Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 172 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 174 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 54 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 61 Warning: Undefined variable $text in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 286 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 54 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 61 Warning: Undefined variable $text in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 532 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40
Namn: Joakim |
Stad: Mora |
Skickat: 17:46 - mån 12 mar 2012 |
Perka:
Ex. på svågerpolitik som jag ser det. När man påtalade förut att boggen var värdelös och att han hade gjort sitt, så blev man utskälld, för hur i helvete kunde man säga så om en spelare som varit så länge i klubben och som har sånt hjärta för klubben. (detta kom från både supportrar och ledning). Harald lyckner är väll det senaste exemplet på att vara "the holy cow" som inte fick kritiseras, när han fick gå till slut då gick sahres också.när man förut anställde till Mora iks vaktmästeri, så var det folk som sökte, men den som fick jobbet var besläcktad med någon inom föreningen på något vis. Micke Simons var också ett bra exempel på detta, han kunde vara usel och bli bänkad gång på gång, och fick spela med j-20 gång på gång. men när det var dags att skriva kontrakt så var han först ut nästan varje gång ändå, kanske kunde ha med pappa att göra. När det gäller sponsorer så ville man inte söka sig utanför Mora kommun mer än vad som var ett absolut måste. Nu värkar det vara ett annat ljud i skällan på den fronten. Och helt klart anser jag att pengar som kommer från gästrikland eller om dom kommer från västerbotten e helt klart lika mycket värda som de som kommer från dalarna. Detta har varit en infektion inom klubben länge, men kanske äntligen får sitt slut nu. |
Namn: perka |
Skickat: 16:48 - mån 12 mar 2012 |
Joakim> Svågerpolitik? Jag förstår inte, kan du förklara för mig är du snäll. |
Namn: Joakim |
Stad: Mora |
Skickat: 15:58 - mån 12 mar 2012 |
Skönt att det äntligen kommit in en i klubben som är väldigt banbrytande i sitt tänk.
Äntligen kan vi kanske få ett slut på den så kallade svågerpolitiken som genomsyrat Mora i allt för många år. Vi har sagt det förut och kan konstatera det igen, då hermodsson säger det så får vi det ju svart på vitt. Att satsa på marknadsföringen är en mycket viktig bit om man ska vara kvar på den här nivån. Att få ihop ett skapligt lag som kan överraska ena säsongen och nästan bli sist nästa säsong, det laget behöver inte kosta mycket alls, men vill man upp och få en jämnhet i den styrkan, att ligga topp tre de flesta säsonger, då kostar det enormt mycket. för trots allt får man vad man betalar för. (Klasen och övriga malmöiter + prestberg) e undantagen som bekräftar regeln. |
Namn: perka |
Skickat: 11:26 - fre 09 mar 2012 |
Min teori är att man siktar på Montén men vill avvakta tills DIF spelat klart kvalserien. Han är ju fortfarande involverad där. |
Namn: PeO |
Skickat: 10:31 - fre 09 mar 2012 |
Jag har ju inte en aning om vad som sker på kansliet men det faktum att Ivarsson inte direkt på säsongsslutet erbjöds nytt kontrakt tyder ju på att klubbledningen inte har fullt förtroende för honom. Om dom haft det skulle det varit ett riktigt statement att dagen efter sista omgången inlett förhandlingar med ett konkret anbud som start. Det hade känts bra: laget skulle stått under befäl från första stund och Ivarsson hade känt att han gjort ett bra jobb. Nu tror jag inte Ivarsson kommer träna Mora IK, i alla fall inte som huvudtränare. |
Namn: Knogen |
Stad: Orsa |
Skickat: 09:28 - fre 09 mar 2012 |
PeO>
Du hann före mig! :-) Mycket glädjande! Samtidigt kan jag inte låta bli att fundera var sympatierna låg hos Orsaleksingarna :-) |
Namn: Insu |
Skickat: 08:55 - fre 09 mar 2012 |
Lassie>
Nej, jag har inte försvarat den typen av förhandlingsmetod. Det enda jag skriver är att det inte behöver vara sant för att det står i tidningen. För övrigt vore det för j-a trist om vi alla här inne tyckte lika ;-) |
Namn: Stigsson |
Skickat: 08:51 - fre 09 mar 2012 |
Lassie: Nu har Rossen tackat nej vilket verkar ha varit klubbens förstaspår på nytt tränarnamn. |
Namn: PeO |
Länk: http://www.dt.se/nyheter/mora/1.4461133-mora-orsa-vann-dm-finalen |
Skickat: 07:59 - fre 09 mar 2012 |
Grattis H-G! |
Namn: joakim |
Stad: mora |
Skickat: 17:08 - tor 08 mar 2012 |
Lassie:
O andra sidan sett så kan man ju undra varför vi i Mora alltid måste vara mer rättfärdigade än andra? Det ger ju inget bättre lag eller bättre klubbmässiga förutsättningar i vilket fall. |
Namn: Lassie |
Stad: 79531 |
Skickat: 11:16 - tor 08 mar 2012 |
Insu> OK, ett förtydligande kanske borde vara på sin plats.
