enbart arrangeras av MIK utan det är i stort sett samma upplägg som tidigare genomförda och nedlagda segertåg man haft. Det jag inte kan begripa är den handlingsförlamning som verkar finnas på kansliet. Här har man ett perfekt tillfälle att få folk att åka till en bortamatch, men inte tar man chansen att marknadsföra detta heller. Det är så dåligt så det är inte sant. Men så länge marknadsavdelningen sköter sina "kompisaffärer" med billiga biljetter och skyltar så är väl allt frid och fröjd på den avdelningen. På mitt jobb vet halva personalstyrkan inte ens om att det är match på en matchdag, för har man inte Moratidningen eller är inne och läser på internet så vet man inte om att det är match. Var är marknadsföringen? Är det konstigt att det är dåligt med folk på matcher? Vad gör Simons åt detta? |
| Namn: P-A |
| Stad: Orsa |
| Skickat: 09:59 - tis 02 jan 2007 |
| ssys m.fl. Till skillnad mot "Segertåget" till Stockholm 2005 är årets tågresa till Gävle arrangerad av Mora IK själva. Alltså går ev. överskott till Mora Hockey....och det har vi väl inget emot....eller? |
| Namn: Flingan |
| Stad: Göteborg |
| Skickat: 07:57 - tis 02 jan 2007 |
| Jaha - så var det då dags att återigen få se mitt favoritlag live i Scandinavium. Mora har dock väldigt, väldigt svårt att vinna här nere. Men med lite flyt och om Frölundas 1:a-kedja har en lite sämre dag så, kanske, kanske... |
| Namn: mumsmums |
| Länk: http://www.eliteprospects.com/ |
| Skickat: 20:52 - mån 01 jan 2007 |
| Pastorn klar för Mora......hoppas jag |
| Namn: Insu |
| Skickat: 19:22 - mån 01 jan 2007 |
| ssys:
Det är väl inget konstigt med det? Researrangörer - oavsett om det är konserter, teaterföreställningar eller hockeymatcher - vill naturligtvis tjäna pengar på sitt arbete. Och det står ju oss fritt att fixa en egen resa om vi tycker det är för dyrt. |
| Namn: horcoff |
| Skickat: 18:13 - mån 01 jan 2007 |
| Dewi; Drakarna arrangerar samtidigt en resa för 50:- |
| Namn: Dewi |
| Skickat: 15:52 - mån 01 jan 2007 |
| ssys:Den sortens inskränkta resonemang som bottnar i missunsamhet finns det alldeles för mycket av i små samhällen, kanske synnherhet i Mora
Det finns alltid någon som tjänar på hur vi agerar. Så låt inte din support av MIK bli lidande av att det finns några, förutom föreningen, som drar fördel av det! |
| Namn: ssys |
| Stad: mik |
| Skickat: 11:55 - mån 01 jan 2007 |
| jag bojkottar då segertåget speciellt så länge det är vissa personer som tjänar egna pengar på att vi supportrar vill stödja vårt mik |
| Namn: "fritte ultras johanneberg" |
| Stad: en järn åtta från liseberg |
| Skickat: 04:42 - mån 01 jan 2007 |
| Namn: Freppe
Stad: Göteborg Skickat: 03:09 - mån 01 jan 2007 God fortsättning, alla Mora-fans!!!! Får man sällskap av några i Scandinavium på tisdag? ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,haka på i baren med Mora halsduk och skrik fiberg for the world |
| Namn: Nära brandstation ultras lite halv sektion till isunda ultras |
| Stad: Q8 mora är ganska nära |
| Skickat: 04:32 - mån 01 jan 2007 |
| <>>>>tre kronor segertåget kan gå till , sollerön men då måste man var helt kung på pingis |
| Namn: Freppe |
| Stad: Göteborg |
| Skickat: 03:09 - mån 01 jan 2007 |
| God fortsättning, alla Mora-fans!!!!
