Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 172 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 174 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 54 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 61 Warning: Undefined variable $text in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 286 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 54 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 61 Warning: Undefined variable $text in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 532 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40
Namn: Wixner |
Skickat: 18:31 - lör 06 apr 2013 |
Hemus Anders: Det tänker jag och min fru göra.
|
Namn: Hemus Anders |
Stad: Hemus |
Skickat: 18:17 - lör 06 apr 2013 |
Idag har jag skänkt 50KR till supporterliraren, och jag planerar att göra det varje månad framöver.
Om vi börjar tidigt med "Tillsammans Är Vi Starka" så kan vi slippa osäkra värvningar och tillföra lite spetskompetens till vårt lag. några enstaka tjugolappar varje månad är inte mycket. Är det några andra här som tänker bidra till detta? |
Namn: Joakim |
Länk: http://moraik.se/artikel/f%C3%B6rslagsl%C3%A5dan-inf%C3%B6r-s%C3%A4songen-20132014 |
Stad: Mora |
Skickat: 16:35 - fre 05 apr 2013 |
Hit kan vi maila alla våra ideer till Mora IK. |
Namn: JE |
Stad: Soller |
Skickat: 13:45 - ons 03 apr 2013 |
Är det någon som vet om Mora IK har nått supporterråd där alla våra ideér kan dryftas direkt med föreningen. Om det inte finns så kanske någon med lite bra kontakter med föreningen kan lyfta den frågan. När vi supportrar brainstormar så kan det nog komma 100-tals ideér. |
Namn: frpe |
Stad: Solna |
Skickat: 13:36 - ons 03 apr 2013 |
Vore det inte en skoj idé att gå ihop några stycken som lägger 50-100 kr vardera per månad som man spelar lotto med joker för. Drömvinsten på 200 miljoner går sedan till Mora IK!? |
Namn: Joakim |
Stad: Mora |
Skickat: 09:17 - ons 03 apr 2013 |
Arbetsnamnet "Tillsammans Är Vi Starka" Tycker jag lät väldigt bra, gällande supportergrejen för att skapa mer sammanhållning. |
Namn: Joakim |
Stad: Mora |
Skickat: 09:13 - ons 03 apr 2013 |
G: mycket intressanta förslag du tagit upp.
1 kronan 5 kronan och 10 kronan är nog något som alla kan ta till sig. Det är nog viktigt att det finns allternativ på summan man kan bidra med då ekonomin är olika ansträngd på olika håll. Och precis som du säger så är det nog bra med ett slutdatum. Något viktigt med insammlingen är ju målsättningen, hur mycket vill vi nå upp i? Är vi nöjda om vi drar ihop 100 000 kronor, eller sk målsättningen vara större? Om man sätter upp en målsättning inför seriestarten (summa) och den delas ut vid första hemma matchen typ. Sedan sätter vi högsta fart igen men samma insammling under pågående säsong, för att kunna lägga in en slant i "sign on bonus" till en spelare som vi verkligen vill behålla allternativt värva. |
Namn: G. |
Skickat: 21:50 - tis 02 apr 2013 |
SIVASN:
Vad gäller företag så litar jag på att säljavdelningen på kansliet gör sitt jobb vad gäller försäljning av reklamskyltar, företagskort och liknande. Dessutom skulle man väl försöka återuppta förra säsongens succé med alla företag som la en tusenlapp i månaden (för att finansiera Anze och Bobby i det fallet). För övrigt tror jag att det är viktigt att det blir en succé direkt med supporterliraren eller 1-5-10-kronan för att fler ska hänga på. Ungefär samma princip som när det haglar burop och busvisslingar vid ett dåligt dommarbeslut; buar tio personer så dör det ut ganska snabbt, men gapar och visslar alla ut sitt missnöje samtidigt kan det bli ett jääkla ståhej! |
Namn: HakanOlsen |
Skickat: 21:36 - tis 02 apr 2013 |
absolut 5 kronor per dag. Jag är med på det |
Namn: SIVASN |
Stad: F |
Skickat: 17:47 - tis 02 apr 2013 |
Jag är helt med på "10-kronan" och utmanar dom som kan att haka på, vi är så pass få så några måste nog ge mer än 1krona. har man alla tre alternativ "1-kronan,5-kronan & 10kronan" då kan alla vara med på de dom kan. Sen kan vi ha "100-kronan" till företag.
Låt det sedan rulla på hela säsongen som en hjälp till lönen för en eller flera spelare. Om sedan Hermodsson väljer att betala en spelare och kalla honom för supporterlirare eller ge alla en bonus för att stanna spelar mig ingen roll. bara vi får in lite pengar i föreningen (alla Beckar små) hehe |
Namn: Ludde |
Stad: Ludvika |
Skickat: 17:36 - tis 02 apr 2013 |
Kanske det vore än bra ide att om möjligt vi fans kanske skulle kunna träffas o diskutera, vet ju att en del av oss här inne bor långt ifrån men det kanske Skulle gå att ordna på nåt sätt.
|
Namn: Hemus Anders |
Stad: Hemus |
Skickat: 17:09 - tis 02 apr 2013 |
Det skulle onekligen kännas som ett speciellt ögonblick att lämna över dom slantar som vi tillsammans har sparat ihop vid t.ex första ispasset efter Supporterliraren "Summer Edition"! Frågan är den hur vi går vidare med alla idéer som vi har här. Omröstning?
