![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Namn: pierre |
Stad: mora |
Kategori: Hockey |
Skickat: 21:40 - tis 24 sep 2013 |
mao: vart mailar man ? |
Namn: Ola |
Stad: T |
Kategori: Match |
Skickat: 21:39 - tis 24 sep 2013 |
Bra Mora. Även om man alltid är nervös när Mora leder, så var det egentligen ganska lugnt. |
Namn: Ola |
Stad: T |
Kategori: Annat |
Skickat: 21:38 - tis 24 sep 2013 |
MAO>
Vår sändning funkade bra, utom ett kortare avbrott i andra perioden. Tråkigt att man inte fick se några repriser. |
Namn: PerkanF |
Kategori: Annat |
Skickat: 21:36 - tis 24 sep 2013 |
Mao/Pierre: Jag hade inga problem alls.. Rullade på hela tiden. |
Namn: MAO |
Stad: Solna |
Kategori: Annat |
Skickat: 21:34 - tis 24 sep 2013 |
Pierre: Under de två första perioderna var sändningen under all kritik med mycket hack och avbrott. Den tredje var också dålig men det gick åtminstone att titta sammanhängande. Dock mejlade jag och krävde pengar tillbaka eller gratismatch. |
Namn: Läppen |
Stad: Mora |
Kategori: Match |
Skickat: 21:27 - tis 24 sep 2013 |
Nu såg det genast bättre ut.
Nordén var bäste spelare i Mora. Han är riktigt viktig med sina skottäckningar. Fantastisk inställning! Nu blir det bra tryck på torsdag. |
Namn: MAO |
Stad: Solna |
Kategori: Match |
Skickat: 21:27 - tis 24 sep 2013 |
Grattis Mora! 100% inställning, hårt slit, effektivitet, disciplin, lite tur och en bra måkvakt kan räcka långt. Och såg jag en liten förändring i spelsystemet eller var det bara någon slags bortataktik? Hur som helst. Otroligt skönt med 3 pinnar! |
Namn: Björne |
Stad: Mora |
Kategori: Trupp |
Skickat: 21:22 - tis 24 sep 2013 |
Fredda, det jag har sett av ryttar i J20 så håller han inte alls. då är jim jacobs bättre |
Namn: Kenta |
Stad: Mora |
Kategori: Match |
Skickat: 21:22 - tis 24 sep 2013 |
Beck gjorde hattrick och kommer igång mer o mer |
Namn: Kenta |
Stad: Mora |
Kategori: Match |
Skickat: 21:19 - tis 24 sep 2013 |
3-6 blev det mot Löven |
Namn: Ola |
Stad: T |
Kategori: Hockey |
Skickat: 20:40 - tis 24 sep 2013 |
Pierre>
Vi håller oss till chatten när det är match. |
Namn: pierre |
Stad: mora |
Kategori: Hockey |
Skickat: 20:36 - tis 24 sep 2013 |
förlåt mig men jag är så sur , menade inte vad jag sa OLA |
Namn: pierre |
Stad: mora |
Kategori: Hockey |
Skickat: 20:34 - tis 24 sep 2013 |
jag menar hockeyallsvenskans sändning pucko |
Namn: Ola |
Länk: http://www.mik.se/matchchat/ |
Stad: T |
Kategori: Hockey |
Skickat: 20:32 - tis 24 sep 2013 |
Pierre>
Fråga på chatten istället. |
Namn: RL |
Kategori: Trupp |
Skickat: 20:29 - tis 24 sep 2013 |
Hoppas verkligen Jeremy är med på Torsdag , ska bli kul att se Niklas Andersson (om mrmadhawks uppgifter stämmer ) enligt mrmadhawk en av Asplövens bästa backar förra säsongen :) |
Namn: Doffe |
Kategori: Trupp |
Skickat: 20:20 - tis 24 sep 2013 |
Colliton har haft i feber i flera dagar enligt Wener i DT. |
Namn: pierre |
Stad: MORA |
Kategori: Hockey |
Skickat: 20:16 - tis 24 sep 2013 |
jag kan inte se matchen, är det någon mer som inte kan se matchen ???? |
Namn: RL |
Kategori: Trupp |
Skickat: 19:57 - tis 24 sep 2013 |
Fredda : Ok , tycker också man hade kunnat tagit upp Ryttar . Nu går vi för 3 pinnar , Beck gjorde nyss 2-3! |
Namn: Fredda |
Stad: Falun |
Kategori: Trupp |
Skickat: 19:37 - tis 24 sep 2013 |
RL: Nej tyvärr så verkar det ej så. Patrik Andersson spelar inte heller. Robin johansson går in som back idag, känns väl sådär. Varför inte ta med dennis ryttar upp kan jag tänka? han skulle ju pendla mellan j20/a-laget var det ju tänkt. Nu blir man ju lite fundersam.