Får man sällskap av några i Scandinavium på tisdag? |
| Namn: Masen |
| Skickat: 02:00 - mån 01 jan 2007 |
| Per: Sagt det förut, laget är i elitserien men inte organisationen. |
| Namn: Per |
| Skickat: 01:08 - mån 01 jan 2007 |
| Det ska tydligen vara en resa med tåg från Mora till matchen Brynäs-MIK. Man har tydligen inte fått ihop det antal personer man önskar så priset har höjts. Det är väl som vanligt med den icke existerande reklam som marknadsavdelningen har..... |
| Namn: Tre kronor |
| Skickat: 21:40 - sön 31 dec 2006 |
| Vilket segertåg ??????????????? |
| Namn: Mäxvägen ultras |
| Stad: Mora |
| Skickat: 19:39 - sön 31 dec 2006 |
| Gott nytt år, någon som vet hur många det är som har anmält sig till segertåget??? |
| Namn: Stigsson |
| Skickat: 19:26 - sön 31 dec 2006 |
| Gott nytt år på er alla på mik.se. Nu får jag äntligen lämna arenan och ansluta till mina vänner som har kommit en bra bit in på festen. |
| Namn: Jonsson |
| Stad: Mora |
| Skickat: 19:20 - sön 31 dec 2006 |
| Jävla skit
|
| Namn: Jonsson |
| Stad: Mora |
| Skickat: 18:43 - sön 31 dec 2006 |
| Ser bra ut nu, en landskamp mellan svea rike och våran gamla provins i öster i fm mmas = sköna pub-slantar till MIK |
| Namn: Stigsson |
| Skickat: 16:09 - sön 31 dec 2006 |
| Jonsson:
...mot Finland om det blir så. |
| Namn: Jonsson |
| Stad: Mora |
| Skickat: 15:07 - sön 31 dec 2006 |
| Förlorar Sverige idag så spelar dom i Mora på tisdag 1930, mot Finland eller Ryssland. |
| Namn: Insu |
| Skickat: 14:40 - sön 31 dec 2006 |
| Davos vann sin hemmaturnering som planerat efter 3-2 i finalen. Och Brendl gjorde turneringens snyggaste mål med Eric Johanson på andra plats. |
| Namn: Stigsson |
| Skickat: 14:14 - sön 31 dec 2006 |
| magnusj:
Systemet med 2p för fulltidsseger och förlängningsseger är det som används i NHL, där får man inte heller 3p för fulltidsseger. |
| Namn: Thomas |
| Skickat: 13:02 - sön 31 dec 2006 |
| Såja, det var ju jag som skrev inlägget |
| Namn: sOLD |
| Skickat: 13:01 - sön 31 dec 2006 |
| sOLD: Du tror inte att det i stort sett är samma publik på matcherna? Eller är det bara leksingar(guds gåva till hockeyn) i ejendals resp. moringar i FMMA? |
| Namn: M.Guru |
| Stad: 127.0.0.1 |
| Skickat: 12:08 - sön 31 dec 2006 |
| Jag tycker att det är o.k. att en liten turnering har vilka kvalificeringsregler som helst, bara man har specat dom innan. |
| Namn: sOLD |
| Stad: sOLD |
| Skickat: 11:50 - sön 31 dec 2006 |
| Forever MIK>
Det är väl inte så undra på om de flyttar matchen till leksand.Publiken i FMM Arena är ju totalt värdelös! De har nog inte fattat att det är ett VM de sitter och tittar på! Inget tryck,inga hejaramsor och ingen stämning! |
| Namn: |
| Stad: |
| Skickat: 11:45 - sön 31 dec 2006 |
| Forever MIK>
Att det inte blev straff på slutet beror nog snarare på att domaren var feg. Jag tror inte det gick till som jag skrev, utan det var mer menat att det skulle kunna gå till på det viset med det poängsystem man har. Att Khimik vann förlängningen hade väl med att göra att Davos var nöjda och inte brydde sig längre. |
| Namn: Forever MIK |
| Skickat: 10:50 - sön 31 dec 2006 |
| Visst är det lätt att tro att matchen skulle vara riggad med tanke på den uteblivna straffen i slutminuten men samtidigt så tror jag inte det. Skulle något sådant komma fram så är cupen död för all framtid.
