![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Namn: G. |
Kategori: Trupp |
Skickat: 18:26 - mån 24 nov 2014 |
Emmet:
Möjligt att Mif snuvat oss rakt framför näsan på något vis? Aja, det är som det är isåfall. |
Namn: Esa |
Kategori: Forening |
Skickat: 17:45 - mån 24 nov 2014 |
Blir det nån resa när vi möter AIK den 13 dec?
Har hört både och. |
Namn: Emmet |
Länk: http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2014/11/24/lindholm-forstarker-malmo/ |
Stad: Malm |
Kategori: Trupp |
Skickat: 16:41 - mån 24 nov 2014 |
Och lika snabbt blev det klart att det var Malmö som gäller för Lindholm. |
Namn: Dalkarl |
Stad: Mora |
Kategori: Annat |
Skickat: 16:25 - mån 24 nov 2014 |
Tycker att utbudet av webbshopen produkter är på tok för dåligt. Tänker på att det blir roligare för moringar i andra städer som är långt bort så dom också kan få dom grejer vi kan få tag på i shopen i FM Mattson. Skulle falleijs 1935 släppa Gustav Vasa tröjan någon som vet nåt? |
Namn: Emmet |
Länk: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=39019 |
Stad: Malm |
Kategori: Trupp |
Skickat: 16:25 - mån 24 nov 2014 |
Nu påstår mrmadhawk (via twitter) att det ryktas om Skellefteålån till Mora. Anton Lindholm, se länk. |
Namn: Moring |
Stad: Mora |
Kategori: Forening |
Skickat: 14:43 - mån 24 nov 2014 |
Hade varit kul om vi kunde skapa ett evenemang och titta om det finns intresse att åka upp Lördag den 29/11 till Sundsvall och stötta grabbarna :) hoppas det finns intresse :) |
Namn: JE |
Stad: Soller |
Kategori: Forening |
Skickat: 14:09 - mån 24 nov 2014 |
johnthefisherman: ser man till rubriken så verkar det inte vara något scoop han gjort direkt =) |
Namn: johnthefisherman |
Länk: http://wikegard.blogg.tv4.se/2014/11/24/tva-backar-dominerar-i-mora-ik/ |
Kategori: Forening |
Skickat: 11:41 - mån 24 nov 2014 |
Kul med positiva ord från wikegård |
Namn: JE |
Stad: Soller |
Kategori: Trupp |
Skickat: 11:17 - mån 24 nov 2014 |
Förövrigt gnälls det en del på Jakobs bland MIF-supportrarna ser jag. Känns skönt att man slapp han. |
Namn: Lassie |
Stad: 79531 |
Kategori: Hockey |
Skickat: 11:05 - mån 24 nov 2014 |
Måste bara tillägga att när rubriken först kom upp i Sport Expressen, så skrattade jag bara & twittrade en kommentar (vilket jag ej borde gjort).
Både Wesslau & lif klacken vet ej var RIKTIGA Dala hästar täljs, så släpp sargen & kom in i matchen Sport Expressen. :D Mao, tyckte jag att det var en storm i ett vattenglas. Men som sagt, ibland är det bäst att vara tyst! ;) |
Namn: Lassie |
Stad: 79531 |
Kategori: Hockey |
Skickat: 10:58 - mån 24 nov 2014 |
Måste säga att Nyström är helt rätt ute, om vi nu endast ser till publicitet & ett ökat intresse för SHL ligan & då specifikt de kommande matcherna mellan lif vs HV.
