![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Namn: The wolf |
Skickat: 12:28 - mån 04 maj 2009 |
Sju backar, jaha! Det är ett riskspel. Blir 2 skadade så är det kris. Sen så blir konkurensen mellan backarna mindre. Då alla, eller möjligen 6 backar ska spela matcherna. |
Namn: Mattias - 74 |
Stad: Uppsala |
Skickat: 12:27 - mån 04 maj 2009 |
varför står det att mitt inlägg klassas som Spam när jag skulle posta länken om Kurvinen ? Är det för att man är Leksing eller :) |
Namn: Bengt |
Stad: R |
Skickat: 12:16 - mån 04 maj 2009 |
Mora har nog inte en plånbok som räcker för både Rhodin och Kurvinen. |
Namn: Poudi |
Skickat: 12:04 - mån 04 maj 2009 |
Jag skulle definitivt vilja se Kurvinen i Mora igen. Stabil defensiv back. |
Namn: Healey |
Skickat: 11:45 - mån 04 maj 2009 |
Vi skulle fortfarande ha skrivit kontrakt med Cedergren och inte med en annan av våra backar....... |
Namn: Mattias - 74 |
Stad: Uppsala |
Skickat: 11:41 - mån 04 maj 2009 |
Modo bryter med Kurvinen.
Kanske nånting för er att ta tillbaks.. |
Namn: GOO_MIK |
Stad: mora |
Skickat: 11:01 - mån 04 maj 2009 |
inte omöjligt att boggen spelar för mora,
nu när det inte blev fortsättning i timrå, han har nyss fått tillökning,och enligt (säkra källor) har han defenitivt inte uteslutit mora. |
Namn: MAO |
Stad: Solna |
Skickat: 10:40 - mån 04 maj 2009 |
Bengt: Håller med. Lyckas det och de får vara friska kommer de två att vara oerhört nyttiga för laget. Men som sagt...några skador och vi sitter i skiten. Dock är jag helt med på att köra detta upplägg och hopåpas att det håller. Skulle det dock vara så att Rhodin inte är inräknad i dessa sju backar är jag mer tveksam. |
Namn: Bengt |
Stad: R |
Skickat: 10:30 - mån 04 maj 2009 |
Mycke slarv nu. Ha två forwards och förstakedjan ska de va. |
Namn: Bengt |
Stad: R |
Skickat: 10:27 - mån 04 maj 2009 |
MAO: Dom tycker nog det är bättre att lägga krutet på rhodin plus en till bra back än att sprida resurserna på tre halvbra. Sen ska dom två forwards till utöver sandström och dom ska gå rakt in i förstakadjan. |
Namn: tomas |
Länk: http://www.blocket.se/vi/21425733.htm?ca=6_s |
Skickat: 10:15 - mån 04 maj 2009 |
Är det någon som har bjudit på denna fina tröja |
Namn: MAO |
Stad: Solna |
Skickat: 09:55 - mån 04 maj 2009 |
Att gå runt på sju backar är ju rena vansinnet. Det räcker med två skadade så får vi plocka in en flugviktare från juniorlaget. Det positiva kan ju vara att det helt enkelt rör sig om ekonomi och att Mora inte har råd med mer när Rhodin signats. Dock är det ett högt spel att i så fall lägga ödet i händerna på två ganska så skadebenägna 38-åringar. |
Namn: GOO_ MIK |
Stad: mora |
Skickat: 09:38 - mån 04 maj 2009 |
enligt (säkra källor) ska rhodin ha tackat nej till leksand. bara hoppas att han kritar på för Mora snart. |
Namn: Bengt |
Stad: R |
Skickat: 09:32 - mån 04 maj 2009 |
