![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Namn: kp |
Kategori: Match |
Skickat: 17:31 - tor 04 apr 2019 |
knogen...erik..om man tittar på slutet av seriespelet så får laget riktiga svackor. Det var bara 7 poäng upp till Linköping och inom räckhåll. Men trots detta så viker laget sig ner på ett bedrövligt sätt. Storförluster på löpande band. Vad händer med viljan att verkligen försöka. Jag tycker att Mora är lite där nu. Det saknas den vilja kampanda som fanns vid dom förra kvalen. Får laget fram den förändringen och verkligen offrar en framtand om det så gäller... ja då kan det gå vägen. Men som laget spelar just så känns det som en riktigt stor uppförsbacke. Men mirakel har hänt tidigare så varför inte. |
Namn: erik |
Stad: mora |
Kategori: Match |
Skickat: 16:46 - tor 04 apr 2019 |
I dom flesta matcher hittills har vi spelat riktigt bra i 1a perioden. Varför tappas intensiteten andra halvan av matchen? Sätter det sej i huvet på spelarna i pausen att de inte gjort några mål och tappar geisten inför andra? Eller orkar dom inte? Jag vet inte, men nånting är inte som det ska.
Hur kan det se ut som igår i 3e-perioden och även i andra? Direkt vi höjer tempot och intensitet är vi helt överlägsna. Men varför görs det inte? Bara i en period. Nu måste f-n truppen samlas och ta ett ordentligt j-vla allvarligt snack. LEKSAND ÄR JU KLASSER SÄMRE!! |
Namn: Lass |
Kategori: Match |
Skickat: 14:59 - tor 04 apr 2019 |
Pelle:
Jag erkänner att jag inte alls har kollat på "statistiken" för föregående två års kval, men ärligt talat känns det irrelevant efter skador och denna säsongen. Jag har heller inte kollat på statistiken för årets direktkval på grund av att det är stora svängningar när man ser på bara en eller två matcher. Jag baserade det på vad målvakterna har gjort under innevarande säsong, i den långa serien och därmed på en statistik som är inarbetad och ganska säker och dessutom aktuell. Men jag förstår att historiens makt kan kännas stark ibland, och Engstrand har sänkt LIF förut. Men... det var då det. |
Namn: AndersW |
Stad: Mora |
Kategori: Trupp |
Skickat: 14:55 - tor 04 apr 2019 |
Inte för att jag tror att jag får något gehör, men min åsikt är:
1) Byt målvakt 2) Keränen har inte varit bra, men han har lite mer tyngd än Carnbäck, som förlorade alla tekningar 3) Om Robin är frisk så bör han spela/teka 4) Adam Edström har stått upp bra dom gånger han fått vara med 5) Sätt i Skogs som defensiv forward/3:e back i en formation 6) Skjut inte så hårt,sikta istället Leksingarna går på knä. utnyttja detta |
Namn: Konny |
Kategori: Match |
Skickat: 13:11 - tor 04 apr 2019 |
Knogen>
Ja, våra två matcher i handsklagret har varit rätt krampaktiga. Och borde inte behöva vara det. Både ifjol och i förfjol vann vi två matcher i Tegera - av fem spelade har vi bara förlorat en bortamatch under de två kvalen. Och jag tror inte att vi torskar där tredje gången på raken nu i år. Men först måste vi vinna hemma i morgon... |
Namn: Knogen |
Stad: Orsa |
Kategori: Match |
Skickat: 12:32 - tor 04 apr 2019 |
Nu har jag sovit på saken. Trodde jag skulle vakna upp med lite mer nyanserat tänk, men jag är fortfarande förbannad. Jag tyckte man märkte direkt från första nedsläpp att man saknade den där intensiteten och framför allt aggressiviteten vi hade hemma sist. Vi förde förvisso spelet, men med få undantag kändes vi ganska harmlösa. Vi satte inte alls samma press på Leksands backar som sist hemma och det fysiska spelet var en skärv av det vi såg då. Obegripligt! Helt obegripligt!
Det som händer i upptakten av andra är rent tragiskt. Trots att vi fick en gratis trippel-timeout när plexit gick sönder lyckas vi inte vända matchbilden. Vi kom förvisso tillbaka senare, men återigen var vi väldigt uddlösa och ruskigt ineffektiva när tillfälle gavs. Tredje ska vi väl helst bara glömma. Återigen gör laget en slät figur i en måstematch. Varför kan vi inte rida på det spel och det flow vi hade hemma sist? Varför går plötsligt inte Bromé in lika mycket i ansiktet på motståndarna och käftar? Varför ser vi ingen stortaggad Bailey göra en crybaby-gest den här matchen? Varför proppar vi inte motståndarna som var så vägvinnande sist? Jag förstår faktiskt ingenting! Är vi rädda för publiken i Tegera? Det är dags att börja gambla lite nu. In med spelare som kan och vill spela kvalishockey mot Leksand. Som vill kriga. Som vill ge det där lilla extra för klubben. Det finns ett par spelare som just nu inte tillför ett skit, rent ut sagt. Och varför har vi så svårt i Tegera? Det måste väl vara grym tändvätska att tysta det där blåvita havet! Tänker man fel där? ”Ja, nu är det bortamatch igen, då blir det jättesvårt. De har ju sånt jättestöd där” eller vad? Det ser ju nästan så ut. Det är fortfarande inte kört. Vi kan definitivt vända det här, men då måste man ta kriget. KRIGET! Varenda period, varenda sekvens, varenda jävla sekund av matchen. Förlorar vi ändå har vi åtminstone gjort det vi kan. Men gör vi inte det, som jag tycker fallet var igår, så kan man undra varför man spelar ishockey över huvud taget. |
Namn: PeO |
Kategori: Match |
Skickat: 09:32 - tor 04 apr 2019 |
Det är ju inte särskilt svårt att se en utveckling där vi förlorar fyra matcher eller hur? Men vänta med det tills efter matchen i morgon. Vi kommer vinna den. Känn sedan efter på nytt.
