![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Namn: Perra |
Stad: Mora |
Kategori: Hockey |
Skickat: 23:40 - ons 04 dec 2019 |
Steff:
Då kan du skälla på 1000 pers till som inte vill gå och titta på ett dåligt hockeylag som förlorar 70-80 % av sina matcher. Hade MIK spelat bra och legat på typ 5:e plats så hade det kommit över 3000 pers på fredag, nu kommer det att bli runt 2000 pers. Fins många medgångssupportrar ÖVERALLT. När Lif spelade dåligt i nov/dec förra året så kom det runt 3500 pers på matcherna, när det sen gick betydligt bättre i jan/feb så var publiksiffran helt plötsligt 5-6000. Medgångare fins det som sagt överallt |
Namn: Kvile87 |
Stad: Göteborg |
Kategori: Forening |
Skickat: 23:10 - ons 04 dec 2019 |
Matematikern: skulle säga att en klar majoritet förstod att det skulle bli jäkligt tufft den här säsongen. Även om många hade förhoppningar vilket är en stor skillnad mot förväntningar. I min mening är 5 år för länge, då hinner oftast framträdande spelare lämna. Klubbar som Mora kan inte hålla kvar spelare så länge. Mycket handlar om tillfälligheter. Mora hade förmodligen aldrig gått upp utan Colliton till exempel. |
Namn: Steff |
Kategori: Hockey |
Skickat: 22:55 - ons 04 dec 2019 |
Perra: Håll dig hemma, din medgångssupporter |
Namn: Perra |
Stad: Mora |
Kategori: Hockey |
Skickat: 22:00 - ons 04 dec 2019 |
Tänkte gå på matchen på fredag men det gick över.
Tro om det kommer 1900 pers? |
Namn: Matematikern |
Stad: Skåne |
Kategori: Forening |
Skickat: 21:46 - ons 04 dec 2019 |
Jag skrev i våras att det tar 5 år att bygga upp ett nytt lag och att det 6:e året kan man gå upp i SHL igen. I fall jag inte missminner mig så blev jag utskrattad och idiotförklarad då; MIK skulle minsann gå upp i SHL igen på studs! Jag kan inget annat än att repetera det jag skrev då och be ansvariga att titta på Björklövens historia. |
Namn: Pelle |
Kategori: Forening |
Skickat: 21:22 - ons 04 dec 2019 |
lollo:
Det har han väl inte påstått? Det är heller inte hans jobb att veta det. Du lägger ord i mun. |
Namn: lollo |
Kategori: Forening |
Skickat: 21:08 - ons 04 dec 2019 |
Hakan Olsen
Tur att du vet hur man gör då?? |
Namn: HakanOlsen |
Kategori: Forening |
Skickat: 20:42 - ons 04 dec 2019 |
Det ser ut som att det blir negativ kval, men jag kommer att betala medlemsavgiften trots att de som har ansvaret inte vet vad de gör. |
Namn: Lazy |
Stad: Falun |
Kategori: Match |
Skickat: 20:10 - ons 04 dec 2019 |
Än en gång är Moras försvar motståndarnas bästa anfallare, obegripligt att man kan bli så mycket sämre över en sommar och ju bättre cv man har desto sämre har man blivit |
Namn: erik |
Stad: mora |
Kategori: Match |
Skickat: 15:03 - ons 04 dec 2019 |
Jag såg också matchen mot Löven på TV. Ruskigt imponerande rakt igenom hela laget. Tror löven har en jättechans att gå upp i SHL den här säsongen. Jag har sett alla topplag, löven,modo,karlskoga och timrå. Löven är helt klart bästa laget i år.
