Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 172 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 174 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 54 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 61 Warning: Undefined variable $text in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 286 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 54 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 61 Warning: Undefined variable $text in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 532 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40
Namn: Emmet |
Stad: Uppsala |
Skickat: 15:15 - tor 15 dec 2011 |
Kurt:
Det är nog inte så enkelt, bra tränare växer nog på lika många träd som bra backar. Förmodligen är det en lösning som ska gälla resten av säsongen om det inte sker underverk. Jag håller dock med dig, ska en gå ska alla gå. Att skicka huvudtränaren och låta assisterande ta över känns vääääldigt trött och väldigt Hockeyallsvenskan 2011-2012. Det är nog helt enkelt inte möjligt att ersätta på en gång. |
Namn: Fredda |
Skickat: 15:14 - tor 15 dec 2011 |
Kurt>
Du har inte tänkt på att det kanske är för dyrt att släppa alla tre? Jag tror nog att detta är lösningen på våra problem, tror nog L.I låter killarna lira hockey som dom tycker är rolig :) Vill ändå tacka H.L för allt han har gjort för klubben. |
Namn: Björn |
Stad: R |
Skickat: 15:13 - tor 15 dec 2011 |
Detta va ju i mina ögon rätt oväntat! Trodde inte ledníngen hade Balls nog till detta.. Någon som vågar spekulera om ersättare??
Drömmen vore ju enligt mig Wikegård! =) |
Namn: Kurt |
Stad: Orsa |
Skickat: 15:04 - tor 15 dec 2011 |
Varför inte låta ivarsson och göran gå? alla har väl vart med och bidragit med sitt. in med en NY röst i båset, nån som vet om det är nån ny på gång? |
Namn: wer |
Skickat: 15:00 - tor 15 dec 2011 |
Jag hade fel, man tog ett beslut som var nödvändigt, och nu hoppas man på att alla i laget får en ny inspiration.
Vill dock tacka H.L för allt han gjort för Mora, och hoppas han får framgång med ett annat lag i framtiden. |
Namn: Insu |
Länk: http://www.moraik.se/default.asp?PageID=1&NewsID=1750 |
Skickat: 14:41 - tor 15 dec 2011 |
Lückner går. |
Namn: perka |
Skickat: 23:44 - ons 14 dec 2011 |
Är det någon som känner till något fall där tränaren självmant säger att vi får tydligen inte ihop detta hur vi än försöker, kanske bättre att nå´n annan får försöka.
Föreningens väl och ve måste väl vara det viktigaste. |
Namn: PeO |
Skickat: 23:24 - ons 14 dec 2011 |
Nu börjar tabellen se riktigt risig ut. Jag var missnöjd med den mediokra säsong vi upplevt men nu är den på väg från medioker till katastrofal. Inte katastrofal i bemärkelsen jordbävningsoffer utan försvagad ekonomi och skadat anseende för klubben. Fan, vi hade ett så bra utgångsläge med ordnad ekonomi och ökat publikintresse. Nu är vi på väg att slarva bort det.
Matta: Jag upplever MIK just som du skriver. Vi spelar hyggligt, ibland riktigt snyggt, men får i praktiken ytterst lite uträttat. Därför blir frustrationen ännu större. Dom här spelarna borde klara av att vinna fler matcher. Från min position vid sidan av klubben ser det väldigt mycket ut som ett ledarskapsproblem. |
Namn: Karin |
Stad: Mora |
Skickat: 21:40 - ons 14 dec 2011 |
Aggen< Du skämtar väl! |
Namn: Aggen |
Skickat: 21:28 - ons 14 dec 2011 |
Efter noggranna beräkningar och mycket gindande på mina geniknölar, så har jag insett att den enda lösningen på problemet är att man helt enkelt förlänger Harald kontrakt, gärna med 4-5 år. Gärna rejäl löneökning också. När man ändå håller på, varför inte förlänga Ivarssons kontrakt, men även kalla in Tärnlund i båset?
Detta tror jag kan skapa en stabilitet och grund i föreningen som gör att vårt långsiktiga mål (elitserien) kommer att nås inom något eller några år. |
Namn: Läppen |
Stad: Mora |
Skickat: 21:23 - ons 14 dec 2011 |
Klubben befinner sig i fritt fall. Ikväll måste ledningen agera. Sjundeplatsen är totalt körd dessutom. Nu gäller det att hålla två lag bakom sig när säsongen summeras. Alltså topp tre som Harald pratade om, fast sett från fel håll. USELT!!! |
Namn: Golfarn |
Länk: http://wikegard.hockeykanalen.se/2011/12/12/hur-tankte-mif/ |
Skickat: 21:41 - tis 13 dec 2011 |
Naggy om du är så intresserad tycker jag att du ska engagera dig i föreningen. Vi ska inte bli en sekt. Sekten finns i Leksand.
Om nu ni alla är så intresserade och känslosamma beträffande MIK. Varför står det inte en enda i klacken nuförtiden? Den absolut bästa supportern är den som skriker fram sitt lag. Det är det absolut bästa sättet att påverka som supporter. Att sitta och göra långa inlägg på en gästbok har väl sin funktion men herregud VI måste börja visa lite mer känslor! Ni får säga vad ni vill men en ståplatssupporter som visar känslor är den bäste supportern. Så är det bara. Wikegård snackar om Malmö redhwaks i min länk. HUR MAN BYGGER ETT LAG! 0:45 till 4:20. Jag är övertygad om att Mora IK har kvalitéerna till att ta oss till Elitserien. Men vi har inte en stomme med krigare som visare vägen för dom andra. Malmö redhawks har ännu mer talang än vad vi har men dom saknar också en stomme eller en "ledarehund" som dyngar på och visar vägen. Värva på för värvandets skull ger inte ett piss. Vi borde istället satsa på att göra spelare exempelvis Viksten och Jakobs till vägvisare för de andra lirarna. I alla fall om man ska tro Wikegård. Vilket jag gör i alla fall. |
Namn: Derbisenda |
Länk: http://Karin: |
Skickat: 14:03 - mån 12 dec 2011 |
Ja, jag går också på alla hemmamatcher.Jag har Viasat Hockey men skulle aldrig välja bort "live" mot Tv.Jag
åker t.o.m in till Mora från stugan i Venjan 10 mil t.o.r om vi är där en helg.MIK-flaggan hänger kvar på tjänstebilen och ska så göra oavsett.Nej sluta inte gå på hemmamatcherna!! |
Namn: Karin |
Stad: Mora |
Skickat: 15:55 - sön 11 dec 2011 |
Att det är något som inte stämmer med vårt kära MIK det kan vi alla konstatera, men jag har en stark känsla av att det är ett ledarskapsproblem. HL håller benhårt fast vid ett spelsystem som i praktiken inte fungerar och vad jag kan förtså har inte Ivarsson mycket att säga till om. Nu måste väl ändå ledningen tänka på MIKs framtid det kan inte finnas något viktigare hur trevliga middagar de än har tillsammans. En drastisk förändring måste till och det NU!! |
Namn: PeO |
Skickat: 14:51 - sön 11 dec 2011 |
Golfarn: Tack, men analys är att ta i. Jag gissar bara utefter det lilla jag vet om klubben. Som någon skrev nyss får vi fans veta extremt lite. Vilken var egentligen planen innan säsongsstart. Vilken är planen nu?