Wikstrand är dock med, för att hitta något positivt |
Namn: RL |
Kategori: Trupp |
Skickat: 19:06 - tis 24 sep 2013 |
Är Colliton med idag? |
Namn: #91 |
Stad: Mora |
Kategori: Trupp |
Skickat: 19:05 - tis 24 sep 2013 |
Riktigt skönt om de inte är något värre med Colliton!! |
Namn: Joakim |
Stad: Mora |
Kategori: Match |
Skickat: 18:44 - tis 24 sep 2013 |
Robin Johansson uppsatt som 6:e back för Mora ikväll. Hoppas att han kommer mer till sin rätt i a-laget än i J20 för där rosade han inte marknaden alls.
Kommer bli riktigt tufft i kväll, så bara att hoppas att laget inte drar på sig massa onödiga utvisningar nu, för då kan orken tryta rätt fort. Mora vinner 1-3 Alcen 1 Wikstrand 1 Harty 1 |
Namn: Fredrik |
Kategori: Match |
Skickat: 18:21 - tis 24 sep 2013 |
Mora har bara 5 backar i dagens match. Hoppas dom orkar! P. Andersson inte med. |
Namn: elvenman |
Länk: http://goo.gl/maps/zpUC2 |
Stad: Mora |
Kategori: Match |
Skickat: 18:10 - tis 24 sep 2013 |
Ludde: Ca 95 mil, från Mora. |
Namn: MAO |
Stad: Solna |
Kategori: Trupp |
Skickat: 17:48 - tis 24 sep 2013 |
En back var ju en absolut nödvändighet med tanke på skadeläget. Problemet är väl att hNiklas helt saknar matchträning och i dessa fall är det nästan bättre med lån då de i alla fall har matchträning från försäsong och juniorlag, Eftersom kontraktet bara gäller en månad så är det ju som ett lån såvida det inte är try out vilket jag hoppas. Men nu ska jag inte måla fan på vägen utan önska Niklas Andersson välkommen och lycka till! (om nu mr madhawks uppgifter stämmer)! |
Namn: gh |
Länk: http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2013/09/24/avslojar-mora-plockar-in-andersson/ |
Kategori: Trupp |
Skickat: 17:25 - tis 24 sep 2013 |
läs här |
Namn: gh |
Länk: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1287 |
Kategori: Trupp |
Skickat: 17:24 - tis 24 sep 2013 |
Klar enligt MrMadhawk |
Namn: Aggen |
Länk: http://mrmadhawk.se/ |
Kategori: Trupp |
Skickat: 17:24 - tis 24 sep 2013 |
RL: här har du namn. Kanske inte kanadensiskt klingande, men väl en back ;) |
Namn: RL |
Kategori: Trupp |
Skickat: 17:11 - tis 24 sep 2013 |
Ludde : Inga namn? |
Namn: Ludde |
Stad: Ludvika |
Kategori: Match |
Skickat: 17:06 - tis 24 sep 2013 |
Jävla telefon:)Björn skulle det stå . |
Namn: Ludde |
Stad: Ludvika |
Kategori: Match |
Skickat: 17:04 - tis 24 sep 2013 |
Hur långt är det Björnen? |
Namn: Ludde |
Stad: Ludvika |
Kategori: Trupp |
Skickat: 14:35 - tis 24 sep 2013 |
Hörde ett rykte om en kanadensare "back" o en överårig center som gör comeback , någon mer som hört något om detta? |
Namn: Doffe |
Kategori: Match |
Skickat: 12:20 - tis 24 sep 2013 |
På hockeyallsvenskan.se står det inget om att Colliton är borta ikväll, däremot Cedergren och Hilmerson. Hmm... |
Namn: Björn |
Stad: R |
Kategori: Match |
Skickat: 12:19 - tis 24 sep 2013 |
Är det några som skall upp till Haparanda på lördag?
