![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
| Namn: Resenärn |
| Kategori: Trupp |
| Skickat: 15:39 - ons 01 feb 2012 |
| Karin,
Klart att han inte hade 200, man får ta saker som skrivs här med en rejäl nypa salt. Många som skriver här vill förstås bara provocera, chocka och väcka uppmärksamhet, lite som blottare kan jag ibland tycka. Man vi mena på lite. En del är dessutom riktigt ihärdiga och tjatiga i sin kritik av MIK, dessvärre ibland så snyggt förpackad i en "jag vet minsann hur det ligger till" attityd att man kan börja undra var de egentligen har sina sympatier. Troll? Troligen inte, de får kanske bara så lite där hemma att de ständigt behöver söka tröst och gnälla av sig här inne;) Det är alltid roligare att vara positiv så jag säger som TP, "vi ska nog klara av det". |
| Namn: TP |
| Kategori: Trupp |
| Skickat: 14:09 - ons 01 feb 2012 |
| Vi ska nog klara oss även om Sandberg skulle dra tillbaka till DIF, kolla bara vad BIK har för backup, en föredetta MIK junior som knappt var ordinarie i J20 laget för några år sedan. Funkar det för dom ska det nog fungera för oss med. Själv tror jag dock att Sandberg blir kvar hela säsongen, möjligtvis nått kort återkommande till DIF |
| Namn: Karin |
| Stad: Mora |
| Kategori: Trupp |
| Skickat: 13:45 - ons 01 feb 2012 |
| Det kan väl inte vara möjligt att Plante skulle ha tjänat 200 000kr i månaden??
Vad blev det av killen från Edmunton som anlände till Arlanda i går viftandes med en Hemus-karta??=) |
| Namn: Ola |
| Stad: Täby |
| Kategori: Förening |
| Skickat: 12:47 - ons 01 feb 2012 |
| Den här lösningen med Plante-Sandberg känns bra till den dagen någon av Djurgårdens målvakter blir skadad. Då har vi bara en junior som reservmålvakt. |
| Namn: Thomas |
| Stad: Mora |
| Kategori: Trupp |
| Skickat: 12:35 - ons 01 feb 2012 |
| Det gör Sandberg, han åker direkt till Södertälje från Stockholm. Har han ingen bil går det pendel från centralen varje kvart ;) |
| Namn: Lassie |
| Länk: http://www.moraik.se/default.asp?PageID=1&NewsID=1801 |
| Stad: 79531 |
| Kategori: Trupp |
| Skickat: 12:34 - ons 01 feb 2012 |
| Bagarn> Om alla papper är klara & Plantes flytt inom Sverige (under rådande omständigheter) är godkänt av Myndigheten för Arbetstillstånden, så blir Tim Sandberg backup till Hansen.
Jobbba på MIK!!! Faleij hej hej hej!!! Orchspärr: Boris Michajlov :) |
| Namn: Bagarn |
| Stad: Mora |
| Kategori: Trupp |
| Skickat: 12:17 - ons 01 feb 2012 |
| Tvivlar startk på att Mora betalat Plante 200.000 i månaden, kan väl knappast finnas budget för det? Dock så trodde jag att man att skulle ta "Harald-pengarna" och lägga på en spelare, det borde väl ändå vara en hel del, men är marknaden tom så är den väl det...
Ska bli intressant att se vem som backar upp Hansen ikväll... |
| Namn: MAO |
| Stad: Solna |
| Kategori: Trupp |
| Skickat: 11:32 - ons 01 feb 2012 |
| När det gäller ambitionsnivån kan den så klart fortfarande vara lika hög som förut...men för mig personligen känns det inte så. Känns som man är nöjda om man kan ta sig till FKS och det både tror och hoppas jag att laget gör. I en eventuell KS har laget lika lite att hämta som förra säsongen, men det beror inte på att Mora är ett dåligt lag utan att konkurrenterna helt enkelt är vassare när det kommer till kvalitet spelare för spelare. Å andra sidan tror jag inte Leksand, VIK, Bofors eller Rögle eller vilka det nu blir i KS heller kan hysa några större hopp om uppflyttning. Örebro är de enda laget som kan utmana - så närma perfekt balans i ett lag som man kan komma i AS. När dem spelar som bäst hänger inget AS-motstånd med i svängarna. Men tar sig Mora till KS så vore det ju underbart inte minst rent ekonomiskt även om jag inte tror att de sportsliga framgångarna blir lika stora. Men som sagt - tar gärna på mig dumstruten framåt våren. |
| Namn: Läppen |
| Kategori: Trupp |
| Skickat: 11:31 - ons 01 feb 2012 |
| Förstår att man gjorde sig av med Plante. 200 pappor i månaden för att öppna en båsdörr. Inte någon vidare deal. Detta var helt klart bäst för alla inblandade.