Lite fundersam på sveriges ev. kvart i FMMA, T Bendelin tackade Mora publiken efter matchen mot tyskland eftersom det var deras sista match här, tror att det är sagt att sveriges match skall gå någon annan stans. |
| Namn: |
| Stad: |
| Skickat: 10:43 - sön 31 dec 2006 |
| magnusj>
Precis. Det var kanske så här det gick till igår: Davos: "Om vi får en pinne under ordinarie tid, så får ni vinna i sudden. Khimik: "Okay, det blir bra. Då har vi ju båda vunnit." Själv så ville jag inte att Mora skulle gå till final, så utgången av den regiserade tillställningen var bra. |
| Namn: magnusj |
| Stad: Linköping |
| Skickat: 10:03 - sön 31 dec 2006 |
| Visst är det mer rättvist att inbördes möte gäller före målskillnad i den här typen av cuper. Däremot är jag lite förvånad över det märkliga poängsystemet i Spengler cup. Det känns inte helt rättvist eftersom det delas ut en "extrapoäng" i de matcher som inte avgörs på ordinarie tid.
Vinst inom ordinarie tid: 2p Vinst efter sudden/straffar: 2p Förlust efter sudden/straffar: 1p |
| Namn: Roffe |
| Stad: Womus |
| Skickat: 03:46 - sön 31 dec 2006 |
| Johan: Du har helt rätt...torskar Sverige i morgon (idag) mot USA spelas kvarten i FMM Arena. |
| Namn: |
| Stad: |
| Skickat: 23:58 - lör 30 dec 2006 |
| Stigsson>
Det där var på tapeten under förra årets jubileumsturnering, som Mora vann på inbördes möte mot Brynäs. En del brynäsare och leksingar påstod felaktigt att man ändrade reglerna under turneringens gång. |
| Namn: Stigsson |
| Skickat: 23:54 - lör 30 dec 2006 |
| Hittade det direkt, hade inget med antal lag att göra.
Utdrag ur svenska hockeyförbundets tävlingsbestämmelser 06/07 som i sin tur bygger på de internationella förbundets tävlingsbestämmelser. § 5:7 A Seriemetoden - lång serie Serie spelas som enkel- eller dubbelserie med hemma och bortamatcher enligt fastställd spelordning. *Ordningen mellan lagen avgörs med antalet vunna poäng. *Vid lika poängställning avgör målskillnad. *Är målskillnad lika stor placeras det lag främst som gjort flest mål. *Har lagen gjort lika många mål är inbördes möte avgörande. *Kan ordningen ändå inte fastställas spelas skiljematch men bara om det gäller serieseger, upp- eller nerflyttning i seriesystemet. § 5:7 B Seriemetoden - kort serie Kort serie utgör ett tillägg som används vid TURNERINGAR. *Ordningen mellan lagen avgörs med antalet vunna poäng. *Vid lika poängställning avgör inbördes möte. *Är den matchen oavgjord avgör målskillnad (hela serien). *Flest gjorda mål (hela serien). *Lottning. Är det fler än två lag som har samma poäng träder andra regler in. |
| Namn: Stigsson |
| Skickat: 23:39 - lör 30 dec 2006 |
| Kenny:
Nog tycker jag att reglerna som dom är skrivna nu är rättvisa. Har för mig att inbördes möte gäller i tabeller upp till sex lag och enkelmöten och att målskillnad gäller om serien innehåller mer lag och flera matcher. Ska leta efter lagtexten som styrker detta. :-) |
| Namn: Kenny |
| Stad: Mora |
| Skickat: 23:14 - lör 30 dec 2006 |
| Att avgöra på inbördes möten tycker jag och kommer alltid tycka är fel! Tänk om Elitserien avgjordes så också!? Nej målskilnad ska avgöra först och SEN inbördes möten! Nåja, som sagt var så kan det vara bra med lite vila innan vi drar igång i elitserien igen! Men lite synd... var bra prispengar i potten! |