Eftersom vi bara ska ha sju backar i vinter så måste dom två sista som ska in vara några tyngre pjäser än Cedergren. |
Namn: MAO |
Stad: Solna |
Skickat: 09:25 - mån 04 maj 2009 |
Angående hockey-VM är det ju något frustrerande att inte de allra bästa kan vara med...men dock så är det ju ganska högklassiga lag ändå. Trots att inte den rätta stämmningen vill infinna sig så är det ju riktigt bra hockey som bjuds. Så ur ren hockeynjutningssynpunkt är det ju rätt allright. |
Namn: TB |
Skickat: 09:10 - mån 04 maj 2009 |
jonas: Hur mycket var det? |
Namn: jonas |
Skickat: 08:23 - mån 04 maj 2009 |
Cedegren spelar ej för Mora nästa säs. och de kan man förstå med ett sånt skambud. |
Namn: Ola |
Stad: Medl nr 84 |
Skickat: 20:43 - sön 03 maj 2009 |
F MIK>
Jag visste att jag glömt någon. |
Namn: F MIK |
Skickat: 20:22 - sön 03 maj 2009 |
Ola: Nagy, Basse, Pavlikovsky |
Namn: Ola |
Stad: T |
Skickat: 18:55 - sön 03 maj 2009 |
Knogen>
Jag visste inte, så jag fuskade och googlade. Hockey-VM? Det som är roligast, är väl i så fall att titta på gamla Mora-spelare. Blatak, Smrek, Marcel Hossa, Horcoff och Kerman finns på plats. |
Namn: Knogen |
Stad: Orsa |
Skickat: 18:22 - sön 03 maj 2009 |
Nämenvaf...! Är det ingen som vet vad Albert Lee har med Deep Purple att göra? Ola? :-o
Har ni förresten märkt att det pågår ett ishockey-VM? Förutom dagens förstaperiod har jag sett sisådär fem minuter. Det var matchen mot Lettland, när jag snubblade in av misstag vid en zappsejour med fjärrkontrollen. Det lustiga är ändå att under de få minuter jag ändå såg, så ville kommentatorerna få det till att det var något av det största som gick att uppbringa på televisionsapparaterna just nu. |
Namn: Lass |
Stad: Bousrais |
Skickat: 17:43 - sön 03 maj 2009 |
Ig trur Moura werd myttsi better a åstem |
Namn: Bengt |
Stad: R |
Skickat: 16:23 - sön 03 maj 2009 |
Jag har pratat med släkting till en i laget och han sa att det ska in två forwards till och dom ska in i förstakedjan och sen blir det sju backar i vinter. Sen är truppen komplett. |
Namn: Legenden42 |
Skickat: 16:03 - sön 03 maj 2009 |
SIVASN: Nja, jag tycker vi har producerande spelare än så länge.. Jag saknar prestigelösa spelare för dom lägre kedjorna.
Mitt konkreta namn lämnar jag här med reservation. Jag kräver inte han ska värvas men jag tycker att man kan kolla närmare på honom. Ringa hans gamla tränare, prata med någon kontakt man har neröver och kanske bjuda hit honom när vi gått på is. Adam Sigfridsson, gammal kapten i LHC juniorlag, duktig på skridskorna, jobbar hårt och verkar spela en hel del box-play. |
Namn: SIVASN |
Stad: F |
Skickat: 15:50 - sön 03 maj 2009 |
Legenden42>
Har inte vi nog med spelare i tredje å fjärde kedjan? |
Namn: Legenden42 |
Skickat: 15:45 - sön 03 maj 2009 |
Dom flesta i Örebros trupp kommer ifrån division ett spel föregående år, varav t.ex Henrik Löwdahl kommer göra mer än 31 poäng. Men det är inte av intresse i ämnet.