Ska "1-kronan" vara en separat del i det hela och komma till ett eget konto, eller ska våra pengar komma till samma konto som vanliga supporterliraren? Ska vi självmant försöka rekrytera familj, släkt och vänner så gott vi kan som kan gå med i t.ex "5-kronan"? Ska vi trycka upp informationsblad angående "MORA HEARTS", "Jag stödjer MIK", eller "Tillsammans är vi starka" som vi sedan delar ut? |
Namn: Andreas |
Skickat: 16:51 - tis 02 apr 2013 |
Ja den där ideen med 1-kronan tycker jag dem måste jobba vidare på, jätte enkelt sätt att få inte extra slantar! Jag är lätt på, så kan någon som har lite kontakt med dem på kansliet snacka med dem så dem kan lägga ut en länk på hemsidan eller liknande!?!?! |
Namn: Ludde |
Stad: Ludvika |
Skickat: 15:54 - tis 02 apr 2013 |
G: klockrena idéer . Jag personligen skulle köpa snygga MIK märken som visar att jag stödjer klubben o är ett fanTycker även att klubben skulle knåpa ihop ett kit när man värvar nya medlemmar,att man för en viss summa får 1 års medlemskap och en matchtröja el dyl för en viss summa., då skulle klubben få mer ungdomar att gå med tror jag, för det är inte alla som har pengar att både köpa medlemskap MIK grejor. |
Namn: Moose |
Stad: MIK Land |
Skickat: 15:32 - tis 02 apr 2013 |
"MORA HEARTS" Kanske vi även kan locka nån transatlant att skänka nån slant :-) |
Namn: G. |
Skickat: 15:17 - tis 02 apr 2013 |
Ett alternativ skulle ju kunna vara att starta en kampanj i stil med "Älska Mora", "Jag stödjer MIK", "Tillsammans är vi starka" eller liknande. Det skulle vara ett samlingsnamn för lite olika alternativ att stödja MIK. Vi har ju redan varit inne på två klockrena sätt.
- 1-kronan, varför inte med 5-kronan eller 10-kronan som alternativ? - Supporterliraren. "Summer Edition", till att börja med? Man sätter ett datum i slutet av sommaren för att sedan dela ut slanten till Hermodsson vid lagpresentation/första ispass. Blir liksom lite mer "oluddigt" med ett konkret slutdatum och en uttalad målgång. Det finns garanterat fler alternativ. Man skulle kunna slänga ihop ett bilklistermärke med kampanjnamnet, en affisch och en PDF för allmänheten att ladda ner och skriva ut till vänner, kunder m.m. där man förklarar vad syftet med kampanjen är och poängterar att vi är starka tillsammans och att det är extra viktigt i MIKs kläder att vi fans anstränger oss. Ta med några punkter från 20saker-listan också. Sen tror jag att det hade varit snyggt om man poängterade att kampanjen är på initiativ av fans till klubben. Det visar att det finns ett starkt stöd utifrån och får då samtidigt inte kanslipersonalen att framstå som giriga/tiggiga av halvskeptiska personer. |
Namn: PeO |
Skickat: 14:01 - tis 02 apr 2013 |
Ludde: Enkronan lanserades när Sares var marknadsansvarig. Den marknadsförs inte längre men vi som anslöt oss en gång i tiden betalar fortfarande. Skriv till klubben och be om info. |
Namn: Ludde |
Stad: Ludvika |
Skickat: 13:53 - tis 02 apr 2013 |
PEO: hur funkar det där med enkronan?
Vart ska man ringa för att ansluta sig? eller är det bara en ide? |
Namn: Joakim |
Stad: Mora |
Skickat: 23:00 - mån 01 apr 2013 |
PeO:
Jag e inne lite på att själva konceptet för supporterliraren skulle ändras lite, och att insammlingen går till typ en sign on bonus eller bara att stärka Mora ekonomiskt för deras spelarvärvningar. För jag hoppas och tror att Mora värvar så bra spelare dom bara kan för de pengar man har att röra sig med. Dock vill jag inte se att de pengarna skulle användas för att enbart bredda laget med en medioker spelare, inte heller att de skulle läggas till ungdomssattsningen. Men precis som du säger så hoppar olika frågor fram, och det som behövs är ju någon som håller i det hela, typ supporterklubben som kan ta fram en del olika allternativ, sedan kan folk som vill delta i en omröstning på nätet. En sak som skulle kunna fungera är en supporterfest med lite musik mm i arenan med Mora IK som medarrangör. All försäljning tillfaller klubben och supportrar får chans att umgås med spelare och varandra. Man skulle även kunna sätta ett litet inträde på det. Det behöver inte vara nå dyra musiker, utan man kan köra Mora trubbaduren, woodpjuks, å något mer kanske. |
Namn: PeO |
Länk: http://mik.se/20saker.htm |
Skickat: 21:39 - mån 01 apr 2013 |
Jag gillar också vad Hemus Anders skriver. Se min länk. Frågan är vad vi kan göra av detta engagemang? Supporterliraren föreslår en del. Ja, kanske. Behöver den förbättras i så fall? Ett riktigt autogiro? En annan vinkling på det hela? Målsättning?
Vi moringar är visserligen inte så få som vissa påstår men vi är heller inte så många att klubben kan ta för givet att fanskaran ska kunna inbringa pengar i en omfattning som räcker till stjärnspelare. Det kräver att vi visar större engagemang än andra klubbars fans. Engagemang kan ibland mätas i pengar. Så, det kostar att vara moring, inte bara gråa hår utan dessutom stålar. |
Namn: Wixner |
Skickat: 18:13 - mån 01 apr 2013 |
Visst skulle det vara bra om vasaloppet ville ger oss pengar men jag har svårt att förstå varför de skulle vilja. En utav Vasaloppets moderföreningar, IFK Mora är en stor förening med många delorganisationer som säkerligen skulle vilja har extra pengar. Det skulle vara mer logiskt rent godvillsmässigt.
Det som MIK och Vasaloppet skulle kunna göra är att bygga ett evenemangs tillsammans. Det har väl Peter varit inne på. |
Namn: HakanOlsen |
Skickat: 15:51 - mån 01 apr 2013 |
det vore intressant om Vasaloppet kan sponsra MIK. Vasaloppet behöver i sig ingen reklam men kan ge positiva wibbar vid support till ungdomsverksamheten då en hel del folk hjälper till vid arrangemanget runt skidloppen. Dessutom behöver det inte bli någon belastning på kommunens kassa. Förövrigt är det en bra ide att köra igång supporterliraren på allvar. |
Namn: Golfarn |
Skickat: 12:58 - mån 01 apr 2013 |
Jag tycker klubben så fort som möjligt bör överväga att bygga en ny hall. Hallen håller dålig klass och jag har en känsla av att lagningar kommer bli lika dyrt som räntor för en helt ny. En ny arena är nödvändig om klubben vill ta sig någonstans. Kanske är det möjligt att till och med få till en klack om vi bygger nytt?
|
Namn: mega |
Skickat: 07:49 - mån 01 apr 2013 |
Insamlingen "Upptåget" Fairplay med stil och finess |
Namn: Joakim |
Stad: Mora |
Skickat: 01:37 - mån 01 apr 2013 |
Ja, lägg upp en bounsande länk till Supporterliraren nu. Och jag kan gärna hjälpa till att stå med bössa eller hink uppa vid maxi eller nere på Mora.