Vi hade attitydproblem på ett antal spelare i går tyckte jag. Då syftar jag inte på att gruppen presterade rätt och slätt dåligt i sista perioden, jag syftar på några individer som verkade tro att vetskapen om att de de facto är skickligare än motståndaren räcker. Leksingarna skräms inte av detta faktum. Man måste agera vettigt också. Finlir är toppen och det är en styrka vi har som motståndaren saknar men finlir kan också vara totalt slöseri med tid. Mer pang i morgon tack. Mer centralt spel, låtsas som att sarghörnen inte finns. Bättre tacklingar vill jag ha, nu sökte vi tacklingar stundtals, det blir bara ansträngt och tillgjort. Tackla när det är naturligt och tackla så det smakar ordentligt då. |
Namn: Pelle |
Stad: Mora |
Kategori: Hockey |
Skickat: 09:15 - tor 04 apr 2019 |
Vi kan vinna tre raka här, men då måste vi förstå att det är vi som ska driva det här.
Dt: "Och det är Mats Lusth övertygad om att Mora kan – och kommer att – göra. Hälsningen till Moras fans är att en historisk vändning är att vänta" Känns kört, men man kan ju hoppas |
Namn: HH |
Kategori: Match |
Skickat: 08:16 - tor 04 apr 2019 |
Trendbrott i hur spelet såg ut. Vi körde över Leksand i första perioden, sedan var tyvärr dom det bättre laget. Den såg jag inte komma.
Nu finns det bara ett scenario kvar. Övertygad om att energin en vinst på fredag ger, är tillräckligt för att ta resten! Vi är bättre än Leksand! |
Namn: F MIK |
Kategori: Match |
Skickat: 06:01 - tor 04 apr 2019 |
Jaha klockan ringt och man skall upp till jobbet och se alla osympatiska sektmedlemar.
Nu jävlar tar vi det här på fredag, vill inte se det där drägget hoppandes av glädje på våran is. Timrå kunde ifjol och då kan vi i år |
Namn: Matematikern |
Stad: Skåne |
Kategori: Hockey |
Skickat: 23:51 - ons 03 apr 2019 |
Sagan om "Kejsarens nya kläder" av H. C. Andersen symboliserar hur människor anpassar sig till gruppen, även när det är uppenbart för dem själva att gruppen har fel. (eller kan befara att gruppen har fel, min anm.)
Sen devisen; "Högmod går före fall"... Varför har det inte accepterats bland de inblandade att resan för MIK att stanna kvar i SHL skulle bli allt annat än enkel, när det i stort var förlust i de sista 10 matcherna i SHL-serien? Då fanns det något att göra och påverka. Nu är det nog bara att bita ihop och samla kraft i HA. ...och inte göra om samma misstag igen. |
Namn: PeO |
Kategori: Match |
Skickat: 23:25 - ons 03 apr 2019 |
Bara några minuter in i tredje perioden skrek jag efter TO. Det syntes lång väg att vi inte gjorde som överenskommet. Jag gillar Haga och våra tekniskt skickliga spelare men varför tror dom att det är lämplig att dribbla in pucken i mål. Vi skulle ju lägga mer puckar på mål. Nå. Hemmamatch på fredag. Den tar vi. |
Namn: naiso |
Kategori: Trupp |
Skickat: 23:00 - ons 03 apr 2019 |
Vem har befälet i med Forsbergs rännande i båset.
Något är j-vla fel i ledarskapet. Låt nu Mats Lust sköta sista matcherna, många kockar... |
Namn: Noll |
Kategori: Match |
Skickat: 22:58 - ons 03 apr 2019 |
Vi vann 4 raka ifjol, så chansen att vinna 3raka går. Räcker om vi vinner med 1 mål varje match , men krävs lite mer av spelarna om vi ska klara det inte som idag. |
Namn: Golfaren |
Länk: http://www.nhl.com/ice/page.htm?id=31154 |
Kategori: Match |
Skickat: 22:55 - ons 03 apr 2019 |
Lass> 229-20 var det 2015 eller 8,7% av gångerna som en sådan serie har vänt. Chansen finns men är liten. |
Namn: naiso |
Kategori: Match |
Skickat: 22:54 - ons 03 apr 2019 |
Lass; håller med angående målvakt.
