![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Namn: Aggen |
Kategori: Trupp |
Skickat: 16:46 - tis 12 mar 2013 |
Oscar Dansk? Marcus Högberg? Är väl några ord som känns halvtroliga om 23 har rätt. Känns lite som en chansning om så är fallet. |
Namn: 23 |
Kategori: Trupp |
Skickat: 16:38 - tis 12 mar 2013 |
Mora har värvat en mv som med största sannolikhet spelar jvm för Sverige nästa år! |
Namn: Joakim |
Länk: http://www.expressen.se/sport/hockey/elitserien/erik-ersberg-kan-vara-pa-vag-till-elitserien/ |
Stad: Mora |
Kategori: Trupp |
Skickat: 14:50 - tis 12 mar 2013 |
Får man drömma lite så kan man ju önska att det är denna målvakt som ska bli vår förste målis.
Men som sagt, då drömmer man ordentligt. |
Namn: Ludde |
Stad: Ludvika |
Kategori: Trupp |
Skickat: 14:19 - tis 12 mar 2013 |
Donatitvillingarna tror jag skulle passa in i Moras spel (kvicka o skottvilliga),o det verkar inte vara helt hopplöst att få hit dom heller. Wener o CO redan kontaktat dom men nu vet ju inte jag vilken klass Norska ligan håller. Nån som vet ? div1 klass??
|
Namn: MAO |
Stad: Solna |
Kategori: Trupp |
Skickat: 14:10 - tis 12 mar 2013 |
Ludde: Håller med dig. Wener kommer väl mer eller mindre garanterat att ta en vända "hem" till Österrike och då ligger ju de italienska alpbyarna med hockeylag nära till. Där finns det som sagt en hel del bra lirare som både IKO (Scandella och Vigilante) och BIKK (Plastino) haft stor nytta av. Sedan finns ju Luciano Aquino i Österrike som jag tror plockade hem skytteligan där. Risken är väl att han väljer något av de stora Österrikiska lagen. Men toppspelarna i den italienska ligan är både överkomliga rent ekonomiskt och skulle inte göra bort sig i AS.
Att Mora skulle kunna värva framgågsrika spelare från AS-konkurrenter håller jag inte för möjligt med dagens konkurrens och klubbens ekonomi. Det får nog bli från spelare från division 1, ratade ES-spelare/es-juniorer och spelare från europeiska b-ligor. Men scoutar man väl kan man säket hitta en del riktigt bra spelare i denna kategori. Problemet denna säsong var ju inte direkt spelarmaterialet utan att laget hade allt för många lirare stöpta i samma form. Nu vill man ju ta in tyngd, defensiv kraft och lite elakhet och det visar ju att man är inne på rätt spår enligt min mening. |
Namn: Lennart |
Stad: Mora |
Kategori: Trupp |
Skickat: 13:44 - tis 12 mar 2013 |
Det är ju faktiskt inte Wener som orsakat "självmålen". Darriga målvakter och backar som skymmer,kan vi vara utan. Torde inte vara svårt att förstärka där. Målskytt också önskvärd.
Eftersom vi inte har pengarna så kan vi erbjuda kamratskap och trivsel, vilket vidimerats av M.Zettergren och H.Eriksson och P.Ross m.fl. Något som Daniel Viksten borde tänka på. Tror säkert att Hermodsson och Wener klarar detta. Assisterande tränarna har inte gjort nnågra avtryck annat än att baklängesmålen rasade in efter R.Johanssons inträde.Lite mental träning skulle också sitta bra, med tanke på de många djupdykningarna. |
Namn: John the fisherman |
Länk: http://www.aftonbladet.se/mobil/article5967810.ab |
Kategori: Trupp |
Skickat: 13:26 - tis 12 mar 2013 |
Hermodsson, ring o lägg bud på denna spelare!
Det behövs lite mer Rock n Roll i Moras lag :) Sen är han relativt billig efter festnatten :) |
Namn: Ludde |
Stad: Ludvika |
Kategori: Trupp |
Skickat: 13:18 - tis 12 mar 2013 |
Insu: Det var precis det jag väntade mig att det skulle stå i slutet på intervjun :)
Men sista ordet är nog inte sagt än. |
Namn: Insu |
Kategori: Trupp |
Skickat: 13:09 - tis 12 mar 2013 |
Ludde>
Nu väntar vi bara på klassikern: "Jag har alltid drömt om att få spela i Malmö" :-) |
Namn: Ludde |
Stad: Ludvika |
Kategori: Trupp |
Skickat: 13:03 - tis 12 mar 2013 |
Hoppas wener inte bara scoutar Norge,för då blir det en till orolig säsong nej in med en Jänkare/Canadick i målet.