Eller så byt namn på insammlingen till nåt annat än supporterliraren om ni vill då denna insammling inte syftar till någon speciell spelare. utan vem som helst bara det är en kungspelare som tillför mycket till laget. Sedan tycker jag att det som "G" skrev att hitta på något mer projekt för sammanhållningen och mikidentiteten. Börja spåna gott folk, vad kan vi göra, jag ska börja spåna redan nu. Och sedan måste det väll finnas någon eldsjäl som kan och vill hålla idet vad det nu blir. Skriv gärna här vad ni tänker och tycker. Heja Mora IK! |
Namn: G. |
Skickat: 21:54 - sön 31 mar 2013 |
"Hemus Anders" har helt rätt i det han säger. Det är VI medlemmar, sponsorer och säsongskortsinnehavare som ÄR klubben och har därmed i högsta grad klubbens öde i våra händer. Det är bannemig allas våran skyldighet att efter förmåga bidra till MIKs pengakassa. Det håller liksom inte att sitta och gapa efter framgång och samtidigt inte bidra till och underlätta lagbygget.
Supporterliraren är ett utmärkt exempel på sätt att öka Hermodssons och co. möjligheter att bygga ett så vasst lag som möjligt. Kanske borde det även startas något mer projekt för att öka på sammanhållningen och MIK-identiteten? För övrigt så kan vi lika gärna "byta blad" i leksands-ältandet. Hur extremt illa och vidrig klubben och attityden hos en stor del av deras fans är, så tjänar det inget till att upprepa elendet. Full fokus på MIK är att föredra framöver. Mora IK är Rock n´Roll och de bör även vi fans vara. Visst kan man bli arg efter en match, visst kan man förargas över ärkerivalens framgångar, visst kan man ifrågasätta spelarvärningar m.m. Men aldrig bör man bli surskalligt överjävligt bitter. Det tjänar ingen på. |
Namn: JD |
Stad: H |
Skickat: 14:33 - lör 30 mar 2013 |
Här skrivs det bara om leksand, det är ju allt de senaste sidorna handlar om. Inga sillyrykten för vårt gäng? Vad tror ni om nästa säsong? Fokus på MIK |
Namn: Joakim |
Stad: Mora |
Skickat: 09:14 - lör 30 mar 2013 |
Oavsett vad som hänt så är Mora IK laget i mitt hjärta, nu och för alltid.
Jag tänker inte sluta gå på hockey här i Mora. Dock önskar jag att Mora IK kunde ansluta sig till KHL så vi slipper spela under det Svekfulla svenska ishockeyförbundet som står bakom fuskarnas if. Och fy faan va skönt det skulle vara att ge dom långnäsa. |
Namn: G. |
Skickat: 19:05 - mån 25 mar 2013 |
PeO:
Du slår huvudet på spiken rakt av här i ditt utlägg om hurvida det skulle drabba MIK om (läs: när) LIF tar steget upp om någon vecka. Självklart har MIK ingenting att vinna på att LIF avancerar, men någon undergång är det absolut inte. Det jag ändå är mest oroad över är hur publiksnittet kommer att påverkas. Med tanke på att halva den ishockeyintresserade befolkningen i ovansiljansområdet redan idag hellre väljer att åka till Leksand och sjunga att "hela Mora luktar skit" så är jag rädd att en och annan kappvändare kommer att lägga sina hockeypengar på att åka till avloppet. Ett faktum som i så fall gör att det blir än viktigare för alla oss sanna MIKare att verkligen gå på så många matcher som möjligt och försöka dra med oss våra bekanta. Måtte man jobba bakdelen av sig på säljsidan på kansliet för att så skickligt som möjligt sälja många säsongskort, reklamskyltar m.m. |
Namn: PeO |
Skickat: 18:07 - sön 24 mar 2013 |
Några har diskuterat vad det betyder för MIK att LIF avancerar (Jo, det gör dom). Om vi törs anta att Örebro håller hela vägen begåvas serien med Rögle och Timrå. Publikt är Örebro och Rögle ungefär lika attraktiva för Morapubliken och ett nollsummespel. Timrå (såvida dom inte faller fritt ekonomskt) skulle kunna dra närmare 3000 åskådare. Bortfallet jämfört med LIF blir då ca 3000 biljetter på dubbelmöten. Å andra sidan kanske vi slipper Karlskrona. Både Björklöven och Vita Hästen kommer nog sälja lite drygt 2000 biljetter. KHK lockar väl normalt 1700? Då törs vi hoppas på ett plus där på 600 biljetter. Och skulle gamla fina TAIF åka ut ökas kanske försäljningen också jämfört med Björklöven eller Vita Hästen. I bästa fall kompenserar detta nästan halva bortfallet från derbymatcherna.