TB: Du har naturligtvis rätt. Man får aldrig gömma sig och lägga sin del av ansvaret på någon annan. Ändå är det chefen som ska se till att det är en bra kultur i gruppen, att folk utvecklas och alltid gör sitt bästa. Till sist utgår allt från Harald. Hans ledarskap ska få oss att vara så bra vi kan vara. Om vi inte är det, vilka många tror, är det ett misslyckande. Om vi är det, vilket några tror, är det nästan ett ännu större misslyckande. Harald kanske ska vara kvar, vad vet jag, men rollerna i ledarskapet måste ändras för det här duger helt enkelt inte. |
Namn: Golfarn |
Skickat: 14:00 - sön 11 dec 2011 |
Vi är fjärde bäst på att göra mål i serien iaf om jag ser rätt.
PeO> Tack för en fin och välskriven analys |
Namn: perka |
Skickat: 13:16 - sön 11 dec 2011 |
Nu har två tredjedelar av säsongen gått och vi ser det magra resultatet. I det här läget finns bara ett recept och det är att ALLA, d.v.s. spelare, tränare, ledning och supportrar bestämmer sig för plats 7 och gör allt för att vi ska komma dit
Lägg åt sidan allt vad heter sparka den eller den. Hur det ska se ut i framtiden får bestämmas efter säsongen men nu har vi ett alltmer överhängande mål. Själv lovar jag att gå på varenda hemmamatch, klappa händerna, köpa lotter och äta korv tills jag spricker. Det här laget har så mycket talang så tar dom plats 7 så kan vad som helst hända. Det viktigaste är att ALLA jobbar åt samma håll. 7,7,7,7!! |
Namn: Joakim |
Stad: Mora |
Skickat: 23:54 - lör 10 dec 2011 |
T.B, PeO:
Jag håller med er fullständigt. Jösses: Rulla tillbaka under den orcsten du kopm ifrån. |
Namn: PeO |
Skickat: 22:55 - lör 10 dec 2011 |
För första gången är jag orolig över att vi kan bomma topp sju. Med våra resurser skulle det vara ett fullständigt fiasko. Det får inte ske. För att undvika detta måste vi vinna fler matcher. Vad återstår att testa?
1. Mentalitet/självförtroende. Krissamtal har vi läst om. Hur man jobbar med idrottspsykologer vet inte jag. Jag vet heller inte om det har någon effekt på ett lag. 2. Byta spelsystem. Vi spelar den vackraste ishockeyn av alla lag i serien. Tyvärr får vi bara till det en stund var femte match. Däremellan gör vårt system oss sårbara och ineffektiva. Byte av spelsystem kommer dock knappast ske. 3. Träningsupplägg. Ibland hävdar folk att vi är nertränade för att sedan komma som skjutna ur en kanon i slutet av serien. Jag tror inte på det men om det är sant är det hög tid att byta träningsupplägg för annars kommer vi inte ha några matcher att spela när vi peakar. 4. Nyförvärv. Vi har värvat en riktigt bra målis och skrev korttidskontrakt med Rasti. Det ska klubben ha beröm för. Annars verkar man anse att ingen enda spelare på marknaden som ligger inom våra ekonomiska ramar kan stärka laget. Det är naturligtvis inte sant. Varför värvar vi inte? 5. Släppa spelare. På de flesta arbetsplatser finns individer som inte begriper att deras dåliga uppträdande, skitsnackande och egoistiska handlingar har betydelse för gruppens funktion. Eller så begriper dom och bryr sig inte. Jag både tror och hoppas att vår trupp fri från såna killar, har inga som helst indikationer på annat. Om inte kan man ge dom sparken och genast se en förbättring. 6. Byta chef. Det går inte att bortse från att Harald har haft närmast unika förutsättningar. Fyra år i en och samma klubb är en ovanlig kontinuitet i branschen. Han har styrt träning, coachning, strategi och teori i en relativt välmående klubb. Han har haft stort inflytande över värvningar. Jag tycker vi borde vara MYCKET bättre än vad vi är. Att Harald är kunnig i ämnet ishockey tvivlar nog ingen på. Men handen på hjärtat, hur mycket skiljer det i kunnande mellan tränarna? Vad kan Harald veta som inte exempelvis Ivarsson vet? Alla tränare har gått samma utbildningar, samma seminarier och har samma diplom. Det viktiga är inte att ha en hockeyprofessor som chef. Spelarna är också välutbildade i teori numera. Det viktiga är att chefen ska vara just en bra chef. Det var inte Svennis unika fotbollsteorier som gjorde honom till världens mest eftertraktade chef, det var hans unika chefsegenskaper. Så, vad göra? Jag tror på 6 följt av 4 och 2. Klart det gör ont att skilja Harald från tränarsysslan. Han har en minst sagt framträdande roll i klubbens historia. Han och frun trivs i Mora. Hans arbetskamrater är gissningsvis också hans vänner. Det skulle ställa till hans privatliv på ett otrevligt och jobbigt sätt. Om han skiljs från tränaruppdraget tror jag han måste skiljas från klubben. Kan vara svårt att hitta en rollfördelning i en liten klubb som Mora där Harald får det utrymme han behöver. Men, vi kommer inte får se 6 hända. Däremot är jag övertygad om att vi kommer få se 4 i form av ett par nya namn och kanske något lån. Med press från dom som faktiskt bestämmer, styrelsen, finns hopp om lite grann av 2 också. En sak behöver vi inte diskutera längre i alla fall: det kommer inte bli bättre på den vägen vi är nu. Byter vi spår, vilket som helst, kommer det inte bli sämre men vi ger oss åtminstone CHANSEN till något bättre. Byt spår. |
Namn: Forsen |
Länk: http://hockey.expressen.se/nyheter/1.2647791/stromberg-vill-hitta-en-ny-klubb-att-trana |
Skickat: 22:48 - lör 10 dec 2011 |
strömberg? |
Namn: P.O |
Stad: Blge |
Skickat: 21:09 - lör 10 dec 2011 |
Mora ik = Hönsgård! |
Namn: Läppen |
Stad: Mora |
Skickat: 20:23 - lör 10 dec 2011 |
Jag orkar inte skriva någon lång fomulering utan nöjer med själva andemeningen - SKICKA LÜCKNER!!!!! |
Namn: Kallekula |
Skickat: 19:56 - lör 10 dec 2011 |
Ta hit Christer Olsson. Det kan fanimej inte bli sämre än vad det är nu.
|
Namn: Joakim |
Stad: Mora |
Skickat: 19:41 - lör 10 dec 2011 |
Jag håller med, nu är det dags att aggera, det finns billiga lösningar, ut med harald, ivarsson tar över och så sätter vi in tomas melin som andre tränare, melin står för glädje och rutin, ivarsson för spelsystem och huvudansvaret. |
Namn: Fredda |
Skickat: 19:25 - lör 10 dec 2011 |
SIVASN, tror du verkligen att vi kan byta spelsystem med lückner och ivarsson kvar i båset? lückner är så jävla envis att hans spelidé bara måste funka, annat finns inte. När det inte funkar så är det självförtroende och otur som spökar. Det funkar inte. Ska vi få en rolig avslutning på den här säsongen så måste nog harald gå. Dock tror jag bara att det blir en onödig utgift, men vi får la se vad som händer. |
Namn: Joakim |
Stad: Mora |
Skickat: 19:19 - lör 10 dec 2011 |
Jag tycker att vi kan räkna in dagens MIK i cirkus sällskapet.
