Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 172 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 174 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 54 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 61 Warning: Undefined variable $text in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 286 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 54 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 61 Warning: Undefined variable $text in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 532 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40 Warning: Undefined array key "sname" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 33 Warning: Undefined array key "stext" in /customers/2/c/d/mik.se/httpd.www/eoaskk/functions.php on line 40
Namn: Gunde Svan |
Skickat: 11:53 - mån 01 apr 2013 |
Glöm inte bort att det är 1:a april idag =) |
Namn: Steven Forrest |
Länk: http://na.se/nyheter/orebro/1.2024852-hyllningen-till-conny-stromberg-blir-staty |
Skickat: 10:22 - mån 01 apr 2013 |
Conny Strömberg blir staty!
;) |
Namn: Nille |
Stad: MORA |
Skickat: 22:42 - sön 31 mar 2013 |
Ni ska veta att det är många som är inne och läser det som skrivs här inne, men de skriver aldrig något själva. De flesta är Mora ik suportrar och beklagar att det är så fokusrat på Lif och annat, istället för Mora ik. Naturligtvis så får var och en disskutera det som de finner intressant. Själv så brukar jag läsa vad som ni skriver. Mycket bra skrivet av Anders Hemus,G med flera. Jag har nu satt in 500 kronor till suporterliraren hoppas att fler gör det.
MORA IK i med och motgång |
Namn: lollo |
Skickat: 19:04 - sön 31 mar 2013 |
Hemus Anders
Det vettigaste som skrivits här inne på länge |
Namn: Joakim |
Stad: Mora |
Skickat: 18:42 - sön 31 mar 2013 |
Okej, vad säger ni, ska vi dra igång supporterliraren och låta samla ända tills försäsongen drar igång?
Jag tycker det är en bra ide. Om Mora behöver ca: 3 mille, då kan vi hjälpa till med en del i alla fall. Jag vet att man kan gå in via länken, men det vore bra om den låg i kommentarsfältet som en sån där som aldrig försvinner. Öronmärka pengarna för att dom ska hjälpa till att skaffa spets tyngd och rutin till a-laget. |
Namn: Orsa |
Skickat: 18:23 - sön 31 mar 2013 |
Jaha, dags att betala månadens räkningar då....
|
Namn: Tången |
Skickat: 22:57 - lör 30 mar 2013 |
Ola> Ja herre jävlar! Ta mig härifrån! |
Namn: Ola |
Länk: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/allsvenskan/leksand/article16515433.ab |
Stad: P |
Skickat: 22:49 - lör 30 mar 2013 |
Hybris direkt. |
Namn: perka |
Skickat: 22:47 - lör 30 mar 2013 |
Det kallas för att hålla god min i elakt spel. |
Namn: Steff |
Skickat: 22:42 - lör 30 mar 2013 |
Hakan: Var glad att vi blivit av med fuskarna istället så vi får spela på samma villkor i allsvenskan....FORZA MORA |
Namn: HakanOlsen |
Skickat: 22:40 - lör 30 mar 2013 |
det är bara att hoppas att Leksand får lika mycket däng som de fick senaste gångerna de var ES. |
Namn: HakanOlsen |
Skickat: 22:32 - lör 30 mar 2013 |
tackar för vad? |
Namn: jocke |
Länk: http://www.dt.se/sport/hockeyfeber/1.5733633-mik-s-klubbdirektor-hyllar-leksand |
Stad: Falun |
Skickat: 21:53 - lör 30 mar 2013 |
tackar |
Namn: elvenman |
Stad: Mora |
Skickat: 18:14 - lör 30 mar 2013 |
Mora08: Tror de inte vet vad samvete är ens... |
Namn: F MIK |
Länk: http://www.expressen.se/sport/hockey/hockeyallsvenskan/sa-paverkar-ekonomin-leksand-nasta-sasong/ |
Skickat: 12:19 - lör 30 mar 2013 |
Så mycket var löftet från Englund värt.
Ett förbund som är en katastrof. Är det inte fritt fram nu då? Kräks på detta. |
Namn: Joakim |
Stad: Mora |
Skickat: 09:09 - lör 30 mar 2013 |
Förening får inte ingå i en koncern
som uppenbart bildats för att kringgå bestämmelserna för att erhålla elitlicens. Egentligen finns det väll inte så mycket mer att säga än att hockeyförbundet har svikit svensk ishockey, och underminerat sporten å det grövsta då man inte uteslutit leksand ur allsvenskan. |
Namn: Tången |
Skickat: 00:30 - lör 30 mar 2013 |
Erik> Du har diskvalificerat dig själv. Noll koll? |
Namn: Steff |
Skickat: 22:48 - fre 29 mar 2013 |
Erik: Du är så PATETISK så det är INTE värdt att ta en diskussion med dig ens....Ni har förstört för hela hockeysverige å du har inte mage att erkänna det ens... |
Namn: PeO |
Skickat: 22:47 - fre 29 mar 2013 |
Eller så är det omvänt Erik: man frågar kommunen först eftersom det sannolikt ger bäst villkor för att finansiera underhåll. |
Namn: Ludde |
Stad: Ludvika |
Skickat: 22:36 - fre 29 mar 2013 |
Erik:Klart som fan att inte bankerna inte vill låna ut åt en hockeyklubb efter att ditt ekodopade lag blåst en bank som kommer att få STORA problem i framtiden . men det fattar inte såna som ni,för ni tror att allt står o faller med ert löjliga lag.