Sen MÅSTE kluben lära sig hur man driver kampanj på enskilda matcher. Så länge jag minns har "gratis" och "halva priset" gett blygsamma ökningar i besökande räknat. Hemmapremiären ska man ha som mål att sälja ut tycker jag men då måste man kampanja som fan. Julmatchen ska vara slutsåld. Djurgården ska locka minst 4000. Lätt att önska i en gästbok naturligtvis men klubben måste lära sig hur man skapar hajp! Hur stor del av våra besökare som har dubbla sympatier vet jag inte men det blir svårt att få folk med känslor för både MIK och LIF att inte skippa FMMA och fortsätta söderut. Klubben måste bli extremt skickligt på att fånga upp alla tänkbara grupper för att bibehålla eller öka biljettförsäljningen. Serien som sådan har tack och lov DIF kvar och kommer vara en fortsatt het serie. DIF är ett medialt lokomotiv och publikt lika starka magneter som LIF (För att nå det påståendet måste man räkna Daladerby som om det spelats i FMMA inför 4500). Jag gissar att DIF och TIK kommer blir snackisar nästa säsong för sin dåliga ekonomi. Det är nödvändigtvis inte dåligt för serien med lite hajlabalo. Vad gäller exponeringen i länsmedia blir det kanske inte så stor skillnad, LIF kan inte få så mycket mer utrymme än dom redan har. Hur sponsorerna reagerar kan man bara gissa. Tittar man hastigt på våra partners är dom flesta synnerligen lokala. Det kan betyda att vi inte kommer tappa i nån större utsträckning men nån expansion blir det väldigt svårt med. Och länstäckande sponsorer kommer knappast överväga att lägga 50/50 så där tappar vi. Tufft läge i alla fall. Det vore lättare för MIK om LIF hade spelat kvar i Allsvenskan men någon katastrof att klubbarna skiljs åt är det inte. Det blir en delvis ny miljö och klubben måste vara oerhört vaken och snabb att anpassa sig. Om klubben ska växa och skapa biljettsug finns bara ett enda säkert sätt: vinn många matcher. Om det tidigt står klart att MIK är ett lag som kommer slåss om topp tre kommer vi få mycket uppmärksamhet i media både regionalt och nationellt och det kommer byggas upp ett inresse som i snitt säljer minst 2500 biljetter. Å andra sidan, står det klart att vi åter är ett lag som får kämpa för att överhuvudtaget nå topp sju blir jag orolig. Tyvärr står detta i kontrast till den långsiktighet som annonserats från klubben. Vi vill alla bygga långsiktigt men frågan är om vi kan det för att inte försvinna från radarn. |
Namn: Wixner |
Skickat: 23:54 - fre 22 mar 2013 |
Jag tycker främst att vi moringar måste släpper allt detta pessimismen och negativitet. Klart att det påverkar klubben och spelarna i slutändan. Med positivitet och gott mod kommer man långt. Titta på Nille och Ljungberg, de gör underverk med deras positivitet. |
Namn: Wixner |
Länk: http://bygdearkivet.mora.se/blanketter/CgiText-GetRecord?FGID=QID--640875360&Formname=/blanketter/Fotostor.html&Incl=000000000000&Recnr=35 |
Skickat: 18:42 - tor 21 mar 2013 |
Denna bild sitter vid mitt skrivbord. Jag brukar titta på den rätt ofta.
1956 - Mora låg sexa i tabellen, läktarna är fulla. Hockey var idrott inte ett företag. |
Namn: mazn |
Länk: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=20051 |
Skickat: 22:48 - ons 20 mar 2013 |
En spelare som är ung och bra på att styra spelet. Offensivt |
Namn: Tången |
Länk: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/frolunda/article16445231.ab |
Skickat: 12:14 - tis 19 mar 2013 |
Då var Tom Nilsson klar för Toronto! Borde väl innebära lite slantar till MIK? |
Namn: gustav |
Skickat: 23:39 - lör 16 mar 2013 |
Saxat från superstars.nu
"Klasskillnad på tränare och målvakt. I övrigt var vi bättre på allt. Att Hanses är en fullständig katastrof kan väl inte ha undgått någon utom den där feta jävla Appelgren. Hanses vill jag aldrig mer se igen, man blir illamående av att se en sådan jävla sopa i en Leksandströja. Så jävla dålig. Dra åt helvete." Stil och finess? |
Namn: börje |
Stad: Mora |
Skickat: 16:45 - fre 15 mar 2013 |
Härligt att ragge vill vara kvar,hoppas han blir det bara,han är omtyckt av spelarna |
Namn: Honken |
Länk: http://www.dt.se/sport/hockeyfeber/1.5682281-oppnar-for-fortsattning |
Skickat: 10:41 - fre 15 mar 2013 |
Hoppas att Ragge blir kvar och att han bestämmer vilka backar som ska värvas. |
Namn: PeO |
Skickat: 17:17 - mån 11 mar 2013 |
Telge: Jag ska försöka ta till mig av din filosofi. Eller om det snarare är en överlevnadsstrategi :) |
Namn: Telge |
Skickat: 17:03 - mån 11 mar 2013 |
PeO>
Nja, ett slags skruvat livsbejakande av våra levnadsvillkor kanske. Har för vana att spela den i bilen på väg till jobbet varje måndag morgon. Jag lovar, jag blir sällan besviken under veckan ;) |
Namn: PeO |
Skickat: 08:05 - mån 11 mar 2013 |
Telge: ha, ha, ja det där är ju livsbejakande, eller hur? |
Namn: Joakim |
Stad: Mora |
Skickat: 03:30 - mån 11 mar 2013 |
Bara att hålla tummarna för J20 nu och hoppas på att det blir bättre nästa säsong.
På denna nivån vill man väll ändå skapa stabillitet och trygghet. Men så har det inte blivit på något plan i år tyvärr. Alldeles för många spelare i a-laget som kommit o gått. En målsättning som ändrats om vartannat och massa konstiga uttalanden från ledare i klubben. J20 fick börja säsongen med 13 matcher borta och bara 2 hemma under denna period. De 2 hemmamatcherna måste ju kännts som bortamatcher då dom så sällan spelade på hemmaplan. Sportchefen visste inte hur bra hockeyn i allsvenskan var och värvade spelare som han trodde skulle passa och resultatet vet vi. Finns väldigt mycket som gick snett i år. Men sådant går att leva med, att det ständigt e påfrestande på nerverna för oss supportrar går att leva med. Det som inte går att leva med dock, det är att se vårat skepp nästan sjunka till avgrunden. Att tränaren efter en match vi förlorat med 1-6 står och säger: -jag tycker vi var det bättre laget... Jag vet inte hur man tänker då, när vi uppenbart var sämst på det enda som egentligen betyder något, att göra mål. Eller att målsättningarna ändras om varannat, först skulle det bli ett mellanår och sedan är vi bra nog för topp tre, och i slutänden blev det inte ens playoff. Eller ett annat uttalande i media som stör mej är: -Mora har misskött Juniorlagen en lång tid och det är därför man tvingades kvala sig kvar. Därför ska vi nu sattsa på juniorerna och värva in några spelare så vi får en bättre grund. Därför får vi kvala igen????? Visst jag erkänner att jag är kritisk, och att jag klagar mycket. Men snart är denna säsongen lagd till handlingarna, och det man för ta med sig är Anze Kopitars dragningar och Bobby Ryans sikte för vart pucken ska sitta. Mycket annat att glädjas åt tycker jag inte att det finns i år. Så nu säger jag som en vis man sa en gång då vi var i elitserien, han hade 11 favoritlag. Nu när lif är i Kvalserien har jag 5 favoritlag. |
Namn: Telge |
Länk: http://www.youtube.com/watch?v=k_AYOwFY3dQ |
Skickat: 23:31 - sön 10 mar 2013 |
PeO>
Kjell Höglund sammanfattar det ganska bra: "Man vänjer sig." Vad fan nu det har med något att göra? ;) |
Namn: PeO |
Skickat: 21:16 - sön 10 mar 2013 |
Nog är det själve fan att man inte ska kunna ta det lugnt ens när A-laget är utslaget? Nu måste man oroa sig för J20 i stället. Suck...Det ingår i klubbens strategi att vi ska bli ledande på juniorverksamhet, om det går åt helvete i kvalet har vi tappat minst ett år på den planen. Det får bara inte ske.