Den ena pampen säger att det är uteslutet att värva, den abdra säger att man ska värva, men att det är ont om spelare med rustis kvalliteer på marknaden, så det kan bli aktuellt med ett elitserielån???? För det första så e dom inte överrens, och för det andra, vilket elitserielag skulle vara så jävla korkade att man lånar ut en spelare av rastis kvallite? Eller tänker man ersätta honom med en sämmre spelare? vi kommer inte att bli bättre än 10:a i serien denna säsongen, det är jag helt övertygad om.... |
Namn: Joakim |
Stad: Mora |
Skickat: 22:14 - fre 09 dec 2011 |
Peter hermodsson i dt.
Det är fortfarande oklart när Alexander Sundström kan vara tillbaka i spel, men att plocka in någon ny spelare då Pavlikovsky försvinner är inte aktuellt. – Åtminstone inte i dagsläget. Det här är så nytt och vi har inte hunnit prata om det, vi får se längre fram vad som händer. Harald i expressen. - Jag är frustrerad. Vi spelar bättre än poängen. Det känns jävligt tungt. Vår lägstanivå är för låg, säger han. - Det är frustrerande att torska matcher som är jämna. Vi var inte vakna i första perioden i går och spelade bättre resten av matchen. Så har det tyvärr sett ut under väldigt lång tid. Men det får vi jobba med, det är därför vi håller på. Någon sa till ppsiljan. Lagledningen inser förstås att det här är ett mycket tungt tapp och kommer att se över möjligheten att ersätta Rastislav Pavlikovsky. Det beror lite på hur det blir med Alexander Sundström, som dras med ljumskproblem och riskerar att bli borta en tid. Man väntar på en exakt bild av hans skadeläge de närmaste dagarna. Men ska man lägga pengar på en ny center ska det vara en ordentlig förstärkning. Lediga spelare av ”Rastis” kvalitet är knappast lätt att hitta. Därför kan det också bli aktuellt med ett elitserielån. ________________________________________________ Jag personligen tycker att det låter lite uppgivet på alla håll och kanter, dom e ju inte samspelta för fem öre i ledningen. Hur kan man då förvänta sig att laget ska vara det. Jag menar att klubbledning, styrelse och tränare måste ju ändå kora på samma linje, vill man vara med i mer än 52 omgångar så krävs det att man är det. Jag börjar faktiskt sakna Janne Simons, han var i alla fall handlingskraftig och stod för det han sa och trodde på. Hans motto var: "My way or the highway". Sen var det bara för andra att dansa med, och dög det inte åt dom så var det bara att dra. Garanterat så tror jag att han hade rensat upp i backleden för länge sedan. |
Namn: Joakim |
Stad: Mora |
Skickat: 23:38 - ons 07 dec 2011 |
Om vi hade haft Malmös eller Leksands budgett, så tror inte jag att vi haft det nå lättare än dom att ta oss upp i elitserien.
Titta bara på hur det ser ut nu! Mora ik har högre omsättning än både Västerås, Örebro och Bofors, Men ligger vi före dom i tabellen? Nej! Spelar vi bättre än dom? Nej! Det är helt enkelt så att dessa 3 klubbar har mer kontinuitet i sina lag än vad vi har, hade inte vi tappat så många spelare som vi gjorde så tror jag att spelet sett helt annorlunda ut. |
Namn: Ralf |
Skickat: 21:27 - tis 06 dec 2011 |
Leksand vinner tack vare skicklighet och rutin, Mora förlorar pga slarv och en fruktansvärd orutin. Största misslyckandet i år måste vara ledningens och tränarstabens oförmåga att inse hur en rutinerad back med rutin för ett spel. Skrattretande Hermodsson! |
Namn: Putte |
Länk: http://hockeysverige.se/article/12633773/forsta-team-16-truppen |
Skickat: 12:52 - tis 06 dec 2011 |
Alltid kul att se en Moraspelare i landslagströjan...
Niklas Nilsson är uttagen till Team 16. |
Namn: Tången |
Skickat: 17:50 - tor 01 dec 2011 |
Ada> Nu finns det knappast så många alternativ till HL. Det skulle naturligtvis gjort innan säsongen isf. |
Namn: Ada |
Skickat: 17:36 - tor 01 dec 2011 |
PeO det måste vara tråkigt att hålla på ett lag då det enda som är bra med dom är en låg lönebudget. Och tro mig rögle kommer leverera... |
Namn: SIVASN |
Länk: http://sivasn.blogspot.com/ |
Stad: F |
Skickat: 17:35 - tor 01 dec 2011 |
Ada> lif hade nog gladeligen tagit Harald men det kan dom fetglömma =)
orch spärr Rusty igen =) |
Namn: Ada |
Skickat: 17:32 - tor 01 dec 2011 |
Vill ni fortfarande sparka Harald? Eller har ni ångrat er efter några vinster? |
Namn: Orsa |
Skickat: 15:12 - lör 26 nov 2011 |
Tången>>
Nej,Peppe är inte aktuell då han är för kort för att se över sargen, möjligen han kan vara med som ass och knyta grickorna åt killarna....stående!! |
Namn: Tången |
Skickat: 12:02 - lör 26 nov 2011 |
Orsa> Har man ens frågat peppe Eng? |
Namn: Orsa |
Skickat: 11:45 - lör 26 nov 2011 |
Tången>
Absolut skulle många se det som sin chans i livet, men vilka är stand by? Maud Olofsson, Börje Salming, Sam Hallam, Lasse Kink, eller Challe Berglund. Jag är 100% säker på att MIK kollat av marknaden, hade det funnits en P.Ross ledig så hade H.L om inte historia så iaf ass coach, så frågan är fortfarande, VEM ska ta över? |
Namn: Tången |
Skickat: 01:25 - lör 26 nov 2011 |
Orsa> Många skulle nog se det som en härlig utmaning. Men vad vet jag mitt arma ..... |
Namn: Orsa |
Skickat: 00:59 - lör 26 nov 2011 |
Nu har jag hållt käft halva säsongen.... kanske borde jag fortsätta med det...Men Eddi, Sam Hallam, vill han hit? har han inget annat för sig? Som PeO skrev för någon dag sen" . Att hitta en general i stil med Greger som inget hellre vill än att mitt i säsongen flytta upp till en liten ort i ett skogslän i Europas utkanter kan väl inte vara så svårt?" slut citat!!!!Visst HL kanske kört fast, men ska vi bara sparka vilt om oss då? vem ska ta över? Är vi så jävla kass så lär inte coacherna stå i kö iaf, på sin höjd vi kan locka grin olle....bättre vi byter spelsystem istället, och det behöver inte betyda så jävla mycket mer än att vi gör allt lite enklare, slå en icing, bättre byten, snacka med domaren när vi är tröttta, reda ut det som är fel inom gruppen osv osv, visst jag kan åxo känna att HL är förbrukad, MEN......vem tar över? |
Namn: Orsa |
Skickat: 00:29 - lör 26 nov 2011 |
>>PeO
Snacka om att du är KUNG!!!!Du skulle sitta på MIK´s annonsavdelning, haha eller pr avdelning som det heter nu för tiden. Lovar och svär att jag ska köpa biljett varje hemmamatch under julen oavsett om jag är ledig eller ej. Faan vad siffror är vackra!!!! |
Namn: Insu |
Skickat: 19:14 - fre 25 nov 2011 |
PeO>
Krångla inte till det nu för Läppen och blanda in budget, löner, ekonomi och sånt! |
Namn: PeO |
Skickat: 14:42 - fre 25 nov 2011 |
Läppen: Rögle har en omsättning och lönebudget i nivå med Leksand. Rögle betalar ungeför dubbelt så stora löner som Mora så du får själv välja epitetet fiasko. Rögle? Mora? Båda? Rögle är i alla fall definitivt ett fiasko enligt min måttstock. Mora har inte levererat men fiasko är det inte förrän vi slutar sämre än sjua. |
Namn: Läppen |
Stad: Mora |
Skickat: 13:43 - fre 25 nov 2011 |
PeO> "fiaskolaget Rögle" har 34 poäng, vi 32.