| Namn: peter |
| Stad: mora |
| Skickat: 23:11 - lör 30 dec 2006 |
| kenny//// Mora inte i final |
| Namn: Nisse |
| Skickat: 23:10 - lör 30 dec 2006 |
| Hockeyligan har ändrat sig. Mora spelar inte final. Tyvärr! |
| Namn: Kenny |
| Stad: Mora |
| Skickat: 23:09 - lör 30 dec 2006 |
| Men nu hade dom ändrat! =S |
| Namn: Kenny |
| Länk: http://www.hockeyligan.se/nyheter.php?nid=10259 |
| Stad: Mora |
| Skickat: 23:09 - lör 30 dec 2006 |
| Här |
| Namn: peter |
| Stad: mora |
| Skickat: 23:07 - lör 30 dec 2006 |
| kenny/// vart på hockeyligan har du läst det??? finns inte |
| Namn: Kenny |
| Stad: Mora |
| Skickat: 23:03 - lör 30 dec 2006 |
| Hm... Hockeyligan skriver att Mora är klara för final och ska möta Kanada! Antar att de tittar på målskillnaden eftersom både Mora och Davos fick 5p, Mora har +6 i målskillnad och Davos +2.. men antar att det tråkigt nog är inbördes möten som avgör!? |
| Namn: Nisse |
| Skickat: 23:03 - lör 30 dec 2006 |
| Mora IK är i final mot team Kanada i spengler cup enl. hockeyligan.se- GRATTIS. |
| Namn: Torsten |
| Skickat: 23:00 - lör 30 dec 2006 |
| Svårt att säga om junisarna ska spela eller inte. Hade vi varit 3:a i serien så är det ju klart att junisarna skulle spela. Men som läget är nu vågar dom inte chansa. Det vi såg av Cedergren i Tirmå (vi som var där) visar ju att vi har bra junisar. Tråkigt att inte Lasse J fick chansen någon match i cupen. Nu laddar vi för nyår och sen ses vi i karlstad nästa lördag ;) |
| Namn: horcoff |
| Stad: Dala-Järna |
| Skickat: 22:44 - lör 30 dec 2006 |
| Lycka att få åka hem i tid till Frölunda efter en jättefin insats. |
| Namn: coach |
| Stad: Mora |
| Skickat: 22:39 - lör 30 dec 2006 |
| allvarligt man måste ha juniorer som håller för elitserien inte bara låta dem spela för de är juniorer......tyvärr handlar det om pengar och ingen vill väl att Mora åker ur????? man kan inte bara ge dem chansen |
| Namn: Dalmas1 |
| Skickat: 22:31 - lör 30 dec 2006 |
| Jag tycker att man måste börja släppa fram junisarna nu och inte bara låna ut dem. Andra lag har ju lyckats med sina juniorfemmor - se på Luleå. Plocka hem Hult och sätt ihop honom med Kapla och Granis. Det skulle vara kul och nyttigt för framtiden. |
| Namn: Puppe |
| Skickat: 22:26 - lör 30 dec 2006 |
| N'Guru:
Hade dock varit kul att se MIK i final. Även fast det känns lite "köpt" över turneringen som helhet så var publiken kanon. Snacka om familjefest på läktaren. |
| Namn: Forever MIK |
| Skickat: 22:25 - lör 30 dec 2006 |
| Solklar straff för Khimik med 38 sek kvar, men den finske domherren är tydligen inte kompis med Harri eller det kanske är det han är? |
| Namn: WEPPA SÅ KLART |
| Skickat: 22:24 - lör 30 dec 2006 |
| Tycker att Mora har gjort en riktigt bra turnering, de har visat grym lagmoral i varje match, synd att det inte räckte ända fram, men detta spel som Mora har haft så kommer vi klättra många placeringar i Elitserien!! Tycker faktiskt att kedjan med Kappla, Granström o Jardine visade att de vill spela tillsammans mot Frölunda!! Men bästa kedjan i har ändå varit Jansson-Simons-Nilsson!!