Ikväll tar vi SSK. Samtidigt håller vi en rejäl tumme för VIK. |
| Namn: Lassie |
| Stad: 79531 |
| Kategori: Trupp |
| Skickat: 11:20 - ons 01 feb 2012 |
| Insu> "Hur tänkte du nu" ? ;)
Ekonomiskt är de nog (kanske) en förlorare men eftersom Sandberg är en sk "namngiven" spelare kan Dif knappast ses som en förlorare i denna affär pga att de kan återta/kalla hem Sandberg när de vill. Det sätter väl MIK med ett större problem än tidigare, eller? :) Javisst, ekonomiskt (kanske) MIK gör ett klipp (om) nu Dif fortfarande står för Sandbergs & Plantes kontrakt, om INTE...då förstår nog ingen vinsten med att MIK ska ta hand om en Mv som endast stått 4 (fyra) matcher i Almtuna & några strö matcher/tid i J20 & E.S för Dif. Snacka om att behöva matchträning & den tror sig Dif kunna få till Sandberg där MIK har en keeper (Hansen) om möjligt endast behöver lite avlastning, eller hur!? Synnerligen märkligt, sa Bill...konstigt sa Bull! (Sandbergs kunnande etc är det nog inget fel på det bevisade han tydligt under sejouren i Sundsvall föregående säsong.) Det är hur denna affär är upplagd som förvånar.:) Fast egentligen vet vi inte ett skit. ;) Faleij hej hej hej!!! Orch spärr: Valerij Charlamov. :) |
| Namn: Horcoff |
| Kategori: Trupp |
| Skickat: 10:48 - ons 01 feb 2012 |
| MAO > "Känns som ambitionsnivån inte är i paritet med den som uttalades i början av säsongen - i så fall hade en ny spelare funnits med i truppen idag."
Hade det inte varit för Lûckner hade vi nog också haft några andra ansikten i laget från start och haft kvar en del. Mora har ju inte precis varit ensam om att leta spelare till rätt pris. En spelare kan heller inte göra ett helt lag och hur än det slutar nu är då jag nöjd att vi förhoppningsvis slipper den andra kvalserien. |
| Namn: Vettneskall |
| Kategori: Trupp |
| Skickat: 10:44 - ons 01 feb 2012 |
| Vad gäller förstärkningar tror jag det inte är helt enkelt att hitta någon som både passar in i laget och har en vettig prislapp. Tycker att laget fungerar bra, killarna verkar ha roligt och de viker inte ner sig trots att de ligger under vilket de bevisat flera gånger. Sen kan man tycka att det stundtals är väldigt lamt i försvarsspelet vilket leder till onödiga baklängesmål, hade kanske löst sig med en värvning i form av en rutinerad back modell Mattias Timander.
Sen tycker jag att vi måste ge Sandberg en chans, han har trots allt varit andremålvakt i ett elitserielag så det är klart han har kvaliteter. Tycker värvningen av Plante var ett riktigt bottennapp, hans agerande i målet har stundtals varit väldigt nonchalant för att inte tala om dumheterna att mucka gräl med motspelarna vilket Tom Nilsson fick 10 min för. Nej att skeppa Plante var ett bra beslut. Nu ser vi fram mot ytterligare poäng i kommande matcher och en spännande kvalserie. Ses i Smidjegrav på lördag alla glada. |
| Namn: AH |
| Stad: Östnor |
| Kategori: Trupp |
| Skickat: 10:43 - ons 01 feb 2012 |
| Jag tycker inte att vi skall titta så mycket i backspegeln. Jag tyckte att målvaktsspelet var bristfälligt och en stor anledning till att det var många poängtapp ett tag. Bengtsberg fick aldrig till det helt enkelt. Därför kändes det bra att man tog hit Plante. Det som hände när Plante kom var helt klart att Hansen tog fighten på rätt sätt och lyfte sig. På det sättet har värvningen av Plante varit lyckosam. Nu blev han sedemera "överflödig" och frusterad eftersom han säkert inte vill vara tvåa i lilla MIK. Därför är det väl super att DIF vill ha honom. Sandberg är naturligtvis en talang som kan bli både fågel eller fisk men har man bedömt att han håller så litar jag på det. Det jag är mycket orolig för är att Hansen nu tar sin plats förgivet och börjar spela sämre. Jag tror nämligen att han behöver en bra match om spaden för att spela bra! Att det inte kom några "välmeriterade" nyförvärv i sista stund är jag glad för. I alla fall om det är så att man inte känner att man hittat 100% rätt. Nyckeln till fortsatt framgång är ett betydligt mer rejält spel i egen zon när motståndarna har pucken. Det kan ju vara sviterna efter Haralds system som inte är riktigt bortslipade än men det kanske är så att vi skulle haft en Timandertyp även vi. |
| Namn: Knogen |
| Stad: Orsa |
| Kategori: Trupp |
| Skickat: 10:42 - ons 01 feb 2012 |
| MAO>
Det kan ju faktiskt också vara så att ambitionsnivån är densamma, men att man inte delar din uppfattning om hur man ska uppfylla de uppsatta målen. Bara en tanke sådär. |
| Namn: MAO |
| Stad: Solna |
| Kategori: Trupp |
| Skickat: 09:53 - ons 01 feb 2012 |
| Nja...personligen tyckte jag att det var ett mycket märkligt beslut att inte "våga" värva in ytterligare en spelare när chansen fanns. Nu kanske det är så att både Andersson och Sundström är på bättringsvägen, men annars ser truppen väldigt tunn ut. Behövs inte många skador/sjukdom för att tappa viktiga poäng under slutspurten. Och så här i backspegeln kändes ju Hansen/Bengstberg bättre än Hansen/Sandberg. Men som sagt, bara att hoppas att flytet häller i sig, men Hermodsson har verkligen chansat och att det även kan gå åt pipsvängen råder det inget tvivel om. Känns som ambitionsnivån inte är i paritet med den som uttalades i början av säsongen - i så fall hade en ny spelare funnits med i truppen idag. |
| Namn: Insu |
| Länk: http://bloggar.expressen.se/montanlund/2012/01/hur-tankte-dif-har/ |
| Kategori: Trupp |
| Skickat: 09:03 - ons 01 feb 2012 |
| Sannolikt kostade Plante sannolikt mer än han smakade - han har ju inte varit någon höjdare i målet. Jag tror snarare som Expressensnubben, att DIF är den stora förloraren i den här bytesaffären. De känns rätt desperata just nu. |
| Namn: perkus |
| Kategori: Trupp |
| Skickat: 08:47 - ons 01 feb 2012 |
| Att det inte blev några ytterligare nyförvärv kanske beror på att det inte fanns rätt spelare på marknaden till rätt pris?