Och jag ser hellre att dom lägger lite xtra på en målis som är välscoutad o har fin meritlista o sparar in på nåt annat. O Tobbe verkar säga 2 saker en till Mora o en till skånetidningarna. Duktig spelare men absolut inte oersättbar, Tack o hej leverpastej :) |
Namn: Ola |
Länk: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4966 |
Stad: T |
Kategori: Trupp |
Skickat: 13:00 - tis 12 mar 2013 |
Tord>
Här är våran målvakt. 196 cm. Räddningsprocent 85,9 i österrikiska andraligan. :-) |
Namn: frpe |
Stad: Solna |
Kategori: Trupp |
Skickat: 12:56 - tis 12 mar 2013 |
Tord:
Hellre en stormålvakt än en stor målvakt. Eller varför inte en kombination: En stor stormålvakt |
Namn: Tord |
Stad: Mora |
Kategori: Trupp |
Skickat: 12:39 - tis 12 mar 2013 |
Det blir en stor målvakt 190-195cm.Kommer med namn i slutet på veckan när jag vet mer. |
Namn: Owe |
Kategori: Trupp |
Skickat: 12:15 - tis 12 mar 2013 |
Insu: kan hålla med dig lite där.
Th1: du skojar? |
Namn: Th1 |
Kategori: Trupp |
Skickat: 12:12 - tis 12 mar 2013 |
Mao,
Nu är jag emot dig igen, detta faktum visste vi väl om oavsett vilka som skulle lämna oss? :) Sperrle tycker jag känns fel, han är nog väldigt dyr för en målvakt som är något bättre än medel, vi behöver något mycket bättre? Dock har han erfarenhet vilket inte skadar vår klubb! Guttig hade jag faktiskt sett i Mora igen, han var faktiskt duktig i Mora, dock inte så bra som alla hoppades på. Med erfarenheten han fått från i år, tror jag faktiskt han hade gjort mycket bättre ifrån sig, vad tror ni? |
Namn: Insu |
Kategori: Trupp |
Skickat: 10:33 - tis 12 mar 2013 |
Owe>
Han står inte högt på min önskelista heller - men ska knappast dömas efter vad han uträttade här förra gången, med tanke på att det är fem år sedan, en annan serie, andra tränare, andra... allt. |
Namn: Owe |
Kategori: Trupp |
Skickat: 10:14 - tis 12 mar 2013 |
Säsongen han var här.... Skulle det stå. Iof spelade vi i elitserien då men.... |
Namn: Spiris |
Länk: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2032 |
Kategori: Trupp |
Skickat: 10:13 - tis 12 mar 2013 |
Bättre alt vore ev Magnus Åkerlund.
Han var en levande vägg när han stod i borås minns jag. |
Namn: Owe |
Kategori: Trupp |
Skickat: 10:10 - tis 12 mar 2013 |
Sperrle var ju oduglig och fick sparken härifrån förra säsongen. Varför skulle man vilja värva honom igen?? Nä det kan aldrig stämma!! |
Namn: Insu |
Kategori: Trupp |
Skickat: 10:03 - tis 12 mar 2013 |
Harry Boy>
Ja, i så fall borde han flytta till Asplöven - inte till Malmö :-) För övrigt kan jag inte låta bli att notera hur DT och DD vinklar samma nyhet helt olika. "MIK rensar i truppen" skriver DT, medan DD sätter rubriken "Mora tappar flera tongivande spelare" - men artiklarnas innehåll är detsamma. |
Namn: Harry Boy |
Stad: MORA |
Kategori: Trupp |
Skickat: 09:53 - tis 12 mar 2013 |
Tobias Eriksson saäger att han valade Malmö bara för att han vill spela så högt upp som möjligt.... Öh har jag missat något ? |
Namn: MAO |
Stad: Solna |
Kategori: Trupp |
Skickat: 09:48 - tis 12 mar 2013 |
När man tittar på listan i DT och ser vilka spelare som är kvar respektive lämnar inser man utan att vara raketforskare att det behövs komptetenta nyförvärv om Mora ska kunna förbättra sin placering från förra säsongen.
Det behövs en riktigt bra målvakt (absolut inte Sperrle), två riktigt bra backar (ej Nolander), och tre riktigt bra forwards (+ 1 utfyllnad). Om lagets ambitioner är topp 7 måste det nya spelarna hålla riktigt hög AS-klass, inte vara "Guldkorn" som man hoppas ska blomma ut i AS. Pengar kan mycket väl saknas till att hitta dessa spelartyper, men då tycker jag också att Wener ska vara tydlig med att målsättningen kommer att vara lägre än topp 7. Det vore tråkigt om sponsorer och supportar återigen blir negativt överraskade och om spelarna återigen får en orealistisk press på sig. Allsvenskan kommer troligtvis att hålla ännu högre kvalitet än denna säsong och Mora måste bygga ett lag som är ganska mycket bättre än årets upplaga om placeringen ska förbättras. För övrigt hoppas jag att Ekelund lämnade frivilligt eller har nytt lag på G. Enligt min mening borde man jobbat hårdare på att behålla honom än exemplevis Andersson eller Nolander. |
Namn: Spiris |
Länk: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=500 |
Kategori: Trupp |
Skickat: 09:39 - tis 12 mar 2013 |
Tvärtom så blir jag glad om det är Daniel Sperrle.