Den attityd som presenteras eller kan utläsas av den artikeln i dt är väl inte något att sträva efter oavsett om det är MIK:s ledning spelare/ledare eller andra klubbars spelare/ledare eller sk agenter inom sporten. Att det sedan är vanligt förekommande eller är satt i system av många i branschen (som Joakims säger i sitt inlägg)gör det väl ej mer rätt?!? PS, I all vänskaplighet: Ta inte åt er eller över reagera så mycket på att vi alla faktiskt kan ha olika åsikter eller tro på hur saker kan skötas. Bara för att som hos mig & andra, det sitter ett vackert MIK Klubbmärke ovanför mitt/vårt hjärta betyder det väl ej att någon annan inte kan ha rätt. Att tro eller visa på en sådan attityd blir väl endast larvigt & är nog ej så vinnande i längden. Faleij hej hej hej. Nattens orkan stop: Jason Pominville Buffalo Sabres!;) |
Namn: Joakim |
Stad: Mora |
Skickat: 04:11 - tor 08 mar 2012 |
Insu:
Jag håller med dej helt och hållet. Och om det mot all förmodan finns nån sanningshalt i det hela så finns det nog en anledning också. Det finns många olika sätt att trissa upp löner på etc, ta Boggen som senaste exemplet i mora. Samma taktik kan ju naturligtvis användas åt andra hållet också, likväl som att det kan finnas ett annat tränaralternativ där Mora inväntar ett svar först innan man kan ge klart besked till Ivarsson. Jag skulle ju alla dagar i veckan byta ut ivarsson mot Monthén eller Ross. |
Namn: Insu |
Skickat: 23:53 - ons 07 mar 2012 |
Lassie>
Jag vidhåller fortfarande att den attityd du hänvisar till kan helt och hållet vara en tidningsanka. Jag säger inte att det måste vara så, men jag tänker inte döma MIKs ledning efter artiklar i DT. PS, i all vänskaplighet: Snälla, "skippa" alla "citattecken" så blir det "enklare" att "läsa". |
Namn: Lassie |
Stad: 79531 |
Skickat: 21:44 - ons 07 mar 2012 |
Insu> Visst är det så, men oavsett om det nu "endast" skulle vara dt som vill skapa en rubrik & Ivarsson är "fel" citerad.
Kan väl den "attityden" (som beskrivs/framkommer i artikeln) knappast vara något något att sträva efter, eller? Lennart> Innan laget ska byggas/pusslas ihop borde nog en eller ett par tränare/ledare för LAGET vara klara. Faleij hej hej hej. Troll kapare säsongen 2012/13. Tom Nilsson!!! |
Namn: Insu |
Skickat: 17:01 - ons 07 mar 2012 |
Lassie>
Nu kan det förstås finnas tusen aspekter som inte framgår av tidningsartikeln. Det behöver förresten inte ens vara sant. Idrottsfolk utnyttjar ofta media för att göra utspel - och media är inte sen med att hänga på. |
Namn: Lassie |
Stad: 79531 |
Skickat: 15:56 - ons 07 mar 2012 |
:D...OJ, OJ, OJDÅ! "Bristen på"...skulle jag nog "slipa bort" eller helt avstå ifrån.;):p
|
Namn: Lassie |
Länk: http://www.dt.se/sport/hockeyfeber/1.4453964-succetranaren-kan-lamna-mik |
Stad: 79531 |
Skickat: 15:26 - ons 07 mar 2012 |
Jaha, är det så här Hermodsson ska sköta sina "kontakter" & överenskommelser, då blir det mycket svårt för MIK i fortsättningen.