Idag vänder vi till vinst! 10,11,27 får steppa upp ikväll, ingen bra match i måndags. |
Namn: Kurtan |
Stad: Mora |
Kategori: Match |
Skickat: 22:20 - tis 03 dec 2019 |
Det är sannerligen en prestation av Löven att få till det så bra. Om det är många års uppbyggnad eller något som framför allt nye sportchefen gjort på några månader vet inte jag. |
Namn: HakanOlsen |
Kategori: Match |
Skickat: 17:36 - tis 03 dec 2019 |
Jo AH det har tagit en hel del år för Björklöven att bygga upp laget. Det kanske är dags för dem att ta steget upp. MIK har knappt fått möjlighet att träna ihop. Det är säkert väldigt frustrerande. Att bli en ”red machine” kräver tid, energi och disciplin. Att jag stavade Larionov fel (tätt stavat?) bjuder jag på. |
Namn: lollo |
Kategori: Forening |
Skickat: 17:18 - tis 03 dec 2019 |
Jag tycker alla dessa "experter" borde dela med sig av sina kunskaper ?? till ledningen i MIK |
Namn: Robban |
Stad: Rättvik |
Kategori: Hockey |
Skickat: 15:12 - tis 03 dec 2019 |
Att ni bara orkar!! |
Namn: Kurtan |
Stad: Mora |
Kategori: Forening |
Skickat: 13:57 - tis 03 dec 2019 |
Håller helt med. Finns det någon ledare som rekryterats efter C som inte varit misslyckanden? Hoppas Löven möter Leksand! |
Namn: Lars |
Kategori: Match |
Skickat: 12:45 - tis 03 dec 2019 |
Eländet begynte egentligen samma dag som Jeremy Colliton tackade nej till fortsättning. Sedan dess har klubben inte hittat någon harmoni i arbetet. Sedan dess har det handlat om brandkårsutryckningar för att rädda det som räddas kan.
|
Namn: Ola |
Stad: Täby |
Kategori: Match |
Skickat: 11:59 - tis 03 dec 2019 |
AH>
Finns ju en uppenbar risk att våra mest tongivande spelare väljer andra klubbar till hösten, eller att vi inte har råd att behålla dem. Och då tänker jag på 10, 11 och 27. |
Namn: AH |
Kategori: Match |
Skickat: 10:15 - tis 03 dec 2019 |
Ja,ja! MIK mötte ett ruskigt välorganiserat och samtrimmat lag som är starka över hela banan. Hela tiden hann dom hem och kunde vända spelet. Jag är imponerad av Löven och blir dom ännu bättre är dom ett absolut hot mot Oskarshamn! MIK får fortsätta med att hela tiden börja plocka poäng mot de andra lagen för det ska man kunna göra nu! Dock är jag rädd för vad som ska hända på lite längre horisont! Vilka är dom lovande som man skulle bygga bärande framtida spelare av, d v s den stomme man nu skulle bygga ett nytt lag med? Känns som att man tappat ett år innan man ens kommit halvvägs genom att plocka in så pass många "proffs" men det är givetvis nödvändigt att hålla sig kvar så att man får chansen att starta om till hösten. Svammel från mig? kanske men det är så jag ser på det. |
Namn: venjan |
Stad: mora |
Kategori: Hockey |
Skickat: 07:36 - tis 03 dec 2019 |
nummer 71 -11
nummer 19 -11 nummer 4 -10 I plusminus statistiken på 26 matcher,kanske måste bänkas |
Namn: Foo |
Kategori: Hockey |
Skickat: 06:37 - tis 03 dec 2019 |
HakanOlsen: Jag tror att han medvetet väljer att inte förstå vilka det är pga att du råkade byta ut någon bokstav i varje namn. |
Namn: HakanOlsen |
Kategori: Hockey |
Skickat: 22:23 - mån 02 dec 2019 |
Perra-Du skämtar, eller hur??? |
Namn: Perra |
Stad: Mora |
Kategori: Hockey |
Skickat: 21:54 - mån 02 dec 2019 |
Vilka är Larianov och Krotov??? |
Namn: HakanOlsen |
Kategori: Match |
Skickat: 21:49 - mån 02 dec 2019 |
Hade förväntat något mer av laget, men de har knappt tränat ihop. Jag är väldigt irriterad över att det tog väldigt lång tid innan något gjordes för att förändra laget. Det var klart under lång tid att spelet kört fast. Även om Ola inte gillar det måste jag säga att försäsongen är viktig för att få ihop laget och att träningen är intensiv. Tänk er CSKA, skulle de förlora en match även om det var träning? Nej! Jag såg Larianov och Krotov spela för Vancouver för ett antal år sedan, Larianov bar vältränad och gjorde karriär i NHL, Krotov hade knappt tränat och hamnade i Östersund eller var det var.
|
Namn: Perra |
Stad: Mora |
Kategori: Hockey |
Skickat: 21:15 - mån 02 dec 2019 |
Kattens lek med råttan i stort sett. Isak gjorde många bra räddningar, så han räddade oss från en ännu större förlust än senast (1-6). Jaja, påt igen |
Namn: HakanOlsen |
Kategori: Match |
Skickat: 17:17 - mån 02 dec 2019 |
Har inte sett någon laguppställning på MIKs hemsida.