Hoppas för gud att ni fortsätter med det ni håller på med o att nån kunnig hittar nåt så ni blir avskrapade från jordens yta. Rättvisan kommer att segra. vänta o se |
Namn: Erik |
Skickat: 22:16 - fre 29 mar 2013 |
F MIK du tycker inte det är konstigt att Mora ik går till kommunen och vill låna pengar? I dessa tider med Leksands if dribblade med kommunen är det ju en PR katastrof? Vad kan detta nu bero på, att man ändå går till kommunen och vill låna pengar? Och riskerar dålig PR? Kan det bero på att banken inte vill låna ut pengar?
Jag skall fråga min mamma och pappa imorgon. |
Namn: F MIK |
Skickat: 21:43 - fre 29 mar 2013 |
ERIK: Men att det skall vara så förbannade svårt att förstå, eller spelar du bara dum? Försök förstå detta då, fast du är väl inte så pass vuxen så du har eget hus, i så fall kan mamma och pappa förklara detta för dig.
Om ditt eller mammas och pappas hus behöver repareras, renoveras så går man till banken och lånar pengar. Allt är frid och fröjd så länge man betalr av lån och amorteringar och då skall man betala 1005 av det man är skyldig, inte 25% som somliga tror är okey. Förstår du nu eller????????????? |
Namn: P-A |
Skickat: 20:35 - fre 29 mar 2013 |
Erik: Lever över sina tillgångar gör man först när man inte kan betala sina lån och skulder och vad jag vet är det bara en hockeyklubb i Dalarna som det stämmer in på, Leksands IF! |
Namn: Erik |
Stad: Leksand |
Skickat: 20:25 - fre 29 mar 2013 |
Knogen. Seriöst har man inte levt över sin tillgångar om man går till kommunen och ber om ett lån? Samtidigt berättar man att arenan behöver underhållas för 15-20 miljoner. Ni kan väl inte vara så blinda? |
Namn: Läppen |
Stad: Mora |
Skickat: 09:24 - fre 29 mar 2013 |
Insu>
Förstår dig fullt ut, mina känslor är de samma. Hockeyförbundet är ett superskämt - rakt igenom. |
Namn: Underdog |
Stad: Mora |
Skickat: 06:08 - fre 29 mar 2013 |
Upp med hakan gott folk! Vi har nu konstaterat att sportsligt uppträdande har en helt annan innebörd i andra delar av Dalarna. Jag förstår besvikelsen och delar den men va fan att vi ens lägger energi på något som vi inte kan påverka så innebär det att vi tappar fokus på sådant som vi gillar och vill påverka dvs MIK! Lägg fokus på MIK och ta en funderare vad just du kan göra för att hjälpa laget! |
Namn: F MIK |
Skickat: 23:18 - tor 28 mar 2013 |
Klart att dom har dåligt samvete, annars går man inte i försvarsställning.
Att MIK har haft NHL-proffs i laget, eller att fastighetsbolaget vill LÅNA pengar vad har det med saken att göra?. Fusklands if får ju sina pengar från kommunen. Att dom inte hade några NHL-proffs beror helt enkelt på att dom inte hade några pengar till det. Har tidigare sagt det, säger det igen. KOM TILLBAKA DEN DAGEN MORA IK BEGÄR EN REKONSTRUKTION. Vad jag vet så betalar MIK sina amorteringar, räntor och fakturor till 100%, vad gör ni drantar? ja just ja 25% |
Namn: Healey |
Skickat: 23:13 - tor 28 mar 2013 |
Mår illa måste gå och lägga mig...så jävla besviken...god natt... |
Namn: Mora08 |
Skickat: 23:10 - tor 28 mar 2013 |
Hör ni!
Va fan är ni här inne och skriver för!? Har ni dåligt samvete, drantjävlar, |
Namn: Aggen |
Skickat: 22:01 - tor 28 mar 2013 |
Jag får en känsla att det kommer krypa fram ett högt antal trolls de kommande dagarna. Jag tror stenhårt på er, moderatorer.
Hälsar även välkomna till åtminstone 2 nykomlingar. Kanske även fler. Apropå Silly Season, det känns väldigt vattentätt för tillfället. Något på gång tro? |
Namn: Bengt |
Stad: R |
Skickat: 14:36 - tor 28 mar 2013 |
Glad Påsk alla!!!!! |
Namn: Resenärn |
Skickat: 21:45 - ons 27 mar 2013 |
Insu, Läppen
Lägre än enligt tidigare beslut tycks det, så vågen får vi nog vänta med ett tag tyvärr. |
Namn: Läppen |
Stad: Mora |
Skickat: 21:41 - ons 27 mar 2013 |
Insu>
Jag ser det som positivt att de blir tvungna att betala NÅGOT överhuvudtaget. |
Namn: Insu |
Länk: http://www.dt.se/sport/bandy/1.5725009-falu-bs-bandy-begar-sig-sjalva-i-konkurs |
Skickat: 20:06 - ons 27 mar 2013 |
En anrik klubb mindre i Dalarna. De borde ha kunnat lära sig av grannarna söder om Siljan hur man undviker konkurs trots att man borde ha gjort det för länge sedan... |
Namn: Insu |
Skickat: 19:54 - ons 27 mar 2013 |
Läppen>
Fast jag begriper inte om de får betala mer eller mindre... |
Namn: Läppen |
Länk: http://www.dt.se/nyheter/leksand/1.5724334-ishallen-hyrdes-ut-till-underpris |
Stad: Mora |
Skickat: 19:25 - ons 27 mar 2013 |
Äntligen lite glada nyheter!
