![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Namn: Fredrik |
Stad: Boden |
Skickat: 09:26 - mån 24 nov 2008 |
Mora hade tempo.....sant, men de kan inte utnyttja det. Om man tittar på målen som Mariestad gör och ser hur Mora uppträder då, så kan jag inte säga att den inställningen är ok. Slappt och tafatt, eller så kan de inte bättre. 2-5 målet är de tre moraspelare som tittar på när han mariestadaren kliven in zonen och skjuter.
Kristan var varken bra eller dålig igår. Inefektiviteten från förra säsongen verkar sitta kvar i dagen mora, måste bryta den trenden. Samma med pp. 43 skott igår, dock är merparten långt utifrån. Mora forever!! |
Namn: mimmi mus |
Stad: mora |
Skickat: 08:21 - mån 24 nov 2008 |
nu är jag gnällig men som det var i går dom som sitter runt en och kan tydligen spela bättre hockey än spelarna kan väl gå ner på isen och spela själva. det är väldigt iriterande att sitta och hör hur spelarna ska spela och hela tiden höra skjut då "jävla idiot" |
Namn: mimmi mus |
Stad: mora |
Skickat: 08:16 - mån 24 nov 2008 |
jag är hes idag så jag har nog vrålat så det räcker jag hoppas att drakarna hörs mer på fredag när läxand besöker oss jag kommer att vara hes drakarna får gärna dra i gång sitt plats publiken jag svarar när ni ropar |
Namn: frpe |
Stad: Solna |
Skickat: 08:12 - mån 24 nov 2008 |
Förstår att folk är besvikna och vädrar sitt missnöje! Grabbarna i Mora är heltidsproffs och tjänar fina pengar på detta. Skulle jag ha samma inställning till mitt jobb som de har visat i de senaste matcherna så skulle jag sitta riktigt löst vid det här laget. För att inte tala om en egen företagare. Han skulle väl svälta ihjäl med en sådan inställning till sitt jobb!! |
Namn: Mr Messerschmitt |
Stad: Sm |
Skickat: 08:08 - mån 24 nov 2008 |
Robin> Förklara gärna vad "konstgjord andning" bestod i och på vilket sätt klubben "växte för fort". Hur hade alternativet i bästa fall kunnat se ut, enligt dig?
På fredag tar nog MIK tag i grejorna och ser till att vi slipper tvåsiffrigt i baken. Gaaahh!!! |
Namn: Liza |
Skickat: 07:39 - mån 24 nov 2008 |
mimmi mus:
Det är tillåtet för sittplatspubliken att heja fram laget oxå. |
Namn: SIVASN |
Stad: F |
Skickat: 06:47 - mån 24 nov 2008 |
mimmi mus>
Tyckte du det hjälpte när vi försökte? Å hur mycket heja du då? Folk verkar inte förstå hur det känns när det knyter sig i magen å man blir helt tom! |
Namn: mimmi mus |
Stad: mora |
Skickat: 06:30 - mån 24 nov 2008 |
jag var på matchen i går den var bedrövlig men jag tycker att drakarna var bedrövliga ska dom inte stötta laget även i motgång.Dom ska väl försöka att heja fram laget och få spelarna att kämpa hårdare |
Namn: Robin |
Stad: 32828 |
Skickat: 02:19 - mån 24 nov 2008 |
Wengi: Tjae, jag hoppas det funkar. Ja menar det kan ju inte bli sa mycket samre. Men jag tror precis som PeO att man kanske ska hjalpas at att hitta losningar istallet for att kritisera. Men a andra sidan det kanske behovs att nagon sager ifran, hojer naven och ger dem en handflata, vad vet jag... for tillfallet ar jag alldeles for trott att ens analysera vad jag ska ata till middag, sa losningar om framtida hockeyresultat star langt ner pa listan ikvall :-)
Kom att tanka pa en sak. Alla ni som alskar att lasa historiebocker, tyda statistik och gotta er i gamla matchresultat dar det gallde allt eller inget. Ni vet, att det finns de sasonger som man inte ens namner i historiebockerna. De sasonger man hoppar over och namner med kanske en eller tva meningar. Jag tycker det kanns lite... sjukt. Att man kan hoppa over ett helt ars arbete bara for att resultaten inte var nagot viktiga, ett mellanar, inte vart att namna liksom. Och jag tror, eller jag satter hela min planbok pa att denna sasong, kommer namnas med en eller tva meningar i framtidens historiebocker. "Aret efter Mora Degragerades blev ett mediokert mellanar innan man fick saker och ting att stamma igen." Vi ar nog jakligt otalig och oforstaende vad som kan forvantas den har sasongen. Janne S ar helt fel ute nar han sager att vi ska forsoka ga upp i elitserien den har sasongen. Det oroar mig samtidigt. Om han satsar pa att ga upp nu, betyder det ocksa att man har resurser att lagga ut pa spelare. Fragan ar, har vi redan sett dessa spelare som skall bara laget, och ar budgeten redan spenderad pa dem? Ta det lugnt och jobba langsiktigt. Mora IK ar ett klassiskt exempel pa en klubb som vaxte for fort, och med konstgjord andning och mycket javlar anamma lyckades man klara sig kvar i elitserien i fyra ar. Men jag tror att det ar viktigare att ta bort alla barnsjukdomar som Mora bar pa, och rensa luften