Juvonen var ju skymd av bla. egna spelare och jag tycker ju att Engstrand har väldigt svårt att ta puckar högt i krysset. |
Namn: Pelle |
Stad: Mora |
Kategori: Hockey |
Skickat: 22:50 - ons 03 apr 2019 |
Direktkval till shl 2019
Engstrand MIK 94.03% Rifalk Iko 90.91% Brage Lif 90.83% Svedberg Tik 88.55% Arntzen Lif 87.50% Juvonen MIK 86.89% Lass: Du har sett statistiken från dom 2 sista årens kval mot Lif, och nu även denna säsongs kval. Varför förespråkar du Juvonen??? |
Namn: HakanOlsen |
Kategori: Match |
Skickat: 22:29 - ons 03 apr 2019 |
Jag får gratulera Leksand för en bra genomförd match. Samtidigt underpresterade MIKs stjärnor. Hade räknat med fullt ös även i andra och tredje perioden. Det blir svårt att vända på det här. |
Namn: Ola |
Stad: Täby |
Kategori: Match |
Skickat: 22:26 - ons 03 apr 2019 |
Lass>
Man väljer inte målvakt efter matchen. Det gör man innan. Att Engstrand fick stå idag kändes rätt givet efter sin match i måndags. Och Juvonen övertygade ju inte i sina två matcher. |
Namn: Pelle |
Stad: Mora |
Kategori: Hockey |
Skickat: 22:23 - ons 03 apr 2019 |
Och nu är han uppe på 94.03%
Men det blev verkligen en ödestiger tabbe på slutet |
Namn: Lars |
Kategori: Match |
Skickat: 22:21 - ons 03 apr 2019 |
Det enda jag ser fram emot nu inom hockeyn, är att se lif förlora match efter match i shl i höst |
Namn: Pelle |
Stad: Mora |
Kategori: Hockey |
Skickat: 22:20 - ons 03 apr 2019 |
Lass: Här har du svaret
Direktkval till shl 2016/17 C. Engstrand MIK 94.15% A. Lindbäck Rbk 93.50% E. Kruse Bik 93.10% H. Haukeland Lif 91.38% A. Engren Lif 89.19% 2017/18 C. Engstrand MIK 94.29% H. Haukeland Tik 93.58% J. Holmqvist Kar 91.09% T. Williamsson Lif 90.17% J. Jönsson Kar 89.71% 2018/19 C. Engstrand MIK 92.31% C. Rifalk Iko 90.91% A. Brage Lif 89.29% N. Svedberg Tik 88.55% J. Arntzen Lif 87.50% J. Juvonen MIK 86.89% ENGSTRAND Ska han bli våran hjälte IGEN? Hoppas hoppas HOPPAAAS |
Namn: Lass |
Kategori: Match |
Skickat: 22:19 - ons 03 apr 2019 |
Golfaren:
Efter 2-0 var det enligt NHL's siffror 85,9% procents chans att LIF skulle vinna serien. Klarar du att gräva fram hur stor chans det är att vända 1-3? Har chansen ökat eller minskat? |
Namn: Lass |
Kategori: Match |
Skickat: 22:14 - ons 03 apr 2019 |
Jag fattar inte varför de har Engstrand i mål. Han borde ha tagit pucken i tredje perioden.
Han har dessutom sämst procent av alla målvakter i SHL av de som inte gjort sporadiska inhopp i ett par matcher. Ge oss Juvonen i nästa match. |
Namn: kp |
Kategori: Match |
Skickat: 22:10 - ons 03 apr 2019 |
Något saknas i detta lag tyvärr. Moras målvakter och backar har blivit vårat fall denna gång. Engstrands miss är bedrövlig i en sådan viktig match Det är väl bara att inse att det blir HA nästa säsong och det känns ganska ointressant för min del. |
Namn: MIK:are |
Kategori: Match |
Skickat: 22:08 - ons 03 apr 2019 |
Ja nu är det kört, och allsvenskan nästa säsong tyvärr.
Och varför har man varit så dåliga på borta plan denna säsong? |
Namn: Pelle |
Stad: Mora |
Kategori: Hockey |
Skickat: 22:03 - ons 03 apr 2019 |
Engstrand var skitbra i 59 minuter och 59,9 sekunder, sen gör han en tavla.
Och sen, har vi sett det förr??? MIK skapar och skapar men inga mål, precis som det har sett ut mest hela vintern. MIK behöver 20 klara målchanser för att göra ett mål, motståndarna 5. Nu blir det myyyyyyyyyyycket svårt, men åker väl ner på arenan och försöker skrika fram dom till seger på Fredag |
Namn: Venjan |
Kategori: Match |
Skickat: 22:03 - ons 03 apr 2019 |
Hur kan man förlora mot ett så dåligt lag,måste vara dåliga ledare i båset . Hermansson står och säger att man ska skymma målis men icke .herregud vad dåligt .Abbot och rowe ska vara ledande ,vad tycker ni .Inte konstigt man blir ledsen och besviken .Nästa år blir det vita hästen man får kämpa mot inför 1500 betalande
|
Namn: F MIK |
Kategori: Match |
Skickat: 22:01 - ons 03 apr 2019 |
Nära att ta segern? I så fall skulle vi haft 4-0 i första för andra och tredje var vi då fan inte med i matchen. Någonting är inte ok i laget |
Namn: Lass |
Kategori: Match |
Skickat: 21:56 - ons 03 apr 2019 |
GRYYYMT besviken!