Sedan kanske Moraledningen inte heller vill störa en fungerande grupp för mycket. Poäng har ju ändå tagits i elva matcher på raken. |
| Namn: Björnen |
| Stad: Rättvik |
| Kategori: Trupp |
| Skickat: 08:13 - ons 01 feb 2012 |
| Tycker det är märkligt,jävligt märkligt att Mora skickar iväg Plante och får Sandberg utan att fylla kvoten med en ny transatlant... Jag skulle förstått detta mycket bättre om vi hade värvat en ny spelare från USA,Canada eller Ryssland,men nej inte ett skit. Varför då ens byta bort Plante? Vad händer om Hansen skadar sig,då har vi en målvakt med matchrutin som en tall...
Verkligen dumt att inte ta chansen att värva när den fanns... |
| Namn: TP |
| Länk: http://www.facebook.com/pages/Mora-IK/148121645283102 |
| Kategori: Trupp |
| Skickat: 01:25 - ons 01 feb 2012 |
| Är det ett kryptiskt meddelande på MIKs facebook tro?, man kan ju alltid hoppas :) |
| Namn: Lassie |
| Stad: 79531 |
| Kategori: Trupp |
| Skickat: 00:10 - ons 01 feb 2012 |
| vasa>...Du (Gustav)...det är än ingen (vad jag vet) som har dömt "hunden efter håren".
Sandberg är nog kompetent nog på den nivån vi befinner oss på, dels pga att han gjorde över trettio matcher för Sundsvall föregående säsong etc. Undringen är bara hur MIK ska agera om han (Sandberg) tas tillbaka till DIF vid eventuella skadeproblem där etc etc. Jag vet att det blir många "om" men om detta händer mitt under den eventuella FKS & Hansen är slutkörd/småskadad. Visst, vi ska satsa på våra egna juniorer & det kan nog vara helt rätt men är det rätt mot dessa Junior målvakter att utsätta dem för den belastningen i de kanske mest viktiga matcherna under en säsong?!? OK, jag ska inte måla f*n på väggen men INTE ser det något vidare ut heller. Förhoppningsvis ser det bättre ut ekonomiskt i alla fall. ;) ...MIK är trots allt inte i FKS än, även om det är vår önskan. Jobba på MIK!!! Faleij hej hej hej!!! |
| Namn: vasa |
| Stad: Mora |
| Kategori: Trupp |
| Skickat: 23:19 - tis 31 jan 2012 |
| Att skicka Plante och ta in Sandberg kan visa sig vara ett av de mest strategiska besluten för framtiden. DIF går säkerligen in och köper ut Plante och fortsätter bet Sandbergs avtal säsongen ut. Någon annan lösning skulle nog inte Hermodsson gå med på, i annat fall hade man behållit Plante. Rörande Sandberg ska man inte döma hunden efter håren innan han fått en chans. |
| Namn: Ola |
| Stad: Medl nr 84 |
| Kategori: Match |
| Skickat: 21:34 - tis 31 jan 2012 |
| Resenärn>
Då kommer jag inte. |
| Namn: Resenärn |
| Länk: http://www.fratellis.se/ |
| Kategori: Match |
| Skickat: 19:44 - tis 31 jan 2012 |
| Innan matchen imorgon så är vi några stycken som ska träffas och äta gott på Fratelli Restaurang & Bar på Nygatan 27 i Södertälje centrum, du som vill vara med är varmt välkommen, det är lätt att hitta dit och sedan därifrån till arenan. Ni som var med och hade kul förra gången vet var det ligger, vi ses!
Förresten Ola, kom lite tidigare så du slipper svälja hela maten i en tugga denna gång;) |
| Namn: MAO |
| Stad: Solna |
| Kategori: Trupp |
| Skickat: 19:22 - tis 31 jan 2012 |
| Owe: Håller med om det ska vara något bra. Och det får gärna kosta lite pengar i och med att en missad FKS innebär en ganska kännbar förlust.
Hoppas verkligen att laget klarar att ta sig dit. En KS skulle innebära stora pengar - men jag tvivlar på att detta lag orkar ta sig dit väl i FKS. Så klart hoppas jag att jag får sätta på mig dumstruten när det hela ska summeras, |
| Namn: Thomas |
| Stad: Mora |
| Kategori: Trupp |
| Skickat: 19:18 - tis 31 jan 2012 |
| Nu funkar Moras hemsida igen, tyvärr inget nytt om Lidas eller Horcoff :( |
| Namn: Owe |
| Kategori: Trupp |
| Skickat: 19:07 - tis 31 jan 2012 |
| varför ska vi slösa pengar på nyförvärv nu? Ska vi ha in något så ska det vara nått riktigt bra. Riktigt bra, kostar mkt pengar!! Å ska man va helt ärlig så har vi väl ingen chans i en kvalserie i allafall! Helt riktigt att skicka plante! Dyr och dålig! |
| Namn: Insu |
| Länk: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14284886.ab |
| Kategori: Trupp |
| Skickat: 18:53 - tis 31 jan 2012 |
| Torsten>
Självklart är det Horcoff, som först nu vågar sig hit! |
| Namn: mg |
| Stad: åstnår |
| Kategori: Annat |
| Skickat: 18:47 - tis 31 jan 2012 |
| AndersE: Samma här moraik.se är inte åtkomlig.