Bristen på respekt för förhandlingspartners är väl A & O i min bok, i alla fall. Vår Sportchef verkar bete sig som en tränare/ledare som definitivt INTE tycker att motståndarna är bra nog eller att det egna laget är överlägset & ok med underskattning av ett motståndarlag. "Mörkrädd"...var ordet, sa Bull. Faleij nej, nej, nej!!! |
Namn: Joakim |
Stad: Mora |
Skickat: 15:45 - mån 05 mar 2012 |
Det jag försökte säga utan att lyckas i det förra inlägget var att detta troligen e någon som tror attt han e komiker bara för att han kopierat en bild på en ea sport arena och satt dit lite Mora märken och företags dekaler från trakten.
|
Namn: Joakim |
Stad: Mora |
Skickat: 15:40 - mån 05 mar 2012 |
1935:
Det där kändes lite EA SPORTS över det hela. och är nog inte det Mora ik planerar. konstiga sarghörnor och lite konstiga vinklar på läktarna. Den som sitter längst ner på de röda stolarna i det övre etaget hade nog fått vara glad om han ens sett sargen på andra sidan planen. |
Namn: 1935 |
Länk: http://twitter.com/#!/Shanklyforlove/media/slideshow?url=pic.twitter.com%2FlHUvL0eE |
Skickat: 03:15 - mån 05 mar 2012 |
Vill Hermodsson alldeles för mycket? Det känns faktiskt så. |
Namn: Nisse |
Skickat: 00:28 - lör 03 mar 2012 |
Men nu blir det först en arena för över 150 mio!!!???
|
Namn: PeO |
Skickat: 21:43 - fre 02 mar 2012 |
Ett ljus i mörkret: I november lovade jag att vi skulle slå publikrekord med 2495 i snitt. Jag fick rätt, vi slog rekord men vi nådde inte min utfästelse utan stannade på 2482. Om vi inte hade haft en sån fantastiskt mängd med förluster under Haralds sista tid hade publiken hängt med längre. Om ni minns hade vi riktigt bra siffror i inledningen, positivismen spirade. Nu tappade många sugen efter alla hemmaförluster och vi hann aldrig bygga upp förtroendet där igen. Men ändå, 2482 under en säsong då laget, faktiskt, skämde ut sig flera gånger på hemmaplan och i stort sett hela säsongen fick kämpa för att ha häng på topp sju är lovande. En säsong då vi är ett stabilt lag på topp sju kan vi börja dra in riktigt snygga biljettpengar. Som till exempel säsongen 12/13. Dags att börja jobba. |
Namn: Läppen |
Stad: Mora |
Skickat: 21:15 - fre 02 mar 2012 |
Fiaskostämpeln får tyvärr sättas på Mora denna säsong. Har man topp tre som målsättning, och hamnar på en åttondeplats, får man dessvärre finna sig i det. |
Namn: Insu |
Skickat: 22:53 - ons 29 feb 2012 |
Gagnefs Moring>
Det finns väl över huvud taget inte på varken Haralds eller MIKs agenda att han skulle träna klubben nästa säsong - oavsett hur det går på fredag. Harald är en av MIKs stora genom tiderna. Och han är historia. |
Namn: Karin |
Stad: Mora |
Skickat: 22:19 - ons 29 feb 2012 |
Nej nej för allt i världen vi ska inte ha tillbaka HL nästa säsong! |
Namn: Gagnefs Moring |
Stad: Gagnef |
Skickat: 22:14 - ons 29 feb 2012 |
ÅHHHH VA SKÖNT!!! Nu MÅSTE vi bara vinna på Fredag och dom andra resultaten går vår väg...det måste finnas en hockeygud på Fredag.