Även det att både supportrar & aktiva spelare i ALLA läger både häcklar, hånar & ibland även visar väldigt dåligt omdöme i sådana här situationer. Men som sagt, ger man sig in i leken får man nog lov att både kunna ta & ge. Sedan finns det naturligtvis en väldigt fin gräns som alltför många går över både på & utanför isens yta. Att ALLA inblandade borde ta sig en funderare & se sig i spegeln (inte just bara i denna speciella situation) är väl självklart. Det gnälls för mycket både på domare, ledare & spelare från läktarplats, men oftast är det väl ett bevis på både engagemang & intresse, även om orden ibland blir något överdrivna. Hur som, utan känslor dör idrotten, så det är väl tur för SHL specifikt att något extra händer & det sk intresset ökar. Även om nu både oskyldiga barn & skyldiga supportrar hamnat i skottgluggen. En sak är dock solklar, hot mot enskilda personer & deras anhöriga kan vi definitivt vara utan & dessa hot ska bestraffas stenhårt! |
Namn: Emmet |
Stad: Malm |
Kategori: Hockey |
Skickat: 10:30 - mån 24 nov 2014 |
PeO:
Premiumlåst var ordet. Du har läst den? Av rubriken att döma kan jag bara tolka det som att Bäckström menar att Wesslau får skylla sig själv. Kan det verkligen stämma? |
Namn: PeO |
Kategori: Hockey |
Skickat: 10:17 - mån 24 nov 2014 |
Konny: Precis. Och krönikören/supportern Bäckström är lika läskig han. Skyll dig själv om du blir mordhotad är budskapet. |
Namn: Konny |
Kategori: Hockey |
Skickat: 09:14 - mån 24 nov 2014 |
PeO>
Jag läste i tidningen att supporterklubben agerade direkt och sparkade ut snubben som mordhotat Wesslaus familj. Tydligt, snabbt och bra agerat... ända till slutet av deras kommentar, då de vände 180 grader och lade in en passus om att det faktiskt egentligen var Wesslaus fel. Lättkränkt, sa Bill. Otäckt, sa Bull. |
Namn: PeO |
Länk: http://www.expressen.se/sport/kronikorer/magnus-nystrom/nystrom-kaxigheten-ska-hyllas--inte-sagas/ |
Kategori: Hockey |
Skickat: 08:43 - mån 24 nov 2014 |
Ojdå, skulle ju länka till Nyström på Expressen, inte klistra in min googlesökning. |
Namn: Doffe |
Kategori: Hockey |
Skickat: 08:31 - mån 24 nov 2014 |
Peo, tror tyvärr man måste vara premiumkund för att få tillgång till krönikan. |
Namn: Emmet |
Stad: Malm |
Kategori: Trupp |
Skickat: 08:05 - mån 24 nov 2014 |
Sent på pucken, men om vi resonerat som Putte angående nyförvärv hade vi nog fått svårt att fylla ut truppen. Undrar hur många i dagens A-lag som har tillräckligt bra skridskoåkning för att ta en plats i NHL?
PeO: Styr upp länken va! |
Namn: PeO |
Länk: http://Bäckström: Wesslaus karma födde |
Kategori: Hockey |
Skickat: 07:55 - mån 24 nov 2014 |
Sveriges mest lättkränkta klubb. Missa för allt i världen inte Bäckströms krönika i DT. Hade den varit skriven med ironi hade den varit ett stycke stor humor. Nu är den skriven med brösttoner och är inte bara en pekoral utan faktiskt ganska otäck. |
Namn: Konny |
Kategori: Trupp |
Skickat: 23:04 - sön 23 nov 2014 |
...och vad är "Morfan"? |
Namn: Mazn |
Stad: Sk |
Kategori: Trupp |
Skickat: 22:02 - sön 23 nov 2014 |
Konny; rykten om spelare graderas på eliteprospects hur troliga de är. Hur denna gradering går till, vilka källor som ligger som grund vet jag inte. Men ryktet säger doubtful- tveksamt till spelaren som länkades. |
Namn: PerkanF |
Kategori: Trupp |
Skickat: 21:57 - sön 23 nov 2014 |
HakanOlsen: jag vet inget, men att läsa på en sida som lever på att föra vidare rykten från alla möjliga sidor.. Men just det ryktet kommer från madhawk, och han brukar ju ha rätt. Men vi får väl se vem det blir. |
Namn: Konny |
Kategori: Trupp |
Skickat: 21:45 - sön 23 nov 2014 |
HakanOlsen>
Doubtful Morfan - vad är det? En spelare? En klubb? (Nej, jag är inte ute för att jävlas med dig. Jag förstås bara inte vad det är.) |
Namn: PeO |
Kategori: Forening |
