![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Namn: Steff |
Skickat: 18:34 - tis 29 jan 2008 |
Jag hoppas å tror på 3 pinnar ikväll.....FORZA MORA |
Namn: wizz |
Stad: EU |
Skickat: 18:23 - tis 29 jan 2008 |
Ja viktigt att Hannula är klar, en till klasslirare nu bara. |
Namn: Mike Skinner |
Stad: Lund |
Skickat: 18:16 - tis 29 jan 2008 |
Hannula låter lovande. Får se om det stämmer. Vore ju fint om det nu blir två spelare förresten. |
Namn: Robin |
Stad: 32765 |
Skickat: 18:15 - tis 29 jan 2008 |
fan vi kommer vinna idag! 1-2 eller 1-3! |
Namn: Dumbell |
Stad: Mora |
Skickat: 18:04 - tis 29 jan 2008 |
Hörde alldeles nyss på gymmet med mina parabolöron att Hannula är KLAR!
Lyssnade in ett samtal mellan en ledare inom juniorlaget och nån företagare. |
Namn: Lassie |
Stad: mitt-milla. |
Skickat: 17:51 - tis 29 jan 2008 |
ÄNTLIGEN, Jomenvisst, att röra om i "grytan/laget" kan inte vara fel, i det läget vi nu är, hoppas att ledartrojkan även toppar upp under matchens gång, beroende på match-läget naturligtvis. Men nu finns det längre inget att spara på.
Angående nyförvärv, M.Hannula, om aktuell, är/var skadad tidigare, nuvarande status okänd? T.Koivisto, verkar bli kvar i Schweiz!? Tyst om honom, så kanske MIK? Hur som helst, J.S med flera litar nog mest på de spelare vi redan har, som tidigare ser läget självklart inte bra ut men för att få igång "medvinden" krävs det minst poäng idag så att hoppet fortfarande lever tills på torsdag. MIK GO, GO, GO. Falej, hej, hej. |
Namn: Sold |
Stad: Sold |
Skickat: 17:30 - tis 29 jan 2008 |
Det kommer spelare om de jinner bli klara med allt tjafs runt omkring
|
Namn: zeb |
Skickat: 17:21 - tis 29 jan 2008 |
Varför släpper man inte att det kommer spelare? |
Namn: MG |
Skickat: 17:21 - tis 29 jan 2008 |
Bra att Bergkvist spelar i kväll, med Bastiansen och Beaudoin. Kan bli bra. |
Namn: tongas |
Skickat: 17:16 - tis 29 jan 2008 |
Hannula spelar på torsdag har jag hört |
Namn: MAO |
Stad: Solna |
Skickat: 16:51 - tis 29 jan 2008 |
Hannula har det ju pratas om i flera veckor nu. Men vore det klart är det ju helt otroligt att man inte använder honom i all ödesmatcher som nu följer på rad och iställer väntar till sista dagen på transferfönstret med att i så fall presentera honom. Persaonligen tror jag ingen är klar och att det beror
1) på att man helt enkelt inte är beredda att betala priset som de spelare som nu är på marknaden betingar 2) Att man sneglar bakåt på fjolårssäsongen då man lät bli att värva i ett liknande läge och tog sig till slutspel. Tror Mora tyvärr är mer eller mindre klara för kvalserien och faktiskt tror jag att dagens lag duger i denna. Jackman och Grosek är inte något jag skulle vilja ha till Mora, där imot tror jag Banham som gick till Malmö hade haft ett och annat att tillföra. |
Namn: AH |
Skickat: 15:50 - tis 29 jan 2008 |
Horcoff:
Förhoppnings vill han lägga alla de där 1,5 millarna på spelare som gör rätt för dom under denna säsong. |
Namn: Stomatol |
Skickat: 15:42 - tis 29 jan 2008 |
Stigsson>
Ok, det räcker för mig! Bara att vänta och hoppas att det inte är några "Ica-färs-spelare"!! |
Namn: MIKare |
Skickat: 15:40 - tis 29 jan 2008 |
Tydligen är Jackass klar för avloppet |
Namn: Stigsson |
Skickat: 15:29 - tis 29 jan 2008 |
Stomatol: Du får väl veta inom 57 timmar om jag är jag eller om jag är någon annan eller om jag är jag fast jag är felunderättad. :D |
Namn: Horcoff |
Stad: Dala-J |
Skickat: 15:21 - tis 29 jan 2008 |
Stigsson, så du menar att Simons har fått tag på en spelare som nästintill spelar gratis? ;-) |
Namn: Stomatol |
Skickat: 15:20 - tis 29 jan 2008 |
Stigsson>