|
Namn: Bempa |
Skickat: 16:11 - ons 27 mar 2013 |
@Wixner Satsar du 100kr så är det 1ggr pengarna. Så grattis till 100kr |
Namn: Insu |
Skickat: 15:28 - ons 27 mar 2013 |
Steven Forrest>
...och hack i häl kom Jan Huokko springande med en falukorv i högsta hugg! |
Namn: Steven Forrest |
Skickat: 14:36 - ons 27 mar 2013 |
Det var väl även tal om ribba in, checking from behind och powerplay 3 mot 1. |
Namn: JE |
Stad: Soller |
Skickat: 14:11 - ons 27 mar 2013 |
Lilja kanske kan vara påtänkt för nyproduktionen av ovansiljans mest omtalade film. |
Namn: Wixner |
Skickat: 11:36 - ons 27 mar 2013 |
Örebro har sin egen Ejendal och Percy. Michael Fahlander finansiera en och annan värvning i klubben.
Jag håller med er. Örebro har gjort det bra. Hatten av om de lyckas. |
Namn: MAO |
Stad: Solna |
Skickat: 11:15 - ons 27 mar 2013 |
JE: Jag kan bara instämma. Om Örebro går upp är det bara att lyfta på hatten för deras organisation som visat oerhörd kompetens när det gäller ett lagbygge. Detta trots att de inte har haft obegränade tillgångar a la LIF och MIF utan snarare i paritet med VIK och SSK. Jag tyckte Växjö gjorde det bra som behövde 8 år av mognad i AS innan de tog steget upp. Örebro ser ut att göra det på fyra - det kan man kalla "3-årsplan"...eller nåja fyraårsplan förutsatt att de lyckas.
Dessutom tycker jag att Mora ska utnyttja det faktum att Ross kommer att träna laget nästa säsong. Går de upp bör ett samarbete inledas där spelare kan skickas mellan lagen. Då har MIK ingångar i två ES-organisationer (FBK/Örebro) men en där det klappar ett äkta Mora-hjärta. |
Namn: JE |
Stad: Soller |
Skickat: 10:59 - ons 27 mar 2013 |
Förövrigt anser jag att det är kul att Örebro går upp i ES(om dom nu gör det). Dom kan nog bli kvar där.
|
Namn: Golfarn |
Skickat: 10:46 - ons 27 mar 2013 |
Det stora felet som begåtts är att svenska hockeyförbundet tillåtit bolagisering av hockeyklubbar. Då kan rekonsktruktioner äga rum även i idrotten vilket det absolut inte borde kunna. |
Namn: perka |
Skickat: 09:57 - ons 27 mar 2013 |
Saxat: " föreningen kräver nu att kommunen lägger ner två ´tre äldreboenden så att behövliga budgetmedel kan frigöras i syfte att åstadkomma nödvändig skuldsanering.
-Det torde vara ett välbekant faktum att människor som utövar sport håller sig friska längre upp i ålderdomen säger föreningens talesperson hr idrottspersonligheten E Björnberg. Å så vis minskar föreningens tävlingsverksamhet behovet av vård och äldreomsorg i kommunen, varför det inte är mer än rättvist att denna samhällssektor nu får hjälpa föreningen att nedbringa det skuldberg som uppstått p.g.a. värvningar av s.m.s. stjärnspelare, vilka givetvis kan göra anspråk på en rimlig ersättning för sina prestationer understryker hr Björnberg" Detta saxat från Grönköpings Veckoblad men ni kan säkert hitta paralleller. |
Namn: frpe |
Stad: Solna |
Skickat: 07:35 - ons 27 mar 2013 |
Själv tror jag att det räcker med 1 p för både Örebro och Leksand i omg 9 för att de skall bli klara. Man kommer då överens om att spela oavgjort och båda lagen går upp. |
Namn: cleary |
Länk: http://www.moraik.se/artikel/lyckat-informationsm%C3%B6te-mellan-klubben-och-sponsorer |
Skickat: 14:53 - tis 26 mar 2013 |
Någon som var på detta mötet, och har möjlighet att berätta vad som sades? tänkte speciellt på den ekonomiskasituationen och nästa säsongsbudget. |
Namn: MAO |
Stad: Solna |
Skickat: 09:44 - tis 26 mar 2013 |
Sveriges 119:e största kommun med ett lag på 41:a plats i publikligan är ju rätt bra. Det är ju inte alls så illa pinkat och det är mest tjatet från södra Siljan som nästan fått oss att själva tro att vi är sämst i Sverige på att dra publik. Visst kan det alltid bli fler på läktarna men tycker ändå att MIK klarar sig rätt bra.