Skickat: 20:45 - sön 23 nov 2014 |
Orsa, Ola: När det kommer till kritan är det allra mest intressanta inkomsterna från biljettförsäljningen. Klubben budgeterar efter inkomst och inte antal besökare vilket är naturligt. Med det menar jag att jag hellre ser att klubben är duktig på att ta betalt än att dra in folk i arenan. Att redovisa höga siffror är viktigt politiskt och för varumärket. Kolla bara hur Leksand ser till att det blir tjockt i hallen när dom haft ett koppel matcher med låga siffror. Då ser bättre ut även om man inte nödvändigtvis fick in mer pengar. |
Namn: HakanOlsen |
Kategori: Trupp |
Skickat: 20:43 - sön 23 nov 2014 |
Perkan F - det tycks du veta, eller? Kläm ur dig det i så fall. Vad är det med er på denna sida? Har ni problem? Jag ville ta upp det som angavs på eliteprospect. |
Namn: PerkanF |
Kategori: Trupp |
Skickat: 20:19 - sön 23 nov 2014 |
HakanOlsen: och vad stod det på eliteprospects om stastny innan han var klar för Mora? |
Namn: HakanOlsen |
Kategori: Trupp |
Skickat: 19:25 - sön 23 nov 2014 |
Doubtful Morfan, enligt eliteprospect, men han verkar bra.
|
Namn: Morfan |
Länk: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9332 |
Kategori: Trupp |
Skickat: 19:04 - sön 23 nov 2014 |
Det här är Moras ny back om man ska tro galna höken |
Namn: TP |
Länk: http://www.hockeysverige.se/robert-pettersson/2014/11/23/video-minidokumentar-om-stastny-brodernas-flykt-fran-ost/ |
Kategori: Hockey |
Skickat: 18:22 - sön 23 nov 2014 |
En liten dokumentär om vårt senaste nyförvärvs far och farbröder. |
Namn: Orsa |
Kategori: Annat |
Skickat: 16:59 - sön 23 nov 2014 |
Peo, Ola>>
lite det jag menar, det kan vara absolut tomt, 0 besökare, men har MIK sålt 2100 säskort räknas väl dom också? Åt andra hållet har vi personalen i pubar, kiosker, restaurang osv Jag tror, det är fler på matcherna, samtidigt tror jag det är färre som betalar än vad som redovisas, att bara redovisa vändkorsen kunde vara en ide, men till vilken nytta? |
Namn: Steff |
Kategori: Trupp |
Skickat: 16:41 - sön 23 nov 2014 |
Andreas: Hörde oxå i fredags att det skulle vara den killen som är på ingång |
Namn: Ola |
Stad: T |
Kategori: Forening |
Skickat: 16:35 - sön 23 nov 2014 |
Orsa>
Jag tror snarare det är färre på plats än vad statistiken säger. |
Namn: MAO |
Stad: Solna |
Kategori: Trupp |
Skickat: 15:38 - sön 23 nov 2014 |
Håller med TH1 angående Foster. Han har liksom Mitchell stor rutin, har spelat i Europa innan och vet vad han ska placera sig för att anpassa sig till tempot. Bra skott och bra framför egen kasse. En riktigt bra back som jag inte riktigt kan tro att han är på G i Mora, Ty är heller ingen dålig back men hellre Kurtis om man får drömma. |
Namn: PeO |
Kategori: Forening |
Skickat: 15:31 - sön 23 nov 2014 |
Orsa: Har du koll på vad som redovisas? Sålda biljetter till matchen eller närvarande i arenan? Jag har aldrig lyckats lista ut vilket. Och är det samma definition för alla? |
Namn: orsa |
Kategori: Forening |
Skickat: 13:38 - sön 23 nov 2014 |
Angående publiken så är det väl lite hipp som happ, säs kort räknas in, företagspaket, och lös biljetter, skulle vara intressant att veta hur många som ser en match, jag tror det är fler än statistiken säger, men... betalande åskådare och publik är inte samma sak
|
Namn: Andreas |
Länk: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9332 |
Kategori: Trupp |
Skickat: 13:37 - sön 23 nov 2014 |
Denna spelare hade madhawk fått tips om.. |
Namn: Th1 |
Kategori: Trupp |
Skickat: 13:35 - sön 23 nov 2014 |
Putte:
Som du resonerar skulle vi aldrig fått Mitchell. Han har aldrig ens fått chansen i NHL pga sin dåliga rörlighet.. |
Namn: Putte |
Stad: Gbg |
Kategori: Trupp |
Skickat: 10:12 - sön 23 nov 2014 |