Funderar på att åka upp,tidigt lördag morgon sen sova kvar och hem på söndagen... |
Namn: JE |
Stad: Soller |
Kategori: Hockey |
Skickat: 09:02 - tis 24 sep 2013 |
Angående domarnnivåerna så måste ju MIK ha dragit niten till i år. Förra säsongen hade vi mindre och snabbare spelare medans vi till denna säsong satsat bedydligt mer på tyngd och tuffhet. Men antagligen så blir det väl som med alla domarändringarna, efter 20 omgångar är det precis som vanligt. Själv tycker jag det är bra ändringar, hur svårt kan det vara att ha klubban i isen och inte runt midjan på motståndaren? Jag måste i allafall ha klubban i isen när jag åker skridskor, annars ramlar jag =) |
Namn: Knogen |
Stad: Orsa |
Kategori: Annat |
Skickat: 08:43 - tis 24 sep 2013 |
Telge>
Det var ju ett riktigt underhållande klipp. Dessvärre har jag nog inte så mycket att bidra med vad gäller anekdoter och fakta om låtens uppkomst. Inte mer än att Hellzephyrs gärna skrev om lokala angelägenheter, vilket den här låten, kanske mer än andra, är ett bevis på. Det jag däremot kan berätta om när det gäller den här låten är att vi hade en klassfest på Viborgs bystuga i samma veva som Hellzephyrs börjat bli rikskändisar. Det var när vi gick i mellanstadiet på Digerbergets skola. Som ett inslag på festen dök grabbarna i Hellzephyrs upp och lirade lite. För oss var det ungefär som att Iron Maiden skulle kommit in genom dörren. De var ju kändisar, typ :-) Hur som helst, En kopp på Frelins blev i klassfestvarianten En kopp på lärarrummet istället. På just den låten hade den för Orsaskoleelever bekante läraren Johan Berlekom (som var på festen i egenskap av förälder) tillfälligt tagit över sångmicken från Janne Bäckman, vilket han i sanningens namn gjorde hellre än bra. Lisbeth som står i kön på ICA Masen, Beckhem på Järnbirgers och Olle från Mickelvål var utbytta mot klassens elever istället. Riktigt vad jag pysslade med i sången minns jag faktiskt inte, men förmodligen var jag väl ute och kickade fotboll på skolgården, eller så satt jag och ritade i nåt hörn :-) |
Namn: mg |
Kategori: Trupp |
Skickat: 00:11 - tis 24 sep 2013 |
Härligt att Wikstrand är med till Umeå. |
Namn: L-G |
Länk: http://nick.sportnu.se/live/?id=775 |
Kategori: Match |
Skickat: 22:59 - mån 23 sep 2013 |
Direktrapportering Löven-MIK |
Namn: MAO |
Stad: Solna |
Kategori: Trupp |
Skickat: 22:14 - mån 23 sep 2013 |
Som väntat är alltså ryktet om hjärnskakning på Colliton falskt. Skönt! Och tack till Björnen som tog sig tid att kolla och tack till Hermodsson som svarade. |
Namn: Godmode |
Kategori: Trupp |
Skickat: 22:13 - mån 23 sep 2013 |
Jag läste idag när jag sökte runt att colliton har influensa av något slag. Fundera också kring hilmersson, han var på is för ett tag sen för att sedan blivigt
långtids skadad igen.ledningen borde meddela oss om något hänt hilmersson på nytt på vägen |
Namn: Gagnefs Moring |
Stad: Gagnef |
Kategori: Match |
Skickat: 22:09 - mån 23 sep 2013 |
Någon som vet om det går att få någon rapportering från Umeå i morgon,Everysport verkar ju lagt ner allt vad rapportering heter. |
Namn: Björnen |
Stad: R |
Kategori: Trupp |
Skickat: 21:54 - mån 23 sep 2013 |
Mailade faktiskt Hermodsson idag å frågade angående Colliton. Han sa att ryktet om hjärnskakning/smäll i huvudet är falskt och att Frischmon inte är en ersättare till Colliton utan värvad för att bredda truppen.
De känns ju skönt alla fall |
Namn: Doffe |
Kategori: Trupp |
Skickat: 21:50 - mån 23 sep 2013 |
Har klubben gått ut med ngt annat än sjukdom ang Colliton?