För övrigt börjar jag återigen tycka att Mora borde gå ifrån helproffssystemet. 15 halvtidsanställda skulle frigöra pengar till 10 klasspelare. Och kan Karlskoga, Oskarshamn och VIK locka spelare trots att inte alla erbjuds proffskontrakt så kan Mora. Resultatet av Moras investeringar de senaste åren står inte i paritet till de sportsliga resultaten om man exempelvis jämför med ovanstående lag. |
Namn: frpe |
Länk: http://www.dt.se/sport/hockeyfeber/1.5719000-leksand-far-sina-pengar?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter |
Stad: Solna |
Skickat: 08:24 - tis 26 mar 2013 |
Pengar in, då skall man naturligtvis roffa åt sig allt. Skillnad när det är pengar ut... |
Namn: Steven Forrest |
Länk: http://www.svt.se/svttext/tv/pages/304.html |
Skickat: 08:14 - tis 26 mar 2013 |
MIK klättrar tio placeringar i hela Sveriges publikliga och parkerar nu på plats 41 med en snittpublik på 3099 (+617 från föregående år). OBS! Tillfällig länk! |
Namn: Insu |
Skickat: 23:04 - mån 25 mar 2013 |
Puppe>
Bläddra lite längre ner så ser du att vi har ägnat större delen av dagen åt att analysera länken i fråga ;-) |
Namn: Puppe |
Länk: http://www.dt.se/nojekultur/1.5714096-kultforklarad-porrfilm-blir-dokumentar-i-radio |
Skickat: 22:38 - mån 25 mar 2013 |
Ha ha, ni som tröttnat på silly season, läs den här artikeln, handlar om en viss kulturfilm som brukar diskuteras frekvent på Faleijs |
Namn: Ola |
Länk: https://www.youtube.com/watch?v=LBSgJjSoj_c |
Stad: T |
Skickat: 19:19 - mån 25 mar 2013 |
Resenärn>
På den tiden kunde Kristian Luuk presentera sig med sitt rätta namn. Det skulle nog inte funka idag. |
Namn: Resenärn |
Skickat: 19:04 - mån 25 mar 2013 |
Ola,
Klar höjdare och inga kommentarer till tuben, vilket förstås talar för sig själv - no comments:) Noterar för övrigt att du kategoriserat även detta som Annat, precis som med Leksand;) |
Namn: frpe |
Stad: Solna |
Skickat: 13:18 - mån 25 mar 2013 |
Ola:
Hahaha. Har hört det mesta med Hassan, men denna var faktiskt ny för mig. Måste säga att jag saknar den typen av program idag. Riktigt kul! |
Namn: Ola |
Länk: http://www.youtube.com/watch?v=ghanCdj-8gk |
Stad: T |
Skickat: 13:05 - mån 25 mar 2013 |
frpe>
I radioprogrammet Hassan busringde Kristian Luuk till Skansen för att höra sig för om de kunde få spela in uppföljaren till Fäbodjäntan, Dalkullan. Man tänkte köra falukorvscenen på Skansen. |
Namn: Steven Forrest |
Länk: http://www.youtube.com/watch?v=t7EabCynJLs |
Skickat: 12:57 - mån 25 mar 2013 |
frpe;
Jo, givetvis borde den det! ;) Den framstående skådespelaren Samson Biceps medverkar och åker Vasaloppet i en oförglömlig scen. Allt enligt en kompis! Klippet under länken visar prov på hans skådespelartalang. Med tanke på den naturliga, flytande oförställda dialogen borde Guldbaggarna ha haglat. |
Namn: frpe |
Stad: Solna |
Skickat: 12:38 - mån 25 mar 2013 |
Steven Forrest:
Borde inte Dalknullan vara det mer korrekta namnet ;-) |
Namn: Otto |
Skickat: 11:35 - mån 25 mar 2013 |
- Tillsammans med Mora IK Fastighets AB har vi engagerat revisionsbyrån Ernst & Young att gå igenom bolagets situation, visa på olika alternativ och vilka belopp det egentligen handlar om, säger kommundirektör Peter Karlsson. Förbindelserna mellan fastighetsbolaget och klubben Mora IK måste också redas ut, så att vi får en fullständig bild innan det är dags att fatta beslut. Ernst & Young inledde för övrigt sitt arbete igår.
Blir intressant att begära ut den offentliga handlingen |
Namn: JE |
Stad: Soller |
Skickat: 11:31 - mån 25 mar 2013 |
Hade MIK skött ekonomin som man ska hade självfallet pengarna lagts undan i förväg på reparations och underhållskonton men jag är samtidigt lite för dåligt insatt för att säga exakt hur det är. Kanske gjordes det någon uppgörelse när dom tog över hallen och gjorde FMM Arena? |
Namn: P-A |
Stad: Orsa |
Skickat: 11:19 - mån 25 mar 2013 |
Otto:
Hör med Leksands Sparbank eller kommun, där har dom rätt bra villkor har jag hört! ;-) |
Namn: Otto |
Stad: Bon |
Skickat: 11:10 - mån 25 mar 2013 |
Lån till Mora IK Fastighets AB
Ärendet fanns med på dagordningen för sammanträdet den 5 mars men lyftes ut eftersom det finns en del detaljer som kräver ytterligare genomlysning. Bolaget har begärt lån på 5 mkr för att klara en likviditetsbrist, dessutom är hallen i behov av underhållsinvesteringar i storleksordningen 15-20 miljoner kronor. Det skall bli kul att se hur kommunen agerar i det här fallet. Mitt lilla företag skulle oxå behöva ett lån. Man kanske får bättre ränta hos kommunen än banken? |
Namn: Steven Forrest |
Länk: http://subdvd.com/productView.do?prod_id=82570 |
Skickat: 11:09 - mån 25 mar 2013 |
PeO;