Jag hoppas inte på att det är Foster som är på gång. Visst, killen har ett riktigt tungt skott men han fick inget nytt kontrakt i NHL på grund av sin bristande skridskoåkning och av siffrorna att döma så verkar han vara på nedgång. Jag är rädd att han blir ett rundningsmärke som drar på sig mycket utvisningar och när vi redan har en giftig rightskytt i PP så är jag rädd att han kostar mer än han smakar... |
Namn: PeO |
Kategori: Forening |
Skickat: 01:33 - sön 23 nov 2014 |
Det där med publiken stämmer faktiskt inte riktigt. Vi har hittills det bästa snittet någonsin borträknat säsongen med matchen i Globen. Sämsta siffran hittills är 2212 vilket är i nivå med genomsnitt för några år sedan. Förr hade vi riktiga dalar med 1700 ibland, det har vi inte längre. Klubben har blivit mycket bättre på att skapa en jämn försäljning. Och den här säsongen ligger den på en högre nivå. Men för all del, närmare 3000 varje match är inte ett orealistiskt mål. Lägg några toppar på 4000 till det och hela klubben lyfter en nivå. Visst förtjänar spelare och klubb den uppmärksamheten. "Ta med en kompis nästa match" som speakern brukade säga. |
Namn: Bengt |
Stad: R |
Kategori: Forening |
Skickat: 00:14 - sön 23 nov 2014 |
PekingF: Tyvärr är det nog så att många har sjunkit så djupt ner i tv soffan att dom inte tar sig ur densamma och då ar det bekvämare att köpa hem matchen. Har full förståelse om man inte har råd, tid eller annat förhinder, men det är nog inte det som är problemet. |
Namn: PerkanF |
Kategori: Forening |
Skickat: 23:54 - lör 22 nov 2014 |
Vi är nästan alltid runt 2400 - 2600 på läktaren tabell position och tidigare segrar verkar inte påverka publiktillströmningen speciellt mycket. Tyvärr inte heller dom kampanjer som klubben försöker sig på. Tyvärr. Killarna är värda mer publik. |
Namn: perka |
Kategori: Forening |
Skickat: 23:49 - lör 22 nov 2014 |
Bengt, till viss del håller jag med, men hade man inte klantat till det mot Almtuna så hade det nog varit ett par hundra fler.
Medgångssupportrar, men dom räknas ju också. |
Namn: Bengt |
Stad: R |
Kategori: Forening |
Skickat: 23:37 - lör 22 nov 2014 |
Trots att laget toppar tabellen och klubben verkar kunna spetsa laget ytterligare så påverkar det inte publiktillströmningen ett dugg. Det är ju inte nåt annat än ren ynkedom tycker jag. Måste kännas hopplöst med ett sånt dåligt gensvar. |
Namn: Joakim |
Länk: http://thedragonsnest.se/ |
Stad: mora |
Kategori: Forening |
Skickat: 23:26 - lör 22 nov 2014 |
Bloggen undrar, var är publiken? |
Namn: PerkanF |
Kategori: Trupp |
Skickat: 23:00 - lör 22 nov 2014 |
Sonny behöver nog stanna några matcher. Har inte tagit något steg i utvecklingen på tre år. Forza Mora. |
Namn: elvenman |
Länk: http://faleijs1935.se/2014/11/snart-halvtid |
Stad: Mora |
Kategori: Annat |
Skickat: 22:38 - lör 22 nov 2014 |
Nytt blogginlägg. |
Namn: WEPPA SÅ KLART |
Länk: http://www5.idrottonline.se/HudiksvallsHC-Ishockey/Nyheter/Egnanyheter/PressmeddelandefranHudikHockeySamarbetetmedMoraIKfortsatter/ |
Kategori: Trupp |
Skickat: 22:10 - lör 22 nov 2014 |
Sonny lånas ut till Hudik Hockey. Gör sin första match imorgon, sedan bestäms de efter matchen hur länge han blir kvar. Kanske kan de bli samma effekt som de blev för Karlkvist när han lånades ut till Hudik.. |
Namn: MAO |
Stad: Solna |
Kategori: Trupp |
Skickat: 21:44 - lör 22 nov 2014 |
Är det Kurtis Foster som dyker upp i Mora blir jag oerhört imponerad. Men att en kille som tjänade 6 miljoner/år för bara tre år sedan skulle välja Mora tycker jag låter lite för bra för att vara sant. Men ingen blir gladare - eller mer imponerad, än jag om det skulle stämma. |
Namn: HakanOlsen |
Kategori: Forening |
Skickat: 21:29 - lör 22 nov 2014 |
Det blir intressant att få in Statsny in i laget. Bra att Malmö förlorade poäng idag. Som flera tagit upp, det behövs ett par nya backar. Nu ligger vi alla fall bra till.