Äntligen ett känt nick som säger att något är på G! Hjärtat gjorde dubbla slag och jag började flina för mig själv... Sen började paranoian, är det någon som har snott Stigssons nick? |
Namn: Full Koll |
Stad: Mora |
Skickat: 15:17 - tis 29 jan 2008 |
Nu då, Simons nu kan du väl gå ut med att Hannula är klar!! |
Namn: AH |
Skickat: 15:02 - tis 29 jan 2008 |
Tången:
Den "nye" leksingen är väldigt bra offensivt men, vill jag säga, riktigt bedrövlig bakåt. Det var därför han inte fick kontrakt med Ankorna och det är därför han inte får vara kvar där han är. Inte vad LIF behöver! |
Namn: Fredrik |
Stad: Boden |
Skickat: 15:02 - tis 29 jan 2008 |
Det finns ännu hopp, men det krävs två segrar nu. Jan Simons har gjort massor för Mora IK, och tror inte på att han skulle vara svartlistad av agenter. Agenter vill tjäna pengar, och vilken klubb deras spelare går till kvittar dem. Marknaden är död, att FBK värvade beror nog på att de kan betala.... för ska man ha spelare just nu får man betala.....mycket. Mor har inte den ekonomin. Leksand värvar en "skadad" back..... desperation. Och Saiks slovak säger sig själv vara en defensiv gnuggare men det säger inte sportchefen.
En forward av rang skulle behövas till Mora, finns det så kanske det kommer. Men räkna inte med nåt. OM vi nu tar 6 pinnar på två matcher.......positivt tänkande!!! :-) |
Namn: Tord |
Skickat: 14:39 - tis 29 jan 2008 |
Var är alla nyförvärv,lif värvar till höger o vänster.Nu vill jag att MIK visar några nyförvärv. |
Namn: Torsten |
Skickat: 14:39 - tis 29 jan 2008 |
Don_Tomaso: Det borde väl redan finnas gott om plats efter Wessner, Brunn & Lindström. Men det kanske ska värvas stora killar =) |
Namn: Stigsson |
Skickat: 14:39 - tis 29 jan 2008 |
Don_Tomaso. Nåt sånt ja men man ska inte ropa hej förrän det är påskrivet och offentliggjort. Så mycket har jag lärt mig om den här branschen. |
Namn: Don_Tomaso |
Stad: Mora s |
Skickat: 14:28 - tis 29 jan 2008 |
Hörde av min chef att det skulle göras plats för två skåp till i omkädningsrummet, är det det du visslar om Stigsson? Eller är det så att min leksing till chef jävlas med mig :P |
Namn: Stigsson |
Skickat: 14:21 - tis 29 jan 2008 |
*visslar* |
Namn: Torsten |
Skickat: 14:19 - tis 29 jan 2008 |
Stigsson: Du verkar nöjd iallafall =) |
Namn: Tången |
Skickat: 14:19 - tis 29 jan 2008 |
Kom igen nu Stigsson, säg B också! |
Namn: Stigsson |
Skickat: 14:17 - tis 29 jan 2008 |
Torsten: *visslar* |
Namn: Torsten |
Skickat: 14:15 - tis 29 jan 2008 |
Stigsson: Säkra källor? |
Namn: Stigsson |
Skickat: 13:48 - tis 29 jan 2008 |
Tången: Det gör vi också ;) |
Namn: Tången |
Länk: http://www.expressen.se/sport/ishockey/1.1024233/stanley-cup-mastare-nara-leksand |
Skickat: 13:21 - tis 29 jan 2008 |
Våra grannar hittar tydligen en och annan spelare därute. |
Namn: Insu |
Skickat: 13:11 - tis 29 jan 2008 |
PeO>
Jo, det tycker jag låter rimligt. Det är ju styrelsen som tillsätter vd, men det ingår också i vd:s uppgifter att lämna över, delegera och förbereda sin efterträdare. Nu kanske Jan Simons räknar med att fortsätta i tio år till, men annars hoppas jag att även han funderar på hur någon annan ska kunna ta över på ett bra sätt. Annars finns ju risken att korthuset rasar, eftersom Simons har gjort ett så fantastiskt jobb i så många år och i princip har haft de flesta chefsrollerna i organisationen - samtidigt. |
Namn: PeO |
Stad: Enskededalen |
Skickat: 13:01 - tis 29 jan 2008 |
Insu: ja gubben har väl aldrig jobbat så hårt som nu när han passerat 60, så han kanske inte ens kör till 65? En idé är ju att inte ersätta honom alls eftersom han har en okonventionell roll i klubben. Två personer med varsin roll tycker jag ska ersätta de funktioner Janne har: en sportchef och en direktör. Några namn har jag dock inte.