och borja om. Kanns lite som om vi ar ett Windows 95 som behover uppgraderas innan det ska funka som planerat. Samtidigt maste vi fans ha talamod, jag kommer ihag nar farsgubben var ordforande och gick ut med malet om att: "inom tre ar skall Mora vara ett elitserielag". Fanses svar var: "Haldun har lovat oss elitserien". Nar man lagger upp mal ar det INGET LOFTE, det ar ett statement SOM VI ALLA MASTE JOBBA MOT, GEMENSAMT. Bara for att klubben, eller Janne gar ut med att vi ska avancera till elitserien i ar betyder inte det att det kommer handa bara for de sager sa. Alla maste dra sitt stra till stacken. Ga pa matcherna fast vi forlorar mot Mariestad hemma, stotta laget och sta upp TILLSAMMANS. Kom igen nu Mora IK, kom igen nu alla fans. Nu vander vi pa den har cirkusen! |
Namn: Wengi |
Stad: R |
Skickat: 01:08 - mån 24 nov 2008 |
Robin >> Sarga deras självförtroende? MED ALL JÄVLA RÄTT isåfall! att få såhär mycket smisk av mariestad kan vi verkligen inte acceptera, inte ens efter en vinst-svit över 10matcher! Det här va botten.... kan vi sjunka djupare får vi kvala mot borlänge i vår! För det här va verkligen helt uselt! |
Namn: Robin |
Stad: 32828 |
Skickat: 00:37 - mån 24 nov 2008 |
Wengi: "Vart finns hjartat" antar jag att ni menar? Tycer det ar kul att se hur Drakarna har vuxit. Undrar hur meddelandet kommer tas emot av spelarna, tyvarr tror jag nog att sjalvfortroendet ar sa pass sargat att det kan gora mer skada an nytta.... |
Namn: RQT |
Stad: Borl |
Skickat: 23:17 - sön 23 nov 2008 |
Nille: Vi kan ju börja med att betala in oss på matchen mot leksand på Fredag. Och visa att VI inte ger upp. En stor publik med bra atmosfär. Kan det vara det lilla som tänder laget igen, efter att ha gått på sparlåga en stund. Idag studsade pucken inte våran väg. Knappt nån gång alls. Det kommer den säkerligen att göra. Hellre otur nu än när det börjar dra ihop sig. Hoppet är inte borta än. Ser det lika illa ut efter jul, ja då är det verkligen illa.
Vi åker ett gäng, 10 pers härifrån på fredag. Gör som oss, samla folk. Övertala och se till att vi fyller hallen. |
Namn: Wengi |
Länk: http://www.drakarna.net/img/DSC02319.JPG |
Stad: R |
Skickat: 23:13 - sön 23 nov 2008 |
Det hänger visst något på hemmastå.. någon som vet något? |
Namn: Bingo-Berra |
Skickat: 23:13 - sön 23 nov 2008 |
FY FAN VA PINSAMT! Låt grabbarna stå i souvenirkiosken på julskyltningen och sälja lotter. |
Namn: Telge |
Skickat: 23:03 - sön 23 nov 2008 |
Nille>
Det PeO berör nedan 18:51, tror i alla fall jag, klubben måste ta på största allvar av många skäl, bl.a ekonomiska. Om man inte mer börjar förhålla sig till sin publik som kräsna kunder, kommer desamma att negligera en produkt som inte ger vad den lovar. |
Namn: Nille |
Stad: Mora |
Skickat: 22:42 - sön 23 nov 2008 |
Okej, nu har vi sett eländet, vad ska vi göra åt det.
Till och med jag funderade vad är det som händer. Ett bort dömt mål. Vi var många som såg pucken inne. Spelare som inte hittar sina positioner. Är det något fel på omklädningsrummet, som sprider ineffektivitet. Inte ens Colby hittar rätt längre. Någon frågade om de festat om, det verkar inte bättre. Vill vi inte vara bättre än så här. Bra betalda hockeyproffs som ser ut som småpojkar i sitt agerande, när de möter halvproffs. Dåligt motstånd då blir Mora IK ändå sämre. Vad gör vi, för vi kan inte sitta hela vintern och våndas. Ekonomin kommer att kracha för klubben ingen vill vara sponsorer eller publik med ett så här dåligt spel. Nu gäller det att komma med kreativa idéer, så kom med förslag. Vi kan skälla ett tag över besvikelsen efter en så här dålig match. |
Namn: Morastrand |
Stad: Mora |
Skickat: 22:35 - sön 23 nov 2008 |
Nu tycker jag att det är lite väl negativt här! Det är klart att MIK kan få tillbaka det fina spel de hade innan uppehållet. Tror att vi kommer få se ett mycket bättre MIK på fredag!! |
Namn: Thomas |
Stad: Mora |
Skickat: 22:22 - sön 23 nov 2008 |
Man blir ledsen när man ser eländet. Har följt Mora i många herrans år nu och efter att ha läst inlägg här så kan jag inte annat än hålla med. Det som stör mig mest är att Moras försvarare ser så jävla bekväma ut, ingen offervilja och dom tittar på varandra istället för att gå in i varje närkamp med energi.
Matchen på fredag fasar jag för, med det här försvarsspelet kommer Mora att åka på storstryk tyvärr.. Det är sorgligt att se laget i mitt hjärta klappa ihop så totalt. |
Namn: Horcoff |
Stad: Dala-J |
Skickat: 22:13 - sön 23 nov 2008 |
Hela jäkla laget är ju totalt ur balans, skjuter när man ska passa och passar när man ska skjuta och utstrålar en total osäkerhet.