Hoppas liksom flera att något trevligt är i antågande. |
| Namn: MAO |
| Stad: Solna |
| Kategori: Trupp |
| Skickat: 18:44 - tis 31 jan 2012 |
| Att göra sig av med Plante och inte plocka in någon ny spelare när vi går in i seriens tuffaste skede, och dessutom alltjämt har Sundström och Andersson på skadelistan kan visa sig mycket dumdristigt. 2-3 skador/sjukdom på viktiga spelare och FKS kan vara kört. Dessutom skulle en skada på Hansen innebära stora risker med tanke på hur det ser ut nu. Hoppas Hermodsson mörkar - annars tror jag han fattat sitt första riktigt dåliga beslut. |
| Namn: Vettneskall |
| Kategori: Trupp |
| Skickat: 18:40 - tis 31 jan 2012 |
| Torsten:
Tror det är Niklas Lidström som väljer MIK som snygg avslutning på sin karriär med att hjälpa upp sitt absoluta favoritlag till Elitserien ;oD Precis vad som behövs i vår ibland lite darriga backlinje. |
| Namn: Nonne |
| Stad: Mora |
| Kategori: Trupp |
| Skickat: 17:58 - tis 31 jan 2012 |
| PerkanF:
Man måste ju få drömma lite:) |
| Namn: PerkanF |
| Kategori: Trupp |
| Skickat: 17:52 - tis 31 jan 2012 |
| Enligt Hermodsson i dagens FK så är det inte aktuellt att plocka in någon mer spelare |
| Namn: Thomas |
| Stad: Mora |
| Kategori: Trupp |
| Skickat: 17:48 - tis 31 jan 2012 |
| Nonne> Torsten> Jag tror det är Gretzky som är på G, Han har ju trevliga minnen härifrån sedan han hjälpte Len Lunde Janne Simons med hockeyskolan 1979.. Det måste bara vara han som är på G! |
| Namn: Nonne |
| Stad: Mora |
| Kategori: Trupp |
| Skickat: 17:28 - tis 31 jan 2012 |
| Men det MÅSTE ju vara Horcoff;) |
| Namn: Torsten |
| Kategori: Trupp |
| Skickat: 17:27 - tis 31 jan 2012 |
| Fick just höra av min kompis som jobbar på Arlanda att någon med Mora IK skylt tog emot en kille som kom med en flight från Edmonton. Han hade med sig klubbor, en cykel och en karta över Hemus skidstadio. Nu händer det grejor... |
| Namn: storskrutt |
| Stad: Trångsund |
| Kategori: Trupp |
| Skickat: 17:26 - tis 31 jan 2012 |
| Ser att Sandberg är uppsatt som andrekeeper i DIF ikväll. |
| Namn: Thomas |
| Stad: Mora |
| Kategori: Hockey |
| Skickat: 17:17 - tis 31 jan 2012 |
| Insu> Jag håller med dig till fullo!! Vad som är lite intressant är att Montan dissar Salo rätt kraftigt i bloggen, jag har alltid uppfattat Montan som en extremleksing som aldrig sett något fel vad som än hänt i den föreningen.. Kan det vara så att när Fan blir gammal så blir han religiös?? Ett trendbrott kanske eller vet Montan mer om spelet bakom galleriet i LIF än han får trycka i en tidning?? Jag tror inte att det är den ordningen på ekonomin som föreningen vill påskina! |
| Namn: Insu |
| Länk: http://bloggar.expressen.se/montanlund/2012/01/de-sista-entusiasterna/ |
| Kategori: Hockey |
| Skickat: 17:08 - tis 31 jan 2012 |
| Thomas>
Låt oss hoppas att MIK aldrig gör om de misstagen. |
| Namn: Insu |
| Länk: http://bloggar.expressen.se/montanlund/2012/01/hur-tankte-dif-har/ |
| Kategori: Trupp |
| Skickat: 17:02 - tis 31 jan 2012 |
| Alla tycker inte att vi har gjort ett dåligt byte... |
| Namn: Thomas |
| Länk: http://hockey.expressen.se/nyheter/1.2695790/chock-for-redhawks-stenbeck-lamnar |
| Stad: Mora |
| Kategori: Hockey |
| Skickat: 16:46 - tis 31 jan 2012 |
| Såpan i Malmö tycks aldrig ta slut.. |
| Namn: AndersE |
| Kategori: Annat |
| Skickat: 16:41 - tis 31 jan 2012 |
| Jag kommer inte in på Moras hemsida.. Hemligheter i görningen eller är det bara fel på min dator? |
| Namn: Nisse |
| Kategori: Annat |
| Skickat: 16:38 - tis 31 jan 2012 |
| Hur många matcher är det kvar av serien?? |
| Namn: Stigsson |
| Kategori: Match |
| Skickat: 16:01 - tis 31 jan 2012 |
| Daniel: Viasat hockey |
| Namn: Thomas |
| Länk: http://www.moraik.se/default.asp?PageID=1&NewsID=1468 |
| Stad: Mora |
| Kategori: Hockey |
| Skickat: 15:56 - tis 31 jan 2012 |
| Problemet med förkvalserien är att man ska spela 6 matcher på en dryg vecka, har bestämt för mig att förkvalet drog igång på fredagen innan vasaloppet ifol det skulle betyda att den startade den 4 mars och enligt länken så var det slut den 12 mars.. Det betyder 6 matcher och en herrans massa resande på 9 dagar.. Inte ett helt optimalt upplägg, och inte speciellt rättvist heller ur sportslig synpunkt enligt min mening.. Sen startade kvalserien ett par dagar efter.. Och hur det gick där vet vi alla tyvärr.. |
| Namn: Torsten |
| Länk: http://mrmadhawk.se/2012/january/datum-for-forkval-samt-kvalserie.html |
| Kategori: Hockey |
| Skickat: 15:51 - tis 31 jan 2012 |
| Länk ang förkvalserien där det blir minst lika tätt matchande som förra året |
| Namn: Thomas |
| Stad: Mora |
| Kategori: Hockey |
| Skickat: 15:42 - tis 31 jan 2012 |
| Daniel> Den går på Viasat hockey..