2010-2011 2011-2012 hade han över 90% i räddningsprocent och spelade över 25 matcher med Västerås. Han har även efter 5 matcher i Danmark nu i slutspelt 93,5%. Han har även varit klubben tidigare och kommer säkert trivas bra i Mora. Han har även rutin något som vi saknar i laget. Jag säger kör på! om det är han. |
Namn: Emmet |
Kategori: Trupp |
Skickat: 09:16 - tis 12 mar 2013 |
Blir inte heller så imponerad om det blir Sperrle. |
Namn: Aggen |
Kategori: Trupp |
Skickat: 09:09 - tis 12 mar 2013 |
Jag blir förbannad om det är Sperrle. |
Namn: Larssons |
Kategori: Trupp |
Skickat: 09:07 - tis 12 mar 2013 |
Emmet:
Inte hört men kan definitivt stämma. Sperrle var ju i Mora tidigare men det behöver ju inte betyda så mycket för det är väl lättare att räkna upp de klubbarna där han INTE spelat. Känns inte som om Sperrle vill spela i Allsvenskan, och han platsar inte i Elitserien. Han kom nästan till Vitryssland ett tag, men harvar nu i Danmark. Det ser jag inte som en fördel, den ligan är förmodligen sämre än alla ligorna i Österrike/Tyskland/Frankrike/Storbritannien och Norge. Så om han inte har högre ambitioner än så, så tror jag inte att han vill hålla den klass vi önskar i Mora. En yngre målvakt behövs. |
Namn: Emmet |
Kategori: Trupp |
Skickat: 08:50 - tis 12 mar 2013 |
Bara jag som hört rykten om Daniel Sperrle? Vet inte vad jag tycker om det men det är något jag hört iaf. |
Namn: Perkus |
Länk: http://www.dt.se/sport/hockeyfeber/1.5670047-mik-rensar-i-truppen |
Kategori: Trupp |
Skickat: 08:45 - tis 12 mar 2013 |
Mora rensar i truppen... |
Namn: Honken |
Länk: http://dalademokraten.se/2013/03/12/mora-tappar-flera-tongivande-spelare/ |
Kategori: Trupp |
Skickat: 08:37 - tis 12 mar 2013 |
Föga förvånande att Viksten troligtvis lämnar oss.
Det ska bli mycket spännade att se vad de har hittat för målis. |
Namn: Hacki |
Kategori: Trupp |
Skickat: 08:35 - tis 12 mar 2013 |
Detta året har vi haft en uruselt försvarsspel. Varför ska man då behöva en fundera på att fortsätta med Nolander som haft 2st dåliga år här i Mora nu. Han har säkert potential men kanske bättre uppnå den i en ny miljö?
P.Andersson har väl varit mer skadad än på isen dessa 2 år. Ska man verkligen förlänga där med då? Speciellt med tanke på att man vill spela samma manskap match efter match |
Namn: Ola |
Stad: T |
Kategori: Trupp |
Skickat: 22:40 - mån 11 mar 2013 |
Mr Altec>
Det här kunde man läsa på dt.se den 6 mars: "Enda målvakten är så här långt Mantas Armalis, som den här säsongen varit utlånad till divsion 1-laget Tranås.". Vidare står: "Mora har en 14:e spelare klar, men kan inte gå ut med namn, då denne spelar play off. Wener vill inte avslöja vem det är, men nyförvärvet kvalar inte till allsvenskan, så mycket avslöjade MIK-tränaren i alla fall" Idag står det: "Förra veckan skrev vi att Mora hade en 14:e spelare klar, men klubben kunde då inte gå ut med namn. Men den spelaren var faktiskt Mantas Armalis, som varit utlånad till Tranås, allt enligt Patric Wener." |
Namn: P.O |
Stad: Blge |
Kategori: Hockey |
Skickat: 22:02 - mån 11 mar 2013 |
Tänk om Mora kunde visa samma kämpatag som Karlskoga visade ikväll, helt underbart att se! |
Namn: Mr AlteC |
Kategori: Trupp |
Skickat: 21:53 - mån 11 mar 2013 |
Hoppas Mora kan panga på med ett eller två riktigt intressant nyförvärv denna vecka:) |
Namn: Insu |
Kategori: Trupp |
Skickat: 21:16 - mån 11 mar 2013 |
Är Meduza skeptisk?