Nej, jag syftade på "Vikingalegenden - Fäbojäntan kommer igen". Sidan ställer till det genom att addera "http://" Min kompis säger att Legenden om Morahoran egentligen heter Dalkullan och att det är så korta klipp från Mora att hade du klippt bort det lättklädda hade den kunnat visas under ett reklamavbrott på TV. |
Namn: PeO |
Skickat: 09:49 - mån 25 mar 2013 |
Steven Forrest ( snyggt porralias förresten) , jag får inte din länk att fungera men om du menar filmen med undertiteln "Legenden om Morahoran" så har, eh, en kompis sett den. Många fina tagningar i centrala Mora. Rena turistpropagandan. En del skidåkning också. Se den! Säger min kompis. |
Namn: Mats |
Stad: Mora |
Skickat: 09:48 - mån 25 mar 2013 |
@Insu
Om du menar mig så är jag från Mora men jobbar i Borlänge, är det så noga var man bor nånstans så man letar efter ip-adresser? Viktigaste är väl att man kan diskutera ditt och datt. Är Roger Johansson rätt man för uppgiften att leda laget? |
Namn: Steven Forrest |
Länk: http://subdvd.com/productView.do?prod_id=82570 |
Skickat: 09:02 - mån 25 mar 2013 |
Hur står(!) sig uppföljaren? |
Namn: Ola |
Stad: T |
Skickat: 08:36 - mån 25 mar 2013 |
Insu>
Falukorvscenen är bortcensurerad på min kopia som kommer från FilmNet som Canal+ hette tidigare. Men nu kanske man kan få höra den i radio. |
Namn: Insu |
Länk: http://www.dt.se/nojekultur/1.5714096-kultforklarad-porrfilm-blir-dokumentar-i-radio |
Skickat: 08:23 - mån 25 mar 2013 |
And now for something completely different! |
Namn: Insu |
Skickat: 08:22 - mån 25 mar 2013 |
Intressant att det plötsligt dyker upp nya nick, som säger sig vara bosatta i Mora trots att deras IP-adresser säger någonting helt annat.
Jag har full förståelse för att sektmedlemmarna försöker försvara ledningens agerande med näbbar och klor, men jag tycker att ni ska göra det någon annanstans. |
Namn: Mats |
Stad: Mora |
Skickat: 00:33 - mån 25 mar 2013 |
@LJ
Nu är du ute och cyklar.. att ens jämföra med detta är bara dumt. |
Namn: LJ |
Skickat: 23:59 - sön 24 mar 2013 |
Det är ganska roligt att läsa dessa hjärntvättade sektmedlemmar, som är här inne och försöker att vinna sympati för fuskklubbens förehavanden.
Att gömma sig bakom "inget lagbrott har begåtts", innbär ju att man även välsignar nazismens förehavanden i tyskland på 30talet, och de flesta andra diktaturer för den delen, de har i regel också följt landets lagar, utan att behöva väga in varken etik eller moral. |
Namn: ASC |
Stad: Solna |
Skickat: 23:40 - sön 24 mar 2013 |
ASC: Att ett Leksands-fan anser vi Mora-fans på något sätt skulle vara "förblindade" eller ha "komplex" är stor humor som hela ditt inlägg i övrigt. De två ovanstående epiteten skulle faktisk ganska så bra kunna sammanfatta LIF:s jakt på en plats bland de "stora". Och att Växjös hockeyklubb inte ens är svensk vad har det att göra med att Leksand utnyttjat precis varenda kryphål som finns och låtit andra stå för notan? Och på vilket sätt rättfärdigar detta Leksands beteende? Om vi börjar rättfärdiga våra fel med att andra gör fel så är inte bara ishockeyn utan även övriga samhället i stor fara. |
Namn: PeO |
Skickat: 23:37 - sön 24 mar 2013 |
Supen: Vi kommer knappast komma överens om huruvida det är okej att spela med ett lag man inte har råd att betala. Men förolämpa oss inte med att insinuera att vi hatar LIF mer än vi älskar MIK. LIF är en grannklubb i samma serie som verkar på samma marknad, det vore väl konstigt om deras förehavanden inte var intressanta för oss? Jag gillar heller inte att du frikopplar näringsverksamhet från moral. Vilka är dina referenser, Hells Angels? Jag är delägare och tidigare styrelseledamot i det bolag där jag jobbar och vi är inte nöjda med att följa lagen. Det finns hederskodex. |
Namn: Ola |
Stad: T |
Skickat: 23:33 - sön 24 mar 2013 |
ACS>
Ja, ni skrattar hela vägen upp i elitserien samtidigt som ni säger: "Fan vad vi lurade dem". |
Namn: Mats |
Stad: Mora |
Skickat: 23:33 - sön 24 mar 2013 |
Helt sjukt vad många kan allt om alla klubbars ekonomiska fiffel. |
Namn: börje |
Stad: Mora |
Skickat: 23:26 - sön 24 mar 2013 |
ACS....Jävla fuskare.Lif ska slängas ur hockey sverige.En kommun som köper er en plats i elitserien,tycker du det är sportsligt?????Bara en sån sak att ni köpt på er massor av utrustning bla klubbor som ni visste inte skulle behöva betalas genom rekonstruktionen.jävla skojare är vad ni är.lif=Hatade i hela hockey sverige |
Namn: PeO |
Skickat: 23:24 - sön 24 mar 2013 |
Du var roligast hittills ACS som avfärdar F MIK som en partsinlaga innan du skänker oss "sanningen". |
Namn: ACS |
Skickat: 23:17 - sön 24 mar 2013 |
Slinger: "Det jag hoppas på är en riktig rak höger mitt i nyllet på LIF och en degradering likt Titanics undergång för det fulspel som har präglat klubben under sista åren! Skämmes ta mig fan!"