Jag tror inte att det bara handlar om att kämpa och visa vilja, det är ju något annat som är fel. Först och främst måste Lückner ta tag i den mentala biten, detta är ett splittrat lag och dessutom borde han väl snart ha fått ihop någon kedjeformation efter så många matcher. Sedan förstår jag inte deras pedagogik att det alltid ska vara en 1:a målvakt och en andra målvakt för att annars får man två andra-målvakter?. Varför inte göra bägge till första målvakter. Men så är det inom hockeyn och så ska det alltid vara. Snacka om stordäng av Leksand på Fredag, trösten är att det går gratis på tv4 sport. |
Namn: Ola |
Stad: Medl nr 84 |
Skickat: 22:07 - sön 23 nov 2008 |
Så här sa Mariestads tränare:
– Jag tycker att Mora var riktigt bra. |
Namn: Puppe |
Länk: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/allsvenskan/article3838848.ab |
Skickat: 21:43 - sön 23 nov 2008 |
Aftonbladets sammanfattning:
"43-18 i skott men 3-6 i mål... Moras offensiva ineffektivitet och brister försvarsmässigt fällde avgörandet." Dvs, vi kan inte göra mål och inte försvara oss. Tror ändå roten till det onda är försvaret, två stabila backar till är ett måste, hur man ska hitta dem är en annan fråga. |
Namn: SIVASN |
Länk: http://sivasn.blogspot.com |
Stad: F |
Skickat: 21:43 - sön 23 nov 2008 |
F*n man har varit den possetiva som har försvarat laget & Harald å tänkt "dom får se när det vänder" men nu står man med byxorna i knävecken medans dom negativa säger "va va de vi sa".
Nu känner jag att dom verkar ha rätt,fast det bär mig imot,jag håller med dig Insu något är fel i laget å något måste göras,något drastiskt!! |
Namn: Underdog |
Stad: Mora |
Skickat: 21:41 - sön 23 nov 2008 |
Det är fan tragiskt hur jäkla dåliga dom är!!! Laget håller inte ens en vettig AS klass längre! Det är ofta mycket snack om medgångssupportrar hit och dit men när laget inte visar hjärta och krigar för sitt klubbmärke så tappar jag intresset för spelet! Om det är att vara medgångssupporter så är jag en riktigt stolt sådan. Har man inte flyt i spelet så får man kämpa, slita och offra sig så kommer flytet så småningom!! Besviken = ( |
Namn: dr dre |
Stad: mora |
Skickat: 21:35 - sön 23 nov 2008 |
överste träsko sade;
hockey är en färsk vara undra då om publiken går under samma kategori. de va sista gången jag betalar in. elitserien kanske när träskon slutar..... |
Namn: CS |
Skickat: 21:14 - sön 23 nov 2008 |
en fråga bara. vrf får lucas sandström spela så lite för? när han väll är med så kämpar ju uta bara fan. |
Namn: Lass |
Stad: Bosrais |
Skickat: 21:08 - sön 23 nov 2008 |
Nej, fansen måste få lite lön för engagemanget då och då. Det är bara lif fans som står ut med hur mycket nederlag som helst. |
Namn: Hallberg |
Stad: Mora |
Skickat: 20:59 - sön 23 nov 2008 |
Suck & stön...
Det finns inte ord för det här fiaskot! |
Namn: Schampis |
Stad: Mora |
Skickat: 20:55 - sön 23 nov 2008 |
Inga spelare vill ta skitjobbet som ibland krävs på en hockeyplan. Vi har en j-vla massa glaslirare som måste börja släppa sargen. I egen zon ställer vissa forwards till det som f-n för våra backar genom att jaga puck och surfa runt, sedan behövs helt klart förstärkning på back sidan. Vi kastar bort puckar till höger och vänster utan adress, vissa spelare ser ut att få ström i klubban vid puckkontakt. Vi har en "superstar" som måste tro han är en viss finsk variant av Gretzky, men han glider ju runt som en hoppetossa och uträttar nada.
Nu är det dags att käka lite taggtråd och dra på blåstället, visa att motståndarna ska va riktigt bra för att slå oss. Ta och ge smäll för laget, fansen och klubben. |
Namn: Lass |
Stad: Bosrais |
Skickat: 20:50 - sön 23 nov 2008 |
Mora hade enligt utsago ett rent mål där pucken studsade ut i början av matchen som domaren valde att nonchalera. Det var flera som såg det!! |
Namn: Insu |
Skickat: 20:30 - sön 23 nov 2008 |
34 poäng och sjätte plats hittills är ungefär i nivå med vad jag förväntade mig - det är inte problemet.
Däremot har laget spelat klart under sin förmåga efter landskampsuppehållet och idag var det riktigt risigt faktiskt. Jag dock svårt att sätta fingret på vad detta "något" som måste ske är. Men det räcker knappast med is i magen. |
Namn: seljabron |
Stad: Mora |
Skickat: 20:29 - sön 23 nov 2008 |
Tycker att de som borde vara drivande i laget och som inte varit det borde betala tillbaka deras lön. Ishockey idag är "buisness" och då måste man kräva åtminstone att spelarna jobbar hemåt. SKÄMS MIK och ladda batterierna för de gör vi inför fredagens match mot LIF.
|
Namn: Ola |
Stad: Medl nr 84 |
Skickat: 20:21 - sön 23 nov 2008 |
Tiderna förändras:
2007-11-22 MODO Hockey-Mora IK 2-3 (0-0,0-0,2-3) 2008-11-23 Mora IK-Mariestad BoIS HC 3-6 (0-1,1-3,2-2) |
Namn: godis |
Stad: mora |
Skickat: 20:16 - sön 23 nov 2008 |
dax att kavla upp skjortärmarna ända över halsen och börja kämpa. faan va pinsamt att förlora mot ett öl lag. Trodde att vissa killar skulle vilja dricka upp hela mariestad men ack ack så fel jag hade. Nu har jag surat klart och ser redan fram emot leksandsmatchen som jag tror vi kommer att vinna både på läktarn och på planen. Tror nämligen inte att vårat kära lag vill lägga sig ner och dö.. VISA HJÄRTA OCH STÖTTA VÅRAT LAG NU |
Namn: K: |
Stad: Mora |
Skickat: 20:16 - sön 23 nov 2008 |
Vi kanske borde låna ut Colby några matcher igen så han får tillbaka självförtroendet? ;) |
Namn: LarsW |
Skickat: 20:13 - sön 23 nov 2008 |
PeO> Håller med om att behövs "mer omstörtande metoder". MIK agerar, om man ska tro rapporterna, som ett lag i kris.
