![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Namn: TB |
Kategori: Forening |
Skickat: 13:10 - ons 10 feb 2016 |
Swishat. |
Namn: Ola |
Stad: Liljeholmen |
Kategori: Forening |
Skickat: 11:32 - ons 10 feb 2016 |
Swishat! |
Namn: Chad |
Stad: Mora |
Kategori: Hockey |
Skickat: 10:26 - ons 10 feb 2016 |
Var kan man se hur mycket pengar som har kommit in? |
Namn: p |
Kategori: Hockey |
Skickat: 10:26 - ons 10 feb 2016 |
Kom på att, va f#n, jag har ju 4600kr kvar på kontot och det är snart lön så jag Swishade en tusing till. Kom igen nu alla. Dom flesta har råd att avvara åtminstånde en femhundring, förhoppningsvis mer.
|
Namn: Fråtå.Nils |
Stad: Bonäs |
Kategori: Forening |
Skickat: 10:25 - ons 10 feb 2016 |
Swishat såklart! |
Namn: Floyd |
Stad: Mora |
Kategori: Forening |
Skickat: 10:03 - ons 10 feb 2016 |
Swishat här oxså! |
Namn: P |
Kategori: Hockey |
Skickat: 10:01 - ons 10 feb 2016 |
Swishat!
|
Namn: PeO |
Kategori: Forening |
Skickat: 09:56 - ons 10 feb 2016 |
Vad sägs om lite perspektiv och att inte ta allt som rör klubben personligt? Klubben har bommat i analysen och riskbedömningen. Kunde man kräva att dom skulle fångat upp problemen? Hade man en rimlig chans att styra om skutan? Det vet ingen av oss. Tids nog får vi veta men just nu är allt det där fullständigt ointressant. Lös krisen genom att handla, prata sedan. Upprörda krav på utredningar, kom igen, MIK är en idrottsklubb, inte en offentlig verksamhet. Någon total genomlysning kommer vi naturligtvis aldrig se röken av. Konsultkostnaden och kostnad för intern tid blir orimlig. Tid och energi är värdefullt för en liten organisation som MIK. Klubben ska ta lärdom och dokumentera dessa men på en pragmatisk nivå. Vi har helt enkelt inte råd att älta och penetrera ner på detaljnivå. Klubben vet ungefär vad som gick fel, det spännande blir ju att se om vi klarar att bygga om systemet så att vi undviker upprepning. Alltså: Stötta förbehållslöst nu och kritisera när krisen är löst. |
Namn: MAO |
Stad: Solna |
Kategori: Forening |
Skickat: 09:42 - ons 10 feb 2016 |
Jag har inte ett spår av förtroende för nuvarande styrelsen men klubben måste ju räddas likväl. Att det behövs beror ju på styrelsens svaga arbete men att byta ut den får vänta tills efter detta ha ordnat upp sig - om det gör det. Vad är viktigast? Att ha ett hockeylag i HA eller att ha förtroende för nuvarande och högst utbytbara styrelse? Tror det blir jobbigare att komma tillbaka till HA efter degradering än att byta ut styrelsen när detta är över. |
Namn: PeO |
Kategori: Forening |
Skickat: 09:40 - ons 10 feb 2016 |
Swishat! |
Namn: Kurtan |
Stad: Mora |
Kategori: Forening |
Skickat: 09:28 - ons 10 feb 2016 |
Att flera tvekar beror ju på att förtroendet måste återskapas för styrelsen. Hur skall det åstadkommas? |
Namn: MAO |
Stad: Solna |
Kategori: Forening |
Skickat: 08:43 - ons 10 feb 2016 |
Att fel har begåtts av styrelsen och att de inte har haft koll är ju uppenbart, men återigen så spelar ju det ingen roll nu. Får inte sponsorer och fans ihop pengar nu så försvinner klubben från HA - vad som gjorts fel och vilka som ska ställas till svars för vad kan ju utredas efter klubben är räddad. Att straffa hela föreningen med alla lag därför att styrelsen varit inkompetent kan jag tycka är ett märkligt och kontraproduktivt sätt att se på saken. |
Namn: Ludde |
Kategori: Forening |
Skickat: 08:40 - ons 10 feb 2016 |
Hur vissa här resonerar man blir fan mörkrädd. tur det finns fans o sponsorer som verkligen vill att klubben ska överleva. Jag har gett det jag kan, även om jag helst sett en annan styrelse så hjälper det inte Mora ik om jag skiter i att stötta .