När det gäller aktivitet på denna sida, kan den otrevliga stämning som varit under senare tiden kan ha påverkat aktiviteten, åtminstone för min del. |
Namn: AH |
Kategori: Hockey |
Skickat: 13:14 - mån 02 dec 2019 |
I dag är det väldigt tomt med reportage och artiklar om kvällens match. Inget någonstans. Hur som helst känns det inte omöjligt att skrälla tycker jag! BIF är nog ganska säkra på att vinna och MIK har allt att vinna och i nuläget en kapacitet som är bättre än tabelläget. 2-4 blir det! |
Namn: naiso |
Kategori: Trupp |
Skickat: 10:20 - mån 02 dec 2019 |
Hermodsson har tidigare förklarat i Studio MIK vart pengarna har gått sedan nedflyttningen. Typ 6 mille.
Finns även en fara med att plocka in spelare då och då. Hur känner övriga spelare i truppen? Säger att att ni som är duger inte och sammanhållningen kan bli sämre. Matt Bailey sa ifjol angående ta in spelare. Ola kanske kan hitta den artikeln. Och visst har det blivit ett steg framåt med spelare och tränare. Nu gäller det att få alla dra åt samma håll. |
Namn: Konny |
Kategori: Hockey |
Skickat: 09:45 - mån 02 dec 2019 |
Matematikern>
Vilka sponsormiljoner? Pelle> Jag skulle nog vilja påstå att intresset är lika stort som tidigare. Skillnaden är att de flesta har flyttat över till Facebook. Så jag tror inte vi ska tolka det krympande antalet inlägg här inne som ett krympande engagemang för MIK. |
Namn: lollo |
Kategori: Forening |
Skickat: 07:37 - mån 02 dec 2019 |
Jag har 100% förtroende för det Hermodsson och Iversen gör.Vi andra som inte har en blekaste aning om det hela behöver inte bry oss.Det blir bara en massa löjliga kommentarer utan värde. |
Namn: Kurtan |
Stad: Mora |
Kategori: Trupp |
Skickat: 07:35 - mån 02 dec 2019 |
Rätt att agera med nya i truppen. Det som förvånar är att ena månaden finns inga pengar alls och sedan... Nya pengar, dålig koll eller medvetet väntat. Undrar jag! |
Namn: Pelle |
Kategori: Hockey |
Skickat: 00:31 - mån 02 dec 2019 |
Matematikern:
Tja. Frågan är väl hur mycket klubben budgetterat med i publiksiffror. Förra gången vi spelade i HA hade vi efter lika många hemmamatcher som idag 2840 personer i snitt. I år har vi så långt skrapat ihop 2700. Med tanke på tabelläget så är det kanske inte fy skam, men det är totalt sett knappa 2000 åskådare färre iår. Det är möjligt att man budgetterat med lägre och att man ligger bra till och har marginal att köpa spelare? Men jag tycker också att det är för många nya spelare och tränare som plockas in nästan varje vecka nu. Har klubben verkligen råd? Är det SHL-miljonerna som bränns eller satsar man på ett uppryck och bättre publiksiffror? I tillägg till detta så känns intresset helt dött. T.ex. antalet inlägg på MIK punkt se per vecka. Det är skrämmande lågt. Känns som att det var ett helt annat drag under senaste sejouren i HA. Jag tackar naturligtvis inte nej till nya backar så som det sett ut, enda undringen är huruvida detta är något vi egentligen har råd med, eller om det är någon som agerar i desperation för att kunna behålla sitt jobb? |
Namn: Matematikern |
Stad: Skåne |
Kategori: Hockey |
Skickat: 22:29 - sön 01 dec 2019 |
Nu när halva serien är spelad så talar tyvärr statistiken sitt tydliga språk med avseende på prognosen för fortsättningen. Kanske på plats att tacka ja till sponsorsmiljonerna så det kan köpas spelare som vänder på allt. |
Namn: Höken |
Stad: Grycksbo |