En sak som blir allt tydligare och som Harald & co måste ha sett för länge sedan är att laget är för svagt bakåt. Ett lag byggs bakifrån, med stabila backar och bra defensiv får man dessutom oftast bra resultat också framåt. Förstärk på backsidan och bänka de som inte kämpar ordentligt. |
Namn: Per |
Skickat: 20:08 - sön 23 nov 2008 |
Vet inte om Harald är snäll i sina omdömen om matchen eftersom det är hans moderklubb han möter angående "att vi har spelat sämre förut, men ändå vunnit matcher"... Det är kanske hedrande och respektfullt, eller inte. |
Namn: PeO |
Skickat: 20:01 - sön 23 nov 2008 |
Per: Jag önskar att jag hade din tro, den hedrar dig. Själv tror jag det är nåt fel med det här laget som måste rättas till med mer omstörtande metoder än att gnida på och hoppas att det vänder.
Till råga på allt är detta crescendo bland den senaste tidens lista med debacle extra dyrbart vad gäller biljettförsäljning och anseende. Jag tror fortfarande det går att kränga över 4000 biljetter till derbyt men jag håller inte för osannolikt att vi missar ett par tusen biljetter som redan var budgeterade som en säker post. Naturligtvis kommer detta nederlag, hur bra vi än spelar fortsättningsvis, att hållas mot oss i pressen. Suck, bara att tugga i sig det här och ta nya tag. Alternativet är ju att ge upp och det anstår inte en moring! Såg att flera nappade på min vädjan, eller krav snarare, om att klubben måste lägga korten på bordet. Ge oss besked! |
Namn: Per |
Skickat: 19:55 - sön 23 nov 2008 |
Jag håller helt med dig att man ska slå Mariestad. Framförallt ska man spela bättre. Jag tror dock att man inte ska hänga upp sig på att det är nästjumbon. De är säkert lika bra som de flesta lagen som ligger nåhgra placeringar upp i tabellen. Jag tycker inte att det ska vara många lag i allsvenskan som ska plocka lätta poäng i Mora. Men jag tror inte Mariestad så så jävla dåliga som det beskrivs här. |
Namn: Ingemar |
Stad: Mora |
Skickat: 19:53 - sön 23 nov 2008 |
Verkar inte finnas nån glädje i mora? |
Namn: K: |
Stad: Mora |
Skickat: 19:47 - sön 23 nov 2008 |
Men Per! 34p är väl okey som du säger, men att förlora mot Mariestad på hemmaplan med 3-6 är INTE okey... Moras b-juniorer ska näst intill kunna gå in och vinna mot ett sånt här lag! |
Namn: Per |
Skickat: 19:45 - sön 23 nov 2008 |
Jag tycker inte det är realistiskt att när 16 spelare lämnat truppen. Många av dem riktigt, riktigt bra, att man ska vara för missnöjd med 34 p. Det är i februari det avgörs. Då kommer Mora att vara något att räkna med. |
Namn: SIVASN |
Länk: http://sivasn.blogspot.com |
Stad: F |
Skickat: 19:33 - sön 23 nov 2008 |
Per>
Men snälla du det är när det går dåligt man ska agera inte blunda å vänta på att det blir bättre nu lät du som Djos |
Namn: SIVASN |
Länk: http://sivasn.blogspot.com |
Stad: F |
Skickat: 19:31 - sön 23 nov 2008 |
K:
Den matchen Harald syftar på som har varit sämre har jag missat,men va f*n är det å skryta med att man gjort sämre matcher,otroligt dumt uttalande Harald!!! |
Namn: Per |
Skickat: 19:31 - sön 23 nov 2008 |
Man pratar om kris i Leksand, man pratar om kris i Malmö, nu pratar ni att Mora är i kris.
I Elitserien så har Frölunda varit i kris, Färjestad känns inte igen, nu är Djurgården i kris. Det är bara löjligt. Mora har bytt ut helt lag och har 34 p, det är inte alls dåligt när allt avgörs i ett kval. Vi måste ha tålamod och inse att vi inte är riktigt där Leksand och AIK är just nu. Men jag är övertygad om att vi når dit. Det är inga dussinlag i Allsvenskan. När februari kommer så är vi där och gnuggar ner de flesta. Det är realistiskt... |
Namn: K: |
Stad: Mora |
Skickat: 19:26 - sön 23 nov 2008 |
Citat Harald...