Undrar vilket lag som är ett fiaskolag. |
Namn: PeO |
Skickat: 13:04 - fre 25 nov 2011 |
Så här dagen innan en match som antingen kommer ge killarna hjältestatus eller trycka ner dom ännu längre ner i skridskorna kommer en julklapp: vi kommer slå nytt publikrekord den här säsongen. Snittet kommer landa på 2495. Ja, inga garantier gäller naturligtvis på julklappen.
Jag har tittat igenom föregående och innevarande säsong med en amatörstatistikers ögon. I stora drag har den trogna publiken växt och medgångspubliken krympt. Mitt första konstaterande är oerhört glädjande och mitt andra helt givet eftersom framgångarna uteblivit. Klubben har gjort ett mycket bra arbete med att sälja biljetter. Vi börjar med snitten 08_09 2290 09_10 2367 10_11 2259 11_12 2495 ? Väldigt stabilt men jag tror på ett skutt framåt den här säsongen. "Varför i helvete då för, måste du vara positiv nu din jävel?" Den typiska matchen, dvs Tingsryd en tisdag i november, kunde tidigare vara bottenlös i sin attraktionskraft. Nu lockar typmatchen drygt 2000 åskådare. 2186 för att vara exakt. Trots att publiken vet att risken för att gå besviken från FM Mattsson Arena är större än chansen att gå därifrån glad kommer troget 2000 och tittar. Publiken verkar ha sympati för killarna trots allt. Tidigare säsonger svajade dessa typmatcher stort. Bottennoteringen 1019 mot Borås i december 2008 minns vi än. I runda slängar kan man säga att runt 2000 är en godkänd siffra för Mora IK. Jag drog nedre strecket för ”runt 2000” vid 1700 och såg det här. Antal matcher med färre än 1700 åskådare 08_09 6 09_10 4 10_11 2 11_12 0 Bottennoteringarna är nu helt utrotade och det ger ett jättesving upp för snittet då de här typmatcherna är många. Statistiken för premiärmatcherna tyder också på att klubben lyckats bra med biljettförsäljningen. Publiksiffror premiärmatcher 08_09 2049 09_10 2812 10_11 2803 11_12 3319 Lite missvisande då vi hade premiär mot MIF, en klubb med ovanligt bra dragningskraft i Mora. Årets julmatch går mot Sundsvall viket känns lite bittert men motståndet verkar inte spela stor roll. AIK var en drömmotståndare 09/10 men vi mötte Sundsvall 08/09 och det gick bra ändå med fina 3479. Jag gissar på 3000 i år. Julmatcher 08_09 3479 09_10 4193 10_11 2912 11_12 3000? Derbymatcherna är i princip utsålda bortsett från några osålda biljetter på bortastå pga bojkotter där inte ens de upprörda aktivisterna själva begrep varför dom bojkottade. En oroväckande men naturlig effekt är att medgångspubliken uteblivit de två senaste säsongerna. 08/09 var vi hela säsongen med och slogs om topp tre. När topplagen kom kom också publiken. 09/10 hade vi en ganska lång period när vi spelade mycket bra, vann många matcher och konkurrerade i tabelltoppen. Förra och nuvarande säsong har vi aldrig varit ett topplag och därför har vi inte kunnat bjuda den mer kräsna publiken på toppfajter. En ”ovanligt bra publiksiffra” definierar jag som minst 2500. Jag exkluderar seriepremiär, julmatch och derbyn. Då ser det ut så här: Antal matcher med minst 2500 08_09 5 09_10 5 10_11 3 11_12 2 Antal matcher med minst 3000 08_09 4 09_10 2 10_11 0 11_12 0 Ganska tydligt men helt självklart. En viss andel av publiken kommer inte om vi inte slåss i toppen och kan bjuda på toppmatcher. Positivt är att det här segmentet är snabbt i sina rörelser åt båda håll. När framgången kommer tillbaks återvänder publiken omedelbart. Se bara på förkvalet då vi drog fina 3240. Bäst i serien där också. Ponera att vi fortsätter trassla oss igenom den här säsongen och kämpar om play-off med bibehållen attraktionskraft från laget. Anta att näste derby säljer 4500, julmatchen 3000 och nästa match mot MIF 2500. Inga orimliga antaganden. Då landar snittet på 2495. Men lek med tanken att laget hittar det där självförtroendet dom slarvat bort och börjar vinna. SSK och Bofors i december kanske kan locka 2500. Örebro i januari drar 2800. Rögle och VIK i februari drar 3000 för då är vi i slutspurten för att lägga oss fyra-femma. Då ligger snittet på 2600. Borde betyda minst 2 miljoner räknat på total extra försäljning jämfört med tidigare säsonger. Många om och men i detta resonemang men jag tycker inte man kan avfärda det som önskedrömmar. 1.Vi har utan tvivel en större trogen publik nu än förr 2. Vi vet att publiken kommer i takt med segrarna och det är så lite som fattas (två nyförvärv) för att det ska ske. 3. Alla lag (utom fiaskolaget Rögle) har lockat lika stor eller större publik nu än förra året. Intresset är helt enkelt stabilare. Börja med att slå MIF tack. |
Namn: Lassie |
Stad: 79531 |
Skickat: 10:39 - fre 25 nov 2011 |
PeO, AH>
Sällan eller aldrig har väl en snart halvägs & föregående säsongs såväl positiva & negativa tillstånd & agerande sammanfattats. Vill även bara tillägga att bland de drygt 2000 i publiken & ALLA oss andra i förskingringen, som troget följt laget denna höst finns det säkerligen ett flertal som troligtvis tycker/känner likadant!!! Klart att det alltid finns undantag men ändå... Jobba på MIK!!! Faleij hej hej hej. |
Namn: AH |
Skickat: 09:32 - fre 25 nov 2011 |
PeO:
Nu har värsta depressionen efter VIK.matchen lagt sig ser jag :) Håller helt med i det mesta men vill tillägga lite. Ett jätteproblem är att rädslan att förlora är mycket större än möjligheten att vinna. Det var precis det som Ross med bara sin närvaro lyckades ändra på. Nu kommer återigen en kommentar som Harald sa när jag träffade honom: Mot slutet av säsongen och speciellt under förkvalet kände hela laget att det inte gick att förlora! Det var bara in och köra! Ungefär så sa han. Nu är det tvärt om och det är precis det som man måste ändra på snabbt! Det handlar definitivt om någon förändring. Om man kompletterar med ny spelare, ledare spelar nog inte så stor roll. Det handlar mer om personlighet. Förra året visade man klart att kombinationen Harald och Ross var oslagbar fram till krafterna tog slut i kvalserien. Med rätt komplement till Harald kan det med bra sannolikhet bli så igen men tiden är knapp! Det handlar mycket om att mentalt focusera om så träningarna är arbetsplatsen som man avlönas för och matcherna den roliga belöningen som man ser fram emot och där man har allt att vinna. |
Namn: PeO |
Skickat: 00:40 - fre 25 nov 2011 |
Premiärmatchen mot MIF var en bra insats av Mora med undantag för ett ras i sista perioden. Vi har alltså kvar samma problem halvvägs in i serien som vi hade när vi startade. Jag vet inte om vi haft så många fler ras än mot Örebro och VIK så även om dom är spektakulära förluster är dessa ras kanske inte vårt största problem. Ska man döma efter kommentarer från spelare och ledare i tidningar är det självförtroendet i allmänhet som kostar oss poäng.
Ibland får jag intrycket att man tycker synd om sig själva på grund av ribbskott och otajmade utvisningar. Eftersom spelet varierat hela säsongen mellan toppklass och uselt verkar det som om man tillåter sig själva att dras in i svarta hål. Elitidrottare får inte ha dåligt självförtroende, det är lika illa som att vara dåligt tränad. Hur kan en hel grupp med så erfarna ledare vecka ut och vecka in sitta fast i ett träsk av dåligt självförtroende? Spelarna har tränat sedan dom var småpojkar, dom har utbildat sig i klubbar och skolor och värvats till Mora IK i konkurrens på en skoningslös marknad. Dom borde vara sprängfyllda av självförtroende! Finns ingen människa som kan kliva in i den här gruppen och bryta deras beteende? Just nu verkar det som om dom tillåter sig att vara sämre än dom är. En värvning till eller två kanske kan motiveras på fler sätt än att värva ren kompetens. Det skulle kunna bidra till att bryta tankemönster och äntligen skulle vi få se alla våra killar vara så bra ishockeyspelare som dom egentligen är. Det är många matcher kvar att spela och allt kan hända. Problemet är att alla andra lag har lika många matcher kvar och vill vinna dom lika gärna som vi. Jag gillade verkligen värvningen av Pavlikovski. Den var modig på flera sätt. Att hitta en general i stil med Greger som inget hellre vill än att mitt i säsongen flytta upp till en liten ort i ett skogslän i Europas utkanter kan väl inte vara så svårt? |
Namn: Joakim |
Stad: Mora |
Skickat: 12:44 - tor 24 nov 2011 |
Jag har hela tiden stått bakom harald och tyckt att han ska vara kvar, men nu e det stopp.
Harri Rindell var ingen märkvärdig tränare egentligen, men han stod för allt det som saknas i dagens mora. Var på rätt sida om pucken, spela enkelt, minimera misstagen, kämpa, kämpa, kämpa. Skulle kunna tänka mej att han har ett par tre finnar som skulle kunna följa med också. |
Namn: Joakim |
Stad: Mora |
Skickat: 05:52 - tor 24 nov 2011 |
In med Harri Rindell i båset igen, och värva hit tuokko igen, sen finns det en drös av bra spelare på marknaden som vi kan värva, kicka de som inte håller måttet, eller låna ut dom, som det ser ut nu. kommer vi att få kriga mot kristianstad karlskrona vit hästen och hudik i kvalet neråt mot ettan.......-. |
Namn: Joakim |
Stad: Mora |
Skickat: 05:46 - tor 24 nov 2011 |
Kanske är dags för oss alla att krypa till korset och kräva att man anställer Janne Simons igen, då var vi i alla fall ett av lagen på övre halvan av as...
Jag kan börja krypa redan nu. |
Namn: Aggen |
Skickat: 21:47 - ons 23 nov 2011 |
Harald Lückner, mannen med seger i blicken, men aldrig riktigt i säkert förvar i handen. |
Namn: Morahockey |
Stad: Mora |
Skickat: 12:44 - sön 20 nov 2011 |
vad har hänt med studio mik? |
Namn: snickarn |
Skickat: 11:56 - sön 20 nov 2011 |
Peter Hermodsson:
Kul att du är inne på sajten! Hoppas du kan utläsa och diskutera olika förslag som florerar här inne. |
Namn: Joakim |
Stad: Mora |
Skickat: 23:25 - tor 17 nov 2011 |
Sturup:
Detta var ditt första inlägg nånsin i vår gästbok. Åk hem till Orcskogen igen e du snäll. |
Namn: Sturup |
Skickat: 23:09 - tor 17 nov 2011 |
Men sluta! Luckner står och ser ut som nåt fån under matcherna och han har gjort sitt! Han kommer inte klara upp detta manskap, han coachar fel hela tiden! Det är väl inte spelarnas fel när man förlorar matcher efter hur luckner coachar? Eller tror ni han sagt " gå ut och sen spelar ni som ni lärde er på hockeyskolan"? Nej detta är luckners gammal hederliga spel som inte platsar i HA! Skandal att inte göra sig av med honom!! |
Namn: Walter |
Skickat: 20:21 - tor 17 nov 2011 |
Säkerligen luckner problemet ligger i oavsett om man värvar en 34-årig kontraktlös herre som glänst i matcher man sett! |
Namn: Joakim |
Stad: Mora |
Skickat: 17:34 - tor 17 nov 2011 |
Äntligen så händer det någonting positivt, det vet vi sedan gammalt att en klubb aldrig mår bra i det vakum som blir när man inte har en anställd klubbdirektör.