I övrigt instämmer jag 100% med vålåbörje. |
Namn: Insu |
Stad: Sth |
Skickat: 12:50 - tis 29 jan 2008 |
Oavsett vad folk här inne tycker om Jan Simons så står styrelsen inför en viktig fråga: Vem axlar hans mantel?
Janne är ju snart pensionsmässig, och det vore väl inte så konstigt om han börjar se slutet på sin framgångsrika karriär. I år har han dessutom inte varit lika lyckosam som tidigare, varken vid rekrytering av tränare eller spelare. Så vem tar över efter Simons? Finns det någon på kansliet? Har styrelsen något ess i rockärmen eller står och faller klubben med Janne? Hur tänker styrelsen? Det skulle jag vilja ha svar på… |
Namn: vålåbörje |
Stad: Mora |
Skickat: 12:31 - tis 29 jan 2008 |
nervöst känns det,inför matchen ikväll.Men jag hoppas att MIK har lärt sig att gå rakt på mål,o ta alla returer.kör ner målvakt o hela skiten,för nu jävlar gäller det.SE TILL ATT INTE VARA UTE I SARG KANTERNA O POLERA DEN.och backarna ska vara vakna runt egen kasse o offensiv blå då tar vi 3 pinnar lyckta till MIK |
Namn: Storfoppa |
Stad: Bro |
Skickat: 11:18 - tis 29 jan 2008 |
Tycker att hela klubbledningen ska bytas ut. Så här ska det se ut:
Klubbdirektör: Hans Chrunak. Bassäng-Chrunke borde kunna få upp MIK över ytan. Kör det ihop sig kan han alltid gå ner och hosta på motståndare och domare. Sportchef: Victoria Silvstedt eller nån annan blondin med stora ..... Vilken hockespelare kan motså det? Tränare: Muhammad Saeed al-Sahaf. Varför nöja sig med en blek kopia, när den riktige Bagdad-Bob finns tillgänglig? Mental coach: Pelle Fosshaug. Kommentarer överflödiga. Matrialare: Martin Timell. Finns inget han inte kan fixa! |
Namn: MIKare |
Skickat: 11:17 - tis 29 jan 2008 |
Dalum
Det kanske är det som är felet, för stort hjärta för att släppa någon mer över bron |
Namn: Dalum |
Skickat: 11:05 - tis 29 jan 2008 |
Säga vad man vill om JS. Vilket även jag gör emellanåt. Om han gör rätt eller fel vet man endast i efterhand. Men en människa med större MIK-hjärta finns inte! |
Namn: PerkanF |
Skickat: 11:04 - tis 29 jan 2008 |
AH>
Det råder inget tvivel att styrelsen och simons gjort mycket rätt. Men frågan är om inte simons behöver hjälp med det jobbet han gör?? Tror inte att en man klarar av att vara sportchef, klubbdirektör och scout... på an gång. Men jag kan ha fel.. Hoppas att jag har fel och att klubben och spelarna fixar detta. Men som sagt ser det tungt ut just nu, men det kan vara helt annorlunda efter denna vecka OM de tas poäng. |
Namn: Perkus |
Skickat: 10:33 - tis 29 jan 2008 |
Kan det inte vara så att Mora inte är så attraktivt att komma tll i nuläget, sist i elitserien som laget är. Nog tror jag att agenter hör av sig till Mora forfarande, men spelare vill väl alltid spela i en så bra klubb som möjligt? |
Namn: MIKare |
Skickat: 10:31 - tis 29 jan 2008 |
AH.