Dumbell: Jag menar inte heller att vi hittar en Stefan Mann-typ "bara så där i div1", jag menar att ger vi oss fan på att leta reda på en spelare för våran tredjekedja så kan vi hitta honom i division ett. |
Namn: The wolf |
Skickat: 15:31 - sön 03 maj 2009 |
Stefan Mann: var nog inte särskilt dyr i jämförelse med kanadickerna o finnarna. Men har hört att han funderade på en tränarkarriär framöver. Han var omtyckt i klubben. Osäker på fortsatt hockeyspel. |
Namn: Dumbell |
Skickat: 15:26 - sön 03 maj 2009 |
Ola//
Brunnström va väl en ppoängspruta modell bättre i div 1. Mao// Jag håller med dig till 100%. Inte fan hittar vi nån som Mann bara sådär i div 1. |
Namn: Ola |
Stad: Medl nr 84 |
Skickat: 14:41 - sön 03 maj 2009 |
För två år sedan, värvade Färjestad en spelare från division 1. Det gick rätt bra för honom. Fabian Brunnström. |
Namn: Jonas S |
Stad: Mora |
Skickat: 14:09 - sön 03 maj 2009 |
Förläng kontrakt med Cedergren, Adam A, Lucas S och fixa in Thomas Rhodin. Vänta in Mario Kempe
sen massor av anabola för att få upp vikten i laget! |
Namn: MAO |
Stad: Solna |
Skickat: 13:10 - sön 03 maj 2009 |
Bastiansen plockades väl från AS till ES eller minns jag fel? Det verkar vara lättare att etablera sig från topp-AS till ES, det finns det flera exempel på. Men det är en annan sak från div 1 till AS där jag faktiskt tror att skillnaden är ännu större. Av alla värvningar hitills är endast 8 från div 1 där tre gått till Oskarshamn, 2 till Örebro och två till Almtuna...ingen av dessa kommer i närheten av Mann-klass törs jag lova. Det säger ju sig själv att ju mer spelare man har av god div 1 klass i ett As-lag, desto sämre hävdar sig laget i AS. Ju mer spelare av hög AS-klass vi har ju kortare blir vägen till KS och ev ES. Så därför måste grundregeln vara att värva så lite från möjligt från div 1. |
Namn: Legenden42 |
Skickat: 12:19 - sön 03 maj 2009 |
Nej jag tror ju faktiskt att det finns 25 åringar ifrån division ett som skulle göra bra ifrån sig hos oss. Just för att enbart poängkungar värvas ifrån ettan. Sedan tycker jag du är fel ute när säger att dom inte kan "upprätthålla något som man kan kalla spelsystem" om lagen i ettan.
Visst Mann gjorde poäng, men som jag ser det så har vi bättre producerande spelare i år, Zettergren och M Johansson t.ex, som skulle peta ner Mann till en tredje/fjärdekedja. Och där skulle vi kunnat hitta ett svenskt alternativ underifrån. |
Namn: Insu |
Skickat: 12:18 - sön 03 maj 2009 |
Självklart går det att hitta spelare en division längre ner i seriesystemet - men det kräver en jävla fingertoppskänsla för spelarens potential och roll i laget. Bastiansen är ett exempel på en lysande värvning en trappa ner, Lövdal ett exempel på när det inte funkade. |
Namn: MAO |
Stad: Solna |
Skickat: 12:09 - sön 03 maj 2009 |
Ska man hitta en diciplinerad rollspelare i div 1 så får man nog leta. För det första så handlar inte spelet i ettan om roller, det är för svaga spelare för att kunna upprätthålla något man kan kalla spelsystem. Dessutom är man 25 år och spelar div 1 så är man nog inte tillräckligt bra helt enkelt. Det man kan hitta i form av kvalitet i div 1 är juniorer som skickas ut för att växa till sig eller före detta bra spelare som vill varva ner.
Allt där i mellan anser jag vara i stort sett oanvändbart på en hög AS-nivå. Det finns liksom en anledning att de spelar där de gör. Tittar man vad som händer i hockeyvärlden nu för tiden är div 1 (om man inte är junior) något man petas ner till, inte hämtas upp ifrån. Och att man skulle hitta fullgoda ersättare till Mann i Vita Hästen, Örebro, Borlänge eller Asplöven håller jag för ytterst tveksamt. Kom ihåg att han var en fantastisk lag/rollspelare som dessutom gjorde 31 p. Det är lika många som Greger, 1 mer än Lagerström, 3 mer än Simons och Eriksson, 7 mer än Fogström och 14 poäng mer än Sandström som är betydligt lättare att ersätta med en div 1 spelare. Som jag sagt förut...om Mann inte var dyrare än till exempel Fogström, Simons eller Eriksson så skulle han erbjudits nytt kontrakt. |
Namn: Legenden42 |
Skickat: 11:17 - sön 03 maj 2009 |
The wolf: Jag upprepar mig, värvningarna ifrån division ett är alltid poängmakare. Poängmakaren måste få en framträdande roll(1a el 2a kedjan) i det nya laget för att fortsätta producera. Min idé är att värva en spelare som för all del kan ha gjort en del poäng, men framförallt är en spelare som åker, tacklar och täcker för medspelarna.