Jag tycker det borde gå att vara tydligare med sådana saker. Jag trodde att Hilmerson var spelklar och i nästa sekund var han långtidsskadad igen. Jag kanske inte har den koll jag tror jag har... :) |
Namn: Ludde |
Stad: Ludvika |
Kategori: Hockey |
Skickat: 21:48 - mån 23 sep 2013 |
Jonas: Vad jag själv sett och hört så upplever många att det är problem med både bild och ljud. riktigt uselt tyvärr. |
Namn: RL |
Kategori: Hockey |
Skickat: 20:51 - mån 23 sep 2013 |
Tråkigt med Cedergren , tycker han sett riktigt bra ut faktiskt . Hoppas det kommer in nån ersättare snabbt , spännande och se vem det blir :) |
Namn: jonas |
Kategori: Hockey |
Skickat: 20:43 - mån 23 sep 2013 |
Är det någon som har köpt hem hockeyallsvenskan play-matcher och kan tala om hur kvaliteten är? |
Namn: Steff |
Länk: http://www.dt.se/sport/1.6309088-operation-for-cedergren |
Kategori: Hockey |
Skickat: 20:26 - mån 23 sep 2013 |
Operation väntar Cedergren |
Namn: P.O |
Kategori: Hockey |
Skickat: 20:22 - mån 23 sep 2013 |
Apropå Moras spelsystem. Att inget lag läst Karlskronas! Dom leder förövrigt med 4-0 just nu mot Malmö. |
Namn: HakanOlsen |
Kategori: Hockey |
Skickat: 19:05 - mån 23 sep 2013 |
joakim-problemet är att lagen läst av MIKs spelsystem och enkelt styr spelet. Det måste finnas en möjlighet att under match ändra spelsystem. |
Namn: Joakim |
Stad: Mora |
Kategori: Hockey |
Skickat: 15:53 - mån 23 sep 2013 |
5 Poäng på 4 matcher är inget att gråta över, det är exakt samma facit som förra säsongen.
Om man vinner hälften av alla matcher på en säsong så skulle man sluta grundserien på 78 poäng, Malmö tog sig till slutspel på 77 poäng förra säsongen. I år förväntas allsvenskan att vara jämnare och tätare än på mycket länge, hur/om det påverkar antalet poäng för att ta sig till playoff återstår att se. Men att gråta är det ingen ide att göra. Titta på södertälje förra säsongen som hade 1 seger på de 7 första matcherna och ändå gick till playoff. Eller varför inte jämföra med de onämnbara 2012 som hade 5 pinnar efter 4 omgångar och slutade 2:a i grundserien. Allt kan hända, och vi ser först efter 10-15 omgångar vad våra hjältar går för. Själv tror jag på kvalserien i år, men det gör jag varje år så här i början. Skam den som ger sig, nått år framöver kommer jag att få rätt. Nu e det dags att åka till Umeå och visa att hösten är här, dags för löven att falla dit där dom hör hemma! Ni kan väll hålla ögon och öron öppna, jag tror inte det är långt borta att vi kan få en till back i laget då vi har skador och behöver bredda för att spelarna ska orka hänga med. Heja Mora IK. |
Namn: Ludde |
Stad: Ludvika |
Kategori: Trupp |
Skickat: 14:10 - mån 23 sep 2013 |
Håller fullständigt med MAO, Om det skulle förhålla sig att dom mörkar en hjärnskakning då är det nog lika bra dom packar sina saker.Det vore ju en skandal o ytterst oproffsigt mot sponsorer o fans.
Så det betvivlar jag att det skulle stämma. |
Namn: MAO |
Stad: Solna |
Kategori: Trupp |
Skickat: 11:24 - mån 23 sep 2013 |
Varför skulle Mora mörka en hjärnskakning på Colliton? Det finns bara en anledning och det är i så fall för att rädda sitt eget anseende då det gick ut med att de verkligen scoutat spelarna denna säsong både vad det gällde fysik och kvalitet. Antingen är man helt återställd från en hjärnskakning eller så är man det inte och har han åkt på en liten smäll som gjort att symptomen återkommit har han inte varit helt återställd och således har Wener och Hermodsson återigen lyckats bli blåsta.