Nu gäller det att bygga vidare och se över den sportsliga biten, om det inte finns pengar går detta att frigöra genom att låna ut spelare som underpresterat och låna in nya. Finns det pengar, ja då är det bara att bredda truppen och skapa konkurrens om platserna. Kanske även se över organisationen i övrigt då vi e den 4:e kanske 5:e ekonomiskt starkaste klubben i allsvenskan. Någonstans måste pengarna läcka ut i fel hål, för tittar vi på spelarmaterialet och lagets prestationer så är vi inte i närheten av det vi borde kunna få ut för de summor vi får in i klubben. Nu håller jag tummarna för att detta e en klubbdirrektör som brinner för idrotten och bryr sig mindre om kamratanda. Jag hoppas verkligen att han har vad som krävs för att vända denna skutan och få oss på rätt köl igen. |
Namn: PPSiljan |
Länk: http://puckarpasiljan.wordpress.com/2011/11/17/75/ |
Skickat: 16:54 - tor 17 nov 2011 |
Har bloggat om Hermodsson på PPSiljan – känns som ett bra val! |
Namn: PeO |
Skickat: 16:47 - tor 17 nov 2011 |
Det där var välbehövligt: en positiv nyhet. Jag har ingen koll alls på Peter Hermodsson men han framstår som ett bra val. Lycka till och kör hårt! |
Namn: Ralf |
Skickat: 16:43 - tor 17 nov 2011 |
Tror att det bästa vore faktiskt att se över huvudtränaren och kanske ta lückner åt sidan då han gjort sitt. Tror inte att hans roll som den som tog Mora till elitserien kommer hyllas lika om han fortsätter styra ner i diket. Se på Janne S. Han var knappast speciellt populär innan steget till eliten. Efter steget upp blev han omåttligt populär. Efter hand gjorde han sig osams med varenda kotte och avgick som en riktig riktig flopp!
Skulle Sares varit kvar som hade varit trevligt så skulle nog luckner oavsett sin insats fått varit kvar när kompisandan hägrar bland mänskligheten. Men ny direktör och som förhoppningsvis inte blandat sig i luckner privat kan nog ställa saker till rätta! Lycka till Peter Hermodsson! |
Namn: Aggen |
Skickat: 16:42 - tor 17 nov 2011 |
Har lite kunskap om den här personen, men jag får goda vibbar. Men när någon anonym person berättade andra namn som var tilltänka posten så kändes det som att Mora kom undan med blotta förskräckelsen. |
Namn: Ola |
Länk: http://www.moraik.se/default.asp?PageID=1&NewsID=1707 |
Stad: Medl nr 84 |
Skickat: 16:33 - tor 17 nov 2011 |
Han blir ny klubbdirektör. |
Namn: Fredrik |
Stad: boden |
Skickat: 16:29 - tor 17 nov 2011 |
Vet inget om den nye direktören, men det känns bra att någon är anställd och att det finns en chef/ledare i klubben, så vi slipper detta vakum som jag upplever att klubben varit i. Nu kör vi över troja på lördag :-) |
Namn: PPSiljan |
Länk: http://puckarpasiljan.wordpress.com/2011/11/17/han-blir-moras-klubbdirektor/ |
Skickat: 13:10 - tor 17 nov 2011 |
Avslöjar vem som blir MIK:s nya klubbdirektör.... |
Namn: Ola |
Stad: T |
Skickat: 12:49 - tor 17 nov 2011 |
Läppen>
Du tror att det inte finns pengar till nyförvärv, men verkar ändå hoppats på Brendl. Får inte ihop det. PeO> Förra året var det ju en liknande situation. Då hade vi en klubbdirektör, och han agerade. Nu vet vi inte ens vem som gör vad. |
Namn: LN |
Stad: Mora |
Skickat: 12:34 - tor 17 nov 2011 |
PeO , ny klubbdirektör ska presenteras denna vecka vad jag hört . Idag till och med tror jag . |
Namn: Läppen |
Stad: Mora |
Skickat: 12:29 - tor 17 nov 2011 |
Jag är rädd för att man bränt allt krut på nyförvärven inför säsongen. Killarna jag räknade upp i mitt senaste inlägg torde samtliga kosta dryga 40-50' i månaden. Personligen befarar jag att pengarna helt enkelt inte finns för något nyförvärv som skulle kunna vända på skutan. |
Namn: PeO |
Skickat: 12:19 - tor 17 nov 2011 |
Man behöver knappast vara hetlevrad supporter för att kalla situationen för vad den är: kris. Är det inte ohälsosamt tyst från klubben? Inget om vad man planerar eller ens hur man ser på saken från tränare, styrelse, sportkommitté eller tf klubbdirektör. Situationen blir knappast mindre frustrerande för oss fans och sponsorer genom att klubben lägger locket på. Tycker klubben ens att resultaten är dåliga? |
Namn: Joakim |
Länk: http://hockey.expressen.se/elitserien/1.2624413/timra-tar-hjalp-av-mental-coach |
Stad: Mora |
Skickat: 11:24 - tor 17 nov 2011 |
Mora borde göra som Timrå, anställa en mental coach. Det skulle kunna vara den bästa värvningen Mora kan göra för tillfället. |
Namn: Marcus |
Stad: Alvik |
Skickat: 10:07 - tor 17 nov 2011 |
PS Är det något fel på miks hemsida? DS |
Namn: Marcus |
Stad: Alvik |
Skickat: 10:06 - tor 17 nov 2011 |
Fredrik: Jag tror oxå det, lika bra att släppa den tanken.Det verkar som vi i Mora aldrig får uttala orden "att vi nu har det bästa laget på flera år". Det sade man oxå det sista året i ES. Så illa slutar det dock inte i år. |
Namn: Fredrik |
Stad: Boden |
Skickat: 09:43 - tor 17 nov 2011 |
Det är dags att HL släpper tanken om att nå topp tre, som inte är rimligt och bara sätter onödig press på laget och hãmmar därmed lagets förmåga att spela. Jag tror det finns en stor frustration o läget över resultat och spel. Jag tror att precis som många andra här, att Mora behöver en glädjespridare, men jag saknar en ledning i klubben. Ingen klubbdirektör eller sportchef. Detta måste åtgärdas, för idag tror jag HL är ansvarig för all sportsligt. Och det behövs någon mer. Vinst på lördag!! |
Namn: Ralf |
Skickat: 21:42 - ons 16 nov 2011 |
Hoppas styrelsen är ensamma på matchen på lördag och får skämmas!
Viasat hockey borde väl ändra i tv-schemat. Men visst, ett troja är väl oerhört spännande att se nu! |
Namn: Derbisenda |
Skickat: 21:29 - ons 16 nov 2011 |
Styrelsen som vi har är ju inte nåt direkt att hänga i julgran(snart jul).Jag vill kalla dom nickedockor.Dom vågar inte agera,fast simons är borta. |
Namn: Nonne |
Stad: Mora |
Skickat: 21:25 - ons 16 nov 2011 |
Det måste vara nåt fel i föreningen?