Jag tycker det här var en strulig säsong från försäsong till sista förlusten. Inte mycket pur glädje, inga stunder man kunde luta sig tillbaks. Bara osäkerhet och nervositet. Nej förresten. Glimtar finns. Det var oerhört spännande och kul i processen när vi värvade Kopitar. Livet blev ljusare så länge Kopitar spelade med oss. Inte bara för att han var en fröjd att skåda, vi vann ganska ofta då också, vi hade ödet i våra egna händer. Julmatchen var en clou, 3-2 målet i andra derbyt osv. Visst, plockar man ut godbitarna är dom väldigt goda. Men ändå, det var en jobbig säsong och nu när den äntligen är slut ska det lik förbannat fortsätta vara jobbigt ett tag till. Att vara moring kräver hårt virke. Men det vore ju skönt med en paus nån gång emellanåt. |
Namn: Larssons |
Skickat: 21:00 - sön 10 mar 2013 |
Ola> Beklagar första kommentaren, det var dåligt skrivet av mig.
Linus> Kvalet till J20 Superelit kommer väl att avgöras i två playoffomgångar, där MIK redan är klart för PO2. I första omgången möts segrarna i de olika J20 Elit serierna som finns i landet, dvs Mariestad, Örebro, Nacka och Björklöven. Vet inte om det lottas eller om någon får välja, men segrarna går till PO2. Då får troligen Mora välja motståndare först, och så får Huddinge den andra. |
Namn: Linus |
Skickat: 15:35 - sön 10 mar 2013 |
Någon som vet vilka Moras j20 kommer möta i kvalet och när det börjar? Försökte hitta på swehockey men kunde inte hitta något. |
Namn: Ola |
Stad: T |
Skickat: 13:57 - sön 10 mar 2013 |
Larssons>
Om du är dum eller inte, har jag ingen aning om. Frågan ställdes för att du skrev som om det inte skulle vara klart vilka regeler som gäller. Och det är det givetvis. Men det verkar lite märkligt om det är så att de två sämsta icke elitserielagen tvingas kvala. Man kan i så fall, som PerkanF skrev, spela både slutspel och kval. Eller har elitserielagen förtur till slutspel? |
Namn: Larssons |
Skickat: 13:43 - sön 10 mar 2013 |
Ola>
Nej, tror du jag är dum eller? Men det är bara en person som påstått att det redan är klart med kval nedåt. Så jag undrar egentligen hur reglerna egentligen ser ut, och om det faktiskt är bestämt av förbundet att man blir nedflyttad till kvalplats om man har ES-klubbar efter sig. För två år sedan var reglerna inte lika klara. Då bestämde förbundet först att Växjö inte skulle spela i J20 superelit för de klarade inte att gå upp. Sedan gjorde förbundet ett kovändning och sa att - jo, det skulle man trots allt. Resultatet blev 11 lag i serien. Så jag frågade helt enkelt om vilka regler det är som faktiskt gäller. |
Namn: PerkanF |
Skickat: 13:24 - sön 10 mar 2013 |
Så j20 kan alltså hamna på slutspelsplats men om dom bara har elitserielag efter sig blir det kval neråt??? |
Namn: Ola |
Stad: T |
Skickat: 11:01 - sön 10 mar 2013 |
Larsson>
Menar du att man ska ändra reglerna idag, eller? |
Namn: Larssons |
Skickat: 10:04 - sön 10 mar 2013 |
23: är du säker på det?
En alternativ lösning är ju att spela serien som den är tänkt, låta Växjö kvala och se om de klarar sig. Då är problemet ur världen. Och skulle de mot förmodan ramla ur så gör man som fjolårssäsongen, då det var blev 11 lag i J20 superlit södra just därför att Växjös J20 inte hade kvalificerat sig. Visst, Växjö hade gått upp i ES just då, men ändå. |
Namn: 23 |
Skickat: 07:25 - sön 10 mar 2013 |
Joakim: tyvärr är det klart att J20 får kvala då elitserielagen inte kan hamna i nedflyttningskval. Dock är det viktigt för dem att hålla Huddinge bakom sig för då får de välja motståndare först. |
Namn: Joakim |
Stad: Mora |
Skickat: 22:48 - lör 09 mar 2013 |
23:
Det är inte klart att Mora får kvala i år igen. Det går vägen om: Huddinge slår Luleå. Eller om Luleå slår huddinge och Leksand slår Växjö. Mora måste dock vinna sin match mot Tingsryd. I Morgon avgörs det kl 13:00 |
Namn: Ola |
Stad: T |
Skickat: 22:48 - lör 09 mar 2013 |
23>
Nej, det är inte klart. Det avgörs i morgon. |
Namn: 23 |
Skickat: 22:20 - lör 09 mar 2013 |
Ytterforwardspar... |
Namn: 23 |
Skickat: 22:20 - lör 09 mar 2013 |
J20 spelar alltså med 5 ytterforwards par i sådan viktig match? Kanske går i en b-liga i Österike...
Klart nu att de får kvala i år igen. |
Namn: Joakim |
Stad: Mora |
Skickat: 23:00 - fre 08 mar 2013 |
Näe det sa jag aldrig. Jag sa så här: Radiotystnad från mej fram till nästa säsong.