Dom nämnda grejerna som jag vill ha ut av en spelare i 3e, 4e kedjan mäts inte i någon kolumn på eliteprospects. Spelarna som har dom egenskaperna har lättare att anpassa sig till ett högre tempo än dom som gör poäng dessutom, alltså så tror jag stenhårt på att vi kan hitta en tämligen anonym division ett spelare som gör ett bra jobb i någon av våra två sista kedjor. Jag ska jobba fram ett namn på den fråga så att ni får något konkret=) |
Namn: Bengt |
Stad: R |
Skickat: 09:52 - sön 03 maj 2009 |
Den här norrmannen som Mora jagar är både längre och lite tyngre än Westerling och han var vi ju många som hade på önskelistan. Då var tyngden tydligen inte avgörande. |
Namn: Knogen |
Länk: http://www.dt.se/noje/article424826.ece |
Stad: Orsa |
Skickat: 03:09 - sön 03 maj 2009 |
Mycket Deep Purple-relaterat framöver. Inte nog med att Robert Wells gjort Smoke on the Water som spektakulärt nummer under Rhapsody in Rock, nu tar han in en gammal Purple-medlem också.
Sedan kanske Ola, eller någon annan fanatiker, vet vad en annan deltagare i åreta Rhapsody in Rock, vid namn Albert Lee, har med Purple att göra. |
Namn: mora08 |
Skickat: 00:48 - sön 03 maj 2009 |
Jag tror att dom som spelar i ettan är........förmodligen dom bästa spelarna man kan hitta på marknaden!
Köp allihop!!! Kom igen....ratade spelare är ingentingför oss.. |
Namn: The wolf |
Skickat: 23:55 - lör 02 maj 2009 |
Legenden: dom är i alla fall inte många. Kan finnas ett fåtal. Du talar om att dom är bra o dominerar spelet i div ett. Dom måste klara av detta även i allsvenskans topp. Det är ett jäkla stort steg. Det köper jag inte alls att dom skulle vara många. I drömmarnas värld möjligen. Men inte i verkligheten. |
Namn: Healey |
Skickat: 23:17 - lör 02 maj 2009 |
Bogg och Elomo var också ett trevligt radarpar! |
Namn: Lass |
Skickat: 22:19 - lör 02 maj 2009 |
vilken hockey ryssarna spelar!! |
Namn: Legenden42 |
Skickat: 21:52 - lör 02 maj 2009 |
Orsa: Jag har inget namn på en spelare ifrån ettan som skulle kunna gå in och göra Mann´s jobb, men jag är övertygad om att dom finns. Spelarna som värvas ifrån division ett är uteslutande poängmaskiner, jag är övertygad om att det finns grymma rollspelare i ettan som skulle göra ett bra jobb i en tredje eller fjärdekedja. Men som sagt, något namn har jag inte. |
Namn: The wolf |
Skickat: 21:04 - lör 02 maj 2009 |
Peo: kan instämma en del i ditt prat om Elomo: han blev riktigt bra när Dahlman var här o lirade med honom. Synd att dom 2 inte kunde fortsätta ihop. Men Dahlman ville tebax till Soumi land. Ingen mera lättviktare te laget nu tack. Inte på backsidan i alla fall. Håller med tidigare inlägg om att det funkar inte om vi ska komma tebax te elitserien me lätta o tunna backar. |
Namn: MAO |
Stad: Solna |
Skickat: 19:11 - lör 02 maj 2009 |
Oavsett vilken hockey Mora vill spela så kommer det inte att räcka långt med allt för många lättviktare i laget hur snabba och tekniska de än är. Det behövs en bra mix av tekniskt och tyngre och det går inte att komma speiellt långt med ett a-lag som väger lättare än J-laget. Och bara för att man väger mellan 85-90 betyder det inte att man är långsam. Vi har redan 5 spelare under kontrakt som väger 80 eller mindre varav 2(!) är backar så inget mer av den varan tack! |
Namn: TB |
Skickat: 18:04 - lör 02 maj 2009 |
williamthekid: Jag tror att hög fart, högt speltempo och energi kommer att bli några grundstenar i MIK:s spel i år. Med tanke på hur truppen ser ut så skulle det förvåna mig om det förespråkas tung fysisk forchecking. Men några stabila backar behövs i varje lag, i varje division. |
Namn: Williamthekid |
Skickat: 17:46 - lör 02 maj 2009 |
Hockeyn sitter i kunnandet och huvudet, visst är de bra med tyngd, men heller lätta snabba än tunga sega. Men skulle man kunna hitta en kombination är väl de bra, sen beror de väl på vad för sorts hockey Mora vill spela i år, vad tanken bakom värvningarna är, vilka sorts spelare dom vill ha, frågor finns de gott om, men visst nån mer spelare vill vi väl ha. Heller 10 jacobs än 10 alén.Fast Theo Fleuren hade inte varit tokigt alls.