Att mörka en hjärskakning annars är ju helt onödigt då man ändå inte kan spela och således kan heller inte motspelare göra skadan värre. Och har man mörkat att Colliton har en hjärnskakning är det ju skandal och ytterst oproffsigt av Wener och Hermodsson och gå ut och ljuga i media och säga att det handlar om förkylning/influensa. För Moras trovärdighets skull hoppas jag verkligen att detta handlar om en ersättare till Hilmersson. Frischmon kan inte på långa vägar ersätta Colliton och det som han ska bidra med i laget. |
Namn: #91 |
Kategori: Trupp |
Skickat: 11:04 - mån 23 sep 2013 |
Hörde ryktes vägen att Collinton åkt på en smäll mot huvudet och då vet man ju inte när eller om han kommer tillbaka... hoppas inte de stämmer då jag tycker han är lagets bästa och viktigaste spelare, men värvningen av Frischmon kan ju tyvärr vara ett täcken på att man räknar med att Collinton blir borta ett tag... Hoppas inte de är så!!! |
Namn: Ludde |
Stad: Ludvika |
Kategori: Trupp |
Skickat: 10:58 - mån 23 sep 2013 |
JE o Ola:
Vad jag förstått så har utländska spelare nån typ av försäkring som går in när dom blir sjuka(skadade),som betalar en viss del av lönen. Men tror i alla fall att klubben får stå för den största delen. |
Namn: Ola |
Stad: T |
Kategori: Trupp |
Skickat: 10:49 - mån 23 sep 2013 |
JE>
Och då kommer nästa fråga. Hur funkar det om spelaren kan träna men inte spela matcher? Sjukskriven 50%? |
Namn: JE |
Stad: Soller |
Kategori: Trupp |
Skickat: 10:22 - mån 23 sep 2013 |
Jag har frågat förut men jag frågar igen. När en spelare blir skadad fungerar det då som åt en vanlig arbetsgivare så att spelaren får sin ersättning från FK efter 2 veckor? Med andra ord så att MIK kan ta in en ersättare utan att det kostar extra? En självklar fråga kan tyckas men det känns inte som hockeyspelare har samma sorts arbetsmarknad som oss vanliga dödliga. |
Namn: Steven Forrest |
Länk: http://mik.myetl.se/tipskungen.php |
Kategori: Annat |
Skickat: 09:30 - mån 23 sep 2013 |
En Leksing i topp. Det vore katastrof om serien slutar så här. Tur att det är några omgångar kvar! ;) |
Namn: Doffe |
Kategori: Trupp |
Skickat: 08:48 - mån 23 sep 2013 |
Mao och Bagarn: Nej det känns som om Kopitar har långt kvar till det tempo som är i AS. Skulle vilja veta hur läget är med Colliton? |
Namn: Bagarn |
Stad: Mora |
Kategori: Trupp |
Skickat: 08:23 - mån 23 sep 2013 |
Känns bra att vi värvar Frischmon, tycker mest synd om Thang som får spela ihop med Kopitar, kan behövas en center som jobbar hem... Då kanske Thang kommer igång med sitt sniperskott igen och Frischmon tar centerrollen på allvar! Kan ju inte vara meningen att Thang ska behöva jobba hem för att han spelar med en center som inte orkar hem... |
Namn: Godmode |
Kategori: Trupp |
Skickat: 22:07 - sön 22 sep 2013 |
Hur är tillstånden med Collinton och Cedergren samt Wikstrand? När är dom tillbaka? |
Namn: Wixner |
Kategori: Annat |
Skickat: 21:56 - sön 22 sep 2013 |
Hakan: På en tidningsredaktion fungerar det inte riktigt så att reportrarna skriver om vad de vill och det sen hamnar i tidningen. Det finns en sportchef i Falun som bestämmer över sportsidorna, han är leksing och har troligen aldrig varit gladare än i våras när lif gick upp och Mora blev kvar. När det gäller reportrarna i Mora så hejar den ena på Mora och den andra bryr sig inte över huvud taget om vilket lag som vinner. Men oavsett vilket så är det inte de som bestämmer vad som ska göras störst i tidningen. Sportsidorna redigerad för övrigt i Falun. Mora Tidning är ingen fristående tidning, den är en del av Dalarnas Tidningar och hur gärna jag än skulle vilja att det inte var sant så är lif mycket populärare än Mora i Dalarna = de har större nyhetsvärde. |
Namn: HakanOlsen |
Kategori: Annat |
Skickat: 20:20 - sön 22 sep 2013 |
jag rekommenderar att inte bry sig om dt-sporten. Vad har hänt med Mora Tidnings oberoende journalister? Förmodligen är alla uppköpta och ingen bryr sig speciellt om Ovansiljan även om det är kulturcentrum. |
Namn: Willy |
Stad: Nordsj |
Kategori: Annat |
Skickat: 19:31 - sön 22 sep 2013 |
Jag har fått nog.. Kommer också sluta besöka dt.se |
Namn: Godmode |
Kategori: Annat |
Skickat: 19:18 - sön 22 sep 2013 |
För ett par dagar sen valde jag att sluta besöka dt.se och jag slulle vilja se fler göra som jag. Gynna inte denna slaskblaska!. |
Namn: Ludde |
Stad: Ludvika |
Kategori: Annat |
Skickat: 18:02 - sön 22 sep 2013 |
Men snälla nån,Det går ju för tusan inte att gå in på dt längre, det verkar banne mig som det är viktigare att skriva om att fuskarna vinner än att skriva om viktig saker....tragiskt. Börjar ju se ut som fuskarnas klubbtidning.