Har påven balkong? |
Namn: Meduza |
Stad: Mora |
Kategori: Trupp |
Skickat: 20:51 - mån 11 mar 2013 |
Hilmersson kanske man inte ska så stora förväntningar
på verkar vara skadebenägen inte är han så gammal heller så man undrar hur det ska gå framöver då är lite skeptisk faktiskt |
Namn: Berra |
Kategori: Hockey |
Skickat: 19:13 - mån 11 mar 2013 |
Största missen Mora gjorde enligt mej skedde innan säsongen började. Det var när man inte behöll Ivarsson, han vann matcher och hade grabbarna med sej. Samt att han visste vilken nivå Allsvenskan håller. |
Namn: Tubest |
Länk: http://www.coventryobserver.co.uk/2013/03/11/sport-Paul-Thompson-to-end-18-year-reign-with-Coventry-Blaze--65274.html |
Stad: Vitje/Riga |
Kategori: Hockey |
Skickat: 17:52 - mån 11 mar 2013 |
Kan ju få en länk med då. |
Namn: Tubest |
Stad: Vitje/Riga |
Kategori: Hockey |
Skickat: 17:44 - mån 11 mar 2013 |
Troja-Ljungby satsar på ett nytt kort på tränarsidan.
Britten Paul Thompson senast coach i Coventry Blaze kommer att ta över headcoach sysslan. Kul med lite nya grepp. |
Namn: Vättnäs |
Kategori: Trupp |
Skickat: 17:37 - mån 11 mar 2013 |
Både Hansen och Ervins lämnar. En hel del namn mer också. Ute på lagbygget 13-14 nu. |
Namn: Joakim |
Stad: Mora |
Kategori: Trupp |
Skickat: 17:19 - mån 11 mar 2013 |
MAO:
Ja, jag tvingas att hålla med dej i det du säger. Det är väll inte kul att tappa en bra spelare, men samtidigt öppnar det upp en plats för en annan spelartyp av den karraktär vi behöver mer. Jag tror att Hilmersson kan ersätta Tobbe på ett bra sätt. För som jag sagt tidigare så anser jag, att om vi ska ha nått att komma med och vara med och slåss om topp 3 placeringarna så var inte vår 1:a line bättre än en egentlig andra line. Tack för din tid i klubben Tobbe, det har varit kul att se dej i år och följa den utveckling du haft. |
Namn: PeO |
Kategori: Forening |
Skickat: 17:17 - mån 11 mar 2013 |
Telge: Jag ska försöka ta till mig av din filosofi. Eller om det snarare är en överlevnadsstrategi :) |
Namn: Telge |
Kategori: Forening |
Skickat: 17:03 - mån 11 mar 2013 |
PeO>
Nja, ett slags skruvat livsbejakande av våra levnadsvillkor kanske. Har för vana att spela den i bilen på väg till jobbet varje måndag morgon. Jag lovar, jag blir sällan besviken under veckan ;) |
Namn: Insu |
Kategori: Trupp |
Skickat: 16:48 - mån 11 mar 2013 |
Moose>
Såklart - tänkte inte på det :-) |
Namn: Moose |
Stad: MIK Land |
Kategori: Trupp |
Skickat: 16:44 - mån 11 mar 2013 |
INSU> Fel där! Dom som går till MIK sviker INTE nån klubb,dom kommer "hem"! ;-) |
Namn: AH |
Kategori: Trupp |
Skickat: 14:54 - mån 11 mar 2013 |
Absolut synd men inte så oväntat att bli av med Tobbe! Helt klart en av dom nyttigaste i laget och KOMMER att bli svår att ersätta på direkten även om den spelartyp han representerar är ersättningsbar. Kommer även att bli svår att möta i Malmö.
Tack för den här tiden! |
Namn: Emmet |
Kategori: Annat |
Skickat: 14:02 - mån 11 mar 2013 |
MAO:
Se på fan. Och jag som bara ville vara rolig :) |
Namn: MAO |
Stad: Solna |
Kategori: Match |
Skickat: 13:40 - mån 11 mar 2013 |
Emmet: Det kan du ju om du skriver in namnet/nicket i sökfunktionen. |
Namn: Emmet |
Stad: Uppsala |
Kategori: Annat |
Skickat: 13:10 - mån 11 mar 2013 |
Efterlyser en funktion där man kan lista inlägg efter nick, så att man på ett snabbt och enkelt sätt kan plocka fram Meduzas inlägg de dagar man är lite för lycklig. |
Namn: Insu |
Kategori: Trupp |
Skickat: 12:52 - mån 11 mar 2013 |
Det här med att kalla spelare svikare bara för att de byter klubb är ett rätt primitivt sätt att se på tillvaron, tycker jag.