|
Namn: elvenman |
Stad: Mora |
Kategori: Hockey |
Skickat: 21:24 - lör 22 nov 2014 |
Då MIF torskade mot BIK ikväll så stannar MIK kvar i toppen :D |
Namn: Orsa |
Kategori: Forening |
Skickat: 11:05 - lör 22 nov 2014 |
Jag är så jävla nöjd, så jävla glad över denna säsong, den kan sluta hur som helst, men för mej spelar det ingen roll, MIK har satt en vinnande maskin på isen med små medel, vi har fått något vi saknat dom sista 5 åren, nämligen hopp, jag är en jävla medgångssupporter, men hellre det än motgångssupporer, däremot har jag noterat att ju bättre MIK spelar, ju högre upp i tabellen MIK ligger, ju mindre inlägg blir det här på FF, kanske ni enögda skribenter skulle låta även dom kritiska rösterna låta göra sig hörda, istället för att bara avfärda dom med : jävla gnäll vi ligger ju .... bla bla, så tänker jag iaf, många ggr man skulle velat berättat saker, men man drar sig för att bara bli kritiserad, en av våra skadade spelare är inte skadad och kommer inte spela mer i MIK, ja ta det för vad det är värt, blir väl antagligen en blänkare på DT snart |
Namn: Omega |
Länk: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=28774 |
Kategori: Trupp |
Skickat: 10:55 - lör 22 nov 2014 |
Även en Stastny i Kurtis lag..Yan som kanske frågat släktingen om d nu är släkt |
Namn: Ifån |
Länk: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9156 |
Stad: Mora |
Kategori: Trupp |
Skickat: 10:39 - lör 22 nov 2014 |
Har hört att den back som är klar är Kurtis Foster. Ska bli spännande och se om det stämmer. |
Namn: kvile87 |
Stad: Uppsala |
Kategori: Match |
Skickat: 23:49 - fre 21 nov 2014 |
Skön vinst! Tycker dock att matchrapporteringen måste sluta beskriva alla morautvisningar som felaktiga eller billiga. Låter lite löjligt när det nämns efter varje match. |
Namn: Orsa |
Länk: https://www.youtube.com/watch?v=dNkAyzf2P7A |
Kategori: Trupp |
Skickat: 22:57 - fre 21 nov 2014 |
Ola>>
Kallt att det finns fler Paul som kan spela.... |
Namn: Ola |
Länk: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=119679 |
Stad: T |
Kategori: Trupp |
Skickat: 22:20 - fre 21 nov 2014 |
Garanterat spelsugen. |
Namn: Orsa |
Kategori: Trupp |
Skickat: 22:10 - fre 21 nov 2014 |
Steff>>
Paul Stanley hörde jag, EN riktig stjärna |
Namn: Steff |
Kategori: Trupp |
Skickat: 22:04 - fre 21 nov 2014 |
Hörde efter matchen att en back från USA ska bli klar imorrn |
Namn: Ola |
Stad: T |
Kategori: Match |
Skickat: 21:48 - fre 21 nov 2014 |
MAO>
Okay. Jag tolkade överhuvudtaget som överhuvudtaget. (Men ska jag vara ärlig så förstod jag att du menade det.) |
Namn: MAO |
Stad: Solna |
Kategori: Match |
Skickat: 21:32 - fre 21 nov 2014 |
Ola: Kanske framgick det inte med all önskvärd tydlighet - men jag menade så klart denna säsong. |
Namn: Ola |
Stad: T |
Kategori: Match |
Skickat: 21:26 - fre 21 nov 2014 |