Såg på Mr Madhawk att Roger Melin ev är klar som tränare för Linköping,vad händer med Harald??? Vill vi ha honom tillbaka??? Jag säger: Njaaaäää! |
Namn: Polacken |
Skickat: 16:44 - tis 28 feb 2012 |
Morahockeyforever:
Du hävdar att jag säger att vi ska ha juniorer, det gör jag inte! |
Namn: morahockeyforever |
Skickat: 14:12 - tis 28 feb 2012 |
Polacken: Svårt att svara på, eftersom det inte var frågan eller de vi diskuterade |
Namn: PeO |
Skickat: 13:08 - tis 28 feb 2012 |
Insu: Ja dom enda som inte insåg att Harald var bäst i landet var ju Mora. Jag sade efter att Harald kritade på för LHC att han kommer rädda klubben kvar i ES, få förtroende för 12/13 men sparkas under november 2012. Verkar som om jag får fel. |
Namn: Insu |
Skickat: 12:45 - tis 28 feb 2012 |
Anders E>
Enligt Expressen rycker Linköping i Melin. Konstigt. De har ju redan en av Sveriges bästa tränare, enligt Magnus Nyström. |
Namn: Anders E |
Skickat: 12:44 - tis 28 feb 2012 |
Är Roger Melin en tränare för Mora? |
Namn: perka |
Skickat: 10:55 - tis 28 feb 2012 |
Nå´t missförstånd måste det vara. Först ger vi motståndarna ett stort brödpaket och sen ger vi dom ett par mål. Detta sker vid varje hemmamatch. Har marknad och tränare blandat ihop sina roller?? |
Namn: Polacken |
Skickat: 09:07 - tis 28 feb 2012 |
Morahockeyforever:
Du menar att denna förstärkning var lyckad? Man hade ju för fan klarat sig lika bra utan dem! Nu gjorde man bara Färjestad en tjänst. |
Namn: morahockeyforever |
Stad: Mora |
Skickat: 08:40 - tis 28 feb 2012 |
Polacken: Jag blir mörkrädd av ditt inlägg. Det måste du förstå att vi inte kan ta upp en massa juniorer när j20 håller på att ramla ur superelit. Vi måste tänka som en hel förening inte bara på A-laget. Det är väl inte bara A-laget som är Mora IK? |
Namn: Polacken |
Skickat: 08:34 - tis 28 feb 2012 |
Sputnik:
Det går att fylla på med mer saker men det stämmer som du skriver. Den där Färjestadarn var ju totalt misslyckat liksom Henrik Karlsson. Snacka om att underskatta sina egna juniorer och snacka också om förskingring av pengar man skulle sparat till nästa säsong. |
Namn: Lars |
Skickat: 16:16 - mån 27 feb 2012 |
Är Ivarsson aktuell för nästa säsong? |
Namn: börje |
Stad: Mora |
Skickat: 20:17 - sön 26 feb 2012 |
Joakim...Monthen har redan hört av sig till Mora ik.Om han sedan får jobbet är en annan sak.Gissar på Monthen eller p ross som tränare nästa år. |
Namn: Joakim |
Stad: Mora |
Skickat: 14:27 - sön 26 feb 2012 |
Intressant ryckte om Monthen till Ais som 1:e tränare.
Kanske vore något för Mora att bita i och ge sig in i den kampen. skulle tro att han e mogen för ett sådant uppdrag nu efter åren i Djurgården som assisterande. Ryktet kommer från MrMadhawk. |
Namn: PeO |
Skickat: 22:00 - ons 22 feb 2012 |
Jag tar tillbaks det där, jag fick för mig att Leksand möter en av våra streckkonkurrenter. |
Namn: PeO |
Skickat: 21:57 - ons 22 feb 2012 |
I nästa omgång ger vi serieledningen till Leksand. |
Namn: Lassie |
Stad: 79531 |
Skickat: 21:48 - fre 17 feb 2012 |
Apropå nästa säsong...J-20 har väldigt viktiga bortamatcher i helgen.