Och Mora förlorar - Igen. Bra rubrik DT ! 7 kommentarer o 6 spydiga från byfånarnas if. Hoppas att dom börjar förlora snart för sån tur dom haft kan ju inte funka varje match. |
Namn: MAO |
Stad: Solna |
Kategori: Trupp |
Skickat: 13:17 - sön 22 sep 2013 |
Oj vad illa med Cedergren! Ja, det finns väl inte annat att göra än att värva in en breddback eller slå till på Illiakis. Som alla här inne inklusive ledningen visste så är truppen lövtunn och vid skador på nycketspelare måste nya in. Det var en chansning som inte verkar gå hem, men spelarna som finns på marknaden nu är åtminstone billigare än vad de är fram till säsongsstart.
För övrigt borde Kopitar lånas ut till ett bra division ett lag både för Mora och för hans egens skull. Han har helt ok speluppfattning och fysiskt spel, men farten är av division 1 klass och det måste ju även Wener se. Men med en kurant Colliton så finns nog inte Gaspar med i någon av de fyra kedjorna. |
Namn: Tången |
Kategori: Forening |
Skickat: 12:41 - sön 22 sep 2013 |
Legenden42> Mats Grötting hade 19. |
Namn: Norton |
Kategori: Match |
Skickat: 12:30 - sön 22 sep 2013 |
RL > Tack som fan!
whoop whoop |
Namn: RL |
Länk: http://m.youtube.com/watch?v=_o-XIryB2gg&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3D_o-XIryB2gg#/user/SpinninRec |
Kategori: Match |
Skickat: 10:59 - sön 22 sep 2013 |
Här är introlåten :) |
Namn: HakanOlsen |
Kategori: Match |
Skickat: 10:58 - sön 22 sep 2013 |
MAO - det är helt i linjemed mitt tidigare inlägg efter Timrå-matchen. Det går inte att köra med samma spelupplägg, det blir för enkelt för motståndarna att styra bort MIKanfallen. Det måste finnas en plan B som alla helhjärtat växlar om till i en match. Det blir problematiskt att se matcher framöver om detta fortsätter med att slå huvudet blodigt mot väggen, "detta spelsystem skall fungera även om det inte gör det"
|
Namn: Nonne |
Stad: Mora |
Kategori: Trupp |
Skickat: 10:43 - sön 22 sep 2013 |
Jäkligt tråkigt med Cedergren, tycker precis som föregående att han har sett riktigt pigg ut på matcherna.
Om nu okbenet är trasigt så lär väl han vara borta ett tag med? Kanske dax att värva in någon mer back? Bara å hoppas att Cedergren snart e tillbaka som burfågel:) |
Namn: re |
Kategori: Match |
Skickat: 10:14 - sön 22 sep 2013 |
Nu kan vi bara hoppas på att hösten är här på riktigt och att löven faller, både Björk- och Asp-.. |
Namn: Fredda |
Kategori: Match |
Skickat: 10:05 - sön 22 sep 2013 |
Norton: Introlåten är "mammoth (remix)" Artisten heter "paul" :) |
Namn: Dumbell |
Kategori: Trupp |
Skickat: 09:53 - sön 22 sep 2013 |
Ludde//
Han fick okbenet sönderskjutet igår.... :/ |
Namn: Meduza |
Stad: Mora |
Kategori: Hockey |
Skickat: 09:32 - sön 22 sep 2013 |
Ja det är ju inte roligt att gå på hockey nu domarna blåser ju sönder matcherna det är ju ishockey man spelar
en kontaktsport inte fia med knuff fortsätter man så här lär det väl inte bli mycket folk i fortsättningen?Angåene wener så gjorde han väl inte mycket i båset igår? han fick ju lov att vänta tills det blev 4-2 innan han orkade ta en timeout |
Namn: Ludde |
Stad: Ludvika |
Kategori: Trupp |
Skickat: 09:23 - sön 22 sep 2013 |
Börje: vad har hänt med ceder? Nu vet jag inget om nya spelaren men vi får verkligen hoppas att Han är scoutad ordentligt, läste på Twitter att han har ett 3 mån kontrakt bara kopitar tycker jag inte platsar i Mora , fruktansvärt långsam spelare. |
Namn: börje |
Stad: Mora |
Kategori: Match |
Skickat: 03:18 - sön 22 sep 2013 |
Doffe...håller med Cedergren är på gång,dock så hände något riktigt tråkigt idag under matchens gång,så vi får se när han är tillbaka. |
Namn: börje |
Stad: Mora |
Kategori: Annat |
Skickat: 03:15 - sön 22 sep 2013 |