Så kom igen nu alla. Vi vill väl ha ett allsvenskt lag nästa säsong med? |
Namn: Kjell |
Kategori: Annat |
Skickat: 08:10 - ons 10 feb 2016 |
Å ena sidan har PH förnekat att det är risk för konkurs men i nästa tidning är det stor risk. Svamlar man eller har man ingen koll på läget? Innan jag ger en slant vill jag veta vad styrelsen gjorde i augusti när det stod klart att de centrala bidragen blev lägre och man såg att sponsorer hoppat av. |
Namn: Th1 |
Kategori: Forening |
Skickat: 07:02 - ons 10 feb 2016 |
Tyvärr får klubben i mitt hjärta inte ett öre från mig.
Styrelsen har sedan länge förbrukat mitt förtroende. |
Namn: Gordie |
Kategori: Forening |
Skickat: 06:33 - ons 10 feb 2016 |
I en del artiklar står det att Mora har 3,2mkr i positiv kapital. Sedan saknas det likvida medel. Hur räknar man positiv kapital egentligen? Räknar man in all material som klubben äger? |
Namn: mif |
Kategori: Forening |
Skickat: 00:11 - ons 10 feb 2016 |
Hoppas nu att allt detta ordnar sig så att Mora får vara kvar i allsvenskan ! |
Namn: kp |
Kategori: Forening |
Skickat: 22:57 - tis 09 feb 2016 |
Jag tycker det är mycket starkt av DIG Tomas Lind att du tar nya tag och ser framåt. Jag tycker som du att det som JS gjorde på årsmötet är helt fel och gagnar inte klubben. Hoppas också att BL på CWL kliver in på banan för ni behövs verkligen. Stort tack till dig. |
Namn: MAO |
Stad: Solna |
Kategori: Forening |
Skickat: 22:53 - tis 09 feb 2016 |
Kjell: Jag håller med, det hela är suspekt och jag är oerhört besviken på hur detta skötts. Men detta ändrar ju inte faktum - Mora IK behöver flera miljoner för att överleva. Jag tänker trots min besvikelse att bidra med det jag kan eftersom besvikelsen över en HA-premiär 16/17 utan Mora IK skulle vara så oerhört mycket mer smärtsam än den besvikelsen som jag nu upplever. |
Namn: Kjell |
Kategori: Annat |
Skickat: 22:37 - tis 09 feb 2016 |
Det har varit så mycket motstridiga uppgifter från klubben för att jag ska ta detta på allvar. Ta in en oberoende part som kan bekräfta läget. Ena dagen är 3 mkr worst case scenario nu låter det som att det är normalläget. Minskningar i centrala pengar visste man i höstas men agerar först nu. Det samma gäller tappet i sponsorer. Man har ökat personalen på kansliet trots lägre intäkter. Man ligger inte efter med hyran till kommunen och det var inte länge sedan man värvade spelare. Nej här är något som osar katt. |
Namn: MAO |
Stad: Solna |
Kategori: Forening |
Skickat: 22:27 - tis 09 feb 2016 |
Jag hoppas och tror att alla gör det lilla eller det stora som var och en kan för klubben i våra hjärtan. Jag hoppas även att vi inte tänker att detta ordnar sig utan att just jag/du hjälper till. Den här krisen är djup och reell och varenda lilla öre kan avgöra om vi får se vårt älskade Mora fortsätta spela i HA. Jag hoppas vi alla gör vad vi kan även om det kan kännas obetydligt - det är det inte - och att vi även fortsättningsvis kan heja på, klaga på och älska vårt Mora IK! |
Namn: mGuru |
Stad: 127.0.0.1 |
Kategori: Forening |
Skickat: 21:22 - tis 09 feb 2016 |
Fem biljetter bokade.
Har fått med mig min gamla mamma, och en icke idrottsintresserad utan märkbar Mora-koppling. :) |
Namn: elvenman |
Länk: http://faleijs1935.se/wp-content/uploads/2016/02/160209-taif-ifb.png |
Stad: Mora |
Kategori: Match |
Skickat: 21:10 - tis 09 feb 2016 |
Har domarens pipa gått sönder eller?
Nej men det verkar vara knas med isen nere Småland. |
Namn: mGuru |
Stad: 127.0.0.1 |
Kategori: Annat |
Skickat: 20:44 - tis 09 feb 2016 |
Erik, Orsa>
Ja, det gick tyvärr åt till att köpa nån gatsten i Leksand, så att vi kunde säkra upp fortsatta Daladerbyn. |
Namn: Erik |
Stad: Orsa |
Kategori: Annat |
Skickat: 19:12 - tis 09 feb 2016 |
Fattigjon!
Har ni gjort slut på pengarna ni fick från försäljningen av den mögliga arenan redan? Hur mycket var det. 27 miljoner?. Tänk vad skattebetalarna kunde ha fått mycket för dom pengarna Det blir väl ganska många tjänster inom skola och omsorg. Skämes på er! |
Namn: Forslund |
Länk: http://www.dt.se/ishockey/hockeyallsvenskan/sponsorns-upprop-for-mora-ik-vi-kan-inte-spara-mer-vi-maste-borja-satsa |
Kategori: Forening |
Skickat: 18:39 - tis 09 feb 2016 |
Nu vänder det!