Om du uppfattar mig som att harri och PD skulle vara oense så har jag uttryckt mig klumpigt. Dom är de bästa vänner. Det jag menar var att det var ett misstag att göra sig av med den bara ene och inte båda. |
Namn: AH |
Skickat: 10:12 - tis 29 jan 2008 |
MIKare:
Det låter på dig som om Harri och PD skulle vara oense. Faktum är ju att dom säger sig trivas utmärkt tillsammans och umgås ibland privat. Annars är jag med i ditt inlägg och nyckeln ligger nog i att vi är en liten klubb i en liten ort. Det här med sportchef vet jag att man i omgångar önskat men nu har man valt att ha det så här. Beslut går ju faktiskt att ändra och en sportchef är nog otroligt svårt att hitta. |
Namn: AH |
Skickat: 10:05 - tis 29 jan 2008 |
PerkanF:
Varför skulle dom inte kunna göra det om dom ville?? Det finns klara regler för vad som gäller för styrelser i olika sammanhang. Det är mycket spekulationer om vad som sker och inte sker på kansliet. Det är också många olyckskorpar som tycks tro att allt dom gör därinne är fel. Dom har gjort väldigt mycket rätt också under åren och det bevisas genom att man faktiskt spelar i eliten. Om nu Simons skulle bort. Vem skall man ha in i stället? Vem har den drivkraften. Vem orkar dra ett sådant lass i en ort som Mora. Exempel på personer? Jag vet inte så mycket själv heller så jag har ingen bestämd åsikt om Simons gör ett bra jobb men jag förutsätter att att han gör allt som står i hans makt för att lyckas så bra som möjligt. Det här med dåligt rykte vet jag inte heller vad jag skall tro om. Det är ju trots allt väldigt viktiga spelare som förra året förlängde sina kontrakt och det finns nog för- och nackdelar med alla klubbar. Så även MIK! Anledningen till att det resultatmässigt gått risigt detta år är inte enbart att vi varit sämre. Det är också väldigt tydligt att serien är jämnare och att vissa lag som ex SSK, SAIK, Luleå och DIF är bättre än dom flesta räknat med. I alla fall än så länge. |
Namn: MIKare |
Skickat: 10:04 - tis 29 jan 2008 |
Harri ville fortsätta men fick inte för JS. Det största felet med det var att PD fick fortsätta. Att det skall anställas en sportchef finns det tydligen ett styrelsebeslut på, taget för 2-3 år sedan. Varför beslutet inte genomförts vet jag inte. Man kan även fråga sig varför styrelsen inte agerat i frågan när deras beslut inte genomförts. Fast vi är en liten klubb så ligger på tok för mycket på en person, vilket kan bli vårt fall. Har vi någon som kartlägger våra ev. KS motståndare? Har vi någon som rest runt i europa och tittat på ev. nyförvärv? |
Namn: Sold |
Stad: Sold |
Skickat: 09:48 - tis 29 jan 2008 |
PerkanF>>
Styrelsen kan sparka Simons frågan är bara om de vågar..... |
Namn: Tårtan |
Stad: Mora |
Skickat: 09:35 - tis 29 jan 2008 |
Ja det känns som att det är som visa skriver, Mora IK har helt enkelt bränt sina broar hos tilltänkta nyförvärv / agenter! Men nu är det väl upp till bevis för ledningen att visa att dagens spelare kan hålla laget kvar i ES... |
Namn: Ola |
Stad: 187 |
Skickat: 09:32 - tis 29 jan 2008 |
Suzanne Morén>
Mora är den enda elitserieklubben som inte har en sportchef. Vi skulle behöva en sådan. Vem vet, med en sportchef kanske vi skulle haft ett något mer slagkraftigt lag? Vad gäller Harri, så kan man väl säga att han var något bättre än det vi haft den här säsongen. Men vi låg lika risigt till för ett år sedan. Jag tycker det var helt rätt att Harri inte fick fortsätta (eller ville han inte?). Felet man gjorde var att man ersatte honom med Magnus Arvedson. |
Namn: PerkanF |
Skickat: 09:16 - tis 29 jan 2008 |
styrelsen kan inte göra någonting...=( |
Namn: Suzanne Morén |
Stad: Mora |
Skickat: 09:04 - tis 29 jan 2008 |
Om det nu är sant det som ÖNA skriver...varför är det då så svårt att få bort Simons??? Var det pga honom som Harri slutade? Minns att det stod något om att Harri hade krävt att få en sportchef...alltså NÅGON/NÅGRA måste ju kunna gå in och röra om rejält i styrelsen. Som sagt så är jag inget MIK fans men jag tycker det är synd om MIK förstör sitt rykte och inte tar de rättmätiga chanserna att spela i ES. |
Namn: AH |
Skickat: 08:01 - tis 29 jan 2008 |
Inför matchen i kväll hade jag räknat med att de eventuella nyförvärven var på plats. Alla med ett sunt sätt att se på framförhållning kunde för en månad sedan se att det är nu vi skall ha starkast möjliga lag och eventuella nya spetsspelare i uppställningen. Helst också med några träningar och en match i ryggen. Blir det inte 5-6 pinnar denna vecka är det kvalserien man måste inrikta sig på om inget väldigt konstigt inträffar. Nu är det nog så att det är den spelartrupp som vi har, enligt Jan, som vi SKALL stödja. Det finns ingen anledning att gråta över spilld mjölk för vi får i alla fall aldrig veta om det hade blivit något bättre. Nu är det bara att se till att alla får vara skadefria och i toppform när/om det blir en kvalserie. |
Namn: Sold |
Länk: http://www.mikmusik.com |
Stad: Sold |
Skickat: 22:41 - mån 28 jan 2008 |
Nu finns det bilder från lördagens match mot FBK att beskåda på mikmusik.com |
Namn: PerkanF |
Skickat: 22:37 - mån 28 jan 2008 |
Utan målskyttar går det inte, vet inte om jag litar på simons angående värvningar av spetskompitens. Han gick ju så stort ut och sa att lindström var värvad som målskytt. Han har väl aldrig varit känd som en riktig sniper??