tongas.Genomtänkta inlägg?ja med tanke på att jag inte haft fel hittils,så är det nog verkligen läge att du tänker om.Förra säsongen så räddade två av nhl"s bästa spelare oss från katastrof.Men ändå med två av nhl"s bästa spelare kom vi inte ens topp 7.Så jo nog är det läge att diskutera spelsystem. |
Namn: MAO |
Stad: Solna |
Kategori: Match |
Skickat: 00:02 - sön 22 sep 2013 |
Nja Ludde...och jag håller inte riktigt med dig:-) Så fort Mora spelare erövrar puck i egen zon eller strax efter egen blå så letar de långa diagonalpass upp mot anfallsblå. När BIKK skär av och inga passningsmöjligheter finns så ser Mora-spelarna helt handfallna ut, tempot går ner och de försöker försöker antingen gå själva eller får dra en panikpassning som sällan går rätt eller till en spelare i fart. Och det tråkiga är att man försöker med detta hela tiden vilket enligt min mening gör det onödigt lätt för motståndarna. Men så klart kan det funka men då krävs det mycket mer fart och snabbare huvuden hos spelarna. Så ser det i alla fall ut när jag ser Mora spela - men vad vet jag en glad hockeyamatör :-) . |
Namn: PeO |
Stad: Megeve |
Kategori: Hockey |
Skickat: 00:01 - sön 22 sep 2013 |
Lite desperat efter dagens torsk tog en kompis och jag en droska ner till byn. Mt Blanc mot Bordeaux. Hemmalaget spelade i rott, vitt och gront. Trojorna var till fovaxling lika Moras. Naturligtvis folorade hemmalaget... |
Namn: Telge |
Länk: http://www.youtube.com/watch?v=KgQBepPf9IY |
Kategori: Annat |
Skickat: 23:51 - lör 21 sep 2013 |
Trist med förlust mot svårspelade haubitsarna idag, men för tidigt på säsongen för att vara dystopisk och gnälla om för tunn trupp eller tafatt ledning.
Lite halvfull och nostalgisk så här på kvällen fann jag bifogat klipp och efterfrågar därför lite anekdoter, gärna av initierade, rörande bakgrund och tillkomsten av denna låt som med uppenbar "ovansiljsk" entusiasm, samt en dragen lans för cafèet Frelins i Orsa, förvandlade Lou Reeds internationella slagdänga "Walk on the wild side" till en lokal (nåja) angelägenhet. Insu, Knogen m.fl. Dela med er ;) |
Namn: Ludde |
Stad: Ludvika |
Kategori: Match |
Skickat: 22:06 - lör 21 sep 2013 |
MAO: nu har du fel tycker jag för idag läste inte Karlskoga av nåt spel, Mora föll på att domaren valde att försöka jämna ut matchen, för jag tyckte Mora var riktigt bra innan han svalde pipan.han var dålig åt båda håll men Mora drabbades värst , vill sv hockeyförbundet ha den här sortens hockey så då lägger jag ner .
Tycker att Wener ska låta mantas stå nu o sen överväga om vi behöver en ny Målis, Högberg ger inte backarna nån trygghet med sin spel tyvärr |
Namn: Doffe |
Kategori: Match |
Skickat: 22:01 - lör 21 sep 2013 |
Mkt besviken är man efter dessa två förluster. Måste dock lyfta fram Cedergren i dagens match. Tyckte han tog sitt ansvar och var först på pucken i närkamperna! |
Namn: Perkus |
Kategori: Match |
Skickat: 22:00 - lör 21 sep 2013 |
Två raka matcher nu där Mora skapat lite, inte fått till några längre anfall eller skapat chanser. Det oroar mer än försvarsspelet. Tycker också att Högberg inte visat några matchvinnartakter |
Namn: Th1 |
Kategori: Match |
Skickat: 21:58 - lör 21 sep 2013 |
Läppen:
Håller med! Eller så får spelarna lära sig att hålla klubbhelvetet på isen och ingen annan stans :p Men tråkigt är det! |
Namn: Läppen |
Stad: Mora |
Kategori: Hockey |
Skickat: 21:46 - lör 21 sep 2013 |
Herregud vad utvisningar. Inte är det speciellt underhållande att följa ishockey när det hela tiden ska blåsas för minsta lilla förseelse. De s.k. "lirarna" man vill lyfta fram med denna bedrövligt låga nivå kan byta sport, så kan vi andra som vill se hockey få göra det.
Just nu känns det som att hockeysverige slagit in på fel väg. Det har med enkla ord blivit skittråkigt att följa. |
Namn: Th1 |
Kategori: Match |
Skickat: 21:45 - lör 21 sep 2013 |
Vet inte om ni märkte det, gjorde inte heller Wener.