Och det gäller väl i så fall i båda riktningarna - spelare som går TILL Mora IK sviker väl också sin klubb? Med det resonemanget ska alltså alla spelare stanna i samma klubb för evigt, eller möjligen flytta utomlands? Att vara ishockeyspelare är idag ett heltidsjobb och man måste självklart kunna byta arbetsgivare utan att det är några konstigheter med det. Annars är man ju livegen. Det viktiga är vad man presterar hos sin nuvarande klubb/arbetsgivare. |
Namn: PeO |
Kategori: Trupp |
Skickat: 12:46 - mån 11 mar 2013 |
Att vara spelare i Allsvenskan är ett jobb, tycker inte man kan kalla Tobbe för svikare bara för att han byter arbetsgivare. Däremot är det ett bekymmer att han väljer att bryta. Han är inte oersättlig, visst, men han är en synnerligen kompetent spelare och alla killar som måste ersättas kräver många timmars jobb av klubben. Tid är pengar som ni vet. |
Namn: Ola |
Stad: T |
Kategori: Trupp |
Skickat: 11:59 - mån 11 mar 2013 |
Meduza>
Det här var ju en förlust vi mer eller mindre visste skulle komma. Så det började väl som förväntat. |
Namn: Meduza |
Stad: Mora |
Kategori: Match |
Skickat: 11:42 - mån 11 mar 2013 |
Klart man ska tappa en av dom bättre till en seriekonkurrent dessutom det börjar bra det här. |
Namn: Larssons |
Kategori: Trupp |
Skickat: 11:18 - mån 11 mar 2013 |
Håller inte riktigt med börje.
Tobbe har varit bra i Mora, men är inte oersättelig som en del sagt. Förra året så var det många som sade samma sak: gå från Mora till Västerås? Bra val? NEJ! Västerås är nu i Kvalserien, och Mora har sommarlov. Man kan inte säga om det var bra eller dåligt förrän säsongen är summerad. Malmö har underpresterat många år nu, men de har alla förutsättningar för att vara ett topplag och någon gång måste det väl vända? Vi får se. Malmös problem har ju varit ekonomin. De låg steget före Leksand och krisade tidigare, och det är väl det som de får sota för nu. Men bara för att Malmö var dåligt iår så tror jag inte det nödvändigtvis betyder att de blir dåliga nästa år. Och speciellt inte om Rögle åker ur. Den som lever får se. Sedan är det klart att spelare ska trivas. Om man vill bo i en storstad så ska man inte behöva kallas svikare för det. |
Namn: börje |
Stad: Mora |
Kategori: Trupp |
Skickat: 11:05 - mån 11 mar 2013 |
Ja du tobias eriksson,gå från att vara kapten i Mora ik till ett Malmö.bra val NEJ.Detta var ju på tapeten under brinnande säsong.kul för dom övriga i laget att veta att kaptenen är på väg bort.Sen stå o skylla på att man saknar storstan,ja men vad skulle han då hit o göra.Ett ord SVIKARE!!!!!!!!! |
Namn: Fredda |
Kategori: Trupp |
Skickat: 10:40 - mån 11 mar 2013 |
Synd det där med tobbe, han är ju en duktig spelare, men inte oersättlig. Sedan tror jag personligen att han inte kommer lyckas lika bra i malmö, för jag tror inte att han kommer få samma förtroende och samma roll. Här var han en ledande spelare, och enligt mrmadhawk en av de bästa centrarna i ligan, men det är jag tveksam till. Han har mycket att leva upp till, men den som lever får väl se. Hur som helst så tackar jag för hans tid i MIK och allt han gjort för laget! |
Namn: MAO |
Länk: http://www.moraik.se/artikel/tobias-ericsson-l%C3%A4mnar-f%C3%B6r-malm%C3%B6 |
Stad: Solna |
Kategori: Trupp |
Skickat: 10:27 - mån 11 mar 2013 |
Nu även officiellt på Mora IK:s webbsida. All respekt till Tobias men för mig känns det absolut inte som något större problem att ersätta honom och trots allt handlar det inte om en superforward när man har 33 spelare framför sig i skytteligan. Kan Wener scouta så bra som han påstår kan detta vara en möjlighet snarare än ett problem. |
Namn: frpe |
Länk: http://www.dt.se/nyheter/leksand/1.5663949-hat-mots-med-kantkarlek- |
Stad: Solna |
Kategori: Annat |
Skickat: 09:52 - mån 11 mar 2013 |
Men herregud....!! Detta kan nog bara hända i Leksand. |
Namn: Doffe |
Kategori: Trupp |
Skickat: 09:28 - mån 11 mar 2013 |
Tobias Ericsson är nu enligt Madhawk klar för Malmö. Har skrivit på för 2 år.. :( |
Namn: frpe |
Länk: http://mrmadhawk.se/2013/march/halsan-satte-stopp-1-mil-ifran.html#comment |
Stad: Solna |
Kategori: Annat |
Skickat: 08:27 - mån 11 mar 2013 |
Vilken krigare! Respekt till Grönvitasumo! |
Namn: PeO |
Kategori: Forening |
Skickat: 08:05 - mån 11 mar 2013 |
Telge: ha, ha, ja det där är ju livsbejakande, eller hur? |
Namn: Joakim |
Stad: Mora |
Kategori: Forening |
Skickat: 03:30 - mån 11 mar 2013 |
Bara att hålla tummarna för J20 nu och hoppas på att det blir bättre nästa säsong.