Norno> Saxat från hockeyallsvenskan.se ang din fråga om playoff.. Playoff Från och med säsongen 2010/11 ändras upplägget för Playoff. Playoff spelas som en dubbelserie hemma/borta med lag 4-7 från HockeyAllsvenskans Grundserie. Lagen i playoffserien skall ta med sig placeringspoäng från Grundserien, så att lag 4 börjar med 4 poäng, lag 5 får 3 poäng, lag 6 börjar med 2 poäng och lag 7 startar playoffserien med 1 poäng. Syftet med placeringspoängen är att ge incitament för att behålla spänningen ända till slutet av grundserien. – Den sportsliga rättvisan har varit vägledande i utvärderingen av olika alternativ. Vi vill också ge publiken fler spännande matcher och klubbarna möjlighet att få ökade intäkter, genom att man kan planera sin verksamhet bättre, säger Stefan Bengtsson, VD HockeyAllsvenskan. – Alla vet vilka matcher man kommer att spela hemma respektive borta och man kan planera försäljningen av biljetter, företagsevenemang, resor etc. på ett bättre sätt. Även TV-bolagen får bättre möjligheter att planera sina sändningar, resor med OB-bussar och så vidare, och kan lägga in alla matcher i TV-tablån. Ett viktigt krav är att en ny modell inte får ha negativ inverkan på andra serier. Playoffserien kommer med nedanstående förslag till spelordning inte ta längre tid i anspråk än den hittillsvarande Playoff-modellen. |
| Namn: norno |
| Stad: Uppsala |
| Kategori: Hockey |
| Skickat: 15:34 - tis 31 jan 2012 |
| Är det samma upplägg med tätt matchande under förkvalserien i år som det var förra året?
Då vill man ju verkligen kunna spela ett par målvakter för att inte matcha dom för hårt. |
| Namn: the wolf |
| Länk: http://mora |
| Kategori: Trupp |
| Skickat: 15:05 - tis 31 jan 2012 |
| - det är väl inga problem med hansen. han ä ju klar 1a målvakt. sandberg,knutsby.armalis finns ju som reservmålisar. varför målar ni upp det som ett stort problem? killen från färjestad har anlänt. ung duktig grabb. blir bra detta.vi fixar topp 7. |
| Namn: Emmet |
| Stad: Uppsala |
| Kategori: Trupp |
| Skickat: 15:03 - tis 31 jan 2012 |
| Ola:
Sant. Det är väl i grund och botten bra, men tänk vilken tråkig silly season det varit om alla lyckades hålla lika tätt som vår kära klubbledning :) |
| Namn: Ola |
| Stad: Medl nr 84 |
| Kategori: Trupp |
| Skickat: 14:58 - tis 31 jan 2012 |
| Emmet>
Det brukar ofta vara tyst innan Mora presenterar nya spelare. |
| Namn: Daniel |
| Stad: Hedemora |
| Kategori: Match |
| Skickat: 14:56 - tis 31 jan 2012 |
| Tv-sänds (alt. nätet) morgondagens match? Och isf vart?
Mvh Daniel |
| Namn: akv |
| Länk: http://tubest |
| Kategori: Annat |
| Skickat: 14:10 - tis 31 jan 2012 |
| Är det som du skriver så visar det på brister i Moras kontrakts och förhandlingskunnande |
| Namn: Torsten |
| Kategori: Hockey |
| Skickat: 14:09 - tis 31 jan 2012 |
| Magnus Nygren lånas ut till Bofors. Tur att vi slapp han iaf... |
| Namn: Emmet |
| Stad: Uppsala |
| Kategori: Trupp |
| Skickat: 14:09 - tis 31 jan 2012 |
| Lite för tyst idag. Vi har ju en transatlantplats kvar, känns som att den borde fyllas idag. Någon som sett Shawn Horcoff cykla hem från någon pizzeria i dagarna? |
| Namn: Krille |
| Stad: Mora |
| Kategori: Annat |
| Skickat: 12:57 - tis 31 jan 2012 |
| Hej jag har en liten fråga. Jag har en hockeyklubba från 1991 - 92 med Mora iks autografer på. Hur mycket kan man få för en sån? T.e.x Bengt åkerbloms autograf är med på den. |
| Namn: Lassie |
| Länk: http://blogg.aftonbladet.se/sillyhockey |
| Stad: 79531 |
| Kategori: Trupp |
| Skickat: 12:20 - tis 31 jan 2012 |
| Tubest, Emmet> Sandberg är ju en "namngiven" målvakt vilket innebär att han kan flyttas mellan MIK & DIF när som helst. Vilket gör att om ngn av Wesslau eller Plante skadar sig, så har MIK bara Hansen & våra junisar att sätta in.