Ja du.. "Hoppas" i den ena näven och bajsa i den andra så får vi se vem av dem du har mest i när Säsongen är över.. F MIK: Att DU anser att det skreks "högst från Leksandshåll angående Malmös Rekonstruktion" ska väl knappast räknas som en korrekt källa utan som mest tas som en partsinlaga? MAO: Du som verkar så rädd om Skattebetalrna och att ingen fuskar, vad anser du om att Bolaget som äver Växjö Hockeyklubb inte ens är Svenskt utan ligger på Cypern?? Men det är varken smitning eller fusk enligt dig? Likaså länken Mr.Crowley lade in på Mr.Madhawk angående Luleå, det verkade också helt ok eller? Sanningen är att ni är grymt förblindade av ert komplex gentemot LIF och inte verkar kunna se förbi det på något vis tyvärr.. Men fortsätt lägga er energi på LIF istället för era egna usla Publiksiffror eller Silly Season för laget ni påstår att ni älskar om ni tycker det är kul, vi Leksingar skrattar hela vägen upp i Elitserien oavsett vad ni anser.. |
Namn: Supen |
Skickat: 23:10 - sön 24 mar 2013 |
Jag tycker att det är kul att diskutera, men hey, a man gotta sleep. Slutord för min del får bli att det här med Leksands ekonomiska problem nog dras i långbänk lite längre än vad som är tillbörligt. Man kan tycka vad man vill om det, men att gaffla om tvångsdegraderingar hit och dit för Leksands IF hjälper inte Mora IK. Älska er egen förening mer än ni hatar Leksand, så väntar trevliga år för er också. Två dalalag i högsta serien vore fantastiskt!
Fridens! / Supen |
Namn: MAO |
Stad: Solna |
Skickat: 23:05 - sön 24 mar 2013 |
Supen: Om du tittar på Leksands kommuns skatteunderlag (12000 invånare?) och vad kommunen bidragit med både direkt och indirekt de senaste 20 åren så förstår du nog att Växjös (85000) 250 miljoner kan anses som en fis i rymden om man ser till nedlagd krona per invånare. 250 000 000 för Växjös kommun som dessutom är ett lån motsvarar 34 000 000 för Leksand och det har väl passerat med råge för länge sedan och då som rena bidrag. Dessutom kunde inte Leksand betala tillbaka utan lät andra göra det. Växjö har mig veterligen inga problem att betala än så länge och man kan ju inte försvara LIF med saker som kanske händer i framtiden. Och ska man se till befolkningsunderlaget så motsvarar Leksands IF:s skulder på 150 miljoner över 1 miljard om det hade varit i Växjö. Leksands kommun och Leksands IF:s agerande kan ALDRIG förvaras och klubben är en skamfläck i hockeysverige. Och som någon nämnde handlar detta inte om Mora supportrars avundsjuka. Bara för att nämna några få så tror jag exempelvis inte VIK:s; Rögles, Timrås och SSK:s supportrar är speciellt förtjusta över Leksands beteende, heller inte övriga AS-kollegor. |
Namn: Supen |
Skickat: 23:04 - sön 24 mar 2013 |
Ola:
Rätta mig om jag har fel, men gjordes inte Malmös rekonstruktion efter det att de spelat färdigt säsongen? Efter att de floppat totalt och missat förkvalserien? Är inte valet att påbörja rekonstruktionen just då ganska lätt? Låt säga att de istället hade gått som tåget genom serien och var på vippen att gå upp i Elitserien. Tror du de ¨på sluttampen av säsongen hade sagt "äh, vafan... vi gör det moraliskt rätta mot de andra klubbarna och gör rekonstruktionen nu. Vi skickar iväg våra bästa spelare för att sänka kostnaderna, även fast vi har chans att nå Elitserien"? Det tror inte jag. Att de släppte iväg de dyraste spelarna, bland annat Linus Klasen och Dragan Umicevic, var väl en s.k. no brainer när de tjänade många gånger mer än vad Leksands dyraste spelare den här säsongen gör. Jag vet inte om det i praktiken var möjligt att sköta det SÄMRE? Där kan vi verkligen snacka om att leva över sina tillgångar, och du tar upp att ge Linus Klasen, ett kontrakt värt totalt 21 miljoner - i allsvenskan - som ett exempel på att sköta det ekonomiska bättre än vad Leksand gör nu? Okej. |
Namn: Ola |
Stad: T |
Skickat: 22:47 - sön 24 mar 2013 |
Supen>
Förmodligen för att andra klubbar har skött det bättre. Malmö exempelvis, som första gången sa upp alla kontrakt och lät de spelare som ville lämna klubben göra det. Och andra gången, dvs säga efter förra säsongen, då man gjorde sig av med de dyraste spelarna bl a Klasen och Toivonen. Skillnad mot Leksand som inte hade en tanke på att sänka spelarlöner eller göra sig av med de dyraste spelare i höstas när soppan började koka över. |
Namn: Supen |
Skickat: 22:39 - sön 24 mar 2013 |
Ola:
Ja, att diskussionen på annat håll närs av andra faktorer än "Mora vs. Leksand"-grollet står väl utom all tvivel. Men det gör det ju ännu märkligare, varför har det inte gapats högre om andra föreningars ekonomiska förehavanden? F MIK: Kontentan av gnället om Leksands IFs ekonomiska problem handlar ju om att det är ekonomisk dopning och att föreningen dränerar andras tillgångar, exempelvis kommunens. Att du viftar bort ett grymt fördelaktigt lån på nätta 250 miljoner, en kvarts miljard om du så vill, från en kommun till ett hockeylag som en petitess är ju fantastiskt roligt. Det är klart att det är ekonomisk dopning. För inte tror du väl att Växjö Lakers kan snyta fram en kvarts miljard till kommunen när den begär det? Framför allt inte om de halkar ner i allsvenskan igen, vilket det väl måste anses finnas risk för. Då är det rekonstruktion som gäller där också, och då är 75 % av kommunens lån som måste skrivas av. Det motsvarar några fler skolor än ett högstadium i Insjön, om vi uttrycker det på det viset... |
Namn: F MIK |
Skickat: 22:23 - sön 24 mar 2013 |
Det är ju några saker som gör detta mer infekterat än tidigare.