|
Namn: Healey |
Skickat: 17:24 - lör 02 maj 2009 |
Eller så lånar man ut Jakobs till Borlänge. |
Namn: TB |
Skickat: 17:22 - lör 02 maj 2009 |
MAO: Håller med dig. Värva något som vi inte har, men behöver. |
Namn: MAO |
Stad: Solna |
Skickat: 16:44 - lör 02 maj 2009 |
Jag fortsätter att tjata om tyngd. Vi behöver inte 76 kilo Trygg! Vi har massor av lätta tekniska spelare. Hoppas nästan han hamnar i en annan klubb. |
Namn: Leksing |
Skickat: 16:18 - lör 02 maj 2009 |
Trevligt :) |
Namn: Dumbell |
Skickat: 16:11 - lör 02 maj 2009 |
Leksing//
De finns de alltid här =) |
Namn: Leksing |
Skickat: 16:00 - lör 02 maj 2009 |
Hej moringar! Nån som vill snacka hockey? |
Namn: Poudi |
Skickat: 14:21 - lör 02 maj 2009 |
Slinger> Har faktiskt hört på tv4 sporten att dom säger "den förre Mora spelaren" om t:ex Hossa. |
Namn: Slinger |
Skickat: 13:53 - lör 02 maj 2009 |
Nånting annat än silly season!
Har ni sett när aftonbladet skriver om NHL och Boston och Michael Ryder? Det står alltid ex-leksing eller nåt liknande i samband med Ryders namn! Var det inte 4 år sen han var hit och lirade? Har nån sett om det stått Ex-moraspelare Hossa, Horcoff, Cleary, Lilja... |
Namn: Poudi |
Skickat: 13:33 - lör 02 maj 2009 |
Äntligen händer det nått. |
Namn: Dumbell |
Skickat: 12:55 - lör 02 maj 2009 |
Torsten//
Fan va kul me lite rykten igen! Men han lär väl hamna i Rögle eller SSK, tyvärr! |
Namn: Torsten |
Länk: http://hockeysverige.se/news_show_norsk_mastare_jagas_av_elitserieklubbar.html?id=6942132 |
Skickat: 12:42 - lör 02 maj 2009 |
Vi jagar tydligen en norrman. |
Namn: mrs fine |
Skickat: 22:25 - fre 01 maj 2009 |
Vad är en läxandburgare?........Jo den innehåller torsk. |
Namn: williamthekid |
Skickat: 20:50 - fre 01 maj 2009 |
Jag håller med dig the wolf,, och simons avgår när han vet att de är bra för klubben och föreningen, ingen vet hur länge de är, på livstid? |
Namn: Metal Guru |
Stad: 127.0.0.1 |
Skickat: 20:49 - fre 01 maj 2009 |
Roffe och Wengi>
Rickard och Robert är bröder. |
Namn: The wolf |
Skickat: 18:53 - fre 01 maj 2009 |
Hallberg: Nej det är Janne som ska bestämma som vanligt. Tycker det är dåligt. Man måste tänka framåt. Det är ingen bra lösning i längden. Nu började Arto som sportchef i höstas. Han måste flytta på sig direkt. Är helt säker på att han klarat av jobbet framöver. Vad skulle man då ta hit en sportchef för? När han ändå inte får bestämma något. Detta tyder på en mycket dålig och svag styrelse. Janne har själv aldrig velat ha hit en sportchef. Nu har han ännu en gång fått sin vilja igenom. Hur länge ska detta fortsätta? |
Namn: Hallberg |
Stad: Mora |
Skickat: 15:30 - fre 01 maj 2009 |
Simons kommer att köra ett år till, det finns ingen som arbetar med att hitta en efterträdare! Nytt blod i föreningen? Nej tack! Tragiskt... |
Namn: Orsa |
Skickat: 13:12 - fre 01 maj 2009 |
Legenden42>>
Istället för att upprepa dej med "dom finns närmare oss, typ division ett" GE MEJ ETT NAMN...vem fan i div 1 är i mann´s klass? |
Namn: JP |
Stad: Mora |
Skickat: 11:50 - fre 01 maj 2009 |
Steff> Elomo hade sömn problem bla gick på sömntabletter dom sista 2 åren bla och bodde framför tvn och spelade ps hela nätterna. |
Namn: Matta |
Stad: Luxemburg |
Skickat: 11:50 - fre 01 maj 2009 |
Tycker upplägget med sportkommite verkar bra. Harald är så kompetent att det är vettigt med en utökad roll för honom. Förmodligen också god ekonomi i detta. Kul också att det löst sig för Arto.