"- Vi har vunnit matcher när vi spelat sämre. Jag tycker att vi hade bra fart, och kämpar bra." Vad såg han för match egentligen? |
Namn: johan |
Stad: Uppsala |
Skickat: 19:21 - sön 23 nov 2008 |
Torsk mot Mariestad... Vad säger man? pinsamt är bara förnamnet! Elitserien känns avlägsen just nu... fortsätt kämpa på och jag hoppas fortfarande på lite nya fläktar i laget! |
Namn: Linkan |
Skickat: 19:16 - sön 23 nov 2008 |
Går det verkligen att jämföra Mora med den upplagan som spelade förra året? Med alla dessa spelarförluster. Det klart att det blir bottennapp ibland. Såg matchen mot s24.se och Mariestad satte deras chanser samtidigt som deras målvakt var bra. Jag har sett Mariestad mycket den här säsongen. De har hängt med bra i stort sett alla matcher, undantag tre, fyra sycken. Grejen med att gå ifrån divsion ett till allsvenskan är hur effektiva lagen är att utnyttja powerplay och individuella misstag. Det är framförallt det Mariestad måste bli bättre på. Deras tabellplacering är inte riktigt rättvist om man ser till hur de har spelat under säsongen. Det här med att Lövdahl åkte åttor runt förra året stämmer inte. Mariestad vann tre av fyra matcher mot Örebro förra året. Som det ser ut idag är Mariestad långt före Örebro.
Jag tror Mora kan skrälla och rubba många om de kommer till kval. |
Namn: kalle |
Skickat: 19:15 - sön 23 nov 2008 |
Nån som vill köpa min stol på E? är till salu |
Namn: mora08 |
Skickat: 19:15 - sön 23 nov 2008 |
Här kommer ett totalt meningslöst inlägg, men HERREGUD vad är det som händer??????
Vill minnas att Harald lät ganska optimistisk efter uppehållet med två nya spelare i laget o.s.v. Finner inte ord...........gör nåt!!!!!! |
Namn: Masen |
Skickat: 19:13 - sön 23 nov 2008 |
Hur kan man sammanfatta dagens match?
"Djävla skitmach", kanske? Pengarna tillbaka!! Satsade vi inte på att komma tillbaka till elitserien? Eller menade Janne att vi skulle tillbaka till div 1? Skärpning!! Förstärkningar till laget samt mer offensiva metoder för att få in mer publik i hallen. |
Namn: Öna |
Skickat: 19:10 - sön 23 nov 2008 |
2 saker till värt att nämna:
När ska Lasse få stå, inget ont om Kristan men tror att motivationen hålls högre om han ej står varje match. Vem ska avlasta Greger, det syns att det börjar bli för många minuter nu. |
Namn: Mr Messerschmitt |
Stad: Sm |
Skickat: 19:09 - sön 23 nov 2008 |
Om impotens kan få ett ansikte så fick det minst ett dussin nunor i eftermiddag. Detta var snudd på löjligt. Min modesta övertygelse var att vi hade ett lag som med hygglig marginal skulle ta sig till play off. Så icke.
Vad är det som är så fel? Fungerar verkligen roll-/arbetsfördelningen optimalt mellan tränare, styrelse, spelare, sportchef och annan..?? Ja, jag kommer fortfarande att besöka de matcher jag kan och skrika arslet ur led för att supporta den klubb jag älskar och älskat sedan anno dazumal. |
Namn: Öna |
Skickat: 19:05 - sön 23 nov 2008 |
DET ÄR EJ OKEJ ATT FÖRLORA MOT MARIESTAD HEMMA
NÄR MAN KAN HAKA PÅ TOPPEN!!! Mer än hälften av dessa som spelar i Mariestad åkte Lövdahl åttor runt förra året, en liten parantes bara.. |
Namn: Morastrand |
Stad: Mora |
Skickat: 19:04 - sön 23 nov 2008 |
Håller helt med PeO om att det är dags att kommunicera med fansen! Vad har hänt efter uppehållet?? Tror dock fortfarande på det här laget! |
Namn: JP |
Stad: Mora |
Skickat: 19:02 - sön 23 nov 2008 |
Får man tillbaka pengarna för säsongskortet eller för nu kommer nog min stol stå tomm ett tag framöver,med detta spel mot Leksand så blir det tvåsiffrigt i arselet,allt annat än stryk med mindre än 10 mål är bra. |
Namn: Telge |
Skickat: 18:59 - sön 23 nov 2008 |
Peo>
Instämmer till fullo. Du berör ett ämnesområde där Mora IK har en kunskapslucka som en hel ocean. Dags att börja fylla den luckan och börja se alla supportrar som kunder och konsumenter av en produkt. |
Namn: SIVASN |
Länk: http://sivasn.blogspot.com |
Stad: F |
Skickat: 18:55 - sön 23 nov 2008 |
Så här dåligt har jag aldrig sett Mora!!
Dom är inte värd nån stöttning när man spelar så SKANDALÖST DÅLIGT.Laget är bettre än så här!!Tro om dom hade supit i går det är SKANDAL jag sgöng inte en ramsa i andra å tredje alla bara stog med tomma blickar å INGEN som inte va på plats å såg elendet ska klaga på det för dom va inte värda en krona ikväll förutom Jakobs då kanske |
Namn: PeO |
Skickat: 18:51 - sön 23 nov 2008 |
Finns väl ingen som inte är besviken och förbannad efter de senaste matcherna. Det är ganska desperat faktiskt då det inte ens är givet att vi går till play-off. Läge för ansvariga att kommunicera med fansen kanske?