Kategori: Trupp |
Skickat: 16:49 - sön 01 dec 2019 |
Ingen kul säsong det här, det känns som vi byter ut hela laget innan säsongen är över, och jag tolkar det som om våran sportchef inte har riktig koll på sporten hockey, och har Mora ik verkligen råd med detta vansinne med tanke på publiksiffrorna, nä jag känner en viss oro inför hur detta ska sluta. |
Namn: Fredrik |
Stad: Boden |
Kategori: Forening |
Skickat: 11:23 - lör 30 nov 2019 |
Livet känns enklare med en seger! Inte den mest välspelad match, men en viktig krigarseger igår! |
Namn: AH |
Kategori: Trupp |
Skickat: 10:10 - fre 29 nov 2019 |
Önskade en back och fick en back:) |
Namn: Janne |
Länk: https://www.moraik.se/artikel/u108ak3j6-33ni1/mora-ik-forstarker-pa-backsidan |
Kategori: Trupp |
Skickat: 22:04 - tor 28 nov 2019 |
Isak Pantzare klar. |
Namn: owe |
Kategori: Hockey |
Skickat: 15:09 - tor 28 nov 2019 |
AH och Perra: Ni måste ju titta på vem Ranford spelade med också! |
Namn: AH |
Kategori: Hockey |
Skickat: 11:01 - tor 28 nov 2019 |
Perra:
Vi får verkligen hoppas att Ranfords stats blir bättre. Ja han är bra i dessa sammanhang men det går ju inte att fortsätta att åka runt som en vilde även om han slår fantastiska passningar och är ett offensivt hot. Inte bra för laget om det fortsätter. jag personligen skulle ha nöjt mig med 2 av dessa transatlanter om jag även fått en riktigt duktig och stabil back. Det saknas i min värld men jag är ju en surgubbe som aldrig blir nöjd! |
Namn: HakanOlsen |
Kategori: Hockey |
Skickat: 20:44 - ons 27 nov 2019 |
Jag hoppas att MIK kan få till det på fredag. Transatlanterna som kommit gör det så mycket roligare att titta på matcherna. Inte bara dumpa in pucken och bli låst i hörnen. Det har varit riktigt deprimerande hockey. MIK borde vunnit senaste matchen mot Tingsryd, men det var dåligt försvarsspel och riktigt dåligt målvaktspel. Det måste bli en förändring framöver då MIK behöver vinna flesta matcher för att komma topp 8, det blir väldigt svårt även om det vänder framöver. |
Namn: Perra |
Stad: Mora |
Kategori: Hockey |
Skickat: 19:03 - ons 27 nov 2019 |
Janne Juvonen, kom hem till ditt kära Mora, du trivs inte alls nere i avloppet, det märks, 18:e plats i målvaktstatistiken och bara 88%.
5:e plats när du var i Mik, och 92.32% |
Namn: Utflyttad |
Kategori: Trupp |
Skickat: 22:33 - tis 26 nov 2019 |
MIK behöver åtminstone en back till som håller rent framför målet. |
Namn: Perra |
Stad: Mora |
Kategori: Hockey |
Skickat: 22:15 - tis 26 nov 2019 |
Faktum är att nr 11 Ranford var inne på 4 av 5 baklängesmål, men oj vad bra han var framåt |
Namn: HakanOlsen |
Kategori: Match |
Skickat: 22:13 - tis 26 nov 2019 |
Om ett lag skall gå långt måste målvakterna vara riktigt bra. MIK har inte de målvakter som krävs |
Namn: naiso |
Kategori: Match |
Skickat: 22:06 - tis 26 nov 2019 |
Tycker inte vi ska skylla på målvakten då det felat i försvaret.
Men ett klart lyft framåt, kan bli bra. |
Namn: HakanOlsen |
Kategori: Match |
Skickat: 21:52 - tis 26 nov 2019 |
Tyvärr har vi inte allt för bra målvakter. Nordamerikanerna som kommit in har lyft laget, men det finns risk att de tröttnar om inte övriga levererar. Nöstebös tavlor de sista minuterna sumpade
chansen totalt till poäng. |
Namn: Perra |
Stad: Mora |
Kategori: Hockey |
Skickat: 21:46 - tis 26 nov 2019 |
Hade vi haft en riktigt bra målvakt så hade vi vunnit i kväll, men tyvärr.