Sedan får vi hoppas att Simons är kvar under många år ännu, med en succesivt nedtrappande roll för att till sist mest vara kvar som mentor. Typ Stig Svensson i Öster och han Nilsson tror jag han hette i HBK. |
Namn: PeO |
Skickat: 11:36 - fre 01 maj 2009 |
Till alla er arenafjollor kan jag rekommendera Golbens 20-årsutställning ute på torget mellan arenorna. Sevärd.
Elomo är en av de mest tekniskt begåvade spelare jag sett i Mora. Men för att han ska göra skäl för sin relativt höga lön behöver han en kille vid sin sida som drar upp linjerna i spelet och banar väg. Elomo kan inte leda, då blir det bara dribbel och fjutt. Elomo kvar i motsvarande konstellation, nej tack. Elomo tillsammans med en strateg och viljespelare, ja tack. |
Namn: Jocce |
Skickat: 11:30 - fre 01 maj 2009 |
Ola>
Tackar. Men var det inte tal om att J Simons skulle sluta eller skulle han "varva ner" år efter år? |
Namn: Ola |
Länk: http://www.morahockey.se/Admin/system/readnew2.asp?id=1374 |
Stad: T |
Skickat: 11:00 - fre 01 maj 2009 |
Jocce>
Man kommer att ha en sportutvecklingsgrupp bestående av Harald Lückner, Jan Simons och Göran Tärnlund. |
Namn: Jocce |
Skickat: 10:40 - fre 01 maj 2009 |
Någon som vet hur det går med MIKs jakt på ny sportchef, eller blir J Simons som sköter den biten igen? |
Namn: Ljungberg |
Länk: http://teamljungberg.se/#post164 |
Stad: Hedemora |
Skickat: 08:39 - fre 01 maj 2009 |
Då var de avgjort, tävlingen FINN FEM FEL!
Grattis till Andreas Cronsell från Hässleholm! MvH Dan Ljungberg |
Namn: Roffe |
Länk: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2397 |
Stad: W |
Skickat: 04:56 - fre 01 maj 2009 |
Wengi>
Den här har spelat i Moras J18-J20 02-04 om det är han du menar. Bröder eller inte låter jag vara osagt. |
Namn: The wolf |
Skickat: 02:45 - fre 01 maj 2009 |
Lövdahl var en riktig floppvärmning! Han var helt enkel för dålig i allsvenskan. Det var en stor chansning o ta hit honom. Han hade ju tidigare spelat i allsvenskan utan framgång. att värva från division 1 och att sen tro att det ska bli bra i allsvenskan ä inte lätt. Det är ett stort steg att ta. Därför bör man vara mycket försiktig med att värva från lägre divisioner. |
Namn: Wengi |
Stad: R |
Skickat: 01:54 - fre 01 maj 2009 |
Den här Robert Kimby vi/ni har snackat om förut som gick till Almtuna. Spelade inte hans brorsa i Mora J20 för några år sedan? eller har jag drömt det? |
Namn: Legenden42 |
Länk: http://legendens.blogg.se |
Stad: Insj |
Skickat: 01:22 - fre 01 maj 2009 |
Att jämnföra med Lövdahl är inte rätt. Lövdahl var en tänkt producerande spelare, som inte fick ut någonting då han placerades för långt ner i kedjorna.