Ta upp en femma från J20 som får in å köra som bålgetingar mot Troja. Det kan ju inte bli sämre. |
Namn: Ola |
Stad: Medl nr 84 |
Skickat: 20:44 - ons 16 nov 2011 |
Ralf>
Det skulle vara frestande att slå vad med dig om publiksiffran. Du tror det blir max 500, jag tror det blir mer. |
Namn: Ralf |
Skickat: 20:26 - ons 16 nov 2011 |
Insu:
Ja det inte fan är den bra 500 max på lördag |
Namn: Insu |
Stad: Sth |
Skickat: 18:54 - ons 16 nov 2011 |
Ralf>
Du skrev "den usla publiksiffra man har" - inte "den usla publiksiffra jag förväntar mig i framtiden". Personligen tycker jag att MIKs publiksiffra är fantastisk, sett till upptagningsområdet (idel glesbygd) och det bristfälliga spel vi visat upp på framför allt hemmaplan. Norton> Jag gjorde samma reflektion som du - det är inte riktigt den attityd jag förväntar mig av en tilltänkt klackledare. |
Namn: Ralf |
Skickat: 18:44 - ons 16 nov 2011 |
MAO:
Nej må vara så att snittet HITTILS är högre än förra året. Tur om 1000 per kommer på lördag, |
Namn: MAO |
Stad: Solna |
Skickat: 16:19 - ons 16 nov 2011 |
Att Mora skulle få kvala nedåt håller jag för helt otänkbart. Man kanske inte har ett lag för topp sju, men absolut inte så svagt att plats 13-14 skulle bli aktuellt. När det gäller publiksiffrorna är de väl inte sämre än förra säsongen hittills? |
Namn: Ralf |
Skickat: 16:06 - ons 16 nov 2011 |
Om någon tror att en playoff-plats ska ge "klirr i kassan" så kan jag säga att det kommer knappt gå jämnt ut med denna usla publiksiffra man har.. |
Namn: Sture |
Skickat: 23:51 - tis 15 nov 2011 |
PeO:
Som du skriver, det är för mycket kompisanda här. Självklart ska man lösa allt så alla parter känner sig hyfsat nöjda. Janne S gjorde sig osams med så gott som alla han "sammarbetade" med. Luckner håller på med det samma just nu. Jag betalar 8000 för två säsongskort. Det är lagets ansvar att jag får valuta för stålarna, skandalöst! |
Namn: PeO |
Skickat: 22:59 - tis 15 nov 2011 |
Harald och hans fru har investerat mycket i Mora. Då tänker jag inte främst på deras hus utan på tid och mänskliga relationer. Mora IK har på samma sätt investerat mycket i Harald. Få tränare har så många år i en och samma klubb som Harald har i Mora. Få tränare har så starka minnen från en klubb. Harald kommer minnas avancemanget och NHL-spelarna så länge han lever. Banden är gissningsvis starka mellan Harald och alla de människor som utgör Mora IK. Själva klubbskölden brinner han nog inte för som oss fans men han brinner för människorna, det är jag säker på. Kanske till och med för orten.
Han har haft bättre förutsättningar än de allra flesta seriekollegor. Mora har tradition och renommé. Vi har en väl utbyggd juniorverksamhet, vi har god träningskultur. Pengar finns inte i överflöd men bara tre konkurrenter har det bättre ställt. Ett par konkurrenter är möjligen jämbördiga resten ligger långt bakom. Mora har många och engagerade sponsorer. Vi har dubbelt så stor publik som när Harald skrev på för Mora första gången. Publikintresset är stort jämfört med andra städer med allsvenska lag. Värvningar har skett under Haralds inflytande, speciellt sedan sportkommitténs bildande. Han har i stor utsträckning kunnat välja de spelare han tyckt passat bäst. I fyra säsonger har han drivit sin spelidé ytterst konsekvent. Det borde vara hög tid för Mora IK att lyfta den här vintern, att på allvar stå som en självklar kvalseriekandidat. I stället kämpar vi för att nå topp sju. Jag ser bara två perioder där Haralds spelidé klaffat. Hösten 2009 spelade vi oss med underbar ishockey upp i serieledning innan vi inledde en orgie i förluster. Vi förlorade oss in i förkvalet 2011 innan vi plötsligt vann allt med underhållande och snygg ishockey. I övrigt har det under de här åren varit toppmatcher blandat med pinsamma insatser. Vanliga kommentarer från ledare har handlat om hur vi inte varit beredda, stått på hälarna, begått enkla misstag. Det har varit kämpatakter blandat med håglöshet och fantasilöshet. Sällsynta tacklingar, ofarliga skott, trasslande med onödiga pass i anfall, bristande uppföljning framför mål, överdrivet försiktigt backspel, ångestladdade uppspel, sviktande pondus. Ingen kontinuitet, aldrig lugn och ro i spelet eller i tabellen. I avgörande stunder har vi sett ofarliga ut när vi enligt all logik borde varit supertaggade. Det har varit tålamodsprövande. Laget har visat oss fans briljans bara för att i nästa stund visa oss fullständigt menlöst spel. Jag kan inte se att klubben kan vara nöjd med resultaten. Personligen är jag jävligt missnöjd. Förluster kan jag ta men inte när vi schabblar och/eller visar bristande attityd. En del av oss fans lägger skulden på Harald, en del på spelarna. Andra tycker resultaten speglar kvalitén hos de lag vi har/haft. För egen del tycker jag begreppet ”överprestera” faller på sin egen orimlighet. Antingen kan man eller så kan man inte. Man kan inte i vissa stunder på grund av ett gudomligt ingripande. Vi har alla sett med egna ögon hur bra våra killar kan spela. Spelade vi så bra varje match skulle vi varit ett topplag. Nu når vi oftare botten av vår kapacitet än toppen känns det som. Vi har ett spelsystem som bara fungerar under optimala förhållanden. Det finns ingen robusthet i vårt system. Det måste väl ändå vara ett dåligt system? Så, vad göra? Sparka Harald? Värva fler spelare? Ge Harald en till sidekick? Att sparka Harald är naturligtvis frestande. Men då försvinner kompetens ur klubben. Värdefulla relationer och kontaktnät likaså. Ge Harald en annan roll då? Han kanske inte är intresserad av annat än rollen som huvudtränare. Hmmm. Ett par nya spelare med rätt attityd skulle kunna göra stor nytta. Se bara på Mielonen! Men det jag är mest trött på är vårt delikata men ack så instabila spelsystem. Lägg ner, det kommer aldrig ta oss till nästa nivå. Kör hederlig raggarhockey, det var vårt adelsmärke under klubbens två mest framgångsrika säsonger i ES. Raggarhockeyn är kul att se och driver man det på rätt sätt är den vinnande också. Sluta plåga föreningen med en dödfödd spelidé. |
Namn: perka |
Skickat: 22:49 - tis 15 nov 2011 |
Både mot OIK och Rögle pratade man om att ta tag om taktpinnen. Vad blev det? Jo bara pannkaka. Man talar om sura förluster och tufft spelschema. Hur i hela friden är det möjligt när man är heltidsanställd?