Föregående rekonstruktioner har aldrig möjlig gjort ett avancemang. När Malmö gjorde sin rekonstruktion så skreks det högst från ett visst håll om degradering och fusk. Samma sida som nu tycker att det är helt ok med lönegarantier och rekonstruktioner, vänder snabbt i den här världen. Att blanda in andra lags lån och ev. kommande lån förstår jag inte vad har med saken att göra. Att Mora skall ta ett lån, att Växsjö har ett gigantiskt lån med fördelaktiga amorteringar och räntor, jaha och???? Kom tillbaka och skrik om dessa lån den dagen dom inte kan betala sina amorteringar, skulder, räntor och är påväg in i en rekonstruktion. |
Namn: Ola |
Stad: T |
Skickat: 22:20 - sön 24 mar 2013 |
Supen>
Jag kan lova dig att bara en bråkdel av de som är upprörda över detta är moringar. |
Namn: Supen |
Skickat: 21:57 - sön 24 mar 2013 |
JE:
Vem påstår att det är mer "rätt" att hamna i ekonomisk knipa nu? Jag har inte gjort det, inte Mats heller. Ingen. Men liknande "fiffel" och "fusk" som Leksand håller på med har uppenbarligen gjorts förr. Varför drevs inte den här kampanjen mot berörda lag då? Inte kan det väl ha något att göra med att det INTE var Leksands IF det var frågan om då? Slinger: Okej, du är övertygad. Men du vet inte. Du kan inte bygga resonemang som om de vore fakta med enbart dina övertygelser som grund. En grej jag tycker är lite roligt - sen när började Morasupportrar värna om Leksands IFs affärspartners? Varför inte säga som det är - du skiter fullständigt i Leksands affärspartners. Framför allt skiter du i Leksands Sparbank, som tar den största smällen. Och angående lönegarantin, som enligt en nyligen förkunnad dom i kammarrätten även omfattas av ackordet på 75 % - var är kritiken mot kammarrätten som tyckte att det är okej? Nej, det har naturligtvis med det simpla förhållandet att moringar hatar leksingar att göra, inget annat. Och bra är väl det, det ska vara lite friktion mellan lagen. Men vafan, dra det inte in absurdum. |
Namn: Slinger |
Skickat: 21:44 - sön 24 mar 2013 |
Supen!
Jag är övertygad att LIF har planerat sin rekonstruktion under en längre tid och de har dränerat kommun, sponsorer, fordringsägare och privatpersoner på vartenda öre innan papperen om rekonstruktion lämnades in! Föreningen har satt företag och bank i en riktigt jävlig situation där alla utom LIF har stått som förlorare! Inte nog med att föreningen har kn***at alla som vill klubben väl i aktern, de får betalt från staten för att förse spelarna med löner, ja detta är okej enligt reglerna men inte det är bra svinigt ändå! Det jag hoppas på är en riktig rak höger mitt i nyllet på LIF och en degradering likt Titanics undergång för det fulspel som har präglat klubben under sista åren! Skämmes ta mig fan! |
Namn: Aggen |
Skickat: 21:42 - sön 24 mar 2013 |
Jag får en känsla om att det finns ett antal skribenter här inne just nu som strider under falsk flagg. Jag passar på att hälsa er hjärtligt välkomna. |
Namn: JE |
Stad: Soller |
Skickat: 21:28 - sön 24 mar 2013 |
Att rättfärdiga en sak med att andra gjort likadant har lett till mycket elände genom tiderna. |
Namn: Mats |
Länk: http://mrmadhawk.se/2013/march/dif-intresse-for-carl-berglund-som-nog-stannar.html#comment |
Stad: Mora |
Skickat: 21:09 - sön 24 mar 2013 |
Här är länken Läs Mr Crowley |
Namn: Mats |
Stad: Mora |
Skickat: 21:09 - sön 24 mar 2013 |
Supen har rätt i mångt och mycket och får oförkänt mycket kritik.