Serieledarna Luleå imorgon lördag 14.00 & botten kollegan Björklöven på Söndag 12.00. Om vi inte är i närheten av dessa hallar går matcherna att följa på Swehockey stats. Jobba på MIK!!! Faleij hej hej hej!!! |
Namn: Kurt |
Skickat: 18:47 - fre 17 feb 2012 |
Ingemar: du är inte så långt ifrån va du skriver. har hört mycket angående arenan idag av en viktig person inom organisationen. namnet ska bli vasaloppet arena bland annat. |
Namn: Insu |
Skickat: 18:29 - fre 17 feb 2012 |
Tången>
Jo, jag vet att man inte ska mata trollen. Men ibland kan jag inte låta bli ;-) |
Namn: Tången |
Skickat: 18:01 - fre 17 feb 2012 |
Insu> Och här har det varit lite tuppfäktning ser jag :)
Orchspärr: "Tuppen" Lönn!! |
Namn: Insu |
Skickat: 17:58 - fre 17 feb 2012 |
mora1>
Tuppen har insyn... |
Namn: Andreas |
Skickat: 17:22 - fre 17 feb 2012 |
MOA:Håller med dig helt i det du skriver, är ju så att många spelare inte håller den klass man trodde eller inte har utvecklats på sättet man hoppats! Hilmer, Jakobs & Hank hoppas jag verkligen vi får ha kvar & dem känns otroligt viktiga i kommande lag bygge! |
Namn: mora1 |
Stad: Mora |
Skickat: 17:19 - fre 17 feb 2012 |
Tuppen: Du tror inte att dom möjligtvis kan jobba med flera saker samtidigt inom Mik? |
Namn: MAO |
Stad: Solna |
Skickat: 15:39 - fre 17 feb 2012 |
Andreas: Jag hoppas och tror att Mora jobbar stenhårt med kontrakt, men jag är tveksam till om det gäller flertalet spelare. Faktum är att jag inte vill inte att det gäller flertalet spelare. Enligt min mening måste sammansättningen av laget vara mycket mer varierad än vad fallet är idag och hoppas på lite av en nystart nästa säsong med Hermodsson vid rodret. Att bara värva unga talanger som är bra på rören är på tok för ensidigt. Så klart hoppas jag på att en stark stomme kan hållas kvar, men hoppas även på en hel del nytt. Chansen till FKS-plats lever trots allt, men med den spelarbudget Mora har haft till förfogande denna säsong är det ändå underkänt. Dags att prova en ny inriktning. |
Namn: Andreas |
Skickat: 14:33 - fre 17 feb 2012 |
Och ni tror inte att Mora jobbar för fullt med att förnya kontrakt på flertalet spelare inför kommande säsong...ganska säker på det jobbas mycket mer på den biten än på arena planerna!!! |
Namn: ruben |
Stad: oman |
Skickat: 14:09 - fre 17 feb 2012 |
Helt rätt läge nu att se framåt och visa för spelare att Mora är ett intressant lag att spela för.
Samarbeta med vasaloppet mfl, bygg ny arena vid gamla strandens skola, behåll nedbantad smidjegrav som träningshall/reservarena under vasalopp etc |
Namn: Tuppen |
Skickat: 14:03 - fre 17 feb 2012 |
Du läser däremot inte vad jag skriver
|
Namn: Insu |
Skickat: 14:00 - fre 17 feb 2012 |
Tuppen>
Du läste inte vad jag skrev, va? |
Namn: Tuppen |
Skickat: 13:59 - fre 17 feb 2012 |
Insu:
I Leksand går man ut med glädjande besked att man förlängt med några spelare. I Mora är man mångmiljonärer och planerar en arena i denna absolut kritiska situation man är i. Når inte ens topp 7. Det är skandal, så går man sedan ut med att bygga en arena för 175 miljoner jag skiter i nån jävla kostnad, det är mentaliteten. Istället för att gå ut med att man har jobbat till sig förlängningar med en grund till nästa säsong. |
Namn: Insu |
Skickat: 13:55 - fre 17 feb 2012 |
Tuppen>
Du läste inte vad jag skrev, va? |
Namn: Tuppen |
Skickat: 13:51 - fre 17 feb 2012 |
Insu:
Du tycker alltså det är bättre att gå ut med en orealistisk arena i detta kritiska läge än att förlänga med viktiga spelare??? |
Namn: Insu |
Skickat: 13:32 - fre 17 feb 2012 |
Jag tror minsann att vår vän Börje har fått en kompis i vår nya muntergök Tuppen. Dessutom tycks han ha tillgång till klubbens ekonomiska kalkyler eftersom han jämför spelarförlängningar med ishallsbyggen. Spännande! |
Namn: Tuppen |
Skickat: 13:07 - fre 17 feb 2012 |
Sven:
Det Leksand gör rätt är att förlänga dugliga spelare, i Mora går vi ut med en ny arena istället.. |
Namn: Tuppen |
Skickat: 13:03 - fre 17 feb 2012 |
Ola:
Ja nu har vi matchat fröberg åt Färjestad! Väldigt schysst anser jag och väldigt dumt! |
Namn: börje |
Stad: Mora |
Skickat: 11:30 - fre 17 feb 2012 |
Kära Torsten,här kommer börjes snabb analys..Det första borde väll ändå vara att skaffa ett slagkraftigt lag för att kriga i toppen av tabellen i allsvenskan,än att ligga nere i botten.Sen kan man börja snacka om ny ishall för 175 miljoner. |
Namn: Insu |
Skickat: 10:17 - fre 17 feb 2012 |
Torsten>
Bjud inte in trollen! |
Namn: Torsten |
Skickat: 08:32 - fre 17 feb 2012 |
Börje: Kan vi inte få din syn på bygget av nya arena? Då har vi ju svaret sen på hur det kommer gå. |
Namn: Öna |
Skickat: 07:15 - fre 17 feb 2012 |
Tuppen: Som sagt Melodifestivalen och större arangemang tjänar nog inte MIK så mycket på men kommunen på marknadsföring och alla hotellnätter merförsäljning etc. Detta är större än MIK och helt i linje med en kommun som vill fortsätta utvecklas åt rätt håll.. |
Namn: Joakim |
Stad: Mora |
Skickat: 01:54 - fre 17 feb 2012 |
Glöm inte bort att en av anledningarna till att folk inte görna vill stå på ståplats är dom där förbannade stolparna som är i vägen hela tiden. en ny arena och vi slipper dom.