Vi var väl så nära att ta segern ikväll. Men man får dock konstatera att den som har överlägset sämst känsla av hockey av alla som är här inne är signaturen "HH". Det skulle tydligen bli "enkelt" och lätta 4-2 i matcher. Så lite han eller hon fattade. |
Namn: Nog nu |
Kategori: Match |
Skickat: 21:55 - ons 03 apr 2019 |
Fy fan vad uselt. |
Namn: Resenärn |
Kategori: Match |
Skickat: 19:11 - ons 03 apr 2019 |
Lollo,
Ja du har nog läst in lite mer i det där med fullfölja antar jag;) |
Namn: Konny |
Kategori: Match |
Skickat: 18:40 - ons 03 apr 2019 |
Lollo>
Så står det inte. Det där hittade du på. |
Namn: Pelle |
Stad: Mora |
Kategori: Hockey |
Skickat: 18:33 - ons 03 apr 2019 |
Hoppas den där #§& Aterius är övertänd och går över gränsen (utan att skada någon mik:are) , men då får han väl bara en tvåa för en värre sak än vad Rowe gjorde(och allt är som vanligt på gullegrisarnas hemmaplan)
Nä matchstraff på Aterius hade setat fint |
Namn: lollo |
Kategori: Match |
Skickat: 18:25 - ons 03 apr 2019 |
Resenärn läs Aftonbladets sportbilaga |
Namn: Resenärn |
Kategori: Match |
Skickat: 18:03 - ons 03 apr 2019 |
Lollo,
Går ut med det var någonstans? Det var väl någon här också nyligen som förespråkade motsvarande åt andra hållet också |
Namn: lollo |
Kategori: Match |
Skickat: 17:44 - ons 03 apr 2019 |
leksingarna går ut med att dom ska skada MIKspelare.Är dom helt urblåsta i skallen? |
Namn: Pelle |
Stad: Mora |
Kategori: Hockey |
Skickat: 15:17 - ons 03 apr 2019 |
Direktkval till shl
2016/17 C. Engstrand MIK 94.15% A. Lindbäck Rbk 93.50% E. Kruse Bik 93.10% H. Haukeland Lif 91.38% A. Engren Lif 89.19% 2017/18 C. Engstrand MIK 94.29% H. Haukeland Tik 93.58% J. Holmqvist Kar 91.09% T. Williamsson Lif 90.17% J. Jönsson Kar 89.71% 2018/19 C. Engstrand MIK 92.31% C. Rifalk Iko 90.91% A. Brage Lif 89.29% N. Svedberg Tik 88.55% J. Arntzen Lif 87.50% J. Juvonen MIK 86.89% ENGSTRAND Ska han bli våran hjälte IGEN? Hoppas hoppas HOPPAAAS |
Namn: Pelle |
Stad: Mora |
Kategori: Hockey |
Skickat: 14:46 - ons 03 apr 2019 |
Petti och Kerhänen UUUT tack |
Namn: venjan |
Kategori: Match |
Skickat: 13:58 - ons 03 apr 2019 |
nikki petti -5 på 3 matcher ,en uppenbar fara bakåt |
Namn: Pelle |
Stad: Mora |
Kategori: Hockey |
Skickat: 13:36 - ons 03 apr 2019 |
Vill ju inte gärna stryka en läxing medhårs och hålla med men Daloga har varit bedrövlig i kvalet. Carlsson och Amner har varit bästa backarna i kvalet, och till viss del Gagne, dom övriga kan mycket bättre och måste steppa upp. Engan i mål och lika het som sist då vinner vi det här |
Namn: Konny |
Kategori: Match |
Skickat: 11:56 - ons 03 apr 2019 |
Messier>
Instämmer (förutom när det gäller Daloga). Kvällens match är den kanske viktigaste hittills för båda lagen. |
Namn: Messier |
Stad: Falun |
Kategori: Match |
Skickat: 10:50 - ons 03 apr 2019 |
Hej på er
Här kommer ett litet inspel från en LIF supporter till er alla MIKare, ni är tyngre, snabbare än oss och grymma i offensiv zon. Dock är det inget vidare i egen zon, där ligger vår chans att störa. Med ett bättre förvar hade ni spelat slutspel istället. Bara att hoppas att Lusth spelar Daloga ofta för våran del. Vinner ni i kväll är SHL platsen er, vid vinst för LIF tror jag faktiskt att det blir allsvenskan för er 2019. Lev väl |
Namn: HH |
Kategori: Match |
Skickat: 08:06 - ons 03 apr 2019 |
Ber om ursäkt för mina något överdrivna ordval. Jag ville bara få fram en poäng.
Nu har vi steppat upp och visat vilken nivå vi kan spela på. Då vinner vi 4 raka matcher. Grabbarna har sett att det är vad som krävs, eller till och med lite mer än det som krävs. Leksands energi är slut och inte ens räven Melin klarar av att vända det här nu. |
Namn: Konny |
Kategori: Hockey |
Skickat: 21:01 - tis 02 apr 2019 |
Matematikern>
"MIK ska vara överlyckliga om laget vinner en match till." Det är väl ungefär lika korkat som påståendet att vi skulle vara tio gånger bättre än Leksand. Ja, herregud. Är det inte den ena så är det den andra. |
Namn: Noll |
Kategori: Match |
Skickat: 20:29 - tis 02 apr 2019 |
konny o Peo , hur gick det med Buloc då? |
Namn: Matematikern |
Stad: Skåne |
Kategori: Hockey |
Skickat: 19:55 - tis 02 apr 2019 |
Jo, minnet är kort hos vissa.