Men den bröt jag då det kom upp programtid om Uppdrag Granskning. Sen kan jag villigt erkänna att jag bara var bitter då, och att jag har svårt att hålla fingrarna från kakburken. |
Namn: Tången |
Skickat: 21:34 - fre 08 mar 2013 |
Kjillan>Var det inte du som skrev ditt sista inlägg här för ett tag sen? :) |
Namn: Kjillan |
Stad: T |
Skickat: 21:29 - fre 08 mar 2013 |
Fan Joakim, skulle inte du lägga ner och återkomma i höst? |
Namn: Anderson i Hemus |
Stad: Jupiter |
Skickat: 12:41 - sön 03 mar 2013 |
Bara massa gnäll, Mora budgeterade inte med play-off och gick även 1,5 miljoner plus tack vare en hög publiksiffra och en globenmatch. Experterna tippade Mora på en 10-14 plats, och laget var en vinst från play-off. Succé? |
Namn: PeO |
Skickat: 10:32 - sön 03 mar 2013 |
En sak den nya ledningen varit bra på är transparens, ibland har det till och med varit lite väl öppet. Vad man har missat är att kommunicera målsättningen för den här säsongen. Jag tror mig vara ett ovanligt engagerat fan men ändå vet jag faktiskt inte var vi siktade den här säsongen. Förkvalet tror jag mig minnas men sånt där måste vara glasklart. Wener lät vid ett tillfälle "topp tre" slinka ur honom. Man måste vara mycket försiktigare än så med media. Först långt in på säsongen började jag ana att det var ett utvecklingslag vi spelade med. Det kan mycket väl vara rätt väg att gå, det vet vi ju inte förrän tidigast 14/15 egentligen. Men om det är så strategin ser ut måste det vara kristallklart för alla fans. "Eller är det bara jag?" som Ulf Brunnberg skulle sagt. |
Namn: Joakim |
Länk: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/kronikorer/garpenlov/article16223429.ab |
Stad: Mora |
Skickat: 17:34 - lör 23 feb 2013 |
Man har fuskat i förberedelserna inför säsongen.
Tränaren Patrik Wener har inte varit lika noggrann med sitt arbete att börja om från noll och sätta Moras grundspel. A och O inför säsongen. Kanske har det skett omedvetet. När man väl har slarvat med inlärningsfasen och inte varit noggrann kommer laget, sakta men säkert, slås sönder. Individerna tar över och tar egna initiativ i spelet, som leder till ett oorganiserat spel som upplevs som slarv. Ett slarv som får Moras rutinerade publik att himla med ögonen, slå näven i knäet och ropa att det var bättre på 70- och 80-talet. Slarvet i somras och höstas har gett långt mellan lagdelarna. Det spretar och laget är i många fall ihåligt, och det har visat sig inte minst i försvarsspelet där där endast tre lag har släppt in mer mål än Mora i allsvenskan denna säsong. ______________________________________________________ Ovanstående har jag kopierat ur tidningsartikeln och bara bytt namn på tränare och lag. Någon enstaka justering för att texten ska stämma. Denna kritik gavs av Garpenlöv till Brynäs i AB och skulle lika gärna kunnat vara en känga till Mora. Själv är jag så bedrövad att jag varken vet ut eller in och får bita mej i tungan flera gånger för att inte spy galla. Det finns någon som bär ansvaret för det här året som varit, och antingen är det klubbdirren eller tränaren/sportchefen. Att inte vara insatt i hur bra svenska hockey egentligen är, och komma hit och chansa på det man tror duger, det är inte gott nog åt oss supportrar som står där varje match, inte heller mot övriga publiken eller den ideella personalen. Vi kan tycker jag i alla fall kräva att Mora IK ska kunna prestera tillräckligt för att med i alla fall några poängs marginal ta sig till playoff, allt annat är för dåligt, då vi har ekonomi i klubben för så mycket mer. I år har det varit en enorm spelar omsättning, 40 stycken spelare totalt. Vad kostar det gentemot om man skaffat en bra spelare al´a Pavlikovsky i stället? Det är bra att man vill satsa på unga spelare och på Juniorerna, men det får inte utesluta rutin och kompetens för att få en bra balans och ett bra lag. Jag e otroligt besviken, och kommer inte yttra mig om detta så mycket mer då jag inte har så mycket mer än galla att komma med. Tack för säsongen som varit, jag vet att hur det än ser ut på värvningarna och oavsett vem som e tränare nästa säsong, så kommer jag att stå där som det pucko jag är och fortsätta hoppas på mirakel. |
Namn: Läppen |
Stad: Mora |
Skickat: 21:45 - fre 22 feb 2013 |
Caltex> Synd att det blev Örebro. Efter kvällens fiasko sållar jag mig numera till bytatränarpöbeln. Det här funkar inte längre. |
Namn: erik |
Skickat: 23:07 - tor 21 feb 2013 |
TO så fint att du hittade den länlen! jag minns det gamla inför-match programmet på youtube. det var tider det. men årets studio MIK är ju ett helt nytt koncept med nya ideer och nytt innehåll. det är väl ganska tydligt att det är som larssons säger att det är en kopia av studio 19. de är ju identiska rent redaktionsmässigt. till och med namnet är likt. |
Namn: TP |
Länk: http://www.youtube.com/watch?v=xOpMC_mwaS8&list=UUoJV2DtIV3wPqyBvcsij0ow&index=17 |
Skickat: 22:42 - tor 21 feb 2013 |
Larssons: Mora hade faktiskt ett studio program redan säsongen 2009/10. Tyvärr varade den versionen bara den säsongen innan programmet förra säsongen återuppstod i ny regi. |
Namn: Sofia |
Stad: Stockholm |
Skickat: 17:17 - tis 19 feb 2013 |
Men kommunen äger väl arenan?