– Vi måste göra allt för att behålla så mycket som möjligt i vår nuvarande trupp och vår tränare Jeremy Colliton som vi tycker är superduktig. Vi vill bygga ett bättre lag och för det behöver vi ekonomiska och sportsliga muskler. – Det har bara varit spara, spara och åter spara de senaste åren. Nu handlar det om att satsa pengar. Vill vi vara bäst i Dalarna så måste vi satsa. |
Namn: mGuru |
Stad: 127.0.0.1 |
Kategori: Forening |
Skickat: 17:44 - tis 09 feb 2016 |
Just nu är det 150:50 per åskådare.
Med full hall à 4500 så blir det 677.250:- förutom förköpspengarna. Jag kommer upp med minst tre i bilen. |
Namn: Andreas |
Länk: http://moraik.se/event/enkronasmatchen-20-feb |
Kategori: Forening |
Skickat: 17:07 - tis 09 feb 2016 |
Kollade antal företag som är med på enkronasmatchen ca 130 totalt hittills om man räknar in dem som lägger mer än en krona, så snacka om att det är viktigt med så packad smidjegrav som möjligt, ta med syrran, brosan, farmor, hunden mm mm bara man kommer dit & blir räknad!
Sjukt viktigt verkligen nu finns det inga ursäkter till att man stannar hemma!!!!!! |
Namn: Jerk |
Länk: http://Annat |
Stad: Mora |
Kategori: Forening |
Skickat: 15:23 - tis 09 feb 2016 |
1000 swishat. |
Namn: KJE |
Stad: Sthlm |
Kategori: Forening |
Skickat: 15:06 - tis 09 feb 2016 |
1000 kr swishat. Kom igen nu allihopa!!!!! |
Namn: Ludde |
Kategori: Forening |
Skickat: 13:44 - tis 09 feb 2016 |
Forslund: inte en krona för hans kontrakt går väl ut. |
Namn: Forslund |
Länk: http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/ |
Kategori: Forening |
Skickat: 13:36 - tis 09 feb 2016 |
Verkar som att Johansson är klar för SHL. HV?
Någon som vet vad Mora får för övergång till SHL? |
Namn: Forslund |
Kategori: Forening |
Skickat: 13:28 - tis 09 feb 2016 |
Ska inte MIK 08/Faleijs Finest/Faleijs 1935 ordna en gemensam supporterinsamling? Är ju bara att swisha eller via konto så gör vi en styrkedemonstration! |
Namn: PeO |
Kategori: Forening |
Skickat: 12:48 - tis 09 feb 2016 |
G: Håller med. Jag tror det är så att det kostar lite mer att vara moring än anhängare av de flesta andra lag. Vi är en klubb på en liten ort med skogen i norr, Norge i väst, Leksand i syd och Brynäs i öst. Vi får liksom fixa detta själva och har man så höga ambitioner som vi tack och lov har så kostar det en hel del pengar räknat per skalle. "en hel del pengar" innebär naturligtvis olika summor beroende på ens finansiella situation. Ett till synes litet bidrag kan vara en ganska stor uppoffring så det är känslan och inte summan som styr. Vad som är kul med enkronasmatchen är att man får vara del av ett projekt och samtidigt stötta. Man får större tillfredsställelse än genom att bara swisha. |
Namn: G. |
Länk: http://www.moraik.se/artikel/fqwtaikf9-33ni1/ |
Kategori: Forening |
Skickat: 12:05 - tis 09 feb 2016 |
Här har vi (se länk) ett klart och tydligt utlåtande från klubben.
Det viktigaste i informationen är HUR VI PRIVATPERSONER nu också enkelt kan bidra till den akuta situationen. Den måste bara lösas! För såpass många och bra supportrar är vi väl?! |
Namn: Ludde |
Kategori: Forening |
Skickat: 11:11 - tis 09 feb 2016 |
Stort av dig o ditt företag Tomas "tompa" Lind Aloteknik att du går bland dom första i ledet o visar att du verkligen vill hjälpa Mora i krisen. Hoppas andra följer med dig.
|
Namn: Kurtan |
Stad: Mora |
Kategori: Forening |
Skickat: 10:41 - tis 09 feb 2016 |
Självklart skall MIK stöttas men en förutsättning att styrelsen avgår och det omedelbart. Jag tror att alla på kansliet inkl Hermansson gör det bra. |
Namn: MaCe |
Länk: http://www.idrottensaffarer.se/affarer/2016/02/tuffa-villkor-for-mora-hockey |
Stad: Sthlm |
Kategori: Forening |
Skickat: 10:27 - tis 09 feb 2016 |
Bra artikel om MIK och den situation föreningen befinner sig i, dags att fylla Smidjegrav 20 Feb! |
Namn: Björnen |
Stad: Rättvik |
Kategori: Forening |
Skickat: 09:32 - tis 09 feb 2016 |
Tompa!!