Mycket possitivt. Glöm inte att vi slipper vara avundsjuka på våra grannar, nu kan vi också få ha Melodifestival;);) |
Namn: tuppen |
Skickat: 23:11 - tor 16 feb 2012 |
Sold: vad tjänar vi på melodifestivalen? |
Namn: Sold |
Stad: Sold |
Skickat: 23:08 - tor 16 feb 2012 |
Sen är det ju inte sagt att första spadtaget ska tas iår eller nästa år. Man måste ju lösa det ekonomiska och som PeO skriver måste man ju se till att kalkylerna stämmer INNAN man bygger ... |
Namn: PeO |
Skickat: 23:04 - tor 16 feb 2012 |
Sold: Så länge kalkylerna är realistiska är det naturligtvis bra att bygga nytt. Att bygga är ju positivt i sig! Det här blir spännande även om en del av kommentarerna från Peter i artikeln var klyschiga nog för att jag skulle höja på ögonbrynen. Att vi ska få konserter och andra stora evenemang till Mora känns som en ganska begränsad inkomstkälla. Konkurrensen är mördande. Men gör man det på ett eget och smart sätt kan det ge pengar. Kalkylen måste hålla även om Mora och allsvenskan är det enda som bjuds. |
Namn: Tuppen |
Skickat: 22:38 - tor 16 feb 2012 |
En negativ kvalserie, vinst varannan match, förlorade de givna 3-poängarna, folk behövde bli upprörda hur ledningen lät Harald förpesta stämningen bland spelarna. Det finns mer att ta upp. Men som jag vet så kan ingen på denna gästbok ta in detta och fatta för det enda som finns är det gamla! Det gamla! Så som Janne S, Arald |
Namn: TB |
Skickat: 22:13 - tor 16 feb 2012 |
Tuppen: Nu blev jag nyfiken. Vad var det som hände och höll på att hända före jul? Kan du vara lite mer konkret? |
Namn: Tuppen |
Skickat: 22:11 - tor 16 feb 2012 |
Ola: nej det var inte riktat till dig
Öna: ja och Mora ik vinner ingenting, riskerar att haverera, vad skulle du få intäkter ifrån Öna?? |
Namn: Öna |
Skickat: 21:50 - tor 16 feb 2012 |
Tuppen:
Med all respekt så ska man bara se hockeyn som en del i någonting mycket större om man får igenom något liknande.. Byggden, Moras befolkning och företagarna har massor att vinna på en ny mötesplats.. |
Namn: Ola |
Stad: T |
Skickat: 21:43 - tor 16 feb 2012 |
Tuppen>
Om det var ett svar till mig, har jag inte skrivit en rad om en eventuell arena. |
Namn: andreas |
Skickat: 21:23 - tor 16 feb 2012 |
Bästa nyheten i år:)roligaste iaf...sluta vara så jävla negativa!!!! |
Namn: Tuppen |
Skickat: 21:13 - tor 16 feb 2012 |
Att planera en arena som du inte kommer att få intäkter ifrån och med ett lag i allsvenskan är inte speciellt realistiskt. |
Namn: Ola |
Stad: Medl nr 84 |
Skickat: 21:09 - tor 16 feb 2012 |
Tuppen>
Snarare realist. PS Är du samma person som Börje? DS |
Namn: magnusj |
Stad: Link |
Skickat: 21:05 - tor 16 feb 2012 |
Ett annat sätt att minska korvköerna skulle kunna vara att se till att Mora-backarna inte är där och köper korv så ofta.