Ranford riktigt bra i sin första match. Dom andra två nordamerikanerna jämfört med resten av laget är det klasskillnad på. Möjligtvis våran första femma kommer i närheten. Alla tre nordamerikaner kommer att vara uppe i toppen på den interna poängligan väldigt snart, fast dom inte var med i dom 20 första matcherna. Ganska bra bortamatch av mik, men men |
Namn: Johan |
Stad: Aspudden |
Kategori: Match |
Skickat: 21:43 - tis 26 nov 2019 |
Alltid trist med en förlust men det finns helt klart en annan energi i gruppen nu, det lovar gott inför framtiden. Harris och Gazley har varit kanonbra hittills och Brendan Ranford känns som en riktig klassvärvning. Detta vänder vi på! |
Namn: Jonte |
Stad: Sigtuna |
Kategori: Trupp |
Skickat: 22:32 - mån 25 nov 2019 |
G.;
Håller helt klart med gällande Gazley och Harris. Vad jag förstod hade Ranford ett starkare CV så bara han trivs så borde han kunna prestera ännu bättre. Skulle gärna gå på alla matcher. Men bor tyvärr på fel ställe. Har dock planer på att vara på plats i Smidjegrav den 4:e Januari. |
Namn: G. |
Kategori: Trupp |
Skickat: 20:16 - mån 25 nov 2019 |
Jonte:
Verkligen. Harris och Gazley har, åtminstone i mitt tycke, hittills levererat exakt vad man kunde hoppas på. Känns som fullträffar. Visar Ranford sig vara av samma virke så stiger chanserna att nypa fler viktiga poäng fram över ytterligare. För övrigt; jag hoppas innerligt att ALLA förstår hur viktigt det är att vi, publiken, går på matcherna i arenan! |
Namn: Jonte |
Stad: Sigtuna |
Kategori: Trupp |
Skickat: 17:07 - mån 25 nov 2019 |
Ranford tillgänglig för morgondagens match mot Tingsryd. Blir spännande att se vad han kan uträtta. |
Namn: Nonne |
Stad: Mora |
Kategori: Match |
Skickat: 19:07 - sön 24 nov 2019 |
Så länge vi gör ett mål mer än motståndaren så är ju detta lugnt;)
Skämt åsido. Skönt med en trepoängare . |
Namn: Ygg |
Kategori: Match |
Skickat: 18:47 - sön 24 nov 2019 |
Ola, tack för svar. Skön seger förövrigt. Hade varit extremt tungt att tappa en tremålsledning. |
Namn: Konny |
Kategori: Match |
Skickat: 17:35 - sön 24 nov 2019 |
Ojojoj, vilken rysare. Sex mål - det tror jag inte vi har gjort sedan vi mötte Brynäs i början av året.
Valtonen har en del kvar att jobba med men Gazley och Harris är en j-a tillgång. Och utan att säga för mycket känns det som om vi äntligen börjar spela den hockey vi har sagt att vi ska göra. |
Namn: Ola |
Stad: Täby |
Kategori: Match |
Skickat: 14:26 - sön 24 nov 2019 |
Ygg>
Det gör han inte. |
Namn: Ygg |
Kategori: Match |
Skickat: 11:43 - sön 24 nov 2019 |
Spelar Brendan Ranford idag? Någon som vet? |
Namn: naiso |
Kategori: Match |
Skickat: 22:18 - fre 22 nov 2019 |
Helt klart ett fall framåt, även om jag inte trodde på vinst mot Timrå så blev man ju sugen på vinst på slutet. |
Namn: Nonne |
Stad: Mora |
Kategori: Match |
Skickat: 21:47 - fre 22 nov 2019 |
Detta var då ett rejält kliv framåt.
Kul å se att det finns en tanke i uppspel. Förstalinan med Fogström i mitten utmanade och skapade i nästan varje byte. Nu ser jag faktiskt fram emot matchen på söndag. |
Namn: Resenärn |
Kategori: Match |
Skickat: 14:09 - fre 22 nov 2019 |
Då tror jag på dig och slänger in en rad, klirr i kassan sen:)
|
Namn: AH |
Kategori: Match |
Skickat: 13:54 - fre 22 nov 2019 |
Jag sticker ut hakan och tror på 4 mål och vinst i kväll! |
Namn: Perra |
Stad: Mora |
Kategori: Hockey |
Skickat: 08:02 - fre 22 nov 2019 |
Ja det är tur att vi har ett bra lag i mik-leden.
Hoppas det vänder snart för gubbarna i a-laget, troligtvis inte ikväll men snart |
Namn: MIK:are |
Kategori: Forening |
Skickat: 21:12 - tor 21 nov 2019 |
Bra jobbat J-18 gubbar!!!! |
Namn: Konny |
Kategori: Forening |
Skickat: 11:20 - tor 21 nov 2019 |
MIKare>
Rätt förutsägbar text. Artikeln "sparkad tränare sågar klubben" har man läst rätt många gånger vid det här laget... |
Namn: MIKare |
Kategori: Forening |
Skickat: 08:06 - tor 21 nov 2019 |
Kurtan:
Med våning 3 menar han styrelsen, på våning 2 sitter Hermodsson och ovan han sitter styrelsen (våning 3 ) |
Namn: Johan |
Stad: Aspudden |
Kategori: Forening |
Skickat: 22:12 - ons 20 nov 2019 |
Tycker Lusth blev stymoderligt behandlad av klubben så förstår om han vill sätta in en kil i kansliet för detta känns lite som en tillbakakaka från hans sida.