Okej vem bär ansvaret för att det ser ut som det gör då, Fagersta kommun? |
Namn: lollo |
Kategori: Forening |
Skickat: 07:02 - tis 09 feb 2016 |
Nu är det dags att stötta laget.Vad tror ni som alltid bara gnäller på allt och alla i klubben ger för resultat? Hermodsson har mitt förtroende. |
Namn: Kjell |
Kategori: Annat |
Skickat: 23:58 - mån 08 feb 2016 |
Mora ik har det tredje största kansliet i hockeyallsvenskan efter Leksand och Björklöven. |
Namn: Kjell |
Kategori: Annat |
Skickat: 23:38 - mån 08 feb 2016 |
Tompa: Källa på att Mora IK har allsvenskans minsta och billigaste kansli?
Sen att man inte kan förutse allt är en sak men att ha kontroll och förmågan att anpassa sig är en annan. Att värva spelare och ett par veckor senare gå ut med att det saknas flera miljoner och se konkurs som ett alternativ före det att lösa knuten med CWL imponerar inte på mig. |
Namn: Tompa |
Kategori: Forening |
Skickat: 23:31 - mån 08 feb 2016 |
Jag har tidigare varit en av dom som kritiserat MIK, dess styrelse och i viss mån även dess ledning. Idag med större delen av säsongen bakom oss kan jag konstatera att både ledning- styrelse gjort ett bra jobb och att de inte på något sätt kan lastas för den nu uppkomna ekonomiska situation.Dom kan varken i budget eller under året rå på oförutsedda kostnader eller inkomstbortfall så som:
- minskade transfer ersättningar - sämre ersättning från C-More än ViaSat - -300 i publiksnitt. Där har du/ni/vi dom saknade intäkterna som ingen i MIK kunnat förutspå eller åtgärda. Det är faktiskt så att vi nu måste öka våra insatser i stället för att spara ihjäl oss. Vi måste enas och ge ett bättre ekonomiskt stöd till MIK- laget o Collington. Om många ger aldrig så lite så slår det lätt ett fåtal stora donationer. Nu är det dags att enas o stötta MIK ! |
Namn: Tompa |
Kategori: Forening |
Skickat: 23:10 - mån 08 feb 2016 |
Hej "Läppen" kan inte hålla mig när du säger att MIK skall se över kanslikostnaderna. MIK har nog redan Allsvenskans minsta kansli med de lägsta kostnaderna. Att skära här går nog knappast ens med en osthyvel. |
Namn: Forslund |
Kategori: Forening |
Skickat: 22:43 - mån 08 feb 2016 |
Bra ändå att PH går ut och kommenterar, även om han inte säger särskilt mycket. Verkar som att han har en plan på gång, känns bra!
Den planen borde innehålla en helhetsöversyn av verksamheten, från akademi, arena och till kostymen. Upprepar min inställning att Mora har förutsättningarna för att vara en stabil toppklubb i HA, hoppas PH och klubben kan vända detta. Viktigt nu att vi stöttar laget och klarar kvalet. |
Namn: josk |
Stad: Mora |
Kategori: Forening |
Skickat: 22:10 - mån 08 feb 2016 |
PH gör ett mycket bra arbete, utan hans engagemang tror jag inte att klubben hade funnits kvar i nuvarande tappning. Nu är man med på 50 öre, är du?
|
Namn: Doffe |
Kategori: Forening |
Skickat: 21:16 - mån 08 feb 2016 |
Av dom jag pratat med som har insyn så gör Hermodsson ett jäkligt bra jobb. Det är också min uppfattning. Inget lätt jobb. Kämpa på! |
Namn: Lassie |
Länk: http://www.dt.se/ishockey/hockeyallsvenskan/morafostrade-forwarden-john-persson-debuterar-i-tre-kronor |
Stad: 79531 |
Kategori: Hockey |
Skickat: 19:33 - mån 08 feb 2016 |
Tänk....länk....alldeles ...till...skänk-s! ;) |
Namn: Lassie |
Länk: http://www-dt.se/ishockey/hockeyallsvenskan/morafostrade-forwaden-john-persson-debuterar-i-tre-kronor |
Stad: 79531 |
Kategori: Hockey |
Skickat: 19:25 - mån 08 feb 2016 |
Grattis John! Mycket roligt & inspirerande, även om det är pga återbud & endast i några s.k träningskamper.