På denna nivån vill man väll ändå skapa stabillitet och trygghet. Men så har det inte blivit på något plan i år tyvärr. Alldeles för många spelare i a-laget som kommit o gått. En målsättning som ändrats om vartannat och massa konstiga uttalanden från ledare i klubben. J20 fick börja säsongen med 13 matcher borta och bara 2 hemma under denna period. De 2 hemmamatcherna måste ju kännts som bortamatcher då dom så sällan spelade på hemmaplan. Sportchefen visste inte hur bra hockeyn i allsvenskan var och värvade spelare som han trodde skulle passa och resultatet vet vi. Finns väldigt mycket som gick snett i år. Men sådant går att leva med, att det ständigt e påfrestande på nerverna för oss supportrar går att leva med. Det som inte går att leva med dock, det är att se vårat skepp nästan sjunka till avgrunden. Att tränaren efter en match vi förlorat med 1-6 står och säger: -jag tycker vi var det bättre laget... Jag vet inte hur man tänker då, när vi uppenbart var sämst på det enda som egentligen betyder något, att göra mål. Eller att målsättningarna ändras om varannat, först skulle det bli ett mellanår och sedan är vi bra nog för topp tre, och i slutänden blev det inte ens playoff. Eller ett annat uttalande i media som stör mej är: -Mora har misskött Juniorlagen en lång tid och det är därför man tvingades kvala sig kvar. Därför ska vi nu sattsa på juniorerna och värva in några spelare så vi får en bättre grund. Därför får vi kvala igen????? Visst jag erkänner att jag är kritisk, och att jag klagar mycket. Men snart är denna säsongen lagd till handlingarna, och det man för ta med sig är Anze Kopitars dragningar och Bobby Ryans sikte för vart pucken ska sitta. Mycket annat att glädjas åt tycker jag inte att det finns i år. Så nu säger jag som en vis man sa en gång då vi var i elitserien, han hade 11 favoritlag. Nu när lif är i Kvalserien har jag 5 favoritlag. |
Namn: Telge |
Länk: http://www.youtube.com/watch?v=k_AYOwFY3dQ |
Kategori: Forening |
Skickat: 23:31 - sön 10 mar 2013 |
PeO>
Kjell Höglund sammanfattar det ganska bra: "Man vänjer sig." Vad fan nu det har med något att göra? ;) |
Namn: PeO |
Kategori: Forening |
Skickat: 21:16 - sön 10 mar 2013 |
Nog är det själve fan att man inte ska kunna ta det lugnt ens när A-laget är utslaget? Nu måste man oroa sig för J20 i stället. Suck...Det ingår i klubbens strategi att vi ska bli ledande på juniorverksamhet, om det går åt helvete i kvalet har vi tappat minst ett år på den planen. Det får bara inte ske.
Jag tycker det här var en strulig säsong från försäsong till sista förlusten. Inte mycket pur glädje, inga stunder man kunde luta sig tillbaks. Bara osäkerhet och nervositet. Nej förresten. Glimtar finns. Det var oerhört spännande och kul i processen när vi värvade Kopitar. Livet blev ljusare så länge Kopitar spelade med oss. Inte bara för att han var en fröjd att skåda, vi vann ganska ofta då också, vi hade ödet i våra egna händer. Julmatchen var en clou, 3-2 målet i andra derbyt osv. Visst, plockar man ut godbitarna är dom väldigt goda. Men ändå, det var en jobbig säsong och nu när den äntligen är slut ska det lik förbannat fortsätta vara jobbigt ett tag till. Att vara moring kräver hårt virke. Men det vore ju skönt med en paus nån gång emellanåt. |
Namn: Larssons |
Kategori: Forening |
Skickat: 21:00 - sön 10 mar 2013 |
Ola> Beklagar första kommentaren, det var dåligt skrivet av mig.