De förutspådde ju 4-0 eller 4-1 till MIK men vissa har nu vaknat till och befarar nu "nyktert" att det finns risk för 1-3 till MIK efter morgondagens match medan andra håller fast vid tidigare resonemang, typ att MIK är 10 gånger bättre osv... Men hallå, vakna upp lite och var inte så självgoda, MIK ska vara överlyckliga om laget vinner en match till, så illa är det faktiskt. Kom ner på jorden, var realist och se på det verkliga historiska resultatet än så länge. MIK fans måste nu förbereda sig på minst en säsong i AS. Hoppas jag har fel dock!!! |
Namn: Konny |
Länk: https://www.dt.se/artikel/rattvik/bulocs-ode-avgors-i-april |
Kategori: Match |
Skickat: 19:24 - tis 02 apr 2019 |
PeO>
Det gläder mig att fler än jag känner till Buloc! |
Namn: PeO |
Kategori: Match |
Skickat: 18:58 - tis 02 apr 2019 |
Konny: Jag brukar dra till med Häradsbygden när jag ska poängtera något om klasskillnader men Buloc är ju mycket roligare. |
Namn: Konny |
Kategori: Match |
Skickat: 17:10 - tis 02 apr 2019 |
HH>
Herregud, jag hoppas att inte laget har samma inställning! Allvarligt: Ja, MIK är ett bättre lag. Ja, vi har bättre spelare. Ja, jag tror att vi kommer att ro hem detta i slutänden. Men "tio klasser bättre"? Är du seriös? Mora IK är inte tio klasser bättre än Buloc! Jag tycker att Aftonbladets krönikör beskrev det bra: "Mora är större, starkare och något bättre". Förhoppningsvis räcker det för att vi ska vinna den här matchserien. |
Namn: HH |
Kategori: Match |
Skickat: 13:26 - tis 02 apr 2019 |
Såg ni inte matchen igår? Vi behövde två matcher för att trampa igång. Vi är 10 klasser bättre än Leksand. Igår skapade dom 0 (noll) innan matchen var avgjord. Vi slappnade av lite, då kom ett mål i arslet.
Vi är bättre på varje position (frånsett coach) och inte bara lite, utan klasser bättre. Tro mig vi vinner 3 raka till nu. Vi behöver egentligen bara nå upp i den nivå som är vårat max under 10 minuter för att vinna matcherna. |
Namn: Konny |
Kategori: Match |
Skickat: 13:21 - tis 02 apr 2019 |
HH>
"Lätt matchserie framöver nu". Vad har du rökt för något? Instämmer med Lass. Folk har kort minne, som sagt. |
Namn: Lass |
Kategori: Match |
Skickat: 13:12 - tis 02 apr 2019 |
En seger på hemmaplan och så är vi där igen. Nu är det "lätt" och det blir 4 raka. Matchbilderna på bortaplan blir annorlunda, det har visat sig många gånger, men folk verkar ha kort minne. Vi måste fortfarande vinna en där.
En bra chans imorgon dock! |
Namn: HH |
Kategori: Match |
Skickat: 10:15 - tis 02 apr 2019 |
Som jag sa. Lätt matchserie framöver nu. 4 raka utan problem. Leksand har tidigare max tagit två matcher av oss. Nu är vi 10 klasser bättre.
Det enda som skulle kunna förstöra detta är allt fokus man lägger på Leksand. Se till att fokusera på vårat istället. Tycker inte att dom överdriver/filmar mer än något annat lag (oss inräknat). Enda positionen dom är bättre än oss verkar vara i båset. Se för guds skull till att det inte blir avgörande. |
Namn: PeO |
Kategori: Match |
Skickat: 23:24 - mån 01 apr 2019 |
Ingen som tvivlar på att killarna bryr sig hoppas jag. Det var killer face som gällde i dag. Gör vi sådana här matcher vinner vi, och det är slut nu med freak accidents som matchstraff i första minuten. Håller vi huvudet kallt klarar vi det här. Och leksingarna är desperata på power play, Ritolas fusk var snuskigt. |
Namn: perka |
Kategori: Match |
Skickat: 23:00 - mån 01 apr 2019 |
Bland de sämsta domarinsatser jag sett. |
Namn: HakanOlsen |
Kategori: Match |
Skickat: 22:29 - mån 01 apr 2019 |
Idag visade sig klasskillnaden. Det spel som MIK visade ikväll är det som förväntas av laget! |
Namn: Ygg |
Kategori: Match |
Skickat: 22:18 - mån 01 apr 2019 |
Skönt. Jag ser fram emot att få en natts sömn nu när Mora är på rätt spår igen. |
Namn: F MIK |
Kategori: Match |
Skickat: 22:18 - mån 01 apr 2019 |
Ja nog för att domherrarna var dålig i förra matchen, men de här två, var fn har dom hittat dom? Div 4 eller? Hoppas verkligen att det blir SHL domare tills på onsdag, dom här två kommer inte att palla trycket |
Namn: Matematikern |
Stad: Skåne |
Kategori: Hockey |
Skickat: 21:55 - mån 01 apr 2019 |
Ketchupeffekten.... |
Namn: Joakim |
Stad: Mora |
Kategori: Hockey |
Skickat: 19:28 - mån 01 apr 2019 |
Jag var orolig långt innan kvalet. Så då att vi riskerar åka ur. Anledning: många spelare o ledare som uttalat att dom tycker vi varit bättre än poängen visade.
Vart är ödmjukheten? |
Namn: Pel |
Kategori: Hockey |
Skickat: 17:15 - mån 01 apr 2019 |
Kan man få se ett MIK som visar sig från sin bästa sida eller nära på ikväll? ja då har inte Liff en suck |
Namn: AH |
Kategori: Match |
Skickat: 13:15 - mån 01 apr 2019 |
Uno!