Tycker personligen Hermodsson gjort ett mycket bra jobb överlag och håller inte med varken Lusth eller Wennerholm(Aftonbladet), tycker visst att han lyckats ta över stafettpinnen efter Simons och att han alltid ser till klubbens bästa i första hand. Klart det är lätt att klanka på honom nu när det blåser snålt men ser man till Hermodsson tid i klubben så tycker jag att han varit klubbens ryggrad med bravur. Däremot kan jag undra om -med all respekt att i princip hela laget byttes ut inför denna säsong- Iversen som säkert är en superb målvaktstränare kanske inte är rätt person på rätt plats. Laget är mitt tycke uppbyggt med för många liknande tuta-å-köra-spelare om man ser till forwardsbesättningen vilket gjort att det saknas dynamik i det offensiva spelet. Gällande sommarträning så verkar det ju ligga en del sanning i Lusths påstående om att spelarna är dåligt tränade. Spelarna ser verkligen ut att krokna ju längre matcherna går och ser man till antal vinster/period i period 2(12e lag) och period 3(13e) så säger det väl också en del antar jag. Något positivt ändå, de nya transatlanterna såg pigga ut idag med kreativa händer, välkommet |
Namn: naiso |
Länk: https://www.eliteprospects.com/player/24082/brendan-ranford |
Kategori: Trupp |
Skickat: 21:56 - ons 20 nov 2019 |
Nyförvärv: Brendan Ranfor
https://www.eliteprospects.com/player/24082/brendan-ranford |
Namn: Kurtan |
Stad: Mora |
Kategori: Forening |
Skickat: 17:47 - ons 20 nov 2019 |
Aftonbladet idag.
Lite lustigt (Mats Lusth) eller felciterat. Våning 3 på kansliet. Var finns den? |
Namn: AH |
Kategori: Hockey |
Skickat: 16:05 - ons 20 nov 2019 |
naiso:
Jag påstår mig inte eftersträva någon speciell pedagogik över huvud taget i mitt inlägg utan spekulerar bara i vad jag tror har hänt. Jag förespråkar liksom du givetvis att alla måste dra åt samma håll för annars kan man inte hålla på med lagsport. Jag förespråkar även viktigheten i att alla hittar glädjen i det här nu trots det utsatta läget. |
Namn: Ygg |
Kategori: Match |
Skickat: 15:10 - ons 20 nov 2019 |
Jag ser verkligen fram emot matchen ikväll. Det ska bli spännande att se de nya spelarna, tränarna och lagets inställning efter bytet. Det är bara sex poäng till en plats i slutspelsserien. Nu vänder det. |
Namn: Lars |
Kategori: Forening |
Skickat: 13:45 - ons 20 nov 2019 |
Men när det behövdes som mest var den kampviljan som bortblåst |
Namn: Kurtan |
Stad: Mora |
Kategori: Forening |
Skickat: 13:30 - ons 20 nov 2019 |
Petra,
Blir så jäkla glad då jag ser inslaget Frölunda - MIK. Så tragiskt att allt slogs i spillror ett halvår senare. |
Namn: PeO |
Kategori: Hockey |
Skickat: 10:19 - ons 20 nov 2019 |
Perra: Bitterljuvt. Skönt att se men det gav en klump i magen också. Vilka spelare, känns som en evighet sedan! Jo jag vet att jag kunde vara frustrerad över prestationen då också men just nu minns jag bara att vi var stora, starka, snabba, passningssäkra, tekniska, elaka, tuffa, träffade alltid målet och höll oss till grundspelet :) Det är lönlöst att drömma sig tillbaks. En sak ska vi dock inympa i vårt DNA, båda fans och klubb: vi har kapacitet, kunnande och kultur för att spela i SHL! Det får vi aldrig glömma och vi ska använda det för att skapa trygghet och tro, inte för att bli dumdryga och tappa ödmjukheten. Nu är vi där vi är och vi har helt andra killar med annan bakgrund och andra förutsättningar som ska jobba ute på isen. Föregående säsonger kan vi använda för inspiration men aldrig jämföra oss med, vi har ett lag här och nu och det är dom som är Mora IK, tillsammans med alla andra spelare, ledare, fans och sponsorer. Så, där fick ni tio klyschor på trettio sekunder, men det är så det är :) |
Namn: Perra |
Länk: https://www.youtube.com/watch?v=jaMs2cNshG0 |
Stad: Mora |
Kategori: Hockey |
Skickat: 19:40 - tis 19 nov 2019 |
Kan fortfarande inte begripa att vi åkte ur shl med det lag vi hade.