Då har vi/MIK ett STORT problem. Faleij hej! |
| Namn: Tubest |
| Stad: Vitje/Riga |
| Kategori: Trupp |
| Skickat: 11:32 - tis 31 jan 2012 |
| Emmet:
Får ju hoppas att han är kvar, annars har vi ett problem. |
| Namn: Emmet |
| Stad: Uppsala |
| Kategori: Trupp |
| Skickat: 11:28 - tis 31 jan 2012 |
| Tubest:
Han är flyttad från transfer till loan. Jag vet inget om att han dragit hem, men han är fortfarande i truppen enligt EP. |
| Namn: Tubest |
| Stad: Vitje/Riga |
| Kategori: Trupp |
| Skickat: 11:11 - tis 31 jan 2012 |
| Målisen vi skulle få i byte från DIF är bortplockad från EP som conf transfer. Hörde även i arenan igår att han dragit tillbaka till Sthlm pga att han inte trivdes i Mora.
Detta innebär att vi bara har en målvakt om detta nu stämmer.....nån som vet mer i frågan? |
| Namn: Honken |
| Länk: http://mrmadhawk.se/2012/january/hugo-pa-vag-bort-ocksa.html#comment |
| Kategori: Hockey |
| Skickat: 10:20 - tis 31 jan 2012 |
| Ojdå, spännande såpa att följa i Malmö om Hugo drar sig ur.
Tro vilken division de spelar i nästa år! |
| Namn: Anekdot |
| Kategori: Trupp |
| Skickat: 06:45 - tis 31 jan 2012 |
| Stämmer, TP. |
| Namn: TP |
| Kategori: Trupp |
| Skickat: 23:38 - mån 30 jan 2012 |
| Enligt MIKs roster på swehockey är Fröberg markerad som "utlånad junior" visst innebär det att han kan gå fram och tillbaka mellan FBK och MIK under resten av säsongen? |
| Namn: Ola |
| Stad: Medl nr 84 |
| Kategori: Match |
| Skickat: 22:27 - mån 30 jan 2012 |
| AH>
Vi hade allt i egna händer även innan matchen idag. :) |
| Namn: AH |
| Stad: Östnor |
| Kategori: Match |
| Skickat: 21:59 - mån 30 jan 2012 |
| Flera OIK-spelare spelade med spår av eller med kräkan. Det var tydligt att deras krafter tog slut efter 7-8 minuter av sista och MIK kunde ta över helt. I övrigt skall MIK vara mycket glada över att ha 2-0 efter 2 perioder. Mycket trevligt med en nolla av Hansen i en svår match för OIK är ett bra lag som 5 gånger på raken spöat MIK. MIK måste fan ta och skärpa upp noggrannheten i försvarsspelet för det drälls på tok för mycket och det straffar sig förr eller senare. Ivarsson var väldigt missnöjd med markeringsspelet efter första. Han var lite mindre missnöjd efter andra. I tredje orkade inte OIK samtidigt som MIK trampade på mer. Jag hade inte räknat med 3 SSK-poäng och med tanke på resultatet i Skånederbyt blev inte "verkningsgraden" av MIK´s vinst så hög som den borde. Hur som helst så är allt i egna händer nu och så kändes det absolut inte för 10 omgångar sedan.
Positiv Spelarkritik: Det känns bra att Beck och Hilmersson kommit i gång liksom att Hansen känns het. Den lille finnen kämpade som ett djur och var värd en balja. |
| Namn: KP |
| Länk: http://www.svenskafans.com/hockeyzon/oskarshamn/Tung-forlust-borta-mot-Mora-432719.aspx |
| Stad: Oskarshamn |
| Kategori: Match |
| Skickat: 21:49 - mån 30 jan 2012 |
| Grattis till vinsten.. |
| Namn: Insu |
| Kategori: Match |
| Skickat: 21:08 - mån 30 jan 2012 |
| Samtliga matcher mot Oskarshamn den här säsongen har följt direkt på ett derby. Äntligen har vi lärt oss ladda om. Härligt! |
| Namn: Gunnarsson |
| Länk: http://www.sodertaljesk.se/0708nyheter.asp?NPK=4577 |
| Stad: Stockholm |
| Kategori: Match |
| Skickat: 21:04 - mån 30 jan 2012 |
| Hoppas vi blir många som åker från Stockholm nu på onsdag trots att matchen visas på tv. Ingen kan i alla fall skylla på att de inte vill köpa biljett till matchen(se länk)! |
| Namn: Lassie |
| Stad: 79531 |
| Kategori: Trupp |
| Skickat: 20:27 - mån 30 jan 2012 |
| Angående lånet från FBK, Linus Fröberg lär väl också snart dra på J-18 Landslags läger så någon mer borde väl vara på väg in eller hur?