MAO>
Tyckte kvartsfinalen mot HV71 2006, när vi vann med 7-1, var ännu bättre. |
Namn: MAO |
Stad: Solna |
Kategori: Match |
Skickat: 21:22 - fre 21 nov 2014 |
Grattis Mora till seger och serieledning. Över 60 min tycker jag det var Moras bästa hemmamatch för säsongen, kanske till och med överhuvudtaget. Bra att Fornataro gör skäl för lönen också. |
Namn: Rikard |
Länk: http://www.dragskott.blogspot.se/2014/11/ett-av-mora-nyforvarvets-yan-stastnys.html |
Kategori: Hockey |
Skickat: 20:46 - fre 21 nov 2014 |
"Ett av Mora-nyförvärvets Yan Stastnys snygga mål under tiden i den tyska högstaligan" |
Namn: Moose |
Stad: MIK Land |
Kategori: Match |
Skickat: 19:01 - fre 21 nov 2014 |
Ola> Tack :-) |
Namn: Ola |
Länk: http://www.hockeyallsvenskan.se/ |
Kategori: Match |
Skickat: 18:56 - fre 21 nov 2014 |
Moose>
Här. |
Namn: Moose |
Stad: MIK Land |
Kategori: Match |
Skickat: 18:35 - fre 21 nov 2014 |
Nån stans man kan se matchen för oss som inte kan se den live ikväll? |
Namn: Wixner |
Kategori: Trupp |
Skickat: 17:51 - fre 21 nov 2014 |
Låter bra med Yan. Jag undra dock vad det var för skada han kommer tillbaka ifrån. Vi har ingen bra track record de senaste åren när vi har värvat spelare på väg tillbaka från skador. |
Namn: Konny |
Länk: http://stats.swehockey.se/Game/LineUps/209499 |
Kategori: Match |
Skickat: 17:28 - fre 21 nov 2014 |
Yanne spelar inte ikväll. |
Namn: Emmet |
Stad: Malm |
Kategori: Match |
Skickat: 16:45 - fre 21 nov 2014 |
Björn:
Beror väl på hur länge det har varit klart inofficiellt, om de hunnit få ordning på sina papper. Hittills är han inte registrerad enligt swehockeys hemsida iaf... |
Namn: Björn |
Stad: R |
Kategori: Match |
Skickat: 16:31 - fre 21 nov 2014 |
Nån som vet när Yan Statsny gör sin första match??
Ryktet säger i kväll men så fort kan de väl inte gå?? |
Namn: Lassie |
Stad: 79531 |
Kategori: Trupp |
Skickat: 16:19 - fre 21 nov 2014 |
Ar Commodore kanske ett alternativ, ar nog en Kurtis Foster vara det ocksa...Handlar nog mest om det vanliga, money, money.
Kanske kan J.C rykte och spannande framgang betyda lika mycket. Jobba pa MIK. |
Namn: RL |
Kategori: Trupp |
Skickat: 15:55 - fre 21 nov 2014 |
``Rykten säger att Mora har ytterligare spelare på ingång. Men det är ingenting officiellt bekräftat, så vi får se hur sanningshalten är i det där.`` Taget från mrmadhawk.se. En stabil back på g? |
Namn: JE |
Stad: Soller |
Kategori: Annat |
Skickat: 15:14 - fre 21 nov 2014 |
Stigsson: antagligen gick dom ut på krogen i Leksand men alla tjejer såg ut som orcher. |
Namn: Stigsson |
Länk: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/landslag/trekronor/article19894477.ab |
Kategori: Annat |
Skickat: 14:52 - fre 21 nov 2014 |
Fullt förståeligt. Vem fan skulle må bra av att tvingas bli inkvarterad i Mordor av alla ställen?