I dessa dystra tider som förhoppningsvis vänder nu så kan vi ju glädja oss åt detta |
Namn: Perra |
Stad: Mora |
Kategori: Hockey |
Skickat: 16:01 - tis 19 nov 2019 |
hassep:
Glömde tillägga, i 5 säsonger |
Namn: Perra |
Stad: Mora |
Kategori: Hockey |
Skickat: 15:59 - tis 19 nov 2019 |
hassep:
Head Coach i Jokerit och Sport i finlands högsta liga, bl.a |
Namn: Healey |
Kategori: Trupp |
Skickat: 12:18 - tis 19 nov 2019 |
hassep: Du har koll på vad han har gjort innan hoppas jag? Annars så kan du ta och kolla upp det för jag tänker inte ödsla tid på att ge dig den informationen. |
Namn: Konny |
Kategori: Trupp |
Skickat: 11:45 - tis 19 nov 2019 |
Owe>
Visst är det skönt med folk som sågar tränarna innan de gjort sin första match? Så talar en äkta supporter! |
Namn: owe |
Kategori: Trupp |
Skickat: 11:20 - tis 19 nov 2019 |
hassep: Ok då vet vi.. |
Namn: hassep |
Kategori: Trupp |
Skickat: 11:01 - tis 19 nov 2019 |
Jag är inte direkt imponerad av nya tränarna. Att få sparken från andra ligan i Tyskland är ju ingen merit direkt. Ja... men det går ju i linje med MIKs övriga värvningar under året. |
Namn: Ola |
Stad: Vallentuna |
Kategori: Match |
Skickat: 08:38 - tis 19 nov 2019 |
Kurtan>
Inte Globen. Hovet. |
Namn: Konny |
Länk: https://aik.ebiljett.nu/Tickets/Choose/143?S=0 |
Kategori: Match |
Skickat: 08:32 - tis 19 nov 2019 |
Kurtan>
A6 eller A7. |
Namn: Kurtan |
Stad: Mora |
Kategori: Match |
Skickat: 07:30 - tis 19 nov 2019 |
Matchen på Globen.
Vilken sektion för sittplats rekommenderas för MIK FANS? |
Namn: Joakim |
Länk: https://www.eliteprospects.com/player/90801/david-goodwin |
Stad: Mora |
Kategori: Hockey |
Skickat: 22:53 - mån 18 nov 2019 |
David Goodwin klar för Belfast Giants |
Namn: naiso |
Länk: https://www.eliteprospects.com/staff/446/tomek-valtonen?fbclid=IwAR1q9RUuz2uR_ElscNCoZ2KzL8_wHoVByVTdGIvSIbud4JF_I9eqg7bci3s |
Kategori: Hockey |
Skickat: 17:22 - mån 18 nov 2019 |
Tror på det, Tomek några år i Liiga. |
Namn: naiso |
Kategori: Hockey |
Skickat: 14:28 - mån 18 nov 2019 |
AH: Den pedagogiken du förespråkar tror jag inte på.Gäller att få alla att dra åt samma håll.
|
Namn: AH |
Kategori: Hockey |
Skickat: 14:15 - mån 18 nov 2019 |
Ja, vad skam man säga? Jo, vi kommer aldrig att få veta vad som hänt om ”tålamodet” fått gälla ett tag till tillsammans med de nya spelarna. Rätt eller fel? Jag vet för lite om vad som hänt nere i hallens innersta så?????? En sak som jag funderat på under säsongen är att flera av de rutinerade inte nått upp till mina förväntningar. Detta har sedan gjort det svårare för de nya orutinerade att utvecklas. Anledningen kan mycket väl vara att de rutinerade har haft svårt att underkasta sig och ta order från en yngre tränare vilket gått ut över de yngre. Eftersom det är enklare att byta tränare i stället för flera spelare så blev det denna lösning. Denna tes borde om det är så vara att det kommer in en tränare med väldigt mycket pondus. Jag tror på Jakobs egna ord om att hela MIK lever under stor stress. En superstressad arbetsplats är inget bra ställe att vara på om man med långsiktighet och tålamod ska nå tidsbegränsade resultat. Det talar emot sig själv för det mesta. Med dom orden hoppas jag nu att det kommer in en helt annan människa i båset som verkligen tål och förstår stressen. En som är väldigt auktoritär och sätter en nästan galen prägel på laget. Man måste få många fler att komma upp i Perssons och Bejmos klass för det är där någonstans det handlar om att vara. Nu kan vi bara hoppas att detta blir bra. |