Är detta vad vi ska förvänta oss den här säsongen? Janne pratade om att vi skulle nå en omsättning på 45 miljoner, är det ett fantasifoster eller ligger det nån sanning bakom den summan? Vad för sorts förstärkningar kan vi förvänta oss, om några alls? Hur är stämningen i laget, är spelarna polare eller inte? Hur är det med målsättningen egentligen, Harald och Janne verkar inte alls ligga på samma nivå där. En officiell företrädare för klubben kan naturligtvis inte gå ut med en story som inte stämmer. Kom igen nu Mora IK, tala till oss! Jag vet hur mycket engagemang det finns där ute för den här klubben men nu måste ansvariga handskas med fansen på rätt sätt för att inte tappa detta. |
Namn: LarsW |
Stad: Valbo |
Skickat: 18:45 - sön 23 nov 2008 |
Dags för krismöte både för ledning och spelare. Något måste vara fel i klubben och laget. Med de spelare MIK har ska man inte spela så dåligt och definitivt inte få storstryk hemma mot Mariestad! Bristande inställning, oenighet i laget, inget grundpel, inget förtroende för Harald...? Något är i alla fall fel. Efter fyra säsonger i elitserien är MIKsvagare än innan vi gick upp. Ger dock inte upp. MIK har kapacitet att komma igen. Men kanske det måste ruskas om lite i laget... |
Namn: K: |
Stad: Mora |
Skickat: 18:39 - sön 23 nov 2008 |
Detta var det SÄMSTA jag någonsin sett i hockeyväg! Jag har knappt missat en match på de senaste 8 åren men nu är det nog... jag tänker inte slösa en krona till så länge det är så här... Man skämms över att hålla på detta lag, och då har det gått långt! |
Namn: MAO |
Stad: SOLNA |
Skickat: 18:37 - sön 23 nov 2008 |
Vad säger man? Hur mycket Morafan jag än är så måste jag kontatera att Mora just nu är ett lag utan fart, fantasi, linjer och kvalitet. 3-6 på hemmaplan mot laget som ligger näst sist i serien är dåligt...riktigt dåligt. Jag har tappat hoppet om att det här laget ska "komma igång", och ärligt talat har laget...trots ganska många inspelade poäng inte gjort en enda riktigt bra match. Det är bara att hoppas på att de har en plan för framtiden och att det rensas rejält i spelarleden inför nästa säsong. Problemet blir väl att behålla de spelare som är bra. På något sätt känns det ok att landa i verkligheten och inse att det vi ställer på banan är ett högst medelmåttigt AS-lag och att stordåden kommer att utebli inom överskådlig framtid. Nu när mina förväntningar är helt på 0 kan jag inte bli besviken längre.... |
Namn: Insu |
Länk: http://www.mik.se/matchchat/ |
Skickat: 18:04 - sön 23 nov 2008 |
Fredrik m.fl>
När matchen är slut öppnar vi gästboken igen. Under pågående match använder vi chatten. |
Namn: mGuru |
Stad: 127.0.0.1 |
Skickat: 16:49 - sön 23 nov 2008 |
Knogen>
Vikke jävla missflyt han hade, Gusten. Bli placerad i Boorkens Brynäxbox, strax innan det blev en Boorka-kick i föreningen... |
Namn: Knogen |
Stad: Orsa |
Skickat: 14:41 - sön 23 nov 2008 |
mGuru>
You bet! :-D Det är dock inte lika lätt att övertala Gusten till en comeback, men det kan ju förvisso bero på att han känner sig lite köldstel för tillfället ;-) |
Namn: mGuru |
Stad: 127.0.0.1 |
Skickat: 14:16 - sön 23 nov 2008 |
Knogen>
Tränar du för en comeback tillsammans med Ross efter jul? |
Namn: Knogen |
Stad: Orsa |
Skickat: 14:12 - sön 23 nov 2008 |
Och efter att ha skrinnat runt på småtjärnar på skogen i drygt två veckors tid kan jag nu meddela att Lundviken i Orsasjön är farbar för den som så önskar. Isen var dock inte lika tjusig som den marmorsvarta spegeln på Långtjärn på Koppången härom veckan, men ändå. |
Namn: mGuru |
Stad: 127.0.0.1 |
Skickat: 13:05 - sön 23 nov 2008 |
williamthekid>
Ja du, jag är ju bara ett väsen på Internet. Så jag var nog inte uppfunnen på den tiden... Men om jag gör en myspace-sida, då tror jag att jag ska kliva ut ur garderoben. |
Namn: williamthekid |
Skickat: 12:57 - sön 23 nov 2008 |
Metalguru:Har du gjort en hel del låtar til T-coma,din koppling till Tryck våg, om du haft nått band här i Mora på den tiden, Jag är lite nyfiken bara. |
Namn: mGuru |
Länk: http://blog.st.nu/tikare/2008/11/22/kvallen-da-bogg-blev-gretzky/ |
Stad: 127.0.0.1 |
Skickat: 12:17 - sön 23 nov 2008 |
LarsW>
Mr TimråBlogg håller med dig. |
Namn: SIVASN |
Länk: http://sivasn.blogspot.com |
Stad: F |
Skickat: 12:14 - sön 23 nov 2008 |
PeO>
Ja SIVASN kommer från när jag började använda datorn å skulle fixa hotmailadress,mitt namn var visst lite för vanligt utan å använda en massa _-* å annat skit så då prova jag ett gammalt gårdsnamn i släkten SIVAS men inte ens det gick så vart det i bestämd form SIVASN å pga att jag är senil å inte kan kommaihåg en massa olika nick så använder jag det i alla sammanhang numera. Hårdrock har jag lyssnat på av gammalt men det fanns alltid en schytts eller flamingo längst bak i skivbacken som åkte på skivspelaren när dom långhåriga nitfipplande kompisarna hade gått hem. Ett band som derimot trollband mig på den tiden var motörhead å dom kan jag uppskatta än idag(nostalgi kanske) men vissa andra låtar med saxon,iron maiden eller black sabbat kan gå bra om dom är från början av hårdrocks eran,men dagens hårdrock är bara BLÄÄ! Jag gillar inte dagens dansband heller det är därför jag har fastnat för Larz Kristerz för dom låter på pricken likt mina gammla skivor ;) Man sitter fast i det förgångna,det var bättre förr! |