Orchspärr: Patrik Söderholm |
Namn: Björn |
Stad: R |
Kategori: Trupp |
Skickat: 13:05 - fre 21 nov 2014 |
Fick ett sms idag!
"Stastny klar för Mora ik" Trodde jag skulle smajla ihjäl mig,trodde så klart de va Paul Stastny en kort stund. Yen är väl ett riktigt bra nyförvärv? Skönt också att vi smällde SHL lagen på fingrarna och fick han. |
Namn: G. |
Kategori: Trupp |
Skickat: 13:02 - fre 21 nov 2014 |
Nu är det väl "bara" försvaret som måste styras upp, sedan har vi ett riktigt bra lag! Tyvärr spelar det i längden ingen roll hur bra spelare man har framåt, så länge försvaret är för tunnt.
Får man tänka helt fritt så hade två-tre någorlunda stabila backar behövts i dagsläget. Hur som helt, intressant spelare som precis presenterades! |
Namn: Ola |
Länk: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/article19895701.ab |
Stad: T |
Kategori: Trupp |
Skickat: 12:53 - fre 21 nov 2014 |
Verkar varit fler klubbar som ville ha honom. |
Namn: Ola |
Länk: http://www.moraik.se/artikel/landslagsmeriterad-center-klar-f%C3%B6r-mora-ik |
Stad: T |
Kategori: Trupp |
Skickat: 12:49 - fre 21 nov 2014 |
Flingan>
Sant. |
Namn: TP |
Kategori: Trupp |
Skickat: 12:40 - fre 21 nov 2014 |
Är det NHL lockout på G igen? Mora brukar ju plocka NHL stjärnors bröder inför kommande lockout ;) |
Namn: Flingan |
Kategori: Trupp |
Skickat: 12:06 - fre 21 nov 2014 |
Yan Stastny till Mora tweetar Ros. Sant? |
Namn: Emmet |
Länk: http://images.pcworld.com/images/article/2012/07/c64_main_large-11391955.jpg |
Stad: Malm |
Kategori: Annat |
Skickat: 11:58 - fre 21 nov 2014 |
PeO:
Jajjemän! |
Namn: Konny |
Kategori: Trupp |
Skickat: 11:58 - fre 21 nov 2014 |
Jag gillar att en länk till den klassiska bilen Opel Commodore har fått ligga under kategorin "Trupp"! |
Namn: PeO |
Länk: http://www.klassiker.nu/kopguide/opel-rekord-c-commodore-a-196772 |
Kategori: Trupp |
Skickat: 11:53 - fre 21 nov 2014 |
Commodore, det var grejer det! |
Namn: Ludde |
Stad: Ludvika |
Kategori: Trupp |
Skickat: 10:53 - fre 21 nov 2014 |
Emmet: han skaaa vi haaa :) kostar nog en hel del men vi skulle nog få en sjuhelsickes back :) |
Namn: gustav |
Kategori: Trupp |
Skickat: 10:29 - fre 21 nov 2014 |
Emmet< Tjae, varför inte? med det namnet måste man ju vara chef. |
Namn: Emmet |
Länk: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9119 |
Stad: Malm |
Kategori: Trupp |
Skickat: 09:08 - fre 21 nov 2014 |
Bjuder på en länk också, det är ju ändå fredag. |
Namn: Emmet |
Stad: Malm |
Kategori: Trupp |
Skickat: 09:00 - fre 21 nov 2014 |
Sitter och spekulerar vilt kring de nya backarna och ser att Mike Commodore är unrestricted free agent i KHL. Kanske är sugen på att slippa Ryssland ett tag. |
Namn: elvenman |
Länk: http://faleijs1935.se/2014/11/stjarnspelaren |
Stad: Mora |
Kategori: Match |
Skickat: 23:33 - tor 20 nov 2014 |
Ett nytt blogginlägg! |
Namn: Horcoff |
Stad: Mora |
Kategori: Trupp |
Skickat: 22:28 - tor 20 nov 2014 |
Bra trovärdig,nära källa... kommer till helgen;-) |
Namn: Ola |
Stad: T |
Kategori: Trupp |
Skickat: 22:14 - tor 20 nov 2014 |
Horcoff>
Källa eller namn? |
Namn: Horcoff |
Stad: Mora |
Kategori: Trupp |
Skickat: 21:59 - tor 20 nov 2014 |
Två nya backar klara idag....perfekt!! |