Nej det ser sannerligen tungt ut. |
Namn: Lars |
Stad: Sthlm |
Skickat: 22:30 - mån 28 jan 2008 |
Wikegård slog väl delvis in en öppen dörr när han i Hockeykväll konstaterade att detta är en ödesvecka för Mora, men det blir inte mindre sant för det.
Vi måste ha med oss minst fyra, helst sex, poäng med oss från de kommande bortamatcherna. Hur tusan skall det gå till frågar jag mig uppgivet?! |
Namn: Ola |
Stad: 187 3 |
Skickat: 22:25 - mån 28 jan 2008 |
42>
Har Janne tackat nej till för många spelare att agenterna tröttnat, eller är agenterna också en del av konspirationen? :-) |
Namn: PerkanF |
Skickat: 22:09 - mån 28 jan 2008 |
De blir nog kvalserien nu, inga spelare till mora.
Vad ska kunna ändra på lagets absoluta svårigheter att komma in framför mål och våga ta avslut.. Ser tyvärr ingen ljusning.. |
Namn: lass |
Stad: Fyribj |
Skickat: 21:52 - mån 28 jan 2008 |
Men luleå fick i alla fall inget gratismål |
Namn: Insu |
Skickat: 21:35 - mån 28 jan 2008 |
Resenären>
Ja, alla som anser att Lärking är en del av konspirationen får väl vatten på sin kvarn nu (citat från text-tv): "Med två sekunder kvar jublade alla Timråspelare och hemmafansen efter vad de trodde var ett mål bakom Jhonas Enroth i Södertäljekassen. -Men domaren Christer Lärking kunde på videon se att pucken aldrig passerat Enroth som höll nollan för första gången i elitseriekarriären efter 1-0." |
Namn: F MIK |
Skickat: 21:22 - mån 28 jan 2008 |
Timrå var riktigt, riktigt bra ikväll. ironi |
Namn: Resenären |
Skickat: 21:19 - mån 28 jan 2008 |
Insu,
Komplotten blir allt tydligare. |
Namn: Insu |
Skickat: 21:17 - mån 28 jan 2008 |
Timrå-Södertälje 0-1 slut.
Det här går ju som på räls! |
Namn: |
Stad: 187 7 |
Skickat: 18:31 - mån 28 jan 2008 |
Lex1>
Jag gick ju ut hårt redan från början, och mitt segertåg började redan på fråga 1. Visserligen var jag inte född när SM-finalen spelades, men det här var ju något man pratade om när jag föddes i slutet på 50-talet. Jag lyckades ju även bra i lotteriet, även om jag inte var i närheten av en annan resenär. Bortsett från resultatet var resan kanon. Det man möjligvis skulle kunna göra annorlunda är lunchen. Tre timmar mellan lunch och middag är lite kort. Därför skulle det nog vara att föredra att äta lunch på vägen. På en pizzeria i Hofors kanske? Det finns ju rätt många. |
Namn: Lex1 |
Skickat: 17:59 - mån 28 jan 2008 |
Måste tacka reseledningen och alla trevliga medresenärer för i lördags. Aldrig har väl resan Kungliga huvudstaden --> Mora gått så försvinnande fort förut. Tänk att dragning av 95 nitlotter kan besitta ett visst underhållsvärde.
Grattis Ola till dina mycket imponerande historiska kunskaper...Eftersom du - till skillnad mot oss ungdomar på bussen - upplevt 50-talet så tydligt hade du ju en alltför stor fördel ;) Eftersom vi ju sannolikt kommer att gå till slutspel och att HV precis lika sannolikt lär välja MIK som sin kvartfinalmotståndare så varför inte redan nu börja sikta in oss på en resa mot Jönköping... OK, vet att det finns en förvinnande liten risk att vi kan råka hamna i en annan serie och där få möta ett korphockeylag från Dala-Floda... så det kan i så fall kanske vara en alternativ reseplan? Alternativt kan det ju bli att vi får |
Namn: 42 |
Skickat: 17:41 - mån 28 jan 2008 |
Lars: Öna har svaret åt dig.. |
Namn: Lars |
Stad: Mora |
Skickat: 16:55 - mån 28 jan 2008 |
Konstigt att inte Mora kan få några spelare medan dom andra lagen fyller på. |
Namn: Öna |
Skickat: 16:52 - mån 28 jan 2008 |
Mora IK är inte längre önskvärd adress för agenterna att vända sig till med sina kunder...