Jobba på MIK!!! Faleij hej hej hej!!! |
| Namn: Insu |
| Kategori: Trupp |
| Skickat: 19:22 - mån 30 jan 2012 |
| Torsten>
Ja, DIF måste vara rätt desperata om de byter till sig en reservmålis från andradivisionen. |
| Namn: Torsten |
| Kategori: Trupp |
| Skickat: 19:04 - mån 30 jan 2012 |
| Kan tänka mig att Plante var en ganska dyr dörröppnare. Sandberg kan bli kvar i MIK efter säsongen, det skulle knappast Plante bli. Sandberg har gått igenom DIFs ungdomsled och fått elitseriekontrakt så dom lär ju veta vad dom fått sen kanske inte det är enda alternativet man vill ha om Wesslau skadar sig i en kvalserie. Känns som panik från DIFs sida och förhoppningsvis en bättre och mer utvecklingsbar målvakt än Bengtsberg. Inte skulle vi kunna byta BB mot Sandberg. Bra MIK |
| Namn: Insu |
| Kategori: Trupp |
| Skickat: 18:48 - mån 30 jan 2012 |
| Det är väl bra att Plante drar - då får ju Börje något nytt att klaga på. Var skulle han annars få sin näring? |
| Namn: Thomas |
| Länk: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/farjestad/article14291117.ab |
| Stad: Mora |
| Kategori: Trupp |
| Skickat: 18:23 - mån 30 jan 2012 |
| Såg inte att någon länkat detta!?! |
| Namn: Honken |
| Länk: http://www.dt.se/sport/hockeyfeber/1.4336416-mora-ik-byter-malvakt-med-djurgarden |
| Kategori: Trupp |
| Skickat: 18:11 - mån 30 jan 2012 |
| Enligt DT så stack Plante redan imorse. |
| Namn: PerkanF |
| Kategori: Trupp |
| Skickat: 18:06 - mån 30 jan 2012 |
| Nu är ded klart, plante till DIF och vi får sandberg. Står på hemsidan nu... |
| Namn: Torsten |
| Kategori: Match |
| Skickat: 17:46 - mån 30 jan 2012 |
| Ingen Plante heller i dagens uppställning |
| Namn: MAO |
| Stad: Solna |
| Kategori: Match |
| Skickat: 17:42 - mån 30 jan 2012 |
| Ska man lite på Swehockey.se:s laguppställningar så tycker jag Oskarshamn ser helt ordinarie ut. Alla "stjärnor" som Valdix, Matushkin, Hagelin, McGrath,Rodman,Konttinen, Jadeland,Ryan och Poulsen finns med. Bland dem ovan finns 1-5 i den interna skytteligan. Dock kan de ju haft kräksjuka och vara lite slappa, men då smittar dem ju inte.
...och nej..Linus fins inte med i MIK:s laguppställning. |
| Namn: fredde |
| Stad: Mora |
| Kategori: Trupp |
| Skickat: 16:53 - mån 30 jan 2012 |
| Någon som vet om Linus ska spela för Mora ikväll? Om Plante lämnar så är jag nästan 100 på att vi tar in en ny transatlant. |
| Namn: 1935 |
| Kategori: Match |
| Skickat: 16:43 - mån 30 jan 2012 |
| tycker man borde gett Plante en ärlig chans. Klubben tar hit honom från andra sidan atlanten för att agera dörrvakt. Tror han hade mycket mer att ge...
Dessutom en helskön snubbe utanför isen |
| Namn: Lassie |
| Stad: 79531AH> |
| Kategori: Match |
| Skickat: 16:09 - mån 30 jan 2012 |
| AH> Ännu en större "risk" match faktor & för guds skull inga kram kalas ikväll då, får man önska. :p
...Angående det berömda transfer datumets sista möjligheter vore det väl bäst att fönstret INTE gäller magbaciller, så vi får dessa i truppen under den närmsta tiden. Mao...har vi väl fått in dem...lär de bli svåra att "byta" bort! Munskydd på...MIK!!! Faleij hej hej hej!!! |
| Namn: Vättnäs |
| Kategori: Trupp |
| Skickat: 16:08 - mån 30 jan 2012 |
| Mao: dito |
| Namn: AH |
| Stad: Östnor |
| Kategori: Match |
| Skickat: 15:52 - mån 30 jan 2012 |
| Från 100% trovärdig källa med direktkontakt med deras tränare har jag precis fått informationen att OIK kommer med ett decimerat lag. Inte nog med att en av deras stjärnor är avstängd så är truppen drabbad av både vinterkräksjukan och feber. Hoppas bara att inte virus och bacilusker hoppar över till MIK! |
| Namn: MAO |
| Stad: Solna |
| Kategori: Trupp |
| Skickat: 15:51 - mån 30 jan 2012 |
| Vattnäs: Då önskar jag tillbaka Stor-Eric. |
| Namn: MAO |
| Stad: Solna |
| Kategori: Trupp |
| Skickat: 15:49 - mån 30 jan 2012 |
| Ja byter man bort Plante utan avsikten att ta in ytterligare en tranatlant i truppen är det det dummaste beslutet på mycket länge. Det skulle vara mycket överraskande om Mora inte landar en amerikan, ryss eller kanadensare det närmaste dygnet - allt annat vore idioti på mycket hög nivå. |
| Namn: Vättnäs |
| Kategori: Match |
| Skickat: 15:47 - mån 30 jan 2012 |
| Chabada till Biel. De har många forwards i den truppen nu. Skulle man kunna få önska sig en av dem? |
| Namn: Fredda |
| Kategori: Trupp |
| Skickat: 15:22 - mån 30 jan 2012 |
| Jag tror att MIK gör detta för att man skall kunna plocka in en transatlant, är inte alls förvånad över att detta händer. Sen vet jag att Sandberg är en kvalificerad målvakt på den här nivån, det gör mig ingenting om vi byter bort Plante för Sandberg om vi dessutom har en transatlant under luppen som vi har scoutat väl och som kommer in direkt när Plante drar :) |
| Namn: P.O |
| Stad: Blge |
| Kategori: Match |
| Skickat: 15:20 - mån 30 jan 2012 |
| Idag är det bara vinst som gäller,fjärde gången gillt! |
| Namn: Björnen |
| Stad: Rättvik |
| Kategori: Trupp |
| Skickat: 15:19 - mån 30 jan 2012 |
| Vi kan ju bara hoppas att Mora haft ögonen på nån transatlant och att det i princip är klart med övergången. Mora har väl bara gått och väntat på att nån ville ha Plante så dom kunde göra på detta viset. HOPPAS FÖR ALLT I VÄRLDEN ATT DET INTE ÄR EN PANIK VÄRVNING INNAN TRANSFER FÖNSTRET STÄNGER BARA! |
| Namn: Honken |
| Kategori: Trupp |
| Skickat: 15:13 - mån 30 jan 2012 |
| Ojdå, det var en riktig överraskning. Detta kan ju öppna för en trevlig avslutning på månaden (om det finns spelare att få tag på).