Hoppas bara att Stene & Lesund ej råkar ut för skador under fyrnationsturneringen i Köpenhamn. Jobba på grabbar!!! |
Namn: wer |
Kategori: Forening |
Skickat: 19:20 - mån 08 feb 2016 |
Ja, vad ska man säga, är mycket tveksam till att P.H. går ut i pressen och surrar om det ekonomiska läget, eftersom ordförande tidigare med all önskvärd tydlighet klargjort det ekonomiska läget, varför upprepa man sig.
I det normala fallet, sÃ¥ brukar man göra förändringar i styrelse/ledningsfunktion när läget är sÃ¥ illa som det är nu. Hur ledningen tänkt/er i nuläget ska man vara väldans försiktig med alla uttalande om klubbens ekonomi, utan min erfarenhet är att man jobbar fram ett förslag, som alla kan enas om, här brister det som attans i min värld. Jag menar att nu fÃ¥r man lägga all prestige Ã¥t sidan, nu gäller det Moras framtid, inte enskilda personer, och man ska akta sig attans noga för journalisters vinklingar för man blir inte glad när man kan läsa följande Â-FrÃ¥n kommunens hÃ¥ll är det tyst. Varken kommunalrÃ¥d eller kommunchef har nÃ¥gra kommentarer till nuvarande läge inom Mora IK. Självklart, och det är helt riktigt att kommun lägger locket pÃ¥, tills man vet vad som kan göras osv. |
Namn: Pensionären |
Stad: Orsa |
Kategori: Forening |
Skickat: 18:48 - mån 08 feb 2016 |
Såg i DT att Hermodsson hade en ny organisation på gång efter såsongen. Vad som behövs ,och som Wellington tidigare skrev, är en ny styrelse som har företagarnas förtroende. Anledningen till att vissa sponsorer hoppade av var ju att de saknade förtroende för den inkuppade styrelsen. Hoppas att det finns en stark sammlande kraft som kan ta fram ett förslag till ny styrelse till nästa årsmöte. En annan viktig punkt är att det måste bli en annan sammanställning av valberedningen. Skulle det, som jag hoppas bli en ny styrelse får vi se om den har förtroende för Hermodsson. |
Namn: Ola |
Stad: Täby |
Kategori: Forening |
Skickat: 18:36 - mån 08 feb 2016 |
Läppen>
Slutspelsserien! |
Namn: Läppen |
Stad: Mora |
Kategori: Forening |
Skickat: 18:32 - mån 08 feb 2016 |
Nä, Hermodsson har förbrukat ordentligt med förtroende - såpass mycket att jag inte blir det minsta lugn av hans senaste utspel i tidningen.
Prio ett för honom just nu måste vara att minska ner på kanslikostnaderna. Mora har alldeles för stor kostym där. JE> MECA hockey race!:-) |
Namn: JE |
Länk: http://www.dt.se/ |
Stad: Sollerön |
Kategori: Forening |
Skickat: 17:34 - mån 08 feb 2016 |
Nytt från Hermodsson. Av någon konstig anledning så blir jag alltid lite lugnare när Hermodsson uttalar sig. Bra med en förklaring på publiksiffrorna. Jag får fortfarande inte matten att gå ihop riktigt men det verkar som att man som supporter kan slappna av februari ut iallafall. Några bra matcher till med mycket publik och klarat PO(eller vad fan det heter nuförtiden) så kanske detta reder upp sig. |
Namn: Björn |
Länk: http://www.dt.se/ishockey/hockeyallsvenskan/krisen-i-mora-ik-vi-maste-kunna-betala-skatter-och-spelarloner |
Stad: Rättvik |
Kategori: Forening |
Skickat: 17:33 - mån 08 feb 2016 |
Jahapp... nu ska man får höra avloppets avgrundsvrål om detta i all evighet! =/
Varför är det ingen som går in och begär papprena på bordet när det gäller detta? Vem i Mora ik har koll på vad pengarna försvinner? Är det nån här inne som VET vad vi har för lönekostnad per månad i klubben? |
Namn: Joakim |
Stad: Mora |
Kategori: Match |
Skickat: 22:14 - sön 07 feb 2016 |
Grattis Mora IK till segrarna i dessa två matcherna mot topplagen.
Jag är kraftigt förvånad. Jag hade själv räknat med max 2 poäng. Fantastiskt kämpat gubbar. |
Namn: Forslund |
Kategori: Forening |
Skickat: 22:05 - sön 07 feb 2016 |
Årets match av laget ikväll! Kul att se att de kommer upp i nivå ordentligt nu i slutet på säsongen!