Det tror jag inte att det handlar om! Visst, någon enstaka kanske men dom spelar nog inte så länge. För spelarna är det här ett arbete. Klarar man sitt arbete bra på ett ställe så blir man attraktiv på marknaden. Börjar man avsiktligt att vika ner sig får man dåligt rykte och ett sämre kontrakt i nästa klubb. Sedan har ju tongivande spelare redan skrivit på för en eventuell nästa säsong i SHL och det är inga dåliga signaler. Det har i alla fall inte med vilket land man kommer ifrån! |
Namn: p |
Kategori: Match |
Skickat: 13:11 - mån 01 apr 2019 |
uno: En populär förklaring men den är inte generell. Jeremy kämpade för klubben och orten mer än kanske någon av hans svenska företrädare gjort. Det var knappast fel på kämpaglöden hos Kevin & co heller. Det sitter i skallen, inte i passet. |
Namn: HH |
Kategori: Match |
Skickat: 13:04 - mån 01 apr 2019 |
Ni hiar upp er helt i onödan. Leksand har lekt av sig nu.
Vi kommer aldrig att släppa iväg dom i en tremålsledning ikväll eller framöver. Då räcker dom inte till. Kolla bara hur veka dom är när vi faktiskt börja jaga. 4-2 i matcher till oss blir det. |
Namn: MIKare |
Kategori: Match |
Skickat: 12:22 - mån 01 apr 2019 |
Mycket bättre laget? Möjligen på papperet men på rinken har vi då inte varit det. Något är det som inte står rätt till. Kan det vara Lusths kontraktshistoria, där han nu känner att det inte finns 100% förtroende. Var är engagemanget i båset, laget? Nej, jag är förbannat orolig, men klarar vi inte av det är vi inte shl-mässiga heller |
Namn: uno |
Kategori: Match |
Skickat: 12:03 - mån 01 apr 2019 |
Moras problem är att dom har så mycket utläningar som inte har någon klubbkänsla,Leksand har mest svenskar som kämpar o vill vinna |
Namn: AH |
Kategori: Match |
Skickat: 11:12 - mån 01 apr 2019 |
Tänker lite på hur snacket går i de olika lagen:
I Leksand ligger säkert fokus på att bara fortsätta med malandet, vänta in MIK´s misstag, ligga rätt och slå till när läget kommer! I Mora är det nog mycket mer fokusering på att, m h a den förmodade större kapaciteten, utnyttja det man nu vet och sätta ett bättre och effektivare spel, avstå från dumheter och annat som LIF kan utnyttja. M a o så är det upp till MIK hur detta skall sluta och jag menar att man har det fortfarande i egna händer. Hittar man inte vapnet så vinner Leksand och då är det bara att ta mössan i hand och gratulera! |
Namn: erik |
Stad: mora |
Kategori: Match |
Skickat: 22:32 - sön 31 mar 2019 |
Håller med KP:s inlägg att sätta in Svanlund och Aronsson på bekostnad av Petti, Keränen, Stransky.
Hilmer eller Carnbäck som 3e-man i den kedjan. |
Namn: HH |
Kategori: Match |
Skickat: 22:22 - sön 31 mar 2019 |
Jag är fortfarande lugn som en filbunke. Vi är och har så långt varit det mycket bättre laget. Leksands medstuds är slut nu. Nu kommer kvalitén ta ut sin rätt.
Vi vinner med 5-0 imorgon. Sen är södra siljan nere på jorden igen. Man kan inte vinna över 7 matcher mot ett lag som är så ofantligt mycket bättre. Tro mig. |
Namn: Pelle |
Stad: Mora |
Kategori: Hockey |
Skickat: 21:49 - sön 31 mar 2019 |
Härligt Timrå.
Se nu Mik, det går att vinna över dom extremt superformtoppade allsvenska lagen. Ta i nu, och Engan i målet så kommer första segern i morgon |
Namn: Golfaren |
Länk: https://twitter.com/PR_NHL/status/589439901503860736 |
Kategori: Match |
Skickat: 21:20 - sön 31 mar 2019 |
Enligt statistik från NHL har lag med 2-0 överläge 85,9% chans att vinna en serie bäst av 7. 293-48 var ställningen 2015. Se länk.