Då bör det ju vara deras uppgift att se till att den inte möglar och läcker? |
Namn: TP |
Länk: http://www.dt.se/nyheter/mora/1.5601153-mora-ik-fastighetsbolag-i-akut-likviditetskris |
Skickat: 17:12 - tis 19 feb 2013 |
Nu behövs det pengar från kommunen även i Mora |
Namn: POW |
Skickat: 19:38 - sön 17 feb 2013 |
Gh:
Precis som för De Osportsliga så gäller ju även för MIK att man inte kan betala räkningar (och spelare) med eget kapital utan med likvida medel. Svårt att börja riva arenan och betala spelarlöner med fönster, dörrar, och bardiskar... nja möjligen det sista då.... Spärr: Grötting |
Namn: Gh |
Skickat: 19:11 - sön 17 feb 2013 |
MIK hade mest eget kapital av alla lag inför seriestarten, förutom Leksand som hade fuskat med sin ekonomi. Så pengar finns det nog kvar då nyförvärven inte har kostat så mycket och att Anze och Bobby betalades av sponsorer samt att MIK fick in en extra miljon av spektaklet i Globen. |
Namn: MAO |
Stad: Solna |
Skickat: 13:39 - sön 17 feb 2013 |
G: Bra tips och råd. Så klart hoppas jag i grund och botten att Mora blir ett ES-lag igen, men nöjer mig mer än väl och de kan etablera sig som ett 1-5 lag i AS. Just nu känns det tyvärr som att laget är på väg att etablera sig 8-12, och Weners/klubbens vision om ES inom tre år är ju tyvärr bara ett luftslott som gör supportar mer besvikna och lägger onödig press på orutinerade spelare. Hur konstigt det än låter tror jag Mora måste sänka sin målsättning och sakta men säkert etablera sig i AS toppskikt för att kanske kunna ta steget en säsong då allt stämmer. Om Mora hade haft 10-15 miljoner extra under de två kommande säsongerna så kanske det funnits viss chans på ES, men under rådande omständigheter tycker jag man kan skrota planen. Även om man ska sikta högt och landa vid trätopparna så är det besvärligt för både klubben,spelarna och fansen när man hamnar närmare roten. Nej behåll en väldigt långsiktig plan om ES-avancemang, men sänk ambitionen på kort sikt och jobba i lugn och ro. |
Namn: G. |
Skickat: 13:27 - sön 17 feb 2013 |
Alla vi som anser att vi i Mora är värdiga ett elitserielag i ishockey borde jobba hårdare med att ragga nya säsongskortsinnehavare, medlemmar och företag att sponsra. Även om man kan tycka att det är upp till anställda på kansliet att sköta allt detta, så är det ändå tametusan allas våran skyldighet att i möjligaste mån hjälpa till! ALLA som vill MIK väl bör plocka fram säljaren i sig och försiktit tjata på alla i sin bekantskapskrets som på minsta sätt är intresserad av MIK eller ishockey i allmänhet. Tyvärr tror jag inte att några annonser i världen kan locka nya säsongskortare eller medlemmar så effektivt som det personliga öga-mot-öga-samtalet. Skulle man inte på något vis kunna primera befintliga säsongskortare/medlemmar som lyckas ragga nya?
En annan sak som jag tänkt på är om inte klubben skulle kunna skicka ut en enklare tidning till alla hushåll i regionen med ett branschregister över alla sina sponsorer och samarbetspartners? Likt de gula branschsidorna i Lokaldelen. "Gör affärer med oss - vi stödjer utvecklingen av ungdoms- och A-lagshockeyn i Mora". Lär förvisso inte vara helt gratis att fixa, men jag hade i vilket fall alltid tittat i detta register innan jag skulle handla bildelar, behöva en hantverkare, laga gräsklipparen et.c. |
Namn: Larssons |
Skickat: 11:51 - sön 17 feb 2013 |
Ska börja med att säga att jag inte har en aning om hur hårt det slår och vad som är budgeterat eller inte. Men har en del referensramar:
1) Det sades tidigare att en fullsatt match mot LIF gav ca 450 k netto. Man kan då anta att tre sådana viktiga kvalmatcher kanske då kunde ge 1.5 mille? 2) Det sades också i en intervju på DT att om man missade playoff (FKS) så skulle det betyda ett bortfall på mellan 2-3 miljoner. Det kanske är TV-pengar och extra intäkter i FKS som gör att det är lönsamt att gå dit. Och så påverkar det förstås kommande års satsning och möjlighet att ragga sponsorer. Men tror inte att kostnaden att missa FKS blir så mycket högre än 3 mille. Det är mycket möjligt att man inte budgeterat med den. Men jag tycker också att det vore långsökt att tro att man budgeterat med en NHL-lockout, samt en spelaromsättning utan dess like (42 spelare använda i år, näst flest i serien, bara KHK som är värre). Det var ju ett tag då det såg mycket bra ut. MIK låg runt 4-5:e plats och hade häng uppåt, då sa Wener att man skulle ta en direktplats (1-3). Det är mycket sedan dess som inte har gått som man tänkt sig, och den där budgeten är nog så väl oaktuell. Svaret får vi väl först i april vill jag tro? |
Namn: MAO |
Stad: Solna |
Skickat: 11:34 - sön 17 feb 2013 |
Doff: Utan att veta så slår det så klart hårt mot Mora om de missar FKS. Men vad jag har hört så har Mora aldrig budgeterat med FKS som vissa andra lag i Siljansbyggden. |
Namn: Doffe |
Skickat: 11:30 - sön 17 feb 2013 |
Ngn som har koll på hur det slår ekonomiskt om MIK inte når fks?
Hermod sa väl förut att det var ett måste för att få ihop budget? |
Namn: PeO |
Skickat: 00:28 - sön 17 feb 2013 |
Driver klubben någon kampanj uppe i Mora inför grundseriens avslutning? Specialannonser i MT och Masen eller annat? |
Namn: Legenden42 |
Stad: Insj |
Skickat: 22:51 - tor 14 feb 2013 |
Någon med lite insyn som vet varför Norbert Hari, 45pinnar på 21 matcher i J18, lämnat för att spela med Djurgården? |
Namn: Robin |
Stad: 92103 |
Skickat: 21:01 - tor 14 feb 2013 |
Maste saga att det ar fruktansvart jobbigt att se hur klubbar som Karlskoga, Oskarshamn, Orebro, Troja etc. angar pa ar efter ar och blir starkare medans vi bara blir... samma gamla vemod.
Tycker det kanns lite som om vi vet att vi maste bygga pa sikt. Starka laget med kontinutet och harmoni. Istallet borjar vi bli panikslagna runt jul och tokvarvar, eller helt enkelt kollapsar. Vi ger oss aldrig nog med andrum att vara talmodiga. Varfor? Peo? |
Namn: Läppen |
Stad: Mora |
Skickat: 12:06 - lör 09 feb 2013 |
Sivasn>
Väl talat. |
Namn: Doffe |
Skickat: 21:01 - fre 08 feb 2013 |
Steff: done! |
Namn: Steff |
Skickat: 20:47 - fre 08 feb 2013 |
Doffe: Ställ den frågan på Facebok till Kenny??? |
Namn: Doffe |
Skickat: 20:00 - fre 08 feb 2013 |
Älskar studio MIK!!