Hoppas nu vi behåller formen och tar oss vidare till kvalet. Forza Mora! |
Namn: Lassie |
Länk: https://youtu.be/jHPOzQzk9Qo |
Stad: 79531 |
Kategori: Match |
Skickat: 20:45 - sön 07 feb 2016 |
Ludde:
Inte ska du skämmas en dag/kväll som denna, eller hur?!? ;) Tänk mer på ditt föregående inlägg & njut av highlights från de senaste två hemmamatcherna istället. ;) Om inte - kolla länken, kanske en bättre idé!?! :p GRATTIS MIK!!! 21 seriepoäng kvar att spela om - "Don't get fancy, keep it simple & work hard...Then you get the reward"! ;) Jobba på MIK!!! |
Namn: JE |
Stad: Sollerön |
Kategori: Hockey |
Skickat: 19:55 - sön 07 feb 2016 |
Ola: LOL! |
Namn: tongas |
Stad: mora |
Kategori: Annat |
Skickat: 19:46 - sön 07 feb 2016 |
Ludde: Det är väl inget att haka upp sig på |
Namn: Ola |
Länk: http://www.dt.se/ishockey/hockeyallsvenskan/supertalang-kan-vara-pa-vag-till-leksand |
Stad: Täby |
Kategori: Hockey |
Skickat: 19:43 - sön 07 feb 2016 |
Leksand har en supertalang på gång. Han är bara 31 år. |
Namn: elvenman |
Länk: http://www.tv4play.se/program/sporten?video_id=3288385 |
Stad: Mora |
Kategori: Match |
Skickat: 19:26 - sön 07 feb 2016 |
Highlights från kvällens match. |
Namn: Ludde |
Kategori: Hockey |
Skickat: 19:00 - sön 07 feb 2016 |
Jag skäms att amner spelat i Mora .
Han tycker tydligen det är löjligt att leksand spelar i HA Åter En som får fel i skallen av att bo i Leksand |
Namn: Ludde |
Kategori: Match |
Skickat: 18:56 - sön 07 feb 2016 |
Underbart krigat av grabbarna 6p mot 2 topplagen är fantastiskt bra gjort. |
Namn: Läppen |
Stad: Mora |
Kategori: Match |
Skickat: 18:53 - sön 07 feb 2016 |
Sjukt viktiga segrar mot de två topplagen! Nu är laget verkligen på gång. Hoppas vi kan följa upp med seger mot Sundsvall efter uppehållet - då finns alla förutsättningar för en publiksiffra på över 3000 mot Västerås och dryga 4000 mot Asplöven.
På något sätt tror jag vi lyckas krångla oss till ett förkval - och där hoppas jag att vi får Leksand i en hemmamatch. Hela klubbens överlevnad kan hänga på det. Go Mora! |
Namn: ´HakanOlsen |
Kategori: Match |
Skickat: 18:36 - sön 07 feb 2016 |
Fantastik insats! Nu måste sponsorerna inse att det är ett lag med stora talanger. Vi vill att de skall vara kvar och även spela framöver. Jag är speciellt fascinerad av tekningarna. Superbra! |
Namn: wer |
Kategori: Match |
Skickat: 18:33 - sön 07 feb 2016 |
Ett stort grattis, till hela laget, och en otroligt skön känsla att Anders Sundbye fått mera utrymme i sin roll. |
Namn: MAO |
Stad: Solna |
Kategori: Match |
Skickat: 18:22 - sön 07 feb 2016 |
Årets två bästa matcher när det behövs som bäst - fantastiskt spel av laget och Colliton visar att det går att göra ett riktigt bra lag av en av HA:s billigaste budgetbyggen. Bra gjort! Desto tråkigare att de som ska ge förutsättningarna är som sämst just när det behövs som bäst. Hoppas allt löser nu. |
Namn: p |
Kategori: Match |
Skickat: 18:17 - sön 07 feb 2016 |
bra seger idag, Nu är vi snart ikapp hästen också! |
Namn: frpe |
Stad: Stockholm |
Kategori: Annat |
Skickat: 16:46 - sön 07 feb 2016 |
Ola:
Det låter ju onekligen kittlande att få vara med och besegra Leksand i bordshockey! |
Namn: Ola |
Stad: Täby |
Kategori: Hockey |
Skickat: 15:41 - sön 07 feb 2016 |
Larssons>
Även om klubbarna är överens borde man inte kunna spela för sin nya klubb dagen efter match med sin gamla. Borde vara exempelvis 14 dagars karens. Samma sak vid utlåning av spelare, men kortare karens. |
Namn: Larssons |
Kategori: Hockey |
Skickat: 15:09 - sön 07 feb 2016 |
Gustav:
Ja det stämmer det. Men det känns som om Sylvegård och Salo (eller vem som nu var sportchef då) var överens om det då killen tydligen inte trivdes med skåningar runt sig. Dessutom var han skadad. Det jag menar är bara själva respekten för kontraktsformen, och att det inte får bli någon form av bananrepublikspolitik i hockeyn där spelare kan gå och komma som de vill och behagar. Så om detta är en deal mellan LIF och AIK så är det helt OK. Men om de har bett honom att bryta kontraktet för att kunna signa honom gratis så är det inte OK. Men det är Stockholmare och inget skulle förvåna mig. |
Namn: perka |
Kategori: Hockey |
Skickat: 13:41 - sön 07 feb 2016 |
"personliga skäl" låter ju hur krystat som helst. Herregud det är bara några veckor kvar på säsongen.