Nu är inte detta NHL-playoffs. Vi är säkerligen inte uppe i våran standard-nivå i och med uppehållet. |
Namn: Lass |
Kategori: Match |
Skickat: 21:06 - sön 31 mar 2019 |
AH:
Det stämmer ju att många 2-0 har blivit 2-3. Men faktum är ju också att vid samtliga 4-0, så har det stått 2-0 först, och då släppte aldrig nervositeten. Det verkar heller inte vara slumpmässigt att LIF gör sina bästa matcher just nu, som jag tycker mig uttyda av inlägget. Har man 12 raka segrar och vinner även när man är det sämre laget på isen så är man i en grym form. Allt är fortfarande möjligt förvisso, och hockeylag har även lyckats vända 0-3 i matcher. Men jag tror inte att vi har råd att förlora en match till nu så seger i morgon är ett måste. Men vad ska till för att vända på steken? Känns som att Lusth fokuserar för mycket på att gnälla på domaren, laget spelar i överkant fult, och så är det för många som åker runt och inte gör jobbet. |
Namn: Pelle |
Stad: Mora |
Kategori: Hockey |
Skickat: 21:06 - sön 31 mar 2019 |
Hoppas Timrå vinner förlängningen nu mot Iko, det kan kanske vara bra för MIK att spelarna ser att Shl:s sämsta lag vinner mot ett lag som har varit bättre än Lif under säsongen |
Namn: Matematikern |
Stad: Skåne |
Kategori: Hockey |
Skickat: 21:00 - sön 31 mar 2019 |
Pelle>
Är det detta man måste räkna med i slutet av säsongen eller beror det på att deras hjärta redan är någon annanstans? Ska något av detta vara tillåtet? |
Namn: AH |
Kategori: Match |
Skickat: 14:59 - sön 31 mar 2019 |
Man måste se på detta för vad det är och LIF har inte vunnit något än! Våra motståndare är långt ifrån dåliga och dom gör sina bästa matcher på mycket länge. Men det är människor det handlar om och inga robotar! Nu borde verkligen MIK fått ordning på grejorna tills måndagens match samtidigt som LIF kommer närmare en förlust. Se det som en tennismatch! Det är hur många såna som helst där 2-0 ledning blivit 2-3 när den normalt bättre spelaren släppt nervositeten och börja styra matchen. Det behöver inte bli så här men då är det bara att inse att motståndaren varit bättre och vunnit välförtjänt! |
Namn: Ola |
Stad: Täby |
Kategori: Match |
Skickat: 13:15 - sön 31 mar 2019 |
F MIK>
Jag tycker också att matchstraffet var helt fel. Däremot tror jag inte att ett Game Misconduct måste vara feldömt för att det inte anmäls till disciplinnämnden. Sedan kan det ju vara så att de resonerat som du skriver. Men det får vi aldrig veta. |
Namn: kp |
Kategori: Match |
Skickat: 12:49 - sön 31 mar 2019 |
Dags att plocka bort Petti och Keränen tillför inget. Från början två felvärvningar. In med Aronsson och Svanlud. Svanlund är ju en gammal Leksandsdödare. Och så Engstrand i målet så skall vi vända på det här. |
Namn: Golfaren |
Kategori: Match |
Skickat: 12:43 - sön 31 mar 2019 |
Jag tror vi har bra chans att ta Leksand imorgon och då blir nästa match i Leksand en helt annan. Kan vi vända detta till 2-2 tror jag att vi kan gå till 3-2 i matcher då nästa match är hemmamatch. Risken är stor att det blir bäst av 7 matcher av detta till slut vilket borde vara en fördel för Mora. Vi borde vara inne i hockeyn på ett helt annat vis vid ett sådant scenario efter långa uppehållet. |
Namn: HakanOlsen |
Kategori: Match |
Skickat: 12:31 - sön 31 mar 2019 |
Hörde en intervju med Rittola där reporten från Sportbladet nämnde att det är två matcher kvar. Det skall tydligen bli 4
raka vinster för Leksand! Är det redan bestämt? |
Namn: F MIK |
Kategori: Match |
Skickat: 11:43 - sön 31 mar 2019 |
Inget mer straff för Rowe, inget för Bromé heller.
Att inte Rowe blir något mer är väl ett bevis på att det skulle max ha varit 2, ev 2+10. Skönt att det inte blev mer i alla fall. Daloga låg ner ett tag, såg någon vad som hände där? La sig ner efter att en blå vit passerade, rapp eller? |
Namn: Venjan |
Kategori: Match |
Skickat: 11:31 - sön 31 mar 2019 |
Petti -4 , keränen -4 , Strandski -3 , på två matcher ,varför bänkar man inte dom.In med dom som spelar för klubben |
Namn: Pelle |
Stad: Mora |
Kategori: Hockey |
Skickat: 11:25 - sön 31 mar 2019 |
Jag skulle vilja skriva metervis med könsord och skällsord till laget som inte presterar ett smack, men jag nöjer mej så här.
Så otroligt fruktansvärt enormt USELT att våra "stjärnor" gör sina överlägset sämsta matcher på hela säsongen just nu. Det fins möjligtvis en forvard och en back från Lif som skulle platsa i MIK när MIK spelar som dom ska och kan, vi har enormt mycket bättre lag, men ska dom fortsätta att gå på halvfart så går det här åt h...... Nä inget säsongskort för mej nästa säsong, blir kanske att se max 2 matcher i AS nästa säsong, inget spelarstöd, ingen enkrona. Nu får det vara bra |
Namn: F MIK |
Kategori: Match |
Skickat: 10:55 - sön 31 mar 2019 |
P-O Livf dommarchef säger till expressen att han hör domaren säga direkt efter händelsen - jag har den, är en checking to head.
Till dt säger han att han hörde domaren säga Den där har jag, är en femma, checking to head. Konstigt att det är två olika saker han hör? Kan ju vara så att han inte hört något och därmed hittar på första till dt och sedan kommer han inte ihåg vad han sa när expressen frågar. Ja ja är som det är, bara hoppas att det stannar med matchen. |
Namn: PeO |
Kategori: Match |
Skickat: 10:48 - sön 31 mar 2019 |
Utvisningen på Haga är nästan mer bisarr än straffet på Rowe. Han snodde pucken och vände spelet. I stället för potentiell målchans fick vi straff. Uselt.