Tyvärr är det så och det kan ta lång tid att ändra på. Thats it!! |
Namn: F MIK |
Skickat: 16:52 - mån 28 jan 2008 |
Skulle väl inte bli förvånad om Don säger att fbk snodde honom framför näsan på oss. |
Namn: V.Devils |
Skickat: 16:44 - mån 28 jan 2008 |
P-A:Speltid förjänar man, men mål/assist, +/-statistik. Alla kan ju få en liten grundlön att leva på. Utvisningsminuter ger avdrag . Kanske vore värt att prova någon match? |
Namn: F MIK |
Skickat: 16:42 - mån 28 jan 2008 |
Tord
Han passade väl inte in hos oss. |
Namn: Tord |
Stad: Mora |
Skickat: 16:37 - mån 28 jan 2008 |
Förstår inte att simons säger att det inte finns spelare fbk har nyss köpt en? |
Namn: Norton |
Stad: Landskrona |
Skickat: 16:35 - mån 28 jan 2008 |
P-A>
Det som ska avgöra är lagets prestationer. Mkt enkelt att räkna ut. Låt säga att spelarna får ut 60% av den "maximala" lönen oavsett vad som presteras resultatmässigt för laget. Sen beroende på inspelade poäng, tabellplacering, gjorda mål, assists, utvis.min, +/- stats. Dessa kriterier ska utgöra grunden för att kunna få ut dom restrerade 40% som man kan tjäna. Ackordsarbete kan man kalla det. Tror att både föreningen och spelarna skulle kunna dra nytta av det. Jag jobbar själv med ackordslön. Och det gynnar både mig och målerifirman som jag jobbar för. Vi är en rikstäckande firma med ca: 1000 anställda. Förra året gick "stora" firman med en vinst på 20 mille. Medans våran avdelning gick ensam med en vinst på ca 3 miljoner. Då hör det till att vi på avdelning som är anställda tjänar bäst på "stora" firman. Kan någon förklara det? Men det beror just på ackordslönen. Vi är ett lag som verkligen vill tjäna på det vi jobbar med. Och hårt slit ger resultat. Och jag tror mkt väl att ackordslön skulle kunna passa inom idrotten också. Ju bättre resultat en förening har desto enklare har den att tjäna pengar. Mer publik, publik som köper mer korv och souvenierer. Souvenierer som sedan kanske ges bort som presenter. Detta som generar i fler fans. Mer pengar till spelarna och föreningen. It´s a WIN-WIN-WIN situation. |
Namn: F MIK |
Länk: http://www.eliteprospects.com/index.php |
Skickat: 16:21 - mån 28 jan 2008 |
Coffey75
Redan kört |
Namn: Coffey75 |
Länk: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/elitserien/article1719296.ab |
Skickat: 16:16 - mån 28 jan 2008 |
Undra om Simons är med i dragkampen om Jani Tuppurainen? |
Namn: P-A |
Skickat: 14:31 - mån 28 jan 2008 |
V.Devils: Prestationslön är ingen dum idé men problemet är vad som skall avgöra lönen! Skall det vara baserat på speltid, antal mål/assist, +/-statistik eller...? |
Namn: Tårtan |
Stad: Mora |
Skickat: 14:22 - mån 28 jan 2008 |
Kanske IDOL-Juryn skulle ha stått vid rinkside och bestämmt vilka man ska släppa in på isen! |
Namn: V.Devils |
Skickat: 13:57 - mån 28 jan 2008 |
P-A: Kanske dags att börja med prestationslön då, så då blir det billigare för kassör Hansson i fortsättningen. |
Namn: Freppe |
Stad: G |
Skickat: 13:48 - mån 28 jan 2008 |
P-A> Jag som trodde att det är VEM som släpper pucken på isen, som avgör.