Skämt åsido, jag tycker att det känns väldigt oroväckande att man jobbar hårt med en ny hall i dagsläget. Det finns för tillfället ganska mycket att jobba med kring de sportsliga bitarna med att t.ex. bygga laget inför nästa säsong. Mora IK är ju inte direkt kända för att ha en stor organisation. För att vara med och slåss med de bästa lagen i Sverige även i framtiden, så behöver garanterat arenan förbättras, men den här nyheten har ju så dålig timing att man tror att det är ett skämt. |
Namn: Tuppen |
Skickat: 20:57 - tor 16 feb 2012 |
Ola:
Lägg ner din optimistiska syn på det hela. Om du inte vet mycket väl vad som hände och höll på att hända innan jul så har du inget att skriva om hockey. |
Namn: Ola |
Stad: Medl nr 84 |
Skickat: 20:51 - tor 16 feb 2012 |
Tuppen>
När har vi varit nära att åka ur allsvenskan? |
Namn: Tuppen |
Skickat: 20:43 - tor 16 feb 2012 |
Alltså är detta ett skämt??? Visst om man hade chans till sm-guld i åt men inte när man hållt på att åka ut allsvenskan??????? |
Namn: TP |
Skickat: 19:52 - tor 16 feb 2012 |
Sold: jaha du var nån minut snabbare än mig :) |
Namn: TP |
Länk: http://www.dt.se/sport/hockeyfeber/1.4391971-ritningar-klara-till-ny-arena-for-mora-ik |
Skickat: 19:52 - tor 16 feb 2012 |
Inte är det väl första april idag? Tror nästan det är för bra för att vara sant om finansieringen skulle lösas |
Namn: Sold |
Länk: http://www.dt.se/sport/hockeyfeber/1.4391971-ritningar-klara-till-ny-arena-for-mora-ik |
Stad: Sold |
Skickat: 19:49 - tor 16 feb 2012 |
Ser fram emot detta. Håller med om att FMM Arena är en katastrof som den är nu.... |
Namn: Insu |
Skickat: 18:19 - ons 15 feb 2012 |
MER>
Vad händer i morgon? |
Namn: MER |
Skickat: 17:25 - ons 15 feb 2012 |
Behövs en ny röst imorgon? |
Namn: PeO |
Skickat: 14:07 - sön 12 feb 2012 |
Ola: Jag väntade på den. Du var ännu snabbare än jag trodde du skulle vara. En brödrost kommer med posten. |
Namn: Resenärn |
Skickat: 13:39 - sön 12 feb 2012 |
Hagos? |
Namn: Ola |
Länk: http://glattalivet.blogspot.com/2010/07/idolbild-peo.html |
Stad: Medl nr 84 |
Skickat: 10:57 - sön 12 feb 2012 |
PeO>
Peo är en seriefigur. Så hädanefter blir det Per-Olof. |
Namn: PeO |
Skickat: 10:47 - sön 12 feb 2012 |
Insu: När jag lägger ihop pusselbitarna verkar det som om den nya ledningen har väldigt höga ambitioner vad gäller att bygga upp organisationen. Man verkar göra ett försök att skapa förutsättningarna för stabila och höga inkomster och kunna vara en ännu bättre arbetsgivare. Janne berättade en gång att han såg som sin uppgift att se till att så mycket som möjligt av klubbens medel kom ut till isen dvs spelarlöner. Det låter ju vettigt men hämmar samtidigt utvecklingen och låser fast klubben på en viss nivå. Det ska bli förbaskat spännande att se hur klubbem ser ut om tre år. |
Namn: PeO |
Länk: http://www.moraik.se/default.asp?PageID=575 |
Skickat: 10:40 - sön 12 feb 2012 |
Av en händelse såg jag att en ny krönika publicerats. |
Namn: Insu |
Länk: http://www.moraik.se/wk_custom/documents/%7B5dc1ba2b-4279-42f9-9ee1-1c02c68f26eb%7D_platsannons_ny.pdf |
Stad: Sth |
Skickat: 16:56 - fre 10 feb 2012 |
Någon som är sugen på att jobba hos MIK? |
Namn: Lassie |
Länk: http://stats.swehockey.se/gameonline/106495/Actions |
Stad: 79531 |
Skickat: 18:54 - sön 05 feb 2012 |
Mitt i bedrövelsen efter den gångna veckans tappade poäng...