Sen undrar man hur AIK tänker, han får ett kontrakt över nästa säsong. Då kan man inte ha en tanke på SHL för en spelare av den kalibern är han definitivt inte. Men det är klart, då får han väl nya "personliga skäl" |
Namn: Kurtan |
Stad: Mora |
Kategori: Forening |
Skickat: 13:38 - sön 07 feb 2016 |
Det hjälper nog inte MIK att andra klubbar har miljonskulder! |
Namn: Joakim |
Stad: Mora |
Kategori: Hockey |
Skickat: 13:37 - sön 07 feb 2016 |
Rickard Fagrell i MIK J20 166 lång, 54 kilo. Tom Linder KHK 2 meter, 100 kg. Även Trukhno spelar i J20 mötet idag...
|
Namn: Gustav |
Kategori: Hockey |
Skickat: 13:18 - sön 07 feb 2016 |
Jon Knuts gjorde väl samma sak förra säsongen och gick till Leksand. Då var det ingen som klagade vid södra stranden... |
Namn: Larssons |
Kategori: Hockey |
Skickat: 12:41 - sön 07 feb 2016 |
Man får väl hoppas att det bakom kulisserna är LIF som har skickat iväg honom till AIK för att få mindre lönekostnader. Om det skulle vara som det står i media, att AIK har kommit överens med en annan klubbs kontrakterade spelare och gett honom ett erbjudande, varefter han sedan "bryter kontraktet av personliga skäl", för att sedan kunna signa hos konkurrenten gratis, så vore ju det en ganska stor skandal i mina ögon.
Man undrar ju, vad är då meningen med att skriva kontrakt? Jag tycker att förbundet borde ha någon automatisk form av karenstid om man bryter sitt kontrakt innan de tillåter att man registreras hos någon annan. På så sätt kan man säkra upp att klubbarna blir överens om ett transfersumma om de vill att han ska representera flera klubbar samma säsong. Det är också spelare i Mora som lämnat av "personliga skäl". |
Namn: elvenman |
Länk: http://faleijs1935.se/2016/02/gnaget-hemma/ |
Stad: Mora |
Kategori: Annat |
Skickat: 11:59 - sön 07 feb 2016 |
Ett par rader inför gnaget hemma |
Namn: Ola |
Stad: Täby |
Kategori: Hockey |
Skickat: 11:29 - sön 07 feb 2016 |
frpe>
Tveksam till det. Men man kanske skulle köra i Mora istället innan någon lördagsmatch. Helst i någon pub i Smidjegrav. Förra året pratade vi lite om att försöka köra en lagmatch mot annat lags supportrar. Men det skulle vara en helt fristående grej. Fyra moringar mot fyra leksingar på ett spel. Totalt 16 matcher. |
Namn: MAO |
Stad: Solna |
Kategori: Forening |
Skickat: 11:25 - sön 07 feb 2016 |
Tror MIK är långt ifrån enda klubb med ganska så akuta ekonomiska problem i HA....det kommer snart att visa sig. Men det gör väl inte saken bättre? Att göra slut på så mycket pengar som man tror man kommer att håvas in är aldrig en bra metod...speciellt inte om man saknar någon form av buffert. Istället förväntar man sig att sponsorerna ska ställa upp med denna.