Alternativt, vem som släpper sig på isen... ;-) |
Namn: P-A |
Skickat: 13:43 - mån 28 jan 2008 |
V.Devils> Nej, det är vad de som släpps ut på isen gör, som avgör detta! |
Namn: V.Devils |
Skickat: 13:39 - mån 28 jan 2008 |
Har inte JS fattat att det är vad man släpper ut på denna isyta som avgör hur poängen fördelas. |
Namn: Mr Messerschmitt |
Stad: Sm |
Skickat: 13:11 - mån 28 jan 2008 |
Lyssnade igår i Sportspegeln på JS' upplysande ord om att det är på 1800 kvadratmeter isyta som det avgörs och att denna isyta är densamma i samtliga ES-lags arenor. Jag sprang blixtsnabbt iväg och hämtade papper & penna så att dessa kungsord kunde nedtecknas och i framtiden bibringas kommande generationen.
Ja, jag längtar till att det ska inbjudas till presskonferans där ett knippe snipers presenteras. |
Namn: MIKare |
Skickat: 12:14 - mån 28 jan 2008 |
I dagens pappers MT så säger JS att -det är dom i omklädningsrummet som skall göra det på frågan om det är något förvärv på ingång.
Men om dom i omklädningsrummet inte visar något som tyder på att dom skall klara av det så måste väl nästan vad som helst vara bättre. Nytt blod i laget som skapar ny energi sen får det vara en dussinspelare, sniper, back, you name it, GÖR NÅGOT |
Namn: willy |
Stad: stord |
Skickat: 11:24 - mån 28 jan 2008 |
Det ær klart tåget gått!
Det ær många poæng att spela om men de andra bottenlagen tar ju poæng i sina matcher och att Mora ska rå på saik och ssk den hær gången ær ju bara en ønske drøm! nej det ær bara att sikta in sig på kvalserien redan nu! Skulle Mora klara sig från kvalserien eller klara kvalserien så ska jag fan tatuera in klubbmærket! |
Namn: Thomas |
Stad: Mora |
Skickat: 09:42 - mån 28 jan 2008 |
tomten> Det är nog snarare Simons agent som satt upp Micke på transferlistan, har för mig att dom är skyldiga att göra så för att alla klubbar ska ha möjlighet att på ett och samma ställe se vilka spelare som har kontrakt som går ut! |
Namn: MIKare |
Skickat: 09:34 - mån 28 jan 2008 |
9, 11, 27, 30, 31, 38, 42, är de som har kontrakt för nästa år, ynka 7st, bland dom finns väl någon som är tveksamm. Hur kommer resterande att uppträda i en ev. KS? Ja, det beror nog på hur dom trivs och hur dom har blivit behandlade av klubben.
JS har sagt vid något tillfälle att det kommer att ta 5år att etablera sig i ES. Just nu ser det ut som en KS kommer att avgöra var vi spelar år 5. Känns mycket långt till att vi kan säga att vi är ett etablerat ES lag. |
Namn: LarsW |
Stad: Valbo |
Skickat: 09:32 - mån 28 jan 2008 |
mGuru> Visst, vore kul att haka på när bussen ändå går förbi och om det passar med jobb och så. En kul grej är att det finns fler Morasupportrar på mitt jobb. Så vi finns på de mest oväntade ställen.
Knogen> Bra skrivet! Men ville bara flagga upp lite för Malmö och Rögle så att vi inte stirrar oss blinda på Leksand. Men om spelarna biter ihop som du skriver Knogen så slipper vi kvaleländet. |
Namn: tomten |
Stad: Mora |
Skickat: 09:24 - mån 28 jan 2008 |
Micke Simons har satt upp sig på sicos transferlista. |
Namn: Tårtan |
Stad: Mora |
Skickat: 08:06 - mån 28 jan 2008 |
Hur är det med ansvar? Tycker folk i laget verkar tackla av och ingen vill ta något ansvar, tacka fan för det när det är en sådan kräftgång som det är!!!
Dags för "Morakillarna" att visa hjärta... |
Namn: AH |
Skickat: 07:45 - mån 28 jan 2008 |
ÖDESVECKA!
Tittade lite på veckans schema. Nu är det upp till bevis. Både SSK och Luleå har svåra matcher idag. och vi har SAIK i morgon. På torsdag har vi SSK. Nu hoppas jag att grabbarna ser att dom har allt att vinna på dessa matcher och kör järnet. 2 vinster kommer att betyda att vi är ikapp, inte bara ett lag utan kanske 3-4 i bästa fall. 2 förluster och vi är rättmätigt avhängda och kan i lugn och ro bygga för kvalserien. Det kommer naturligtvis bli svårt. SAIK var bra mot modo, trots förlust, och Renberg verkar vara i kanonform efter skadan så vi måste verkligen spela på absolut högsta nivå. Men! det måste väl vara våran tur ibland också. |
Namn: Putte |
Stad: Rosersberg |
Skickat: 00:58 - mån 28 jan 2008 |
Till och med örebro värvar spelare som skulle platsa i MIK. |
Namn: fredde |
Länk: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=14734 |
Skickat: 23:33 - sön 27 jan 2008 |
Vore inte han nått att förstärka försvaret med Janne S.??? Se länk..