Linus> Kvalet till J20 Superelit kommer väl att avgöras i två playoffomgångar, där MIK redan är klart för PO2. I första omgången möts segrarna i de olika J20 Elit serierna som finns i landet, dvs Mariestad, Örebro, Nacka och Björklöven. Vet inte om det lottas eller om någon får välja, men segrarna går till PO2. Då får troligen Mora välja motståndare först, och så får Huddinge den andra. |
Namn: Lars |
Kategori: Match |
Skickat: 16:09 - sön 10 mar 2013 |
Aha, det stod pp 2 och då tänkte jag att det innebär 4 mot två. |
Namn: Insu |
Kategori: Match |
Skickat: 15:43 - sön 10 mar 2013 |
Lars>
Jag kan ha fel, men jag tror att man spelar fem mot tre i de lägena, trots att det är fyra-fyra-spel - dvs Växjö får ta in en femte spelare på isen. |
Namn: Ola |
Stad: T |
Kategori: Match |
Skickat: 15:42 - sön 10 mar 2013 |
Lars>
Man spelar fem mot tre när två spelare är utvisade i förlängning. |
Namn: Linus |
Kategori: Forening |
Skickat: 15:35 - sön 10 mar 2013 |
Någon som vet vilka Moras j20 kommer möta i kvalet och när det börjar? Försökte hitta på swehockey men kunde inte hitta något. |
Namn: Lars |
Kategori: Match |
Skickat: 15:34 - sön 10 mar 2013 |
Domaren valde att ta ut två Lif spelare i förlängningen dvs fyra mot två! |
Namn: Ola |
Stad: T |
Kategori: Match |
Skickat: 15:26 - sön 10 mar 2013 |
Nu behöver vi inte spekulera i vilka regler som gäller i J20. Vi vann mot Tingsryd. Men Växjö tog två poäng mot Leksand, vilket innebär att vi är näst sist. |
Namn: Ola |
Stad: T |
Kategori: Forening |
Skickat: 13:57 - sön 10 mar 2013 |
Larssons>
Om du är dum eller inte, har jag ingen aning om. Frågan ställdes för att du skrev som om det inte skulle vara klart vilka regeler som gäller. Och det är det givetvis. Men det verkar lite märkligt om det är så att de två sämsta icke elitserielagen tvingas kvala. Man kan i så fall, som PerkanF skrev, spela både slutspel och kval. Eller har elitserielagen förtur till slutspel? |
Namn: Insu |
Kategori: Match |
Skickat: 13:49 - sön 10 mar 2013 |
Niklas>
De svarta dräkterna är ett mörkt kapitel i MIK:s historia - både bildligt och bokstavligt. |
Namn: Larssons |
Kategori: Forening |
Skickat: 13:43 - sön 10 mar 2013 |
Ola>
Nej, tror du jag är dum eller? Men det är bara en person som påstått att det redan är klart med kval nedåt. Så jag undrar egentligen hur reglerna egentligen ser ut, och om det faktiskt är bestämt av förbundet att man blir nedflyttad till kvalplats om man har ES-klubbar efter sig. För två år sedan var reglerna inte lika klara. Då bestämde förbundet först att Växjö inte skulle spela i J20 superelit för de klarade inte att gå upp. Sedan gjorde förbundet ett kovändning och sa att - jo, det skulle man trots allt. Resultatet blev 11 lag i serien. Så jag frågade helt enkelt om vilka regler det är som faktiskt gäller. |
Namn: Niklas |
Kategori: Match |
Skickat: 13:31 - sön 10 mar 2013 |
skulle vilja se Mora ik i andra dresser nästa säsong! riktigt snygga förr när dem bar helsvarta dräkter :)
|
Namn: PerkanF |
Kategori: Forening |
Skickat: 13:24 - sön 10 mar 2013 |
Så j20 kan alltså hamna på slutspelsplats men om dom bara har elitserielag efter sig blir det kval neråt??? |
Namn: Ola |
Stad: T |
Kategori: Forening |
Skickat: 11:01 - sön 10 mar 2013 |
Larsson>
Menar du att man ska ändra reglerna idag, eller? |
Namn: Larssons |
Kategori: Forening |
Skickat: 10:04 - sön 10 mar 2013 |
23: är du säker på det?
En alternativ lösning är ju att spela serien som den är tänkt, låta Växjö kvala och se om de klarar sig. Då är problemet ur världen. Och skulle de mot förmodan ramla ur så gör man som fjolårssäsongen, då det var blev 11 lag i J20 superlit södra just därför att Växjös J20 inte hade kvalificerat sig. Visst, Växjö hade gått upp i ES just då, men ändå. |
Namn: 23 |
Kategori: Forening |
Skickat: 07:25 - sön 10 mar 2013 |
Joakim: tyvärr är det klart att J20 får kvala då elitserielagen inte kan hamna i nedflyttningskval. Dock är det viktigt för dem att hålla Huddinge bakom sig för då får de välja motståndare först. |
Namn: Golfarn |
Kategori: Trupp |
Skickat: 02:14 - sön 10 mar 2013 |
Håller med, ta bort det från den här sidan. |
Namn: Resenärn |
Kategori: Trupp |
Skickat: 01:57 - sön 10 mar 2013 |
Håller med dig Robin, vi kan vara utan sådan info för det gör nog mer skada än gott.
|
Namn: Robin |
Stad: 92103 |
Kategori: Trupp |
Skickat: 01:44 - sön 10 mar 2013 |
Vad spelarna tjanar ar deras ensak! Varfor maste vi posta detta?!