Spelarna och Colliton är helt klart de mest lysande stjärnorna i föreningen och jag hoppas att de inte påverkas av ledningens inkompetens - även om det naturligtvis är svårt. |
Namn: Steff |
Kategori: Hockey |
Skickat: 11:04 - sön 07 feb 2016 |
PerkanF: Nu är han registrerad det var han INTE förrut när jag skrev inlägget |
Namn: PerkanF |
Kategori: Hockey |
Skickat: 10:49 - sön 07 feb 2016 |
Tobias är registrerad för AIK enligt swehockey. |
Namn: frpe |
Stad: Stockholm |
Kategori: Hockey |
Skickat: 10:47 - sön 07 feb 2016 |
Ola:
Det var tråkigt. Man kanske skulle gå ut lite bredare på något vis. bjuda in andra lags supportrar kanske? |
Namn: Lars |
Kategori: Hockey |
Skickat: 10:27 - sön 07 feb 2016 |
Tingsryd har skulder på miljoner likaså |
Namn: Ola |
Stad: Täby |
Kategori: Hockey |
Skickat: 10:18 - sön 07 feb 2016 |
frpe>
Ställt in turneringen. Bara sex anmälda. |
Namn: frpe |
Stad: Stockholm |
Kategori: Hockey |
Skickat: 10:08 - sön 07 feb 2016 |
Ola:
Hur ser deltagarantalet ut i bordshockeyn? Succé eller? Tyvärr är jag osäker på hur nästa lördag ser ut så därför har jag inte anmält mig. |
Namn: Steff |
Kategori: Hockey |
Skickat: 09:48 - sön 07 feb 2016 |
Tobias är INTE registrerad för AIK ännu enl Swehockey |
Namn: Konny |
Kategori: Hockey |
Skickat: 09:47 - sön 07 feb 2016 |
Ola>
Det är ju i alla fall tur att de två lagen (AIK och Leksand) inte möts just den här omgången. Då skulle han ju få spela i två lag samma match. Och det är nog i jobbigaste laget, att byta matchtröja vid varje avblåsning. Men vi är nog snart där! |
Namn: Ola |
Stad: Täby |
Kategori: Hockey |
Skickat: 09:32 - sön 07 feb 2016 |
G + frpe>
Han kommer alltså spela två matcher för två olika lag i samma omgång. Det borde inte vara okay. Om han inte missat någon match med Leksand och sedan spelar resterande med AIK, skulle han spela 54 av 52 matcher. AIK har spelat två matcher färre än Leksand. |
Namn: G. |
Kategori: Hockey |
Skickat: 08:13 - sön 07 feb 2016 |
Frpe:
Det har ryktats ett tag om att både en eller flera spelare ska lämna lif innan transferfönstret stänger. Varför? -Lif har, precis som MIK och många andra klubbar, ekonomiska problem. Återstår att se hur många dom blir som lämnar. Tydligen blir Tobias med AIK redan idag. |
Namn: frpe |
Länk: http://www.hockeysverige.se/2016/02/06/leksands-avbrack-backen-bryter-kontraktet-med-klubben/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter |
Stad: Stockholm |
Kategori: Hockey |
Skickat: 07:41 - sön 07 feb 2016 |
Tobias Ericsson klar för AIK! |
Namn: HakanOlsen |
Kategori: Match |
Skickat: 23:32 - lör 06 feb 2016 |
I morgon får MIK visa kämpaanda och vinnarinstinkt. Koppla ifrån de ekonomiska problem som medierna vill att klubben skall fokusera på. |
Namn: Orsa |
Kategori: Forening |
Skickat: 22:57 - lör 06 feb 2016 |
Moderatorer kan ni fiska upp mitt inlägg, jag tryckte på skicka, bara klickade i robotrutan |
Namn: Gunnar |
Stad: Gonäs |
Kategori: Annat |
Skickat: 22:06 - lör 06 feb 2016 |
Finns det inget i kan sälja "lura på" komunen? Skattebetalarna jan väl betala igen! |
Namn: Ola |
Stad: Täby |
Kategori: Hockey |
Skickat: 21:52 - lör 06 feb 2016 |
Larssons>
Jag har bara läst rubriken. |
Namn: Larssons |
Kategori: Hockey |
Skickat: 21:45 - lör 06 feb 2016 |
Det är ganska vanligt att de lägger ut en ny text och så ändrar någon mening om de märker att det blev lite felformulerat eller tvetydigt. Jag tycker inte att man ska övertolka varje mening i slaskpressen, och självklart vet de inte att AIK ska vinna; ej heller har de menat att skriva något sådant. Även om de säkert "hejar" på AIK. |
Namn: Ola |
Stad: Täby |
Kategori: Hockey |
Skickat: 21:34 - lör 06 feb 2016 |
PerkanF>
Men så står det inte i rubriken. |
Namn: PerkanF |
Kategori: Hockey |
Skickat: 21:17 - lör 06 feb 2016 |
Ola: AIK ledde med tre poäng inför dagens match. Taif tog en poäng mot Leksand. Och är då som Expressen skriver på din länk. 2 p efter AIK som dock har en match mindre spelad. |
Namn: Ola |
Stad: Täby |
Kategori: Hockey |
Skickat: 20:46 - lör 06 feb 2016 |
PerkanF>
Tingsryd tog in en poäng på AIK i toppen. En förutsättning för att de tappar på AIK är att AIK vinner i morgon. |
Namn: PerkanF |
Kategori: Hockey |
Skickat: 20:20 - lör 06 feb 2016 |
Ola: vart har dom skrivit de? |