Hoppas det fortsätter även efter säsongen! |
Namn: PeO |
Skickat: 11:18 - fre 08 feb 2013 |
Är det ingen som har ett svar till Larssons? Jag är också nyfiken. Förr om åren var det väl ca 1000. |
Namn: Larssons |
Skickat: 20:48 - tor 07 feb 2013 |
Nån som vet hur många medlemmar föreningen Mora IK har? |
Namn: Tuppen |
Skickat: 18:33 - sön 03 feb 2013 |
Nu måste Wener gå, fattar inte hur han kan fortsätta få dra Mora ik i skiten!!! Ska han hålla på så här i 3 år??? Visar mig fan inte i fmma nå mer innan den karln skickats tillbaka så han kan få joddla |
Namn: Steven Forrest |
Skickat: 18:59 - lör 02 feb 2013 |
Lyftet 2004/2005 kan väl också bero litegrann på att vi fick en ny, bekväm arena och att världsspelare som Hossa, Horcoff och Cleary plötsligt stod i MIK-tröja. |
Namn: Wixner |
Skickat: 13:42 - fre 01 feb 2013 |
Precis, bra jobbat Kenny! |
Namn: Flingan |
Stad: G |
Skickat: 10:44 - fre 01 feb 2013 |
Håller med MAO. Studio MIK är ett riktigt bra initiativ som gör att man som supporter känner sig lite "närmare" klubben. Kenny gör ett kanonjobb. |
Namn: Moose |
Stad: MIK Land |
Skickat: 16:18 - tis 29 jan 2013 |
G 15.59> J-vligt bra skrivet!!!!! |
Namn: G. |
Skickat: 15:59 - tis 29 jan 2013 |
Sedan tycker jag även, framförallt i och med dessa kontraktsförlängningar, att vi supportrar har ett enormt ansvar att ge klubben de resurser som det krävs för att optimera de realistiska chanserna till att nå elitserien. Det håller liksom inte att bara gå på derbymatcherna och sedan sitta hemma, gapandes som en fågelunge, och kräva framgångar. Gå på så många matcher som möjligt, bli medlem, köp sovenirer, ät lunch på arenan osv osv. |
Namn: Ljungberg |
Stad: MORA |
Skickat: 14:31 - tis 29 jan 2013 |
Spiris:
Inte alla som kan be om ursäkt, stort av dig :) Och ärligt talat, vad skulle jag vinna på att sprida en massa falska rykten! Jag inte inte den typen av person liksom :) Hoppas denna förlängning av W & W gör att några fler letar sig ner till "smidjegrav" ikväll :) |
Namn: Spiris |
Skickat: 14:17 - tis 29 jan 2013 |
Dagens hjältar Wikstrand och Westerling så glllad!
Och jag kapitulerar nu och sätter mig i skamvrån och skäms, Jag skäms att jag påstod att Wikstrand, Ljungberg och Galenhöken var fulla och ville sprida falska rykten, fy vad jag skäms !! Förlåter ni mig? Det var liksom för bra för vara sant! HEJA MORA IK |
Namn: Doffe |
Skickat: 12:26 - mån 28 jan 2013 |
Jag måste bara ge en stor eloge till Hermodsson som jag tycker har förbättrat så enormt mycket. Hemsida, app, studio MIK, saker som händer kring matcherna, globenderby mm. Det är säkert fler personer inom MIK som också bidragit till detta. Tack! |
Namn: Ludde |
Stad: Ludvika |
Skickat: 11:04 - mån 28 jan 2013 |
steven: Arvedsson är nog MIK särklassigaste sämsta tränare eller vad vi ska kalla honom. hade INTE simons anställt denna katastrof så hade de funnits möjligheter att vi fortfarande hade varit i eliten |
Namn: Steven Forrest |
Skickat: 10:34 - mån 28 jan 2013 |
"Den sämsta tränare jag sett"? Var inte Arvedsson sämre? Eller om vi backar bandet exakt 10 år till Januari 2003, kommer ni ihåg Petter Hägerbäck!? ;) |
Namn: spiris |
Länk: http://www.dt.se/sport/hockeyfeber/1.5525054-malmos-sportchef-den-samsta-tranare-jag-sett- |
Skickat: 10:16 - mån 28 jan 2013 |
sopoperan ala malmö verkar hålla i sig. |
Namn: PeO |
Skickat: 15:54 - sön 27 jan 2013 |
Insu har helt klart en poäng. Jag har en bestämd uppfattning om hur professionella idrottsmän ska hantera alkohol men det är väldigt lätt att misstolka när man diskuterar. Däremot ser jag det som positivt att spelarna är på krogen, då trivs dom antagligen med livet och det är bra om folk får tillfälle att snacka lite med dom. |
Namn: Insu (admin) |
Skickat: 13:36 - sön 27 jan 2013 |
Diskutera gärna alkohol och idrott här inne. Men spritrykten om enskilda spelare vidarebefordrar vi inte. De brukar dyka upp här i gästboken någon gång per säsong, och har i ungefär i hälften av fallen varit osanna eller överdrivna.
Healey> Nej, spelarna gör inte vad dom vill på sin lediga tid - klubben har sina riktlinjer som spelarna har att följa. Det är dock en fråga för klubben, inte för oss. |
Namn: Healey |
Skickat: 13:27 - sön 27 jan 2013 |
Har ni inget bättre för er än att bry er i om nån spelare har varit på krogen? Dom får väl göra vad dom vill på sin ledig tid! |
Namn: TB |
Skickat: 13:25 - sön 27 jan 2013 |
spiris: Nej det gjorde det definitivt inte. Du förordade en åtstramning i MIK´s alkoholpolicy p.g.a. att spelarna är ute och dricker stora mängder alkohol på helger och sin fritid. Sen skickar du en direkt passning (till Wikstrand?)om att han är olojal mot sina lagkamrater och sina fans. Det känns som att det har gått lite över styr den här "frågan". |
Namn: SIVASN |
Länk: http://sivasn.blogspot.se/ |
Stad: F |
Skickat: 13:15 - sön 27 jan 2013 |
Mitt korta inlägg handlade om falsk ryktesspridning i synnerhet. =) |
Namn: spiris |
Skickat: 12:52 - sön 27 jan 2013 |
Mitt långa inlägg handlade om alkohol och elitidrott allmänt. |