En spelartyp som Mann ska man inte behöva värva ifrån Tyskland, dom finns närmare oss, typ division ett. Spelare ifrån division ett värvas i princip uteslutande från deras poängsnitt, vem ser rollspelarna(Mann) i division ett? |
Namn: Robin |
Stad: 92020 |
Skickat: 01:09 - fre 01 maj 2009 |
Steff: Alltid tillforlitlig info. TACKAR! |
Namn: The wolf |
Skickat: 00:32 - fre 01 maj 2009 |
Elomo vann ju Mora iks interna poängliga. Ändå är det några som klagar på honom. Vad är felet då? Vad är problemet utanför rinken me han? Nu får ni förklara er. Han va mycket viktig o har varit i flera år för klubben. Men han ansågs ändå för dåligt. Det är också till stor del en kostnadsfråga. Men man har valt att låta han lämna. Mann: var ojämn i spelet. Men helheten är ändå klart godkänd från han. Bra kille vid sidan av rinken oxå. Han producerade oxå rätt bra med poäng totalt. Bättre än många andra. Nu är dom borta båda två. |
Namn: Steff |
Skickat: 23:40 - tor 30 apr 2009 |
Gurkan: Vad var problemet med Elomo vid sidan av isen??????Berätta,det har jag aldrig hört... |
Namn: Gurkan |
Stad: Mora |
Skickat: 23:35 - tor 30 apr 2009 |
MIK i Tyresö: Elomo var inget ämne att hjälpa juniorer. En spelare på dekis helt enkelt, sedan känns han rätt överskattad vad gäller lön och utförd insats för laget. Men största problemet var nog ändå vid sidan om isen... Personligen tror jag vi kan få klart bättre spelare för laget med den lönen. Med tanke på hur truppen ser ut måste vi nog ha rutin och arbetskapacitet i spelarna. Karln tjänade mer än 5 Wiksten, förstår absolut varför han inte fick nytt förtroende. Hade han vart 21 kanske, men knappast nu! |
Namn: Steff |
Skickat: 23:05 - tor 30 apr 2009 |
Pratade med en säker källa som spelat med Rhodin tidigare i kariären å han sade att det stod mellan läxand å Mora....Greger hade fått kanonerbjudande från läxand men han valde INTE pengarna....Han tyckte MORA var en bra klubb å allt fungerade perfekt här...därför valde han skriva på här igen....vidare sa Rhodin att han var bättre kompis med Greger än Prestberg å det talade för Mora.men han hade ingen brådska att skriva på.....han hade fått en massa civila erbjudande att tänka på vad han skulle jobba med...han ville ta en lång funderare på den civila jobbet innan han bestämde sig var han skulle avsluta kariären av MORA eller läxand...men det var fördel Mora för Greger hade familjen kvar i Karlstad...PGA att Prestberg är bosatt med sin familj i läxand....Så vi får vänta ett bra tag innan vi ser vilken klubb Rhodin väljer....Bara att hoppas han väljer MIK....FORZA MORA |
Namn: Lass |
Stad: Skr |
Skickat: 20:59 - tor 30 apr 2009 |
Jag vet inte men jag tror inte det
har med storleken att göra |
Namn: F MIK |
Skickat: 20:27 - tor 30 apr 2009 |
Tror att det är ett skrämselskott av de fems gäng. Ett skott som kommer att ha avsedd verkan (som dom tycker). Det är väl nu i sommar som förslaget om utökning av ES kommer upp och skall röstas igenom. Nu kommer de fem att säga
- Vi stannar om inte ligan utökas Dom måste ha flera med sig eftersom vetot kommer att tas bort (vad jag förstår) före röstningen om utökningsförslaget. Men det är vad jag TROR |
Namn: Lass |
Stad: bun |
Skickat: 17:07 - tor 30 apr 2009 |
Mann war doch ein guter mann |
Namn: SIVASN |
Stad: F |
Skickat: 15:34 - tor 30 apr 2009 |
Vet inte vad priset på Mann var,men att hitta en sån kille i div,1 det kan man nog glömma,men om han var dyr så är det ju som det är,saknar han redan i alla fall! |
Namn: MAO |
Stad: Solna |
Skickat: 15:05 - tor 30 apr 2009 |
En indikation att Moras lag väger lite för lätt är ju att vårt juniorlag hade en medelvikt på 86,5 kg medan A-laget i nuvarande format orkar upp till 82,75 kg. Med risk för att vara tjatig...det håller inte.