LYCKADES J-20 laget idag ta en viktig seger i kampen om fortsatt spel i den högsta Juniorserien. PHUH...precis som för A-Lags killarna är det bara nu att träna bra & ladda batterierna för avslutningen av seriespelet. JOBBA PÅ MIK!!! Faleij hej hej hej!!! Hockey Idol: Alexander Maltsev. (Mao, Svensk Glädjedödare) ;) |
Namn: Vättnäs |
Skickat: 23:03 - lör 04 feb 2012 |
Klubben inser nog betydelsen av juniorverksamheten. Såg en annons i DT där man söker ansvarig för hela juniorverksamheten. Det tror jag är viktigt för Mik:s framtid. vi kan ju aldrig köpa ihop ett lag som visa andra. Vi bör också ha en strategi för ungdomshockeyn som omfattar alla kommunerna i ovansiljan. Går det inte att samarbeta med Älvdalen som vi gör med Orsa? Då har vi tre isytor för verksamheten och ett mycket större område att rekrytera framtidens spelare från. |
Namn: Ola |
Stad: T |
Skickat: 12:47 - ons 01 feb 2012 |
Den här lösningen med Plante-Sandberg känns bra till den dagen någon av Djurgårdens målvakter blir skadad. Då har vi bara en junior som reservmålvakt. |
Namn: Aggen |
Skickat: 21:52 - ons 25 jan 2012 |
Det var en fråga i matchen till Tom Nilsson som löd: "Vilken är största skillnaden med att ha Ivarsson som headcoach jämfört med Harald?"
Därav svaret var: "Största skillnaden är nog att Ivarsson är mer livfull". Gör era egna tolkningar. Kanske inte ska älta det, men tyckte det var ganska intressant faktiskt. |
Namn: Horcoff |
Stad: Dala-J |
Skickat: 11:19 - lör 21 jan 2012 |
RQT > Helt klart är det ju så, "fel" sida och stolparna. Att flytta har de nog inte tänkt sig och de enda bra ståplatserna i hörnan gjorde Simons om till sittplatser..så några ståplatsbiljetter verkar de inte intresserade av. Efter det slutade då jag gå på stå. |
Namn: Resenärn |
Skickat: 10:06 - lör 21 jan 2012 |
1935,
Är det bara pengar som saknas så får vi väl dra igång "Supporterklacken" ;) |
Namn: 1935 |
Skickat: 10:02 - lör 21 jan 2012 |
RQT: det kostar för mycket.... |
Namn: Resenärn |
Skickat: 09:59 - lör 21 jan 2012 |
RQT,
Intressant ide' som kanske är värd att fundera vidare på. Har du bollat förslaget med kansliet? |
Namn: PeO |
Skickat: 09:55 - lör 21 jan 2012 |
RQT: Jag har flera invändningar mot ditt förslag men det är ändå det mest spännande jag sett hittills. Jag gillar verkligen ditt sätt att tänka. En sån rokad skulle göra oss närmast unika. |
Namn: RQT |
Skickat: 00:43 - lör 21 jan 2012 |
Har funderat lite på en sak. Skulle inte klackverksamheten kunna bli bättre om man flyttade hemmastå till motsatt kortsida, alternativt en tårtbit i sydöstra rundeln. Klacken hamnar då mer centralt i arenan. Och det kanske blir lättare för "icke klackmänniskor" att ställa sig där. Åtminstone kanske stå ett tag innan man går och sätter sig efter man tagit sig en öl i baren. Dessutom slipper man de hemska pelarna..
Nuvarande hemmastå skulle man kunna bygga om till bla handikapp-platser (något som saknas), loger, eller större servering med bord ut mot arenan. Publikkapacitet försvinner såklart, men hur ofta fyller vi hallen? Hellre en funktionell hall med lite färre platser. |
Namn: PeO |
Skickat: 19:27 - fre 20 jan 2012 |
Lägger vi diskussionen om beteendevetenskap tillsammans med diskussionen om klacken så har vi ett mycket angeläget ämne. Dessutom har vi insyn i klacken och kan påverka vilket skulle göra det hela mer meningsfullt. Så, varför är det så otroligt svårt att få klacken att växa en nivå eller helst två? |