Läs inläggen på detta istället från en viss Mr Crowley på MrMadhawk.. |
Namn: Ludde |
Stad: Ludvika |
Skickat: 20:33 - sön 24 mar 2013 |
o vilket skitsnack : Sporten ser ut så här ...Nej inte hockey iallafall förrän fuskarna utnyttjade systemets Kryphål o hockeyförbundets flathet. |
Namn: Supen |
Skickat: 20:23 - sön 24 mar 2013 |
Ludde:
Trams. Som sagt, appropå sektmedlemmar... |
Namn: Ludde |
Stad: Ludvika |
Skickat: 20:14 - sön 24 mar 2013 |
Supen: misstänkte på samma gång jag läste vad du skrivit att du är ett troll. o så rätt man hade. |
Namn: Supen |
Skickat: 20:00 - sön 24 mar 2013 |
F MIK:
Sådär ja, nu börjar vi fokusera på rätt grejer, åtminstone i den här frågan. Hur ser elitlicensprövningen förbundet gör i praktiken ut? Sen är det klart att man kan flytta tillgångar hit och dit mellan och inom bolag. Nu är jag inte helt säker, men tog man inte över ägandet av arenan i den där vevan, och att skuldsättningen faktiskt skedde över en natt? Ludde: Det är väl möjligt att du lever hockey mer än jag gör, men det är irrelevant och gör faktiskt ingen skillnad. Man kan tycka vad man vill om Leksands moraliska ageranden, det gör jag också. Och klart som fan det skulle ske i Mora IK också om de befann sig i samma sits, tro inget annat. HakanOlsen: Nej, det är ingen sund inställning. Det verkar Leksands IF också insett nu. Tror ni på fullaste allvar att man VILL göra en rekonstruktion? Att man planerar att göra det? Att många konspirerar kring det (för att det stod i tidningen?) är en sak, hur det faktiskt ligger till är nog för det mesta en helt annan. Man satsar ju faktiskt klubbens existens, går inte rekonstruktionen igenom är det klappat och klart - slutspelat. Säg den klubbdirektör som VILL gå den vägen. Grejen är att man lär hålla isär vad som är ett rent och skärt regelbrott och vad som är moraliskt rätt och riktigt (vilket är högst subjektivt, men vi kan nog enas om att Leksand gått över gränsen). Men ni som skriker om tvångsnedflyttningar hit och automatisk degradering dit har inte mycket att hämta. Det är ju rätt solklart - Leksand kommer att spela vidare nästa säsong om de klarar av att erlägga ackordslikviden, vilket de väl lär fixa i slutändan. Så get over it, sporten ser ut så här. Varför diskuterar ni förresten inte eran egen situation? Hur ser det ut med spelare till/från Mora IK nästa säsong? Tränarsidan? Tryouten? Er organisation genomgår säkert en jättespännande fas, men ni väljer att gråta över hur dumma Leksand är? Kom igen nu, släpp detta. |
Namn: HakanOlsen |
Skickat: 19:21 - sön 24 mar 2013 |
supen: du verkar ha en rationell syn på Leksands agerande, men att sätta andra i klistret med fiffel för att få egna fördelar ser jag inte som en sund inställning. Att leva över sina tillgångar på andras bekostnad är inte populärt och dessutom framhålla att vi genom att lyckats hålla samma lag under mer än en säsong har varit avgörande är magstarkt. Hur kommer det sig att det varit möjligt? |
Namn: Ludde |
Stad: Ludvika |
Skickat: 19:19 - sön 24 mar 2013 |
Klart att kritiken ska gå mest till hockeyförbundet,som tillåter detta men nog fan visste Leksand va dom gav sig in på före säsongen, Därför kom det inte in några NHLspelare hos dom för då hade stuckit ännu mera i ögonen på folk, o att du supen köper detta kan ju bero på att du kanske inte har samma arrangemang i hockey som många av oss här.
Jag andas o lever för Min familj och Mora IK. Därför köper jag inte detta. Är grymt besviken på hur en klubb TVINGAT Till sig en plats i Elitserien. Så jävla viktig är inte Leksands IF att man är tvungen att gå över lik, Givetvis visste dom vad gjorde innan säsongen. EN Planerad GROV Våldtäkt på oss hockeyälskare. Och Jag är övertygad att detta ALDRIG skulle kunna ske i Mora IK. |
Namn: F MIK |
Skickat: 19:05 - sön 24 mar 2013 |
Supen m fl.
Visst borde förbundet ha agerat i frågan och det för länge sedan. Det har skett rekonstruktioner tidigare och regler för detta borde ha skapats för länge sedan. Men har man ett förbund och en orförande som är lika stark som den första höstisen (obenfintlig) så är det inte undra på att det inte skett något i frågan. Det som stör mig något förbannat i detta fall så är det hur man kan visa svarta siffrot i juni för att i aug inte ha råd att betala lönerna. Något är åt helvete helt klart. Revisorer från leksands sparbank eller samma revisorer, ja vad säger man? Det pratas även om tillfälliga lån från någon handsk och sko nasare över boksluten, inga belägg för detta men ingen rök utan eld. Oavsett så är det ett förbannat svagt agerande från förbundet, skandalöst svagt. All tro på hockeyförbund och spel på lika villkor är som bortblåst. |
Namn: HakanOlsen |
Skickat: 18:25 - sön 24 mar 2013 |
Insu: inte inte. Det jag menade är att det är viktigt uttrycka sig utan komplikationer. |
Namn: Supen |
Skickat: 18:18 - sön 24 mar 2013 |
PeO: Vacker tanke, men nej. På den här nivån är det sekundärt, och det hade det varit för Mora IK om de hade suttit i den sitsen också. Som sagt, sikta på de som tycker att det här är okej istället, det är de som förtjänar kritiken. Jag tycker också att det är åt helvete, men har absolut inget emot att ett medelstort företag följer de regler som satts upp. Det köper jag rakt av. |