Karlskoga matcha nästan uteslutande wessner mot wesslan på tek vilket ofta resultera i överkörning och förlorad tek. Tråkigt att wener inte nyttjar fördelen av hemmaplan, wesslan försvann nästan helt :( |
Namn: Rikard |
Länk: http://dragskott.blogspot.se/2013/09/nhl-meriterad-center-till.html |
Kategori: Hockey |
Skickat: 21:17 - lör 21 sep 2013 |
"NHL-meriterad center till HockeyAllsvenskan - masarnas Play Off-odds rejält förbättrade" |
Namn: Steff |
Länk: http://stats.swehockey.se/ScheduleAndResults/Overview/3940 |
Kategori: Hockey |
Skickat: 21:14 - lör 21 sep 2013 |
Ingemar: Kolla här |
Namn: tongas |
Kategori: Annat |
Skickat: 21:14 - lör 21 sep 2013 |
Förlust idag och vi hälsar börje tillbaka med sina genomtänkta inlägg |
Namn: Ingemar |
Stad: Mora |
Kategori: Hockey |
Skickat: 21:13 - lör 21 sep 2013 |
Hur gick det för J.20 mot Djurgården? |
Namn: Wixner |
Kategori: Trupp |
Skickat: 21:03 - lör 21 sep 2013 |
Allting kan inte vara ledningens fel. Wener har varvat ett lag och satt ett spelsystem som de flesta av oss amatör hockeyexperter här inne har varit nöjd med och faktiskt efterfrågat.
Man kan leda en ko till vatten men man kan inte tvinga den att dricka. Matchen mot Timrå så kom t.ex Mora spelarna andra plats till många lösa puckar. Detta kan knappast Wener och Rogge belastas på utan det är spelarna som är ansvariga att jaga puck. |
Namn: RL |
Kategori: Trupp |
Skickat: 20:55 - lör 21 sep 2013 |
*Colliton |
Namn: RL |
Kategori: Trupp |
Skickat: 20:52 - lör 21 sep 2013 |
Deppa inte ihop nu , vi har spelat 4 matcher och vunnit 2 och förlorat 2 , säg inte att Weners spelsystem är kasst så här tidigt in på säsongen.Vi har tagit in de spelartyperna vi saknade förra året och sen när Colitton , Wikstrand och Frischmon kommer in så blir det här skitbra , topp5 den här säsongen!
Med Seger I Blicken! |
Namn: Norton |
Kategori: Match |
Skickat: 20:39 - lör 21 sep 2013 |
Frågar en gång till. Vad är det för låt som spelas när spelarna kommer in på isen vid matchstart? |
Namn: Kenta |
Stad: Mora |
Kategori: Match |
Skickat: 20:36 - lör 21 sep 2013 |
För mej känns det väldigt tjatigt att alla nya intagna är "en riktig karaktärsspelare". Även den kanadick som snart kommer. Det är snart =NU dags att de visar den karaktären. Eller har Wener missbedömt dom ?? |
Namn: Dumbell |
Kategori: Trupp |
Skickat: 20:36 - lör 21 sep 2013 |
Men vänta lite nu. 2 segrar och allt va kanon. 2 torsk och de är dags att sparka tränare??? |
Namn: ingo |
Stad: mora |
Kategori: Trupp |
Skickat: 20:23 - lör 21 sep 2013 |
ja,då var det dags igen att kassera weners spelsystem,finns inget bra med detta system.Kanske man skulle ha sett över tränarsysslan,men hermod och wener är tydligen bästisar och sådana sparkar man inte.Måste göra något innan det rinner iväg som i fjol |
Namn: Joakim |
Stad: Mora |
Kategori: Trupp |
Skickat: 20:16 - lör 21 sep 2013 |
Trevor Frischmon är knappast en ersättare för Colliton. Denna killen e defensivt skicklig och kommer att vara en riktig försvarsgeneral.
Någon vass målskytt har han aldrig varit om man tittar på statistiken. Tråkigt med torsk idag, men å andra sidan måste man hålla sig på isen om det ska gå vägen. Dock e det ganska svårt att inte få utvisningar då domaren letade efter dom. Stor tistel till domaren som blåste sönder matchen. Dessutom var han inte konsekvent och då är det omöjligt för spelarna att förstå var han lägger nivån för vad som e tillåtet och inte. |
Namn: PerkanF |
Kategori: Trupp |
Skickat: 20:08 - lör 21 sep 2013 |
Bara ett rykte om colliton jag hört.. Hoppas verkligen de är fel. |