|
| Namn: börje |
| Stad: Mora |
| Kategori: Trupp |
| Skickat: 15:10 - mån 30 jan 2012 |
| Är detta ett skämt????byta bort plante mot djurgårdens andra målis som stått en match,och även ta in en junior från fbk.ja man finner inga ord.Plante drar för att han inte fått stå,vilket jag tycker är väldigt underligt med tanke på hansens spel den sista tiden. |
| Namn: MAO |
| Stad: Solna |
| Kategori: Trupp |
| Skickat: 15:02 - mån 30 jan 2012 |
| Om Plante lämnar öppnar sig plötsligt en ocean av potentiella nyförvärv Synd bara att det sker en dag före det att transferfönstret stängs. Risk för panikvärvning om man inte scoutat transatlanter trots att Plante funnits med i truppen. |
| Namn: Freak |
| Stad: K-berg |
| Kategori: Trupp |
| Skickat: 15:02 - mån 30 jan 2012 |
| Oops... du var lite snabbare där Tången. :-) |
| Namn: Freak |
| Länk: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/djurgarden/article14289684.ab |
| Stad: Kråkberg |
| Kategori: Trupp |
| Skickat: 15:00 - mån 30 jan 2012 |
| Nåt har dom i kikarn allt... |
| Namn: Tången |
| Länk: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/djurgarden/article14289684.ab |
| Kategori: Trupp |
| Skickat: 14:58 - mån 30 jan 2012 |
| Se länk. |
| Namn: Honken |
| Kategori: Trupp |
| Skickat: 14:55 - mån 30 jan 2012 |
| Bagarn:
Vad menar du med Plante? ska han lämna oss nu eller? |
| Namn: Hacki |
| Kategori: Trupp |
| Skickat: 14:54 - mån 30 jan 2012 |
| Har Plante lämnat? |
| Namn: Bagarn |
| Stad: Mora |
| Kategori: Trupp |
| Skickat: 14:46 - mån 30 jan 2012 |
| Härliga sista dagar så här på transferfönstret, nu pratas det för glatta livet i Mora, vad som är sant eller ej får historien utvisa...
Leksand stog & väntade på P.C. efter match/träning i Borlänge, 30 minuter senare när han kom hem ringde Modo och han skrev på på en gång, Boorken sågade värvningen totalt medan P.C gjort succé för Modo... Mora är väldigt ivriga på att få hem Dan Pettersson från Borlänge, allt för att rädda sig kvar i J20 superelit som man nu är mycket nära att åka ur! Tyler Plant tyckte att Moraspelarna var ute på krogen för lite, klart när man är ute i Mora så kryper man hem medan man i USA går ut & käkar och tar några öl lite då & då! Tråkigt att han lämnar Mora eftersom vi blir en profil fattigare... |
| Namn: ingo |
| Stad: mora |
| Kategori: Trupp |
| Skickat: 14:41 - mån 30 jan 2012 |
| om Mora blir av med plante öppnar det för en ny transatlant förstärkning |
| Namn: Bagarn |
| Stad: Mora |
| Kategori: Trupp |
| Skickat: 14:31 - mån 30 jan 2012 |
| "Mora lånar från Färjestad
Centern Linus Fröberg, 18 år, lånas in från Färjestad. Linus har bl.a. en mängd juniorlandskamper i bagaget. Linus kommer närmast från spel med Färjestad i Elitserien där han spelat åtta matcher. Moderklubb för Linus är Nor IK, sin juniorfostran har han i Brynäs IF där han bl.a. blev svensk mästare med J18-laget. Linus är 182 cm lång och väger 80 kg." Är detta för att rädda J20 eller ska han gå in i A-laget? Kan vara en ambitiös kille som suktar efter elitseriespel, känns bra! |
| Namn: AH |
| Stad: Östnor |
| Kategori: Match |
| Skickat: 11:56 - mån 30 jan 2012 |
| Måste jag välja är kommande 2 matcher oändligt mycket viktigare att vinna än i fredags. Jag tycker tvärt emot många här att LIF är så pass stabila på att hela tiden plocka poäng att dom är givna bland dom tre. Tror t o m att dom tar Bofors och blir tvåa. Alltså är LIF ingen rival om plats 7 och dom får hur gärna som helst hjälpa oss genom att vinna mot SSK, Rögle, MIF, mfl. Jag skulle gärna se att MIK vårdar spelet mycket mer i egen zon för nog är det en hel del dräll när man kan göra det enkla i pressade situationer. Får man bort detta finns klar chans på plats 5. Vi får absolut inte underskatta OIK i kväll utan ställa in oss på ett jättekrig. |
| Namn: PeO |
| Kategori: Match |
| Skickat: 00:10 - mån 30 jan 2012 |
| Leksand kändes som en het match men Oskarshamn är hetare än lava. Het som plasma kanske. Snacka om avgörande match. Hoppas killarna får stöd genom duktigt tryck i hallen. |