Man har fyra femmor och en match varar 60 min. 15 min arbete!!! Och sen pratar man om att man är slitna!! Man får väl prioritera matcher före träningar. Hur kommer det sig att Bofors med en på papperet tunnare trupp lyckas? Jo, man ger allt när det är match. MIK har åkt åttor och cirklar och paralellogrammer till förbannelse på träningar men kan tydligen inte se till att träna på styrningar,skymma målvakt, tekningar eller andra matchvinnande moment. |
Namn: Stoffe |
Skickat: 22:27 - tis 15 nov 2011 |
Poudi >
Redan... och tur är väl det För övrigt måste jag säga att förhoppningarna inför denna säsong var skyhöga! Spelet såg bra ut i försäsongen och några matcher in i säsongen. Nästan alla spelare såg bra ut och man såg kvaliteter. Nu ser ingenting vidare bra ut, precis samma som förra året, anledning? Jo anledningen är att spelarna varit i luckners händer för länge och taktiskt laddat upp fel. Allt är totalt fel! Ivarsson skulle vara en "rolig typ" enligt honom själv vilket jag säkert tror, har inte hört han skämtat. Men det är ju klart att man inte vågar säga flaska när man har en huvudtränare som bara skäller på spelarna, snacka om att ta bort glädjen i spelet. Sedan att spelarna tamefan ska vila hela jä*la tiden enligt luckner visar ju hur arbetsförmågan i matcher sen. Tekare? När vann vi en tekning? Vi har världens läge i anfallszon och måste få in en laddad tekare! JA! Ta in Fogström för han har ju tekat bra förut. Förlorar tekning, andra laget kontrar direkt. Backar? Vad är det för kvaliteter? Vi är pressade i egen zon och bortalaget har precis haft ett anfall och våra gubbar är slutkörda. Vi måste få ut pucken efter nästa tekning för att de andra inte ska få övertag. Vi har precis vilka chanser att sätta in vad fan som helst, då sätter man in fogström såklart även om han varit ute och kört redan och wikstrand + ekelund. Det är ju skrattretande så det skriker om det.... |
Namn: Golfarn |
Skickat: 21:59 - tis 15 nov 2011 |
Karin> Tänkte precis säga samma sak. IN PÅ MED TOUKKO NU. Annars slänger vi in han på isen med skridskorna på från läktarn. Nu får det fan vara nog. Och ja, jag menar allvar. |
Namn: Karin |
Stad: Salta Argentina |
Skickat: 21:49 - tis 15 nov 2011 |
Är Tuokko kvar i Mora? Ja det vore väl bra att ha honom i båset! Ring kansliet någon som kan och föreslå det. |
Namn: JE |
Stad: Mora |
Skickat: 14:13 - tis 15 nov 2011 |
Att kalla Moras ledning för inkompetent tycker jag är att ta i. Jag tror själv att Mora är en av få föreningar som verkligen sköter sin ekonomi på ett bra sätt. Finns det inga pengar att köpa spelare för så gör man inte det. Efter degraderingen så budgeterade man för förlust ett antal år för att sen nå noll eller plusresultat som jag har för mig är uppnått nu. |
Namn: Joakim |
Stad: Mora |
Skickat: 11:34 - tis 15 nov 2011 |
Man kan lägga skulden på vem man vill, men det finns ett som är säkert och det e att Mora ik är en inkompentent förening.
Visst vi har ekonomin i balans nu, men hur länge till om det här förfallet får fortsätta? Andra kjlubbar dom agerar och sparkar tränare värvar nya spelare och gör det som krävs för att få en effekt. Vad gör Mora IK? Inte ett jävla skit. Jag vill se att klubben blir lite mer handlingskraftig, tåget har redan lämnat perongen och vi får springa efter i hopp om att hinna ifatt. Ska den möjlighteten finnas måste man agera nu inte i morgon. |
Namn: Joakim |
Stad: Mora |
Skickat: 01:56 - tis 15 nov 2011 |
Herre gud va alla e negativa här inne, vi måste försöka se det som e positivt.
?????? Tänker. Tänker. Tänker. Aha där har vi det, vi har ju i alla fall en fungerande ismaskin........ |
Namn: Horcoff |
Skickat: 22:09 - mån 14 nov 2011 |
Håller fullständigt med; Hacki, mora1, Aggen, Öns, PeO, Golfarn, Karin, Ralf, Dumbell och DerisendaJag-det hoppas jag verkligen inte. Hur många säsonger har det gått nu?? |
Namn: Nonne |
Stad: Mora |
Skickat: 21:43 - mån 14 nov 2011 |
Mitt förslag är att inte släppa ut Patrik Ross ur ishallen på lördag!
Ingen spelare fungerar, INGEN! |
Namn: Ralf |
Skickat: 21:41 - mån 14 nov 2011 |
Säger det igen som jag sagt 1000 gånger här på gästboken, det är Lückner problemet ligger i.
Hävda dig nu då vad nu heter som ser allt med dina positiva ögon... |
Namn: Karin |
Stad: Salta Argentina |
Skickat: 21:35 - mån 14 nov 2011 |
Vem är det rent formelt som ska ta tag i detta? Ta in Janne S om ingen vågar, han är ju handlingskraftig i alla fall. Harald har varit en bra tränare och är värd respekt men aldrig på bekostnad av MIKs framtid! Om han måste gå nu då är det bara så! |
Namn: Aggen |
Skickat: 21:22 - mån 14 nov 2011 |
Finns väl bara 1 positiv sak med denna förlusten. Det är att de kanske förstår att någonting måste hända. Och detta är snabbt. Gärna på ledarsidan. |
Namn: Godmode |
Länk: http://www.dt.se/sport/1.4092968-sandin-stammer-mora |
Skickat: 12:43 - sön 13 nov 2011 |
Emil sandin stämmer mora. |
Namn: Steff |
Skickat: 21:45 - tor 10 nov 2011 |
Malmö är mer under isen än Mora..Båste hitta något possitivt :) FORZA MORA |
Namn: elvenman |
Stad: Mora |
Skickat: 10:29 - mån 07 nov 2011 |
Spiris: Jag jag såg den, hörde även talas om detta igår på hockeyn. Mycket glädjande nyhet :D
Blev väl ändå en bra lösning på problemet, vet att det varit "strul" med handikapp-platserna, då jag stått och jobbat vid trappan ner till restaurangen ett par säsonger. |
Namn: Spiris |
Länk: http://www.dt.se/nyheter/mora/1.4075201-nekades-plats-i-mik-hall-fick-kompensation |
Skickat: 08:39 - mån 07 nov 2011 |
elvenman
Där har du artikeln du menade, finns i dagens Mora tidning. Heja Mora IK! |
Namn: PeO |
Skickat: 07:56 - mån 07 nov 2011 |
Är det någon som gjort en djupdykning i publiksiffrorna? Det verkar som om vi säljer fler biljetter den här säsongen än förra. Det kom 2024 personer i första mötet med AIS förra året, nu kom 2349. Jag tycker de flesta matcher ligger över förra säsongen. Nyckeln till ett bra snitt är att toppmatcherna (Örebro, VIK) också ska kännas som toppmatcher. LIF säljer slut av andra skäl. Julmatchen borde promotas bättre som hemvändareventet nummer ett. |