Och angående Mann är ju tydligen smaken som den berömda bakdelen. Jag hävdar att en spelare som gör 31 pinnar i AS, inga misstag inte går att hitta om man "vänder på stenar i div 1" Kom ihåg Lövdahl som öste in p i div 1. Blev inte lika många pinnar som misstag i AS. Att komma från div 1 till AS, verkar vara svårare än att gå från AS till ES. Ska vi hitta en ersättare till Mann får vi nog börja titta på topp 30-35 i AS. |
Namn: Legenden42 |
Länk: http://legendens.blogg.se |
Stad: Insj |
Skickat: 14:49 - tor 30 apr 2009 |
Mann anser jag vara en högst begränsad spelare. En hårt arbetande ytterforward men brister i spelet med puck, en tredjekedjespelare helt enkelt. Sådana svenskar finns det i division 1 om man lyfter på stenen. Mann är absolut inte oersättlig. |
Namn: Roffe |
Länk: http://www.hockeymagasinet.com/hockeynyheter/hela-sex-spelare-klara-for-mora-j20 |
Stad: W |
Skickat: 13:54 - tor 30 apr 2009 |
J20 laget i vävartagen. |
Namn: Tången |
Skickat: 13:40 - tor 30 apr 2009 |
MAO> Jag trodde ju i min enfald att Elomo skulle visa just revanchlust inför fjolårssäsongen. Av det bidde det intet.
Insu> Amen;) |
Namn: Ola |
Stad: T |
Skickat: 13:10 - tor 30 apr 2009 |
Poudi>
Då blir det bara tio mil att åka för honom. |
Namn: Poudi |
Skickat: 12:58 - tor 30 apr 2009 |
Hörde att Rhodin fått ett konkret kontrakts erbjudande från Örebro !! :O |
Namn: MAO |
Stad: Solna |
Skickat: 12:53 - tor 30 apr 2009 |
frpe: Är inte alls säker på att det finns lojala och hårt arbetande spelare i klass med Mann att bara plocka in. Vilka skulle de vara? Mann höll mycket hög AS-klass och gjorde knappt en dålig match. |
Namn: Dino |
Stad: Sold |
Skickat: 12:51 - tor 30 apr 2009 |
MIK i Tyresö>> Inte mig emot om Elomo stannar, men inte till vilket pris som helst. Han skulle visst tillföra en hel del rutin och poäng. |
Namn: MAO |
Stad: Solna |
Skickat: 12:48 - tor 30 apr 2009 |
MIK i Tyresö: Engligt offentliga deklarationsuppgifter tjänade Elomo nästan 1 000 000 kronor under sista ES-året. Vet inte med hur mycket eller om han ens sänkte sin lön inför AS-spelet, men jag skulle tro att han blir lite för dyr. Men jag håller med, en något revanschsugen Elomo skulle jag inte tacka nej till. |
Namn: MIK i Tyresö |
Stad: Tyres |
Skickat: 12:24 - tor 30 apr 2009 |
Fick en liten tanke om Elomo. Även om han inte hade sin bästa säsong i Mora ifjol så skulle han kanske med sina fyra år i klubben och med sin erfarenhet fortfarande vara ett ämne för MIK och lotsa fram de yngre spelarna. Någon kommentar om detta? Kanske han är för dyr? |
Namn: Insu |
Skickat: 11:57 - tor 30 apr 2009 |
Tången>
Hellre det än tvärtom ;-) |
Namn: Persimmon |
Skickat: 11:48 - tor 30 apr 2009 |
ja de har ju snart iaf 4 fd, sen vet jag ju att Anders Lönn avslutade sin karriär där oxå |
Namn: Tången |
Skickat: 11:29 - tor 30 apr 2009 |
Björklöven verkar bli en uppsamlingsförening för fd MIK:are. |
Namn: Persimmon |
Länk: http://vk.se/Article.jsp?article=274017 |
Skickat: 10:59 - tor 30 apr 2009 |
å även Pitkämäki till samma lag... |
Namn: Persimmon |
Länk: http://www.folkbladet.nu/?p=144308 |
Skickat: 10:58 - tor 30 apr 2009 |
Ryktas om Elomo till Björklöven...
|
Namn: frpe |
Stad: Solna |
Skickat: 10:47 - tor 30 apr 2009 |
Lass:
Knappast. De har ju valt att inte förlänga med honom. Finns bättre spelare på hemmaplan att plocka in! |
Namn: mGuru |
Länk: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockeybladet/sverige/elitserien/djurgarden/article4971109.ab |
Stad: 127.0.0.1 |
Skickat: 10:47 - tor 30 apr 2009 |
Nu går det upp ett ljus varför ankan bland hermelinerna Djurgården är med bland De Fem.
KHL har inget krav på ambulander vid arenan under match! |