Att offentligora sant har skapar bara instabilitet mellan spelare, och kan anvandas som lojliga argument och pajkastning nar det gar daligt! |
Namn: Williamthekid |
Kategori: Match |
Skickat: 00:07 - sön 10 mar 2013 |
Klart de blir kval,svårt att ta in så många minus mål...Tyvärr |
Namn: Qwe |
Kategori: Match |
Skickat: 23:35 - lör 09 mar 2013 |
Det blir kval för J-20. Elitseriens en kan inte åka ur. |
Namn: LJ |
Kategori: Trupp |
Skickat: 22:58 - lör 09 mar 2013 |
Med tanke på årets trupp är det väl den här typen av spelare som saknats i år, så det är väl bara att hoppas på att buggen inte är simpel. |
Namn: Ola |
Stad: T |
Kategori: Trupp |
Skickat: 22:53 - lör 09 mar 2013 |
HakanOlsen>
Att vi skulle få tillbaka spelarna, som alla har kontrakt nästa säsong, lär knappast stämma. |
Namn: Joakim |
Stad: Mora |
Kategori: Forening |
Skickat: 22:48 - lör 09 mar 2013 |
23:
Det är inte klart att Mora får kvala i år igen. Det går vägen om: Huddinge slår Luleå. Eller om Luleå slår huddinge och Leksand slår Växjö. Mora måste dock vinna sin match mot Tingsryd. I Morgon avgörs det kl 13:00 |
Namn: Ola |
Stad: T |
Kategori: Forening |
Skickat: 22:48 - lör 09 mar 2013 |
23>
Nej, det är inte klart. Det avgörs i morgon. |
Namn: HakanOlsen |
Kategori: Trupp |
Skickat: 22:36 - lör 09 mar 2013 |
jag hoppas det stämmer att MIK får tillbakara spelarna. |
Namn: 23 |
Kategori: Forening |
Skickat: 22:20 - lör 09 mar 2013 |
Ytterforwardspar... |
Namn: 23 |
Kategori: Forening |
Skickat: 22:20 - lör 09 mar 2013 |
J20 spelar alltså med 5 ytterforwards par i sådan viktig match? Kanske går i en b-liga i Österike...
Klart nu att de får kvala i år igen. |
Namn: Robin |
Stad: 92103 |
Kategori: Trupp |
Skickat: 22:15 - lör 09 mar 2013 |
Vad i helskotta?! |
Namn: Joakim |
Länk: http://moraik.se/lagbygget-20132014 |
Stad: Mora |
Kategori: Trupp |
Skickat: 21:49 - lör 09 mar 2013 |
Här har ni länk till moras lagbygge. detta e den trupp som gäller så här långt. |
Namn: Ola |
Länk: http://www.eliteprospects.com/team.php?team=29&year0=2014 |
Stad: T |
Kategori: Trupp |
Skickat: 21:34 - lör 09 mar 2013 |
Om Hank är klar så gäller det även Gartner och Iliakis. Så ni kan nog sluta hoppas. |
Namn: Omega |
Länk: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=12475 |
Kategori: Trupp |
Skickat: 21:31 - lör 09 mar 2013 |
,!! |
Namn: Aggen |
Kategori: Trupp |
Skickat: 21:24 - lör 09 mar 2013 |
Nej. Det är inte klart, inte på långa vägar. Det som ni ser på Eliteprospects är inget annat än en simpel bug. |
Namn: SIVASN |
Stad: F |
Kategori: Trupp |
Skickat: 21:07 - lör 09 mar 2013 |
"Henrik Eriksson 2013-14 Mora Allsvenskan"
Är detta klart? |
Namn: LJ |
Länk: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7052 |
Kategori: Trupp |
Skickat: 20:50 - lör 09 mar 2013 |
Robin kolla länken
|
Namn: HakanOlsen |
Kategori: Annat |
Skickat: 20:48 - lör 09 mar 2013 |
Astmakören med Körberg som framför en jävla slager, jag skulle inte godkänna denna tönta musikstycke, och även bananen. |
Namn: HakanOlsen |
Kategori: Annat |
Skickat: 20:24 - lör 09 mar 2013 |
tången: ta det inte för hårt. Det är inget superviktigt i det stora hela. |
Namn: HakanOlsen |
Kategori: Annat |
Skickat: 20:07 - lör 09 mar 2013 |
tången: det kan vara senilitet som spökar, men lita på ditt minne och omdöme. |