Namn: Knogen |
Länk: http://www.sodratornet.se/stockholmssagner/ |
Stad: Orsa |
Skickat: 11:56 - sön 23 nov 2008 |
Metal Guru>
:-D LarsW> Han är snart i Tre kronor. Om så bara för "skitturneringarna", så i alla fall. Mannen som just kommit ur frysboxen (se Gurus inlägg nedan) som ser alla Brynäsmatcher är helt lyrisk. Nille> Den kan rekommenderas. Det är dock inte romanen på länken det är hämtat från, utan en novellsamling (se länk!). |
Namn: Insu |
Skickat: 11:51 - sön 23 nov 2008 |
mGuru>
Några digitaliserade tejper har du ju i alla fall :-) Vad jag vet har jag inga affischer från den tiden förutom vår egen. 1980 var det ju storleken som räknades (och då pratar jag inte bara högtalarstaplar...) så affischen är 70x100 cm. Konsekvensen blev att ingen arrangör använde affischen eftersom den var för stor för att få plats någonstans. |
Namn: LarsW |
Stad: Valbo |
Skickat: 11:36 - sön 23 nov 2008 |
Såg Timråmatchen i går på TV. Bogg var riktigt, riktigt bra. Vad har hänt? Kul att Granström fortsätter att övertyga i Brynäs. Topp 3 i interna poängligan och höga betyg i pressen match efter match. |
Namn: mGuru |
Länk: http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendID=121273333 |
Stad: 127.0.0.1 |
Skickat: 11:07 - sön 23 nov 2008 |
För övrigt så spelar Tryckvåg i Mora kommande helg.
28 nov 2008 22:00 Wasastugan Mora 29 nov 2008 23:00 Ramblers Mora |
Namn: mGuru |
Stad: 127.0.0.1 |
Skickat: 11:06 - sön 23 nov 2008 |
Insu>
Har du den första årgången? Har ett tag funderat på att göra en myspace-sida med Morascenen '80. Min kassettskatt är alldeles för omfattande för att blekna bort, och nu har jag skaffat mig verktyg för att digitalisera eländet. |
Namn: Insu |
Skickat: 11:01 - sön 23 nov 2008 |
mGuru>
Fan, den där affischen har inte ens jag! Formgivare är Mats Enkler, Mr Mora-Masen. Han har även skapat symbolen uppe till vänster. Vi bad honom "rita ett musikorgan". Och då gjorde han det :-) |
Namn: PeO |
Skickat: 10:58 - sön 23 nov 2008 |
mGuru: Tack, vilken helt underbar formgivning!
Tack också till Oskarshamn, de uteblivna poängen för VIK är nästan lika värdefulla som om vi tagit poängen själva. SIVASN: Intressant hur du lyckats styra bort hårdrocken från gästboken till förmån för dansband :) Ännu mer intressant vore att få veta bakgrunden till ditt nick. Jag har funderat men ser inte hur du fått till SIVASN. |
Namn: mGuru |
Stad: 127.0.0.1 |
Skickat: 10:48 - sön 23 nov 2008 |
Gissar att det inte finns så många afficher kvar med T Coma Band. Detta blir en bra ineriör i det musikrum jag håller på att inreda... |
Namn: mGuru |
Stad: 127.0.0.1 |
Skickat: 10:45 - sön 23 nov 2008 |
Ha ha ha...
Gissa vad jag har hittat! ![]() |
Namn: mGuru |
Stad: 127.0.0.1 |
Skickat: 10:28 - sön 23 nov 2008 |
Knogen>
"...jag blev deprimerad av att uppmuntra en världsbild där alla kan skylla sina problem på yttre omständigheter som skatter eller Brynäs hockeylag." Låter som det första Gusten sa när han klev ut ur ditt kylskåp, och någon undrade varför han var därinne. (OBS Lustighet relaterad till senaste matchchatt) |
Namn: Nille |
Stad: Mora |
Skickat: 09:48 - sön 23 nov 2008 |
Knogen. Verkar vara en intressant kille. Kanke blir min nästa bok att läsa. Du och alla andra, visst är det skönt att få gå på hockey och avreagera sig. I stället för på någon/något annan/annat. Ja, detta ger plats mör misstolkningar, men det bjuder jag på. |
Namn: Knogen |
Länk: http://www.piratforlaget.se/forfattare/danny-wattin;jsessionid=53BDF89710E650B0792AD72295927B9B |
Stad: Orsa |
Skickat: 01:56 - sön 23 nov 2008 |
Tången>
Strålande! :-D Nille> "Jag kan förstå frustrationen, men är det säkert att det inte är något annat. Kanke i familjen, arbetet eller något annat och så får MIK tas skiten. Den känslan får jag ibland." Citerar ett stycke ur en bok skriven av en god vän till mig, som handlar om den löjligt överkvalificerade Berndt som sagt upp sig från sitt senaste jobb på en tidning, och som nu befinner sig hos arbetsförmedlare Anna för att hitta ett meningsfullt jobb: - Hur länge har du varit arbetslös förresten, frågade hon -Ja egentligen ända sen dess jag sade upp mig från tidningen. -Jaså. -Ja, jag blev deprimerad av att uppmuntra en världsbild där alla kan skylla sina problem på yttre omständigheter som skatter eller Brynäs hockeylag. :-) |
Namn: BOOZER ( halvsusig underdog) |
Stad: Mora |
Skickat: 01:22 - sön 23 nov 2008 |
Tråkigt att man missar matchen imorgon (eller snarare idag) men man får lyssna på radiosporten istället. Det är uppenbart att MIK inte får lagdelarna att klicka helt och hållet. Man Får hoppas att dom får ordning på spelet mot Mariestad! Det vore skönt för hjärtat med lite stabilt spel från Moras sida så att dom kan klättra upp i tabellen!