Namn: Konny |
Kategori: Hockey |
Skickat: 15:53 - tor 20 nov 2014 |
Emmet>
För att inte snacka om hur många fler bira man hinner dra i pausen när man slipper köa :-) |
Namn: Emmet |
Kategori: Hockey |
Skickat: 15:44 - tor 20 nov 2014 |
Einstein:
Ja, precis. Det var det här med humor på nätet också. |
Namn: Einstein |
Kategori: Hockey |
Skickat: 12:35 - tor 20 nov 2014 |
Emmet: Vaddå, kortare korvkö??? |
Namn: Emmet |
Kategori: Hockey |
Skickat: 11:28 - tor 20 nov 2014 |
Einstein:
Du måste komma ihåg att ta med alla positiva aspekter av en förlust också, det blir ju väldigt ensidigt när du lägger upp det sådär. |
Namn: Konny |
Kategori: Hockey |
Skickat: 11:11 - tor 20 nov 2014 |
Einstein>
Jo, lag som vinner brukar har större hemmapublik än de lag som förlorar. Så din tes är att vi naturligtvis borde ha sett till att vinna igår? Det är ju svårt att inte instämma i detta ;-) |
Namn: Einstein |
Kategori: Hockey |
Skickat: 09:48 - tor 20 nov 2014 |
Hade MIK vunnit i går och därmed haft serieledning så hade vi fått sässongsbästa publik 4000 i morgon mot Ssk, nu klantade man till det och tyvärr finns det medgångsupportrar överallt så mitt tips är att det kommer 3200 personer. Tyvärr så kommer Mora ik förlora ca 150000 kr på Mik:s kollapps igår. Dom här tendenserna ser man överallt, Karlskrona och Karlskoga har tappat 400-500 personer i snitt för att dom går sämre än vanligt, och i hockeyointresserade Uppsala har man mer publik än någonsin för att Almtuna är med i toppen, likaså har MIK mer publik i år. I en enskild match dagar innan lön så är jag övertygad om att MIK kan tappa så mycket som 800 personer pga deras oförmåga att göra mål och stänga matchen igår. Tyvärr |
Namn: Joakim |
Länk: http://thedragonsnest.se/ |
Stad: Mora |
Kategori: Match |
Skickat: 00:05 - tor 20 nov 2014 |
Intervju med Daniel Hermansson efter strafftorsken mot Almtuna. |
Namn: Nonne |
Stad: Mora |
Kategori: Match |
Skickat: 22:31 - ons 19 nov 2014 |
I kväll sket sig spelet när man gick ner på 5 backar och rullade runt.
Men jag förstår ledarteamet varför dom gick ner på backar. Vi måste få in nån ny back snarast. |
Namn: JP |
Stad: F |
Kategori: Match |
Skickat: 21:58 - ons 19 nov 2014 |
Matchen idag samma som/repris från Karlskoga.
Mora går ut och äger första perioden. Men så kommer man ut i andra och "försöker" Spela på resultatet. Som så många gånger förut. Man lyckas självklart inte med det utan det enda man lyckas med är att slå av sitt eget spel så att, när motståndarlaget reducerar så har man tappat all fart och moment man har. Så att man "knappt" hinner komma igång igen lagom till att motståndarlaget leder. Som flyt målet på slutet. Nog om det negativa.. Om man bara spelar som man gör i första perioden, "precis som i Karlskoga". så hade man inte behövt börja om hela tiden och tappa poäng. Hoppas att ledar teamet uppfattar detta problem och gör något åt det. för spela på ledning fungerar inte för Mora, och det är fruktansvärt tråkigt att kolla på. Plussen idag Är första 5:an och då speciellt Karlkvist som briljerade. |
Namn: Ola |
Stad: T |
Kategori: Forening |
Skickat: 21:56 - ons 19 nov 2014 |
JE>
Den har ju funnits i flera år. |