|
Namn: Mr Messerschmitt |
Stad: Sm |
Skickat: 21:08 - sön 27 jan 2008 |
Grattis & välkommen i den lilla exklusiva
skaran Marc! |
Namn: Knogen |
Stad: Orsa |
Skickat: 20:29 - sön 27 jan 2008 |
LarsW:
Det är nog förmodligen sant att vi är bättre än alla de lagen nu. Men, som vi tjatat om i inlägg efter inlägg nu, så är kvalserien inget som är liktydigt med logik. Det är en serie där naturlagarna upphävs. En serie där en hungrig liten räv gör slarvsylta av rädhågsna storbjörnar. En serie där allt kan hända, och jag skulle vilja påstå att vi slåss på exakt samma villkor där som alla andra lag. Om inte till och med sämre, beroende på i vilken form vi kliver in i serien. Därför är det förbannat viktigt att börja plocka fram hjärtat och stoltheten nu. Att se till att laget fungerar som ett lag. Att ha en uttalad ledare med auktoritet som spelarna känner förtroende för. Att kriga för liv och lem för att försöka hitta vinnarkäslan. Den ska fram, om så varenda spelare ska ligga utslagna i en blodig hög i omklädningsrummet efteråt. I varje match till serien är slutspelad! Dags att börja offra allt, inte bara en hörntand! Dags att förvandla ångest och rädsla till ilska! Dags att börja vinna! Fan anamma! |
Namn: mGuru |
Stad: 127.0.0.1 |
Skickat: 20:22 - sön 27 jan 2008 |
LarsW>
Valbo? Då åkte bussen förbi dig igår. Hakar du på nästa gång, om vi tar vägen förbi? |
Namn: LarsW |
Stad: Valbo |
Skickat: 20:08 - sön 27 jan 2008 |
Tror fortfarande att det kan gå vägen. Men skulle det bli kvalspel får laget inte gå in i det med depparskallar. Då får man se det som något man bara ska klara av. Sedan verkar det i en del kommentarer som om det bara handlar om Leksand. I de inbördes mötena har Malmö sett starkare ut än Leksand och Rögle bestals ju av domaren på minst en poäng nu senast i matchen i Leksand. Så det är fler lag det handlar om. Ändå tycker jag att MIK är starkare än alla de här tre lagen efter vad jag sett på tv. |
Namn: Dino |
Länk: http://dinoland.blogg.se |
Stad: Sold |
Skickat: 19:53 - sön 27 jan 2008 |
Resenärn>> De leksingar som jag sett lämna kommentarer på min blogg, ser det som sex gratispoäng för de sina.... Det finns nog alla sorter... :) |
Namn: Resenärn |
Stad: 131 46 |
Skickat: 19:19 - sön 27 jan 2008 |
Den Leksingen är i så fall med största säkerhet en sån där Kamikazemas som klättrar i berg, åker störtlopp, hoppar fallskärm, kör MC i 300 och njuter av faror i allmänhet. För efter vad jag hört så vill Leksingar helst inte se Mora i kvalserien över huvud taget.
|
Namn: A3 |
Skickat: 18:43 - sön 27 jan 2008 |
Jag har tröja 36.
Jag spelar slutspel i år oxå. Sportplock.se |
Namn: Tröja nr 23 |
Stad: R |
Skickat: 18:35 - sön 27 jan 2008 |
mguru: jajamen!
perkus: då ska jag slå på tv:n Glömde säga att leksingen på t-banan inte alls var spydig för att det gick dåligt för MIK, utan verkade uppriktigt glad för chansen att LIF och MIK kan få mäta sina krafter i ett daladerby... |
Namn: perkus |
Skickat: 18:26 - sön 27 jan 2008 |
Mora Ik-reportage på Sportspegeln i kväll!! |
Namn: mGuru |
Stad: 127.0.0.1 |
Skickat: 17:39 - sön 27 jan 2008 |
Tröja nr 23>
Jag gissar att Marc med välbehag noterade ditt val av nummer på den nyinköpta matchtröjan. |
Namn: Wengi |
Länk: http://www.youtube.com/watch?v=nGIB11yCi1Y |
Stad: R |
Skickat: 16:52 - sön 27 jan 2008 |
Jag har hittat våran nya spelare... vet dock inte vad han heter, det framgår inte..... se länk! |