Men jag har lösningen. I morgon är det första april. Då lurar vi upp Leksands backar på läktaren. Jag tror oreserverat på vårt lag. Det borde alla göra. Att vissa spelare inte bryr sig tror jag inte på för en sekund. Att exempelvis Bromé, efter allt han upplevt i klubben, på orten, med alla relationer och vänner inte skulle bry sig är ett karaktärsmord. Tråkigt nog har det låst sig för flera spelare just i det ögonblick när det inte fick ske. Om vi gör en bra match vinner vi, utan tvivel. Återstår att göra en bra match. Jag tror den kommer på måndag. Sen måste vi göra tre till. Det kan vi. |
Namn: Ola |
Stad: Täby |
Kategori: Match |
Skickat: 23:50 - lör 30 mar 2019 |
Steff >
Horribelt domslut. |
Namn: Steff |
Kategori: Match |
Skickat: 23:23 - lör 30 mar 2019 |
Ola : Vad tycker du själv? |
Namn: Ola |
Stad: Täby |
Kategori: Match |
Skickat: 22:54 - lör 30 mar 2019 |
Om Rowe blir anmäld till disciplinnämnden kan han bli avstängd. |
Namn: Ygg |
Kategori: Match |
Skickat: 22:40 - lör 30 mar 2019 |
Tack för svar. Bra! Då är Rowe med nästa match. Det finns inte en chans att beslutet ändras till det sämre. |
Namn: Lass |
Kategori: Match |
Skickat: 22:33 - lör 30 mar 2019 |
Inget tyder på at Rowe ska bli avstängd just nu. Chilla lite med konspirationsteorierna. Om det skulle bli så att han blir avstängd kan vi börja disktutera, men jag är tämligen säker på att han spelar i nästa match. |
Namn: F MIK |
Kategori: Match |
Skickat: 22:00 - lör 30 mar 2019 |
Jepp han har game just nu, vilket dom i efterhand kan ändra till match, sedan har vi ju vårt fantastiska situationsrum som kan anmäla vidare till disciplinnämnden. Runt 10-11 tiden i morgon vet vi om dom tar den vidare.
Hoppas verkligen att Mora kräver dommarbyte till måndagen. Dom här två tomtarna har gjort sitt. Slutet på första får Amner en klubba i ansiktet, ingen åtgärd. Den dom tar på Haga fattar jag inget av, hög klubba på Persson som får lov att ut och sy och då räknas det som skada och skall bedömas 2+2. Annars var det inte så mycket till skärpning sedan sist, det här håller inte på måndag om vi inte steppar upp |
Namn: Smidjegrav |
Kategori: Annat |
Skickat: 21:42 - lör 30 mar 2019 |
Som kommuninvånare och skattebetalare tycker jag att det är bra att multiarenatramset inte blev klubbat. |
Namn: AndersW |
Stad: Mora |
Kategori: Match |
Skickat: 21:42 - lör 30 mar 2019 |
Ygg, nej det är bara Leksand som får avstängningar upphävda, som i Ritolas fall |
Namn: Steff |
Kategori: Match |
Skickat: 21:38 - lör 30 mar 2019 |
Ygg : Rowe fick Game... å det betyder att han får spela nästa match |
Namn: Ygg |
Kategori: Match |
Skickat: 21:35 - lör 30 mar 2019 |
Leksand presterade max efter sin förmåga och vi en riktigt dålig insats. Det kändes som vi inte var med mentalt.
En fundering. Går det att överklaga den automatiska avstängning för Rowe? Eller kommer han bli avstängd en match oavsett? Jag tycker reprisen under intervjun med Lusth tydligt visade att armen var nere och att det var axel mot axel. |
Namn: Pensionären |
Stad: Orsa |
Kategori: Match |
Skickat: 21:26 - lör 30 mar 2019 |
VARFÖR tar vi inte ut målvakten och spelar 6-4 när det är bara minuter kvar,¨.
Så fegt |
Namn: HakanOlsen |
Kategori: Match |
Skickat: 21:26 - lör 30 mar 2019 |
Vi måste kräva stenhårt spel och fokus nästa match mot Leksand. Leksand ska vara en lätt match om alla ger max utan att bli utvisade. |
Namn: Lass |
Kategori: Match |
Skickat: 21:19 - lör 30 mar 2019 |
När det gäller målvaktsspel och försvarsspel är vi överlägset sämst i denna matchserie så långt.
Men MIK känns vassare när det gäller etablerat tryck i anfallszon. Dock att LIF ofta tvingar spelet ut i hörnen och att det bli ineffektivt, men frågan är varför vi får ut så lite av våra storstjärnor framåt. Hur mycket pp har vi spelat mot LIF utan att göra mål på två matcher? Tänker de redan på nya kontrakt eller vad är felet? |
Namn: HakanOlsen |
Kategori: Match |
Skickat: 21:13 - lör 30 mar 2019 |
Tyvärr var Leksand bättre även i denna match. Dalugas miss var spiken i kistan, se till backspelet. Abbott, Brome, m.fl. visade sig först i tredje perioden då det var i princip kört. |
Namn: Lass |
Kategori: Match |
Skickat: 18:36 - lör 30 mar 2019 |
Tack för kommentaren Admin. Naturligtvis vet jag att det går att blockera personer, jag vill heller inte censurera någon för att de inte tycker som mig. Men mitt förslag var mest för att hjälpa folk att hålla en god ton och stil och skriva utan caps lock. |