|
Namn: Fråtå-Nils |
Stad: Cinderella, ute p |
Skickat: 01:08 - sön 23 nov 2008 |
Lazze-kristerz spelar för att döda! Heja heja |
Namn: Steff |
Skickat: 23:50 - lör 22 nov 2008 |
Löven J20-Mora J20 0-5....Härligt junisarna tar tag i allt ikväll....dom som ligger så risigt till |
Namn: Tången |
Skickat: 23:11 - lör 22 nov 2008 |
Knogen> Yes nu har jag läst om ditt inlägg tre gånger så då är vi väl överens då :-D |
Namn: Underdog |
Stad: Mora |
Skickat: 22:14 - lör 22 nov 2008 |
Kul för Larz Kristerz! |
Namn: Nille |
Stad: Mora |
Skickat: 21:59 - lör 22 nov 2008 |
Ibland tror jag att många människor kommer till mig för att lufta sina frustrationer om spelarna. Många gånger är en del för jäkliga i sina kommerntarer om människor som jobbar i hela föreningen och tränare och även spelsare/ledare som finns i organiationen eller runt omkring.
Jag kan förstå frustrationen, men är det säkert att det inte är något annat. Kanke i familjen, arbetet eller något annat och så får MIK tas skiten. Den känslan får jag ibland. |
Namn: Nille |
Stad: Mora |
Skickat: 21:52 - lör 22 nov 2008 |
Vad härliga Ni är på den här sidan.
Knogen med flera, jag blir också väldigt frustrerad när jag hör människor bakom mig säga "vad gör han på isen". Många som sitter och ska stötta laget ovan för hemmabåset kommer kritiska kommentarer om spelarna, där håller jag med Er som kritiserar, för visst hör spelarna vad som sägs. När det publiken ropar skjuuut, inbillar jag mig att de lever sig in i matchen. Vad jag menar är att detta är ett bevis på engagemang som supportrar sida. Jag drar mig till minnes en samtal jag hade med enspelare förra säsongen som berättade att visst hör man ibland vad som ropas, men man är så inne i matchen så att man inte reagerar. |
Namn: Ola |
Stad: Medl nr 84 |
Skickat: 21:29 - lör 22 nov 2008 |
SIVASN>
Dansband? Nej tack! Granström har också gjort mål ikväll. |
Namn: SIVASN |
Stad: F |
Skickat: 21:28 - lör 22 nov 2008 |
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Larz Kristerz |
Namn: SIVASN |
Länk: http://sivasn.blogspot.com |
Stad: F |
Skickat: 21:22 - lör 22 nov 2008 |
Det är bra Moose,RÖSTA NU MORINGAR
Ola> Vem är du å komma å prata hockey på en dansbandssida ;) |
Namn: Moose |
Stad: MIK Land |
Skickat: 21:19 - lör 22 nov 2008 |
099 230 03 KOM IGEN Å RRÖÖSSTTAA!!! |
Namn: Ola |
Stad: Medl nr 84 |
Skickat: 20:54 - lör 22 nov 2008 |
Håkan Bogg gjorde 6-2 för Timrå mot Linköping. Eric Beaudoin satt utvisad. |
Namn: SIVASN |
Länk: http://sivasn.blogspot.com |
Stad: F |
Skickat: 20:51 - lör 22 nov 2008 |
Jaaaaaa
Larz kristerz gick vidare! fortsätt rösta nu!!!!!!!!! |
Namn: LJ |
Skickat: 20:32 - lör 22 nov 2008 |
Har följt diskussionen som följde efter mitt inlägg ang.publikens missnöje under vissa stunder av gårdagens match, och kan konstatera det finns mycket klokskap bland Faleijs suppotrar, hoppas att vi får höra trumman och en enorm positiv respons från publiken under mogondagens drabbning.
Väntar med spänning på Nilles gallup bland spelarna, gissar att Zorro redan gett oss svaret. |
Namn: Nille |
Stad: Mora |
Skickat: 20:31 - lör 22 nov 2008 |
Snälla, rösta på Larz Kristerz i kväll, hjälp pojkarna att vinna, ring många, många gånger. |
Namn: SIVASN |
Länk: http://sivasn.blogspot.com |
Stad: F |
Skickat: 20:29 - lör 22 nov 2008 |
Rösta på Larz Kristerz dom va ju kanon idag!!! |
Namn: Knogen |
Stad: Orsa |
Skickat: 20:22 - lör 22 nov 2008 |
Zorro>
Ja, återigen så var det alltså inte enstaka ord eller enstaka individers rop jag menade. Som jag skrev tidigare så tror och hoppas jag att spelarna ska vara så fokuserade att de inte tar notis om det. Det ska dock fortfarande mycket till för att övertyga mig om att inte spelare påverkas när en hel kör från läktaren skriker på dig för att du inte skjuter. |
Namn: Zorro |
Skickat: 19:42 - lör 22 nov 2008 |
Har själv spelat i as för ett par år sen, och inte fan spelar de någon roll om någon skriker skjut, de är de ingen spelare jag känner som bryr sig om de. Man har fan så mycket annat att tänka på en vad som skriks på läktaren, de ända man kan upp fatta är när de buas de kan va jobbigt, men ensklida ord och ramsor ska de jävligt mycket till för att man ska höra....!!!!!!!! |