Namn: venjan |
Stad: mora |
Kategori: Hockey |
Skickat: 11:08 - mån 18 nov 2019 |
konny> tjooooho ,äntligen |
Namn: Konny |
Kategori: Hockey |
Skickat: 10:03 - mån 18 nov 2019 |
venjan>
Om man ska sparka en tränare måste man först hitta en ersättare som är tillgänglig till rätt pris, vilket är skitsvårt när man är en bit in i säsongen och dessutom har en begränsad budget. Varken du eller jag vet hur klubben har agerat eller hur länge de har sökt en ny tränare. Så om du ursäktar tycker jag faktiskt att ditt inlägg är JÄVLA TRAMS (för att använda versaler som du). |
Namn: Perra |
Stad: Mora |
Kategori: Hockey |
Skickat: 09:44 - mån 18 nov 2019 |
:-) :-) ;-) |
Namn: Konny |
Länk: https://www.moraik.se/artikel/zcw7ak345-33ni1/mora-ik-byter-tranare?fbclid=IwAR2d4dS53fUI7TL7Mxx2yyppmS7o_WWfWRb4IuCS3QDwtbFJzkjUmiPchR0 |
Kategori: Trupp |
Skickat: 09:29 - mån 18 nov 2019 |
MIK byter tränare. |
Namn: venjan |
Stad: mora |
Kategori: Hockey |
Skickat: 08:55 - mån 18 nov 2019 |
Vad väntar ledningen på,det kan inte gå längre nu.I andra lag typ Södertälje, aik,leksand ifjol mm har man redan sparkat tränare men icke mora.TYPISKT MORA VÄNTAR TILLS DET ÄR FÖR SENT OCH HALVA SERIEN ÄR SPELAD,LIKA SOM SENASTE ÅREN. Men är man nöjd med resultaten då gör man inget, och tror på högre makter |
Namn: Erik |
Stad: Kurtan |
Kategori: Trupp |
Skickat: 22:26 - sön 17 nov 2019 |
Erik,
Inte Fogström o Bakala. Finns väl några i AHL som inte platsar i NHL. Kanske jag har fel. |
Namn: Utflyttad |
Kategori: Annat |
Skickat: 22:20 - sön 17 nov 2019 |
Konny>Vi får väl hoppas att det vänder snarast, så då blir det automatiskt lite positivare här. |
Namn: Konny |
Kategori: Annat |
Skickat: 21:25 - sön 17 nov 2019 |
Utflyttad>
Såklart är det så! Det är inte syftet jag ifrågasätter, det är sättet att kommunicera som kan kännas lite kontraproduktivt. |
Namn: erik |
Stad: mora |
Kategori: Forening |
Skickat: 21:05 - sön 17 nov 2019 |
Kurtan/ Njaa , vi har ju tatt in både Fogström och Bakala under säsongen. Eller tänker du på några speciella spelare? |
Namn: Kurtan |
Stad: Mora |
Kategori: Forening |
Skickat: 19:09 - sön 17 nov 2019 |
Synd att MI inte kan knyta till sig f d spelare på samma sätt som Timrå med Dahlen. |
Namn: Utflyttad |
Kategori: Annat |
Skickat: 18:52 - sön 17 nov 2019 |
Konny>Är det inte en frustration att det går dåligt just nu? Jag tror att alla här innerst inne vill att det skall gå bra för MIK. |
Namn: Konny |
Kategori: Annat |
Skickat: 18:47 - sön 17 nov 2019 |
Utflyttad>
Självklart är det inte så! Men vissa supportrar (inga namn nämnda) tycks faktiskt få näring när det går dåligt för MIK och gör vad de kan för att trycka ner klubben och laget. |
Namn: Utflyttad |
Kategori: Annat |
Skickat: 18:45 - sön 17 nov 2019 |
lollo>lika intressant som dina kommentarer, som verkar tro att det är supportrarnas fel att MIK är där man är. |
Namn: lollo |
Kategori: Annat |
Skickat: 18:28 - sön 17 nov 2019 |
Utflyttad
Oj vilken intressant upplysning |
Namn: Utflyttad |
Kategori: Match |
Skickat: 16:04 - sön 17 nov 2019 |
Strax över 2000 på en lördagsmatch och då är det nog många säsongskort som säkert inte dyker upp. Illavarslande att intresset för MIK är så svagt och tittar jag till mig själv, så har jag tidigt på säsongen slutat åka upp (sam alltid var där förut) och orkar heller inte ens se hela matcher på TV längre.
Detta kan/kommer att leda till ekonomisk bakslag nästa är i försäljningen av säsongskort. |