Ser redan framemot Frölunda på tisdag, kanske man ska åka ner o kolla!! WEPPA SÅ KLART |
| Namn: M.Guru |
| Stad: 127.0.0.1 |
| Skickat: 22:20 - lör 30 dec 2006 |
| Ryssarna vinner i SD, 3-2. Davos-Canada i final. |
| Namn: |
| Stad: |
| Skickat: 22:16 - lör 30 dec 2006 |
| 2-2 |
| Namn: M.Guru |
| Stad: 127.0.0.1 |
| Skickat: 22:15 - lör 30 dec 2006 |
| Slut. 2-2 Ingen final.
Skönt att ryssarna gav Davos en match. Skönt att vi slipper vara med. |
| Namn: M.Guru |
| Stad: 127.0.0.1 |
| Skickat: 22:14 - lör 30 dec 2006 |
| Visst chantar publiken under time-outen: "VI Ä-ÄLSKAR MORA!!! VI Ä-ÄLSKAR MORA!!! VI Ä-ÄLSKAR MORA!!!" |
| Namn: M.Guru |
| Stad: 127.0.0.1 |
| Skickat: 22:13 - lör 30 dec 2006 |
| Khimik straff? |
| Namn: |
| Stad: |
| Skickat: 22:10 - lör 30 dec 2006 |
| 2-2 |
| Namn: M.Guru |
| Stad: 127.0.0.1 |
| Skickat: 22:10 - lör 30 dec 2006 |
| 2-2, 3:30 kvar av sista dritteln. |
| Namn: Insu |
| Skickat: 22:05 - lör 30 dec 2006 |
| Die Russen versuchen, den Druck zu erhöhen. Davos reagiert mit einer Kontertaktik. |
| Namn: M.Guru |
| Stad: 127.0.0.1 |
| Skickat: 21:54 - lör 30 dec 2006 |
| Verkar som det blir ledigt imorrn, 2-1 till Davos nu. |
| Namn: Torsten |
| Skickat: 21:43 - lör 30 dec 2006 |
| Hur många ska till Timrå den 3/2??? Vi vann ju sist så nu borde vi bli några fler iaf. |
| Namn: Äkall |
| Skickat: 21:34 - lör 30 dec 2006 |
| Ä i äkaller ållerjop jän? |
| Namn: Johan |
| Skickat: 21:33 - lör 30 dec 2006 |
| Menar Sverige |
| Namn: johan |
| Stad: mora |
| Skickat: 21:32 - lör 30 dec 2006 |
| Har jag fattat rätt att om Mora torskar imorrn spelar de kvarten i FMMA? |
| Namn: M.Guru |
| Stad: 127.0.01 |
| Skickat: 21:26 - lör 30 dec 2006 |
| Kan ju leagga till att undr de sista 80\min har sex förseok aev fororengar hamnat i paprskrogen. Skeont! |
| Namn: Torsten |
| Skickat: 21:16 - lör 30 dec 2006 |
| Dalmas1: Håller med dig. |
| Namn: Dalmas1 |
| Skickat: 21:13 - lör 30 dec 2006 |
| Inbördes möte går före. Davos måste alltså torska. Fast jag ser hellre att Mora får en extra dag att ladda inför de stundande hyperviktiga ES matcherna.
Heja Davos! |
| Namn: Insu |
| Skickat: 21:09 - lör 30 dec 2006 |
| Torsten:
Det verkar så, eftersom tv-kommentatorn sade att oavgjort räcker för Davos, som just kvitterade. |
| Namn: Torsten |
| Skickat: 21:09 - lör 30 dec 2006 |
| Någon som vet om inbördes